Aihe: Settikuvat Volume 4
1 2 3 4 552 53 54 55 56122 123 124 125 126
miän vain
01.04.2008 20:33:38

EDIT: Löysinkin netistä valmistajan sivuilta ääninäytteitä Arbiter Flatseistä. Kuulostivat itse asiassa ihmeen hyvältä niissä. Miten lähellä todellisuutta lienevät näytteet...?

Olipa tunkkaiset soundit noissa. Lienee kyse virityksestä ja kalvoista, kyllä niistä tuollaistakin irtoaa.

Ainakin mun yksilöt (jotka eivät ole samanlaiset kuin nuo nykyiset, näissä on puurunko) kuulostavat ihan oikeilta rummuilta. Ääntä ei vaan lähde ihan niin paljoa ja hiljaa soittaminen on helpompaa. Basarista ei ole kokemusta, sanovat sitä ponnettomaksi.

Asettelu ainakin on helppoa.
grooveman
01.04.2008 20:42:58 (muokattu 01.04.2008 20:47:20)
Wau! Kerrohan nyt vähän lisää; malli, ikä, kunto, hinta ja mistä kotoisin. Äläkä sano että juoppo hanuristi myi viidelläkympillä =D
Koot on perinteiset, 12"x8", 16"x16" ja 20"x14". Setti on elämää nähnyt, jonkin verran on kolhua joka kannussa. Viisteet on alkuperäiset. Soundi on mahtava, ja se on mulle tärkeintä. Tietysti jossain vaiheessa viisteet varmaan kaipaa visiittiä Kumu-Pekalla. Kaikki rummut on 60-luvulta, basari ja etutomi -65 ja lattiatomi -68. Porvoon kupeessa asuvalta keräilijältä ostin, näistä oli ilmoitus torilla. Maksoin vähän enemmän kun 50 €.
Mää ooon niin onnellinen! :)

E: Joku kysyi siis vastaan: Piccolo lattialla on Taman 14" messinkipeli.
"rumpali jolla on huono taimi, on yksinkertaisesti vain huono rumpali."-S.Kuoppamäki
hollmi-5
01.04.2008 20:48:31
Koot on perinteiset, 12"x8", 16"x16" ja 20"x14". Setti on elämää nähnyt, jonkin verran on kolhua joka kannussa. Viisteet on alkuperäiset. Soundi on mahtava, ja se on mulle tärkeintä. Tietysti jossain vaiheessa viisteet varmaan kaipaa visiittiä Kumu-Pekalla. Kaikki rummut on 60-luvulta, basari ja etutomi -65 ja lattiatomi -68. Porvoon kupeessa asuvalta keräilijältä ostin, näistä oli ilmoitus torilla. Maksoin vähän enemmän kun 50 €.
Mää ooon niin onnellinen! :)

Kävin Jorman "harrastustallilla" ja sitä ennen useamminkin Porvoossa. Siellä Porvoon kupeessa soitin pystyssä olevalla Ludwigin Blue Oyster-setillä. Silloin päätin, että pakko on saada samanlaiset. Niin upealta Ludwigit kuulostivat. Ja nyt kun sellaiset olen saanut, on ainoa asia, mitä olen miettinyt se, että miksi ihmeessä en aiemmin ole moisia hankkinut. Ja ne omat ovat kyllä hienoimmassa kunnossa, mitä on kohdalle sattunut: http://muusikoiden.net/dyn/users/33748.jpg
Soundit, piuhat ja kajarit.
Rumpukapulat
01.04.2008 21:01:28 (muokattu 01.04.2008 21:02:23)

Kävin Jorman "harrastustallilla" ja sitä ennen useamminkin Porvoossa. Siellä Porvoon kupeessa soitin pystyssä olevalla Ludwigin Blue Oyster-setillä. Silloin päätin, että pakko on saada samanlaiset. Niin upealta Ludwigit kuulostivat. Ja nyt kun sellaiset olen saanut, on ainoa asia, mitä olen miettinyt se, että miksi ihmeessä en aiemmin ole moisia hankkinut. Ja ne omat ovat kyllä hienoimmassa kunnossa, mitä on kohdalle sattunut: http://muusikoiden.net/dyn/users/33748.jpg

Vidu, mie en yleensä kuolaile tai ymmärrä vintagekaman päälle, mutta tuo setti on aina loksauttanu leuvat. Josko mieki joskus... Kahtoo ny. Koska en soita nopeasti, mulla ei ole pitkää lettiä ja soitan moposetillä metallia ni pitää sitä jostain uskottavuutta riipasta. Vaikka eihän raskasmetallistitkaan tollasen päälle ymmärrä, mut ejes varttuneempien kollegoiden ympyröistä sitten.
Nolte
01.04.2008 21:27:50
Ääntä ei vaan lähde ihan niin paljoa ja hiljaa soittaminen on helpompaa.

Jos olisi löysää rahnaa, niin olisi hauska vaihtoehto setiksi treenikämpille. Ukkelit valittelevat kovasta mökästä vähän väliä.

Asettelu ainakin on helppoa. Jep, ja roudaaminen, jos moista keikoillakin käyttäisi.
nxvbvkjhuerghbxn3579328!!!
Kailis
01.04.2008 21:32:57

Jos olisi löysää rahnaa, niin olisi hauska vaihtoehto setiksi treenikämpille. Ukkelit valittelevat kovasta mökästä vähän väliä.

Jep, ja roudaaminen, jos moista keikoillakin käyttäisi.

Meillä ihan päinvastoin, saan jatkuvasti huomauttaa liian kovasta basso- ja kitaravolasta. Pitäisköhän tuollainen Phonic-setti hankkia?
Kailis
01.04.2008 23:24:47 (muokattu 01.04.2008 23:28:24)

Joo, en ole keksinyt, miten rokkia voisi soittaa hiljaa, mutta uskottavasti. Höh! No, kyllä se ongelma on ihan se yleismekkala siinä meidän tosi pienessä treeniliiterissä, ei pelkkä rumpujen kova pauke. 6 ukkoa soittimineen tuuttaa sellaisessa apaut 15 neliössä.

Kukaan ei myöskään käytä kuulonsuojausta, emme ole kuulleetkaan sellaisesta. Muuten olisimme kuulleet, mutta kun kuulo on mennyt. Tä?

Paljon tarjoot?

Uskottavuudesta en ole ikinä tiennyt, mutta tuota dynamiikkaa on tullut paljon kelailtua viime aikoina. Ehkä siksikin vituttaa välillä noiden kitarasankareiden jatkuva tuuttaaminen, ei mitään käsitystä kohtien välisistä nyannsseista. Hei, täähän on muuten loistava tapa kertoa asioita bändikavereille =D Ei riitä enää tän foorumin provoaminen, pitää laajentaa omaan bändiin.
Siis oikeastiko ette käytä kuulonsuojausta? Nyt ihan oikeasti marssit viivana hakemaan jotkut perustulpat. Mulla tinnittänyt 6 vuotta koko ajan, perustaajuus n. 8 kHz. Et halua saada tällaista kaveria, usko mua. Kuulen sen kapakoissa ja Helsingin keskustassa liikenteen yli.
Nolte
01.04.2008 23:40:27
Uskottavuudesta en ole ikinä tiennyt, mutta tuota dynamiikkaa on tullut paljon kelailtua viime aikoina. Ehkä siksikin vituttaa välillä noiden kitarasankareiden jatkuva tuuttaaminen, ei mitään käsitystä kohtien välisistä nyannsseista. Hei, täähän on muuten loistava tapa kertoa asioita bändikavereille =D Ei riitä enää tän foorumin provoaminen, pitää laajentaa omaan bändiin.
Siis oikeastiko ette käytä kuulonsuojausta? Nyt ihan oikeasti marssit viivana hakemaan jotkut perustulpat. Mulla tinnittänyt 6 vuotta koko ajan, perustaajuus n. 8 kHz. Et halua saada tällaista kaveria, usko mua. Kuulen sen kapakoissa ja Helsingin keskustassa liikenteen yli.

No vi***ti nolottaa myöntää, ettemme tosiaankaan käytä mitään. Ihan alussa käytin joka kerta, kun poikien kanssa kävimme heavyrokkia juntaamassa milloin missäkin. Silloin oli kaikilla hifikuusitulpat korvissa. Kun tuli eka bändi vähän myöhemmin, eikä kukaan siinä käyttänyt, jäi itseltäkin pois se sitten. Eli n. 2,5v bänditoimintaa ilman suojausta on mennyt. Ehkäpä pitäisi ainakin itselle hoittaa Shuret tms. monitorit korviin, niin ainakin oma maailma pelastuisi.

Kirjoitan tätä aivan pöpperössä, voipi tulla ajatuskatkoja tms...
Pieni rumpalipoika
01.04.2008 23:42:21

Ehkäpä pitäisi ainakin itselle hoittaa Shuret tms. monitorit korviin, niin ainakin oma maailma pelastuisi.

Kirjoitan tätä aivan pöpperössä, voipi tulla ajatuskatkoja tms...

Niin taidat kirjoittaa. Korvamonitoreilla saa kuulon paskaks vielä nopeemmin kuin ilman suojausta vedettäessä.
Rummut nurin ja nussimaan!
Kailis
01.04.2008 23:45:15

Niin taidat kirjoittaa. Korvamonitoreilla saa kuulon paskaks vielä nopeemmin kuin ilman suojausta vedettäessä.

Paitsi jos sieltä ei tule mitään. Ja jos tulee niin iisillä volalla.
south_of_heaven
02.04.2008 00:49:02 (muokattu 02.04.2008 00:50:02)
Tässäpä perin huono kuva mustista ostereista, jostain syystä olin ottanut vasta treenien päätteeksi kuvan, joten pellit eivät ole kiinni. Toisekseen jostain muusta syystä otin kuvan kännykkäkameralla.

http://muusikoiden.net/dyn/users/39303.jpg

Pitäisi huoltaa vähän nuita esimerkiksi uusimalla kalvot ja ottaa kunnon kuva täydellä setupilla.

Punaisesta lattiatomista alanurkassa en ota mitään vastuuta. Huomatkaa myös omaperäinen mattoratkaisu.
Guitars are like assholes; Everybody has one.
Kailis
02.04.2008 00:59:41

Tässäpä perin huono kuva mustista ostereista, jostain syystä olin ottanut vasta treenien päätteeksi kuvan, joten pellit eivät ole kiinni. Toisekseen jostain muusta syystä otin kuvan kännykkäkameralla.

http://muusikoiden.net/dyn/users/39303.jpg

Pitäisi huoltaa vähän nuita esimerkiksi uusimalla kalvot ja ottaa kunnon kuva täydellä setupilla.

Punaisesta lattiatomista alanurkassa en ota mitään vastuuta. Huomatkaa myös omaperäinen mattoratkaisu.

Nää on aikapäiviä kärsineet inflaation. Näitähän on kuin Vilkkilässä kissoja, nurkat täynnä. Kukakohan esittelee seuraavat? Ai niin, enolla on tuollainen setti myös.
south_of_heaven
02.04.2008 01:05:37
Nää on aikapäiviä kärsineet inflaation. Näitähän on kuin Vilkkilässä kissoja, nurkat täynnä. Kukakohan esittelee seuraavat? Ai niin, enolla on tuollainen setti myös.

En oikein tajunnut. Tulinko mä siis mainostelemaan, että nää olis jotkut Suomen ainoat black oysterit?
Kailis
02.04.2008 01:09:21

En oikein tajunnut. Tulinko mä siis mainostelemaan, että nää olis jotkut Suomen ainoat black oysterit?

Et

Virhe! Black tai liian oyster kirjoitus!
south_of_heaven
02.04.2008 01:14:28
Vilkkilän kissoilla soittelin ennen.
jtoi
02.04.2008 02:51:41
No vi***ti nolottaa myöntää, ettemme tosiaankaan käytä mitään

Aika monia hörhöjä löytyy jotka käyttää... Mut tulpat täytyy korvaan panna. Kiität kyllä sitten myöhemmin niitä, jotka näin ehdotti...
fifehole
02.04.2008 09:18:29

Kumuille uusi Pohjois-Amerikan serkku. "NO mutta kun sain halvalla"

http://muusikoiden.net/dyn/users/39310.jpg

Allegra 5.5 x 14
Natural gloss lacquer/Wood hoops, satin lacquer
Head for an eye
Nolte
02.04.2008 09:30:32
Aika monia hörhöjä löytyy jotka käyttää... Mut tulpat täytyy korvaan panna. Kiität kyllä sitten myöhemmin niitä, jotka näin ehdotti...

Joopa joo, näinhän se on. Kumman viisas sitä oli ihan alkuvaiheessa, mutta kun oli ekan oikean bändin aika, niin viisaus kaikkosi jonnekin. Ja vielä niinkin älykkäällä perusteella, "kun ei niillä muillakaan oo". Voihan nenä!

Niin, eikös jotkut sellaiset Shuren monitorit voisi olla ihan hyväkin vaihtoehto? Peittääkö ne tarpeeksi omien rumpujen möykkää, että sinne voisi ajaa vaikkapa laulun tai jotain mukavalla volalla?
Nolte
02.04.2008 11:03:11
Kumuille uusi Pohjois-Amerikan serkku. "NO mutta kun sain halvalla"

http://muusikoiden.net/dyn/users/39310.jpg

Allegra 5.5 x 14
Natural gloss lacquer/Wood hoops, satin lacquer

Ihan hienohan tuo, merkistä en ole kuullutkaan. Nuo nuuskarasia -lugit ehkä jakavat mielipiteitä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)