Coelhinho21 29.03.2008 17:08:05 | |
---|
Osallistutaan. Viime vuosi: pyöristelin viiden pinnan tarkkuuteen 75 % kuppilaa (pubi-, yökerholinjaa) 10 % lavaa (tässä mukana festarit) 15 % yksityistä (firmoja) Yksityisiin ynnäilin myös erään julkimon kanssa tehdyt hyväntekeväisyys jutskat (esimerkistä käyköön vaikka lastenhoivakodissa lapsille esiintyminen, myös joitain varainkeruujuttuja ollut) ja tilastonikkareille lisätiedoksi keikkamäärää; 70 - 80 välissä (laiska ei jaksa tarkkaa lukua kaivaa) Parempi pitää suunsa kiinni ja vaikuttaa typerältä kuin avata se ja poistaa kaikki epäilykset :-) |
EP 29.03.2008 17:12:29 (muokattu 29.03.2008 17:12:44) | |
---|
Paljonko porukka täällä tekee prosentein laskettuna lava, priva ja kuppila/laiva/pesula keikkaa ? 1/0/1 (kpl) |
omarklah 29.03.2008 17:52:34 | |
---|
70% hää-, synttäri- yms. privakeikkoja 25% firmabileitä yms. yksityistilaisuuksia 5% ravintolakeikkoja ...entässitte? |
paice60 29.03.2008 18:38:18 | |
---|
Eli viime vuonna 185 keikkaa joista 110 laivaa, 27 lappia ja loput ravintolakeikkoja. Ei yhtään privaa viime vuonna. Ai niin se yksi duokeikka WW:n kanssa josta vielä kehuttiin. Vittu näitä hommia. |
Anonymous-jazz 29.03.2008 19:53:10 | |
---|
Ihan pakko heittää off-topicia mutta meikäläinen on tehnyt edellisessä elämässäni Ranskassa paljon keikkoja boheemina katumuusikkona. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
aaporok 30.03.2008 00:20:16 | |
---|
Kaikki keikat privaa. Keikkamäärätkin niin pienet, ettei näissä laskuissa tunnu. Keikka kuussa, kaksi parhaassa ja max kymmenen vuodessa. justiinsa näin... |
EO 30.03.2008 04:45:55 | |
---|
50 % kapakoita 45 % tanssilavoja 5 % yksityispileitä "Kädet käy kun kärpänpyytäjällä" |
leprechaun 30.03.2008 20:36:37 | |
---|
Sen tarkemmin erittelemättä Yli 95% ei-julkisia keikkoja eli yksityistä häistä firmoihin ja synttäreihin. Alle 5% julkisia joihin pääsy kenellä vaan. Varsinaisia soittoruokalakeikkoja (pubit) ei oikeastaan hirveesti haluta. Yksityistilaisuuksissa ja ulkoilmassa pystyy esiintymisen ohjelmoimaan paremmin ja rakentamaan iltaa. Etenkin synttäreissä ja häissä juhlakalujen kiusaaminen on suurinta herkkua samoin kun voi välillä repiä harvinaisempia musiikkibiittejä ja saada traumaattisia kokemuksia aikaan kuulijoille. Niistä ainakin muistetaan hyvässä tai pahassa. Hyvin on purrut toistaiseksi. Hieman offtopic, ravintoloihin olisi mahdollisuus myydä enemmän soittokeikkaa kun jatkoaikaluvat perustuvat "korkeatasoiseen ohjelmaan" vähintään kerran kuussa. Vaatisi vähän aktiivisuutta bändeiltä. Nyt on myynti melkeinpä pelkkien ohjelmatoimistojen varassa ja myyntiprovisio nakertaa tehokkaasti palkkiota. |
Musiikkia korville 31.03.2008 09:00:22 | |
---|
Ihan pakko heittää off-topicia mutta meikäläinen on tehnyt edellisessä elämässäni Ranskassa paljon keikkoja boheemina katumuusikkona. Vittu, että mä en jaksa ymmärtää... No, meillä viime vuodelta laskettuna seuraavat tulokset (tästä vuodesta tulossa hyvin samankaltainen): - Lavat / tanssipaikat 63% - Ravintolat 35% (tästä määrästä kylpylät 1/3 muut ravintolat 2/3) - Privaatit 2% * Yhteensä 110 keikkaa välillä Helsinki-Oulu (ei laivoja) By: MK |
Anonymous-jazz 02.04.2008 02:49:42 (muokattu 02.04.2008 03:21:41) | |
---|
Vittu, että mä en jaksa ymmärtää... Mutta jaksat kertoa kuitenkin keikkamääristäsi. Keikkamäärät ei kerro musikaalisuudesta mitään ja amatöörit tekee tässä maassa niin paljon keikkaa että Liimikset nauravat matkalla pankkiin kun liiton minimillä tekeviä amatöörejä löytyy joka paikasta. Sori avautumistani mutta näin se tässä maassa menee. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
baron 02.04.2008 04:25:44 | |
---|
Mutta jaksat kertoa kuitenkin keikkamääristäsi. Keikkamäärät ei kerro musikaalisuudesta mitään ja amatöörit tekee tässä maassa niin paljon keikkaa että Liimikset nauravat matkalla pankkiin kun liiton minimillä tekeviä amatöörejä löytyy joka paikasta. 1. Missä niin lukee että keikkamäärien ja musikaalisuuden pitäisi korreloida? 2. Kenen liksa olisi sopiva referenssi ja millä perusteella? Ei, en ole tanssimuusikko! |
Musiikkia korville 02.04.2008 08:10:39 | |
---|
Mutta jaksat kertoa kuitenkin keikkamääristäsi. Jaksan. Se mun kommentti liitty tuohon sun edelliseen ot:hen, mikä oli sulta TAAS niin tyhmä heitto, että sorry, jos en jaksa ymmärtää sun juttuja. Keikkamäärät ei kerro musikaalisuudesta mitään ja amatöörit tekee tässä maassa niin paljon keikkaa että Liimikset nauravat matkalla pankkiin kun liiton minimillä tekeviä amatöörejä löytyy joka paikasta. Sori avautumistani mutta näin se tässä maassa menee. Mitäs toi nyt taas liitty tähän aiheeseen mitenkään? Tässä aiheessa oli käsittääkseni tarkoitus tehdä yhteenvetoa siitä, kuinka keikkamäärät jakautuu. Jos sulla ei oo asiasta tietoa tai kiinnostusta pysyä aiheessa, niin jauha noi shitit aromassa. Että tällainen pieni aamunavaus... By: MK |
JK 02.04.2008 10:17:17 | |
---|
Että tällainen pieni aamunavaus... Älä älä MK pura huonoa itsetuntoasi viattomiin väärinymmärrettyhin synnynnäisiin lahjakkuuksiin... Maalla on mukavaa! |
Anonymous-jazz 02.04.2008 12:02:55 | |
---|
Jaksan. Se mun kommentti liitty tuohon sun edelliseen ot:hen, mikä oli sulta TAAS niin tyhmä heitto, että sorry, jos en jaksa ymmärtää sun juttuja. Asia selvä mutta kyllä sä mun puolestani voit ihan avoimesti harjoittaa modernia noitavainoa tänne suuntaan jos juttuni menevät yli. Ja ainahan sitä saa mitä tilaa. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
DJ Mambo 02.04.2008 12:39:30 | |
---|
N. 140 keikasta about 100 laivalla, 20 "formaattivetoja" yökerhossa (eli toteutetaan raflan toiveita, ei vedetä omaa ohjelmistoa, käyteään annettua rekvisiittaa ja hyvmyillään, kun käsketään), loput sitten firmoja, tapahtumia ja parit häät. Nämä siis vakkaribändillä, sen lisäksi lähinnä muutamia laivoja/rafloja tuuraushommissa, lappia ei yhtään tänä vuonna. An.Jazzin kommenttiin hintojen polkemisesta ja keikkamäärien keräilystä yhdyn täysin, mutta en tässä ketjussa, koska tässä ei ole kyse suoranaisesti siitä. |
Epämuusikko 02.04.2008 13:20:37 | |
---|
Asia selvä mutta kyllä sä mun puolestani voit ihan avoimesti harjoittaa modernia noitavainoa tänne suuntaan jos juttuni menevät yli. Ja ainahan sitä saa mitä tilaa. Ei tässä oo noitavainosta kyse vaan topicissa pysymisestä. Itsellä oli viime vuonna noin sata, joista puolet teatterijuttuja. Hää- ja tanssikeikkoja maks. kahden käden sormille *koputtaa puuta*. "Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir.
Bustard #1 |
isojussi 02.04.2008 13:51:56 | |
---|
....ja amatöörit tekee tässä maassa niin paljon keikkaa että Liimikset nauravat matkalla pankkiin kun liiton minimillä tekeviä amatöörejä löytyy joka paikasta... "Taas Satakunnan karhu elämöi; se nosti kämmentäns' ja löi!" Voi voi ..... jos se oliskin noin yksinkertasta ja mustavalkosta - vasitenkin toi liimiksen homma (senkun nauraa ja nostaa rahaa pankista) - niin mun myynnin kasvu edellisestä viime vuoteen olis ollu paljon enemmän, kun about 40%. Kyllä siä kai aika moni muukin, kun amatöörit kiertää liiton minimillä keikkaa. Aika paljon meittiä kovempia vetäjiä? Toisten "liikeidea" nyt vaan on eri, kuin toisten. Moneltakin kantilta katsottuna. Pitää muistaa, että pääosassa perushumppavedoista on kyse parhaan mahdollisen katteen saamisesta orkesterille, jolloin RIITTÄVÄN hyvä orkesteri mahdollisimman edullisesti antaa parhaan katteen. Samassa välissähän se on sit liimiksetkin. Ainoo, mikä rajoittaa hintojen polkemista, on liiton minimitariffi - tai ainakin pitäis... se mitä, mä oon kritisoinu, on, että päivärahoista ym. liiton minimiin liittyvistä korvauksista on alettu muusikoiden hiljaisella hyväksymisellä tinkiä. Mikä on aika karua monenkin niistä keikoista leipänsä hankkivan ammattitaitoa kohtaa. Näistä "minimikeikoista" ehkä sit se perusleipä lähtee helpommin ja varmemmin (?!?!?!?) kun "erikoisvedoista" joissa soittaja itse määrää (toki markkinavoimien ojaamana) hintansa. Kovempi hinta toki sitten vaatii ehken enemmän panostusta duuniinsa (nyt ei saa ymmärtää väärin) lähinnä juuri persoonallisuuteen ja markkinointiin. Ja sitten vasta suossa ollaankin..... Mutta ainahan sitä vois koittaa ensin repiä itte leipänsä näistä hommista, ennenkun alkaa vallan naulata toisia seinälle. Tästä päästäänkin kehittämään varsinaista aihetta mielenkiintoiseen suuntaan: Mikä on kenenkin tavoite keikkamäärien suhteen ja mitä sen eteen aiotte tehdä? Mä alotan: Mun tavotteena on saada tarvitsemani minimitoimeentulo tekemällä puolenkymmentä keikkaa kuukaudessa. Leivän päälle pyritään ottamaan sitten särvintä vuokraamani työväentalon ja lisäkeikkojen avulla. Joo - ideat ei saa markkinoinnista, ohjelmiston kehittämisestä ja lisäpalvelujen keksimisestä loppua kesken. Ja treeniä ym duunia on jaksettava painaa... Mites muut? Kiinnostaa (oikeesti) myös miten tyyppitapaukset (kuppilakvartetit ja -triot) on tän homman ajatelleet. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Mutta jaksat kertoa kuitenkin keikkamääristäsi. Keikkamäärät ei kerro musikaalisuudesta mitään ja amatöörit tekee tässä maassa niin paljon keikkaa että Liimikset nauravat matkalla pankkiin kun liiton minimillä tekeviä amatöörejä löytyy joka paikasta. Sori avautumistani mutta näin se tässä maassa menee. Kunpi on parempi, itkeä kotona että vittu kun mä oon kova mutta keikalle en lähde jos en saa rahaa helvetisti vai tehdä vähintään sillä minimillä tätä perusduunia ja samalla saada elanto itselleen ja perheelle? Välillä saa sitä rahaa enemmänkin mutta ainakin mulle se keikkojen laatu on tärkeämpi mittari kuin rahan määrä. Nytkin on ollut niin mukavaa että oikein ihmettelee että tästä vielä maksetaan. Pieni nöyrtyminen voisi tehdä hyvää mutta ei tartte nöyristellä. Varmasti olet kovempi soittaja kuin minä samoin kuin moni muu mutta ei tartte silti halveksia tätä perusduunin tekijöitä. Vittu näitä hommia. |
isojussi 02.04.2008 14:44:55 | |
---|
...mutta ei tartte silti halveksia tätä perusduunin tekijöitä. Niin juuri. Kastijaon sijaan meidän kai olis paree ruveta porukalla vääntään alaa ja asenteita aina vaan parempaan suuntaan. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Anonymous-jazz 02.04.2008 16:16:15 | |
---|
Varmasti olet kovempi soittaja kuin minä samoin kuin moni muu mutta ei tartte silti halveksia tätä perusduunin tekijöitä. Teikäläisiä yli 20-vuotta keikkailemalla elantonsa saavia en halveksi. Pikemminkin heille nostan hattua. Sinun lisäksi Johnlord, WW, Kuhilas ja Uruttaja jne. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |