Aihe: hellacoptersien epiphonet
1 2 3
Lonesome
20.02.2008 12:52:00
Onko porukoilla muuten aikaisempia kokemuksia tästä lafkasta?

Kölnin Music Storesta: Viesteihin vastataan välillä todella huonosti. Toisaalta hyvinkin nopeasti, jos kirjeenvaihto jonkun henkilön kanssa on esim. tilauksen pohjalta jo alkanut.

Sähellystä on toimituksissa ollut, mutta yleensä lopputulos on tyydyttänyt. Thomannilla palvelu pelaa pääsääntöiseti paremmin ( ja suomeksi), mutta kyllä Kölninkin kanssa pärjää. Yhteyshenkilöä ei ole erikseen Suomeen ollut ja välillä on tilausta hoitanut ties minkä kielialueen edustaja...
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through"
palomaeki
20.02.2008 13:11:10 (muokattu 20.02.2008 20:42:31)
Voi sun perkele!

Tostahan lähtis ihan makiaan hintaan kepakko, eikä varmaan ihan huono ole tuo?
Kellään vielä käsissään noita? Kertokaahan vähän.

Voisin pistää vaikka samointein tilauksen menemään.

EDIT.

Tuli muuten mieleen että tuossa ehkä vuosi sitten (?) oli kaks Crestwoodia myynnissä torillakin. Samalla tyypillä siis molemmat; hinnat oli 360€ ja 300€.

Olin ostamassa toisen mutten jostain syystä saanut aikaiseksi, jokin este oli jota tähän hätään en muista. Nyt kyllä harmittaa suuresti ettei löytänyt Tornioon kumpikaan noista. Aina oon Crestwoodia itelle ettiny, siitä asti kun kitaraa oon alkanu soittaa!

EDIT2.

Vintage Crestwoodeja siiskin olivat!
kitara on kiva.
issue
20.02.2008 18:44:07
Kölnin Music Storesta: Viesteihin vastataan välillä todella huonosti. Toisaalta hyvinkin nopeasti, jos kirjeenvaihto jonkun henkilön kanssa on esim. tilauksen pohjalta jo alkanut.

Sähellystä on toimituksissa ollut, mutta yleensä lopputulos on tyydyttänyt. Thomannilla palvelu pelaa pääsääntöiseti paremmin ( ja suomeksi), mutta kyllä Kölninkin kanssa pärjää. Yhteyshenkilöä ei ole erikseen Suomeen ollut ja välillä on tilausta hoitanut ties minkä kielialueen edustaja...

No niin... Saksalainen kaveri sai jonkun langan päähän eikä olleet kuulemma saaneet mitään meilejä. Ihmettelen kun niitä kuitenkin 3-4 tuli lähetettyä... Aika nihkeetä. Tilaisin kyllä Kölnistä uudestaankin jos tällasia tulee tarjolle...

Luulen kans et kyseessä on 123musicin jämät. Ovat kuulemma saaneet Epiltä tällä erää yksinoikeuden ja voi olla että lisää ei tule, mitään päätöksiä ei ilmeisesti ole tehty kepin valmistamisesta Euroopan markkinoille.
minidriver
20.02.2008 20:22:24

Luulen kans et kyseessä on 123musicin jämät.

Music123 myi aikanaan tehokkaasti omansa loppuun. Luuleeko joku todella että jossain on ollut vuoden varastossa "arvoa" keräämässä tuollainen erä kiinalaisia kitaroita?!? Siellä oli tuolloin sitä paitsi (2006 reissue) ainoastaan valkoista (sieltä hankin moisen, joskin pian sen möinkin.) Saahan näitä reissue -sopimuksia tehtyä tarpeeksi iso liike vaikka Kölnissä uskon/luulen ma... Money talks jnejne.
The actual number of dogs in space is smaller, as some dogs flew more than once.
palomaeki
20.02.2008 20:34:19
Music123 myi aikanaan tehokkaasti omansa loppuun. Luuleeko joku todella että jossain on ollut vuoden varastossa "arvoa" keräämässä tuollainen erä kiinalaisia kitaroita?!? Siellä oli tuolloin sitä paitsi (2006 reissue) ainoastaan valkoista (sieltä hankin moisen, joskin pian sen möinkin.) Saahan näitä reissue -sopimuksia tehtyä tarpeeksi iso liike vaikka Kölnissä uskon/luulen ma... Money talks jnejne.

Kerros muuten tuosta kepistä vähän, kuinka paska se loppujen lopuksi sitten olikaan?
kitara on kiva.
p130
20.02.2008 21:25:19 (muokattu 20.02.2008 21:28:03)

Kyllähän noita "loppuun myytyjen" tuotteiden ihme-eriä joskus jostain varastojen periltä ilmestyy, ei se mikään uskon asia ole. Mutta jos Music123:ssa ei ollut kuin valkoisia, niin sittenhän nämä ovat jotain muuta. Ihmeellistä vain on tuo pieni tarjolla oleva määrä, kukaan ei varmaankaan usko että Kölniläiset olisivat teettäneet vain itselleen tällaisia 60 + 60 kpl. Noin lyhyet sarjat sarjat halppiskitaraa tuottaisivat varmasti tappiota. Muutaman kymmenen kappaleen sarja vaikkapa erikoisväristä Epi LP:tä olisi ymmärrettävä, mutta näin suuresti Epin muusta tuotannosta poikkeavaa kitaraa ei.

Jos nämä eivät ole kuitenkin jollakin tavalla tekemisissä Music123-Wilshiren kanssa, niin veikkaan että näitä ilmestyy muuallekin tarjolle pian.

edit: Vintage Crestwoodeja siiskin olivat!

Toivottavasti kuitenkin japseja tuohon hintaan... ;)
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
minidriver
20.02.2008 21:52:48

Kerros muuten tuosta kepistä vähän, kuinka paska se loppujen lopuksi sitten olikaan?

Ei se mikään paska ollut, hintaansa nähden oiva peli - ja riittävän perverssin näköinen. Hiukan sellainen kiinalainen raudoiltaan jne. Pikkusen "tinamaista" pehmeyttä, soundit eivät ihan kunkut olleet - en tosin niin olettanutkaan. Täydellinen heräteostos, josta ajattelin ajan mittaan värkätä oikeen rokkipelin. Toisin kävi...
The actual number of dogs in space is smaller, as some dogs flew more than once.
issue
20.02.2008 22:08:46
No juu, varsinkin tuo toinen värivaihtoehto puhuu uuden erän puolesta.

Sen enempää kiinalaisiin kitaratehtaisiin perehtymättä voisin kuvitella, että sama tehdas tekee useampia eri malleja. Jos siellä on jo sapluunat ja muut olemassa music123:n tilauksesta, niin tuollaisen 120 kpl:n erän tekaisee varmaan aika äkkiä työnäytteeksi saksalaisille?
Jytäurpo
20.02.2008 22:35:49
Ei se mikään paska ollut, hintaansa nähden oiva peli - ja riittävän perverssin näköinen. Hiukan sellainen kiinalainen raudoiltaan jne. Pikkusen "tinamaista" pehmeyttä, soundit eivät ihan kunkut olleet - en tosin niin olettanutkaan. Täydellinen heräteostos, josta ajattelin ajan mittaan värkätä oikeen rokkipelin. Toisin kävi...

Nyt ei kuulosta enää kovin houkuttelevalta, varsinkin kun siinä on vielä normi kokoiset humbuckerit, eikä minit niin kuin pitäisi.
Watch out mister Berry, you've been ripped off again
p130
20.02.2008 22:40:42

Sen enempää kiinalaisiin kitaratehtaisiin perehtymättä voisin kuvitella, että sama tehdas tekee useampia eri malleja. Jos siellä on jo sapluunat ja muut olemassa music123:n tilauksesta, niin tuollaisen 120 kpl:n erän tekaisee varmaan aika äkkiä työnäytteeksi saksalaisille?

Totta kai sama tehdas tekee useampaa mallia. Mutta vaikka tätä olisikin pari vuotta sitten tehty erä ja ihan nollasta ei tarvitsisi tuotantoa aloittaa, on silti 120 kpl (tai siis 60 + 60 joka on kuitenkin hieman monimutkaisempaa ja kalliimpaa kuin 120 saman värisen valmistaminen) todella pieni määrä suhteutettuna pakollisiin koneiden asetuksiin ym.

Toisaalta, Epin kiinan tehtaanhan pitäisi olla huippumoderni, lisänä kiinalainen palkkataso. Ehkä tuo on juuri kannattavuusrajalla. Mutta jotain kustannuslaskennasta ymmärtävänä nuo määrät kuulostavat silti melko ihmeellisiltä...
issue
21.02.2008 20:32:47
Epin foorumilta luin että huhtikuun Guitar World -lehdessä on iso juttu Epiphonen historiasta ja lisäksi "...on the release schedule are reissues of the Coronet, Wilshire and Crestwood solidbodies from the sixties."
Jytäurpo
24.02.2008 16:21:44
Hyvin näyttää ainakin kaupaksi menevän, punaiset näyttäis olevan jo loppu. Itsekkin tässä vielä pähkäilen valkoisen tilauksen kanssa, vois olla kova peli mikkien ja tallan/virittimien vaihdon jälkeen...
Watch out mister Berry, you've been ripped off again
palomaeki
12.03.2008 18:48:27 (muokattu 15.03.2008 02:20:51)
Joo, punaset näemmä loppuneet.
Toivottavasti ei mitään kulttikitaraa tuosta reissuesta tule; itse tuommoisen nääs ostin!

Ihan mahtava peli! Hintaansa nähden ainakin.
Groverit ja kauttaaltaan laadukas (omasta mielestäni laadukas) viimeistely, ainoa seikka mitä en ymmärrä on tuo "Epiphone Custom Shop Limited" -logo tuolla lavan takana? Mitä virkaa toimittaa tuommoinen sepustus?
Omasta mielestäni parhaita epejä joita tullut vastaan kuiten on tämä peli.

Mikit suht. käyttökelpoiset, vähän mutainen ehkä tuo kaulamikki. Paljon paremmat silti kuin G-400 Customissa olevat... Tiedä sitten johtuuko kepistä vai mistä muttei niin mössöä kuitenkaan soundi ole. Vaihtoon ehkä silti menevät jos kitaran pidän.

Laatikosta otettaessa kitarassa oli vire kohdillaan sekä ihan kunnon kielet, joskin liian ohuet reilusti ja vehjes oli muutenkin hyvissä säädöissä. Action ehkä oli _liian_matala_ vaikka soikin ihan puhtaasti ilman rätinöitä.
Mauserilla mittailin että nauhoista kieliin ~milli koko kaulan matkalta.
Itse tykkään pienehköstä... Ehkä vähän reilummastakin reliefistä.
Hurja tilukeppi siis.

Noh. Vaihdoin paksumman setin, löysäsin kaularautaa, koitin vähän mikkien asentoa säätää ja perjantaina kitara pääsee ulkoilmakeikalle Kemin Lumilinnaan, saa ainakin kunnon sisäänsoittokeikan: extreme olosuhteet nääs.

Pienen sisäänsoiton jälkeen voisin vielä tänne kirjoitella vehkeestä vähän lisää.
Kuvia varmaan löytyy piakkoin tuolta profiilista, ehkä... Ainakin keikalta voisin yhden heittää sitten esille.

Komiasti soi KOPTERIT!

edit. eipä juuri aiheeseen liittynyt tämäkäään postaus.
kitara on kiva.
p130
26.03.2008 09:27:29

Nyt on oma valkoinen sitten lopulta tyypitetty kunnolla. Tulihan se jo viime viikon maanantaina mutta olin reissussa. Pääsiäisenä siiten pääsi hypistelemään paremmin ja nyt on lopulta treeneissäkin tyypitetty.

Minun yksilöni on viimeistelty melkoisen ala-arvoisesti. Kaulan liitoskohdassa on lakkapinta kiillottamatta, mattapinnalla. Pleksikin on melkoisen karkeasti veistetty.

Mutta itse pääasia, soundi ja soitettavuus ovat kertakaikkisen loistavia. Akustinen soundi on terve ja mikit vaikuttavat todella hyviltä. Kaulamikki on aika perinteinen PAF, tallamikki hieman perinteistä kuumempi mutta ei mikään hevimikki kuitenkaan. Omimmillaan tämä on rokin soitossa, perussoundissa on sopivasti räyhää. Kaula on aika stratomainen, mutta radius on varmaankin jotain 12" luokkaa ja nauhat isohkot. Sopii ainakin minulle oikein hyvin.

Lopputulos: Viimeistely harmittaa jonkin verran, mutta koska kitara on _ihan_oikesti_ hyvä (ei esimerkiksi vain hinta huomioiden) en palauta sitä. Enkä viitsi alkaa riitelemään Musicstoren kanssa sen kummemmin jutusta. Pleksin irrotan piakkoin lifesaverin laittamiseksi, sen saa samalla siistittyä viilalla. Ja jos kiinnostusta riittää niin viimeistelemättömän pinnan kiillotus ei ole iso homma. Jää varmaan kuitenkin tekemättä, ei tämä mikään näyttelyesine ole. Hyvä kitara tuli siis halvalla, valitettavasti ei auttanut 60's Crestwood/Wilshire GASiin. Pahensi...
erikiva
26.03.2008 10:22:50
Nyt kyllä nakertaa, kun ei saanut rahoja kasaan, vaikka tilaus olikin jo tehty. Melkein salaa toivoin, että olisi tuo keppi ollut sutta ja sekundaa. No eniveis, onnittelut hankintojen johdosta!

PS: Nakatkaa pikaviestillä, jos ootte joskus luopumassa! (pakollinen hymiö)
Älä tee tänään mitään, minkä voit jättää huomiseksi.
El Hombre
28.03.2008 11:17:07
Joo-o, hienoja ovat nuo crestwoodit. Onnistuivat melkein löytämään itselleen signaturekitarat (angus young ja sg, chuck berry ja 335). Sehän oli hyvä....mutta mikä sitä Nickeä vaivaa, miksi, MIKSI, pohjoismaiden parhaan rokkiorkesterin pitää lopettaa? Ei ymmärrä...
issue
17.04.2008 20:21:57
No juu. Laitoin omani myyntiin tonne torille, jos jotakuta kiinnostaa...
2randpo
17.04.2008 20:34:05

No juu. Laitoin omani myyntiin tonne torille, jos jotakuta kiinnostaa...

Tuohan ei ole ihan sellainen Hellacopters-keppi kuitenkaan, erilaiset mikit ilmeisesti ainakin?
"I'm a very highly educated man -- And to keep my brains beneath my hat, I plan;"
Artist
17.04.2008 21:30:59 (muokattu 17.04.2008 21:33:36)
Tuohan ei ole ihan sellainen Hellacopters-keppi kuitenkaan, erilaiset mikit ilmeisesti ainakin?

Tuossa Wilshiressähän on piirteitä useammasta eri mallista, ei ihan autenttinen reissue kai mistään tietystä...

Batwing lapainen Coronet ois kyllä jotain.
"I'm hypocrite, I dish it out but I can't take it I know you think it's wrong and maybe you're right but this is my song"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)