![]() 11.01.2006 17:31:04 | |
---|---|
G5 ei muuten ole mikään tietokone. Mutta joo, eiköhän ne pikkuhiljaa puske niitä uusia malleja ulos sieltä. Itte odottelen iBookin korvaajaa. Intel ei tainnut vielä julkaista yksi-ytimistä versiota tuosta uudesta mobiili-prossustaan. Veikkaisin että julkistuksen jälkeen se tulee ibookkiin.. | |
![]() 11.01.2006 18:06:34 | |
Intel ei tainnut vielä julkaista yksi-ytimistä versiota tuosta uudesta mobiili-prossustaan. Veikkaisin että julkistuksen jälkeen se tulee ibookkiin.. No perkule. Laittaisivat vaikka 1 gigahertsin version kaksiytimisestä. | |
![]() 11.01.2006 18:11:31 | |
No voihan perhana. Eli jos mä nyt ostan G5:n, niin se on vanhentunut malli parin kuukden päästä? Se on edelleenkin sitten "Nykyaikainen, mutta ei huippunykyaikainen." Kyllä sä sillä veät. kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 | |
![]() 11.01.2006 19:00:02 | |
Se on edelleenkin sitten "Nykyaikainen, mutta ei huippunykyaikainen." Kyllä sä sillä veät. Varsinkin jos on kyse PowerMacista. | |
![]() 01.04.2008 13:59:47 | |
Ikivanhan ketjun nosto. Tuli vaimolle joku aika takaperin hankittua tuommoinen macbook- läppäri ja täytyy sanoa, että olen masiinaan todella pettynyt. Ei mikään, toistan, ei mikään tahdo onnistua. Paitsi että käyttistä saa olla päivittämässä harva se päivä. Jotenkin olettaisi, että tuolla rahalla saisi hiukan ongelmattomamman läppärin ko neljänsadan puuseen. Näköjään ei saa. One kind of music only - the good kind | |
![]() 01.04.2008 15:45:31 | |
Ikivanhan ketjun nosto. Tuli vaimolle joku aika takaperin hankittua tuommoinen macbook- läppäri ja täytyy sanoa, että olen masiinaan todella pettynyt. Ei mikään, toistan, ei mikään tahdo onnistua. Paitsi että käyttistä saa olla päivittämässä harva se päivä. Jotenkin olettaisi, että tuolla rahalla saisi hiukan ongelmattomamman läppärin ko neljänsadan puuseen. Näköjään ei saa. Rahalla nimenomaan. Minäkin oikeastaan olen käännytetty uskomaan mäkin parhauteen monia, monia reittejä pitkin, mutta ne ovat vain NIIN KALLIITA, että ne eivät ole minulle vaihtoehto. Jos hakisin esim. kannettavaa (niin kuin tekisin, jos olisin uutta konetta hankkimassa), niin kyllä nykyään jo 700 eurolla saa PC-koneeseen melko mukavat speksit: Tuplaydinprosessorin (eikä edes mitään "köyhien mallia"), 17 tuuman näytön, 2-3 Gt muistia ja n. 160 Gt:n kovalevyn. Mäkin kannettavien hinnathan näyttävät alkavan tonnista. Ehkä se on sitten niin ilmiömäisen paremmin rakennettu ja suunniteltu kuin yksikään PC. P.S. Itse olen tullut tosin puolivahingossa valinneeksi PC-linjan, kun tuli hankittua tuo Sonarin 6 PE. Sitä päivittämällä pysyn halvalla kiinni loistosoftassa. Täällä mäkin käyttäjät hehkuttavat Logicin halpuudella, mutta silti, 500 euroa lisää koneen hintaan... Ei minulle, kiitos. | |
![]() 01.04.2008 15:50:30 | |
Ikivanhan ketjun nosto. Tuli vaimolle joku aika takaperin hankittua tuommoinen macbook- läppäri ja täytyy sanoa, että olen masiinaan todella pettynyt. Ei mikään, toistan, ei mikään tahdo onnistua. Paitsi että käyttistä saa olla päivittämässä harva se päivä. Jotenkin olettaisi, että tuolla rahalla saisi hiukan ongelmattomamman läppärin ko neljänsadan puuseen. Näköjään ei saa. Mitä asioita sä et sillä saa onnistumaan? Olisko vain ns .knowhow päivityksen tarpeessa; itselläni aina ollut wintoosa, mutta viime joulukuusta asti kolmannen polven Macbook- kaikki hommat pienen opettelun jälkeen pelittäneet loistavasti (päivitin muistin 4 gt; suuretkin video- ja musatiedostot editoitu ongelmitta). Oppia ikä kaikki!! ..ei helev...olisko noin?..... | |
![]() 01.04.2008 15:53:47 | |
Ikivanhan ketjun nosto. Tuli vaimolle joku aika takaperin hankittua tuommoinen macbook- läppäri ja täytyy sanoa, että olen masiinaan todella pettynyt. Ei mikään, toistan, ei mikään tahdo onnistua. Paitsi että käyttistä saa olla päivittämässä harva se päivä. Jotenkin olettaisi, että tuolla rahalla saisi hiukan ongelmattomamman läppärin ko neljänsadan puuseen. Näköjään ei saa. Täällä päässä kyllä toiminu MacBook oikeen hyvin, mitä nyt kovalevy hajos viime viikolla. :) Mutta joo, PC:hen en vaihtais enään takaisin. Nyt joutuu kärvistelemään varakoneen ja XP:n kanssa kunhan kone tulee huollosta. Ykösellä purkkiin! FAT = MOTION | |
![]() 01.04.2008 16:41:57 | |
Mitä asioita sä et sillä saa onnistumaan? Olisko vain ns .knowhow päivityksen tarpeessa; Oppia ikä kaikki!! Ongelmitta toimii tämä nettiselain ja wlan-yhteys. Mikään muu ei sitten takkuamatta tunnu toimivan, jos sittenkään. Knowhauta puuttuu ja ensimmäistä kertaa olen mäkin puikoissa. Ilmeisesti tämä mäk-filosofia ei vain meikäläiselle avaudu. Näppäimistö jumittaa. Kursori siis jää kiinni vaikka kesken lauseen. Jonkun päivityksen tuo ongelma piti korjata ja kaipa se on ainakin vähentynyt. Taannoin masiina tilttasi itsensä siihen tilaan, että edes virtakytkin ei toiminut. Sen jälkeen laite ryhtyi vaatimaan uutta rekisteröintiä. Neuvonnasta kyllä auliisti kertoivat, miten laitteen saa buutattua ilman uudelleenrekisteröintiä. Tänään paljastui, että printteri, jonka asennukset vaikuttivat onnistuneen, onkin tunnistettu vain puoliksi. Tulostus onnistuu, mutta skannaus ei. Meikäläinen nyt vihaa tietokoneita muutenkin. Näköjään vihaan niitä tasapuolisesti merkistä riippumatta. One kind of music only - the good kind | |
![]() 01.04.2008 17:10:50 (muokattu 01.04.2008 17:11:57) | |
On ihan totta, ettei täysin virheettömästi toimivaa tietokonetta ole olemassakaan; itse olen käyttänyt vuosia win- koneita (3.1 :stä lähtien), linuxeja on ollut tulilla monia eri jakeluja ja mäkki duunissa (ja nyt siis muutaman kk kotona): jotain hämminkiä varmasti ollut kaikissa, eniten just windowsin puolella ja kaikkein eniten vuoden vanhassa winkoneessani (Visva). Toisaalta, ongelmat on "luotu" ratkaistavaksi ja haasteitahan tulee elämässä olla. Osa ongelmista on aina itseaiheutettuja ja osasta vastaa ajurit...ja niitä maanantaikappaleita kyllä piisaa...... ..ei helev...olisko noin?..... | |
![]() 01.04.2008 18:53:51 (muokattu 01.04.2008 18:56:08) | |
Tuo ei kyllä kuulosta normaalilta toiminnalta macbookissa. Itsellä ollut nyt viikon ja vain kerran ollut ongelma... kopioin dvd-levyltä mp3:sia ja alkoi valittaa jostain biisistä ettei sitä voi kopioida, mutta ohitus ei auttanut vaan jumitti siihen... vasta kun pakotti sen lopettamaan niin siitä selvittiin mutta kone piti uudellenkäynnistää jotta levy suostui tulemaan ulos. Kyseinen levy oli laadultaan pohjasakkaa ja polttohetkestä en tiedä juuri mitään. Muut levyltä kopioinnit ne luonnasi loistavasti... kaikin puolin tyytyväinen hankintaani vaikka hintaa olikin rutkasti. Vähän vielä pelottaa kun on tullut palautetta päivitetyn mallin firewire-piirin toimivuudesta äänikorttien kanssa. Interfacen hankinnan yhteydessä viimeistään selviää että taidan kääntyä pysyvästi "pimeältä puolelta" pois :) Emmätiiä mä oon vaa töissä täälä... | |
![]() 01.04.2008 19:40:21 | |
Tuo ei kyllä kuulosta normaalilta toiminnalta macbookissa. ... mutta kone piti uudellenkäynnistää jotta levy suostui tulemaan ulos. Niin joo, tuon unohdinkin. Levyt tosiaan jäävät sisään melko usein. Masiina ko vaimolle hankittiin nimenomaan sen vuoksi, että olisi helppo käyttää, eikä olisi lastentauteja tai päivitysrumbaa. Meikällä siinä taka- ajatuksena myös satunnaisesti ottaa laite treenikämpälle mukaan, ko siinä on äänelle näköjään optinen sisäänmeno. Digimikserin ja tuon väliin ko ei tarttis kuin coaxopt muunnospalikan, niin saisi treeninauhotteita suoraan digitaalisena mikseristä läppäriin ja samantien romput polttaen. Voisi vaikka riisua räkistä c-kasettidekin ja laittaa tilalle vetolaatikon. Vaan olen tässä nyt nuo suunnitelmat kyllä haudannut. Tuommoista lastentautista nuhapumppua en ryhdy treenikämpälle kantamaan. One kind of music only - the good kind | |
![]() 01.04.2008 23:22:52 | |
Joillakin ei vaan yksinkertaisesti toimi. Emäntä on just sellanen; ei kuulemma onnistu mäkillä mikään ja aina menee jumiin ja "tekee jotain ihmeellistä". Mä oon ihan varma, että se on psykosomaattista. On vaan yksinkertasesti joku valmis asenne(ongelma), että ei tää nyt VOI olla niin ylivertainen kone, kun mihin kaikki merkit, kokemukset ja tulokset viittaa. Yritä päästä vihantunteesta pois ja toivottaa tervetulleeksi tietokonemaailman ehdoton auktoriteetti. "Paras olla oma juro itsensä, homma toimii jos on toimiakseen. Esimerkkinä käy Lennu, se ei ikinä sano mitään järkevää ja se elää silti vakiintuneessa parisuhteessa!"
- Sam Other | |
![]() 01.04.2008 23:41:31 (muokattu 01.04.2008 23:46:03) | |
Ihmisten tottumus Windowsiin on kyllä semmonen asia mitä vastaan on paha taistella, olis jännä nähdä miten sellainen ihminen joka ei ole koskaan konetta käyttänyt, osaisi hommia tehdä Macilla ja sitten hetken kuluttua tutustuttaa hänet PC/Windows-yhdistelmään, mitä mahtaisi tuumata? Linuxit on toki myös, Ubuntut sun muut. Sitten taas mitä koneiden osiin tulee, niin samaa rautaahan ne ovat, Apple käyttää Intelin piirisarjoja ja prossuja, näytönohjaimiakin joissain mäkeissä. Senhän vuoksi MacOS X:n saakin ihan itse kasattuun PC-koneeseenkin pyörimään. Osat kestää tai ei kestä ja pahempi laitteistovika kaataa kyllä minkä tahansa käyttiksen. EDIT: Tuon tietoturvan mainekin koki pienen kolauksen: http://security.itworld.com/5013/ma … first-in-contest-080327/page_1.html | |
![]() 02.04.2008 00:37:49 | |
Joillakin ei vaan yksinkertaisesti toimi. Emäntä on just sellanen; ei kuulemma onnistu mäkillä mikään ja aina menee jumiin ja "tekee jotain ihmeellistä". Mä oon ihan varma, että se on psykosomaattista. On vaan yksinkertasesti joku valmis asenne(ongelma), että ei tää nyt VOI olla niin ylivertainen kone, kun mihin kaikki merkit, kokemukset ja tulokset viittaa. Yritä päästä vihantunteesta pois ja toivottaa tervetulleeksi tietokonemaailman ehdoton auktoriteetti. Ei minulla ollut mitään asennevammaa kun masiina hankittiin. Sillä asenteella se nimenomaan hankittiin, että josko tuo nyt sitten olisi kelvollinen laite. Psykosomaattinen asennevamma on kehittynyt ihan masiinan oman käytöksen myötä. Toimimattomia tai vajaatoimisia vastaavia laitteita saa tonnia halvemmallakin. Tuo nyt ei toistaiseksi muuta ole ollut, kuin "hintaisekseen kallis". One kind of music only - the good kind | |
![]() 02.04.2008 10:26:17 (muokattu 02.04.2008 10:51:13) | |
Ei minulla ollut mitään asennevammaa kun masiina hankittiin. Sillä asenteella se nimenomaan hankittiin, että josko tuo nyt sitten olisi kelvollinen laite. Psykosomaattinen asennevamma on kehittynyt ihan masiinan oman käytöksen myötä. Toimimattomia tai vajaatoimisia vastaavia laitteita saa tonnia halvemmallakin. Tuo nyt ei toistaiseksi muuta ole ollut, kuin "hintaisekseen kallis". Näköjään PC:tä saa haukkua aivan mennen tullen, mutta mäkissä viat ovat vain käyttäjän syytä - jopa siihen pisteeseen, että hän saa "psykosomaattisesti" taiottua koneen olemaan toimimatta. Just. Itse en viitsisi maksaa tuplahintaa koneesta käyttöjärjestelmän takia. | |
![]() 02.04.2008 11:21:37 | |
Tuo nyt ei toistaiseksi muuta ole ollut, kuin "hintaisekseen kallis". No, tavallaanhan toi on ihan selvä juttu. Jos diggailet PC:stä ja tunnet että sille pääsee perille, käytä ihmeessä sitä. "Layers of layers of shit!" | |
![]() 02.04.2008 13:01:18 | |
En minä peeceetä mitenkään diggaile. Sen vuoksi tuo mäkki vaimolle hankittiinkin. Että olisi ongelmattomampi ja luotettavampi laite. Ja mielellään helppokäyttöisempi. Siinä se pettymys tuleekin. Näköjään ei sitten kuitenkaan ole. One kind of music only - the good kind | |
![]() 02.04.2008 15:54:23 | |
Voiskohan kyseessä olla ihan rautavika? Sattunut maanantaipäivä jollekin komponentille emolevyllä tai jotain muuta...noi hardware-ongelmat näyttäisivät olevan yleistymässä Applellakin, ikävä kyllä...mitään tilastoja mulla ei ole, mutta siltä vaan tuntuisi. | |
![]() 02.04.2008 16:09:07 | |
Jaahas. Itsellä ollut mielessä Macbook pron hankinta Pro Logicia varten. Mulla on ollut pari itse kasattua PC:tä ja niissä ei ole koskaan ollut mitään ongelmia. Edellinen 5 vuotta käytössä ollut itsekasaama PC toimii edelleen täysin moitteetta. Nykyisen kasasin joulukuun alussa ja hyvin sekin toiminut. Mulla ei ole mitään vastakkainasettelua PC:n ja Macin kesken. Ajattelinkin tästä työpäivän päätteeksi mennä Soundataan vähän haistelemaan laitteita, kun olis varmaankin aika mittava kotistudio hankinta edessä. Tällasta ajattelin: Macbook (ehkä pro) Apogee Duet Pro Logic 8 Rode NT1000 Midikoskettimet | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)