Aihe: DIY rantis
1 2 3 4 5 6 712 13 14 15 16
okabass
28.03.2008 21:15:27 (muokattu 28.03.2008 21:28:31)
Tästä tulikin mieleen. Onko kaapissa minkäänlaista vaimennusmateriaalia, ja kuinka paljon?

MOI

Originaalissa on sellainen arviolta reilut 5 cm paksu, lasivillan näköinen, reilusti komeron takaseinän kokoinen palanen vaimennusmateriaalia.

Mulla on polyesterivanua (sitä valkoista, mitä on takeissa ja peitoissa) ehkä 3/4 -osaa tilavuudesta. Alunperin ajattelin laittaa lasi tms. villaa, mutta sitä ei olisi saanut kuin isoissa -ja yllättävän hinnakkaissa- paaleissa.
Ceterum censeo moderator esse delendam
Seba
28.03.2008 23:11:43

Jaa, taidankin päätyä lasi- tai vuorivillaan, kun sitä tuppaa olemaan tallissa reilunlaisesti.

Oisko 100mm villalevy passeli takaseinälle, vai pitäisikö olla sitten ohuempi jos kunnioittaa esikuvaa?

Nyt on elementeille aukot leikeelty, toivottavasti saa huomenna tehtyä vähän tapitus, liimaus ja kittaushommia ennenkuin emäntä lähtee töihin ja pitää keskittyä kaitsemaan jälkikasvun terroritekoja.
okabass
28.03.2008 23:38:37 (muokattu 28.03.2008 23:48:32)
Jaa, taidankin päätyä lasi- tai vuorivillaan, kun sitä tuppaa olemaan tallissa reilunlaisesti.

Oisko 100mm villalevy passeli takaseinälle, vai pitäisikö olla sitten ohuempi jos kunnioittaa esikuvaa?

Nyt on elementeille aukot leikeelty, toivottavasti saa huomenna tehtyä vähän tapitus, liimaus ja kittaushommia ennenkuin emäntä lähtee töihin ja pitää keskittyä kaitsemaan jälkikasvun terroritekoja.

MOI

100 mm paksuus varmaan ok. Villalevy ? Muistaakseni lasivilla olisi hyvä ko. tarkoitukseen. Liian tiivis levy ei muistaakseni ole niin hyvää.
Seba
28.03.2008 23:50:22

Villalevy, eli palanen lasi tai vuorivillaa, sitä pehmoista nimenomaan.

Sitä kun pikkaisen vielä möyhii, niin tulee mukavan ilmavaa. Taidan laittaa kiviaineksesta koostuvaa mieluummin kuin lasipohjaista. Se on niin perseestä kun kutiaa kaikki paikat käsittelyn jälkeen.
Seba
29.03.2008 12:38:27

Vittu tätä tää taas on.
Kauhee pussillinen tappeja, ja ainoa sopiva terä on tylsä kuin Rennyn leffat.

Projektin on edettävä, ja koska kukaan ei ole vielä perustellut miksi ruuvit olisi paha asia, kaappi kasataan sitten ruuveilla nippuun.

Joo joo, pikkanen oikaisu, mutta säätely ennen lopullista liimausta on ainakin helpompaa kuin timmeillä tapeilla.. (laiskan miehen itselleen valehdeltu perustelu)

Kaikki paitsi takalevy on nyt liimauksessa, eli huomenna on sitten runko kasassa, ja alkaa armoton hionta ja kittailu.
Kai se filmipinta kannattaa varuiksi hioa mataksi että warnexi tarttuu paremmin?
MPU
29.03.2008 16:44:30
Kannattaa varmaankin hiukan hioa sitä filmipintaa.
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Seba
29.03.2008 17:08:53

Joo vetelen epäkeskolla viimeiseksi koko kaapin ennen mönjän levitystä.

Etulevyn hioin jo valmiiksi ennen kasausta ettei tarvitse sisäkulmia hinkata vaikeimman kautta.
okabass
29.03.2008 17:36:17
Joo vetelen epäkeskolla viimeiseksi koko kaapin ennen mönjän levitystä.

Etulevyn hioin jo valmiiksi ennen kasausta ettei tarvitse sisäkulmia hinkata vaikeimman kautta.

MOI

Tulipa mieleen, että eihän siinä vanerin pinnassa ole mitään rasvaa, silikonia tai muuta tatinaa ikään kuin suojana? Kannattaisiko pyyhkiä esim asetonilla pinta hiomisen jälkeen. Ettei tule mitään mielialaa kohottavia hauskoja kommelluksia maalin tarttumisen tms. kanssa.
Seba
29.03.2008 17:40:38

Joo mulla on sellaista automaalamokamaa mikä on tarkoitettu rasvan & silikonin poistoon. Suoritan pesun sillä.
okabass
29.03.2008 18:21:24
Joo mulla on sellaista automaalamokamaa mikä on tarkoitettu rasvan & silikonin poistoon. Suoritan pesun sillä.

MOI

Ok. Pistä kuvia, niin saadaan inkvisiittoreillekkin pientä iltapuhdetta. ;)
Seba
29.03.2008 19:48:56

Pärkkele kun kaikki kuvat on kännykällä otettuja tekovaiheesta, ja tän päiväsistä ei niitäkään, kiireellä kun tekee, ja tietenkään en löydä kaapeliani että saisin kuvat siirreltyä koneelle.

Pitänee varmaan jossain välissä käydä oikealla kameralla tallissa räppäämässä pari kuvaa että kaikki pääsee kritisoimaan kun kasasin sen ruuveilla :)
tauranen
30.03.2008 12:04:36
Pärkkele kun kaikki kuvat on kännykällä otettuja tekovaiheesta, ja tän päiväsistä ei niitäkään, kiireellä kun tekee, ja tietenkään en löydä kaapeliani että saisin kuvat siirreltyä koneelle.

Pitänee varmaan jossain välissä käydä oikealla kameralla tallissa räppäämässä pari kuvaa että kaikki pääsee kritisoimaan kun kasasin sen ruuveilla :)

Kyllä se ruuveillakin hyvä tulee, itse käytin ruuveja ja tapitusta (ja vääräoppisesti tapitin kanssa ulkopuolelta). Tolexia kun käytti, niin ei tarvinnut vaneripintaa niin hirveän tarkasti hioa.

Millä sä meinaat sitä warnexia levittää, telalla vai ruiskulla.
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja!
Seba
30.03.2008 19:52:37

Kyllä se taitaa ruiskulla tulla, kamaa on sen verran rajallisesti että saa paremmin riittämään ruiskuttamalla kuin telalla.

Nyt on kaikki osaset paikallaan, ajanpuutteen vuoksi ei kittailuja ja hiontoja tänään pääse tekemään.

Sain sentään tiivisteltyä sisäpuolelta kaikki saumat, ja lämäsin varmuuden vuoksi muutamat kulmaraudat viisteisiin että kestää varmasti rasituksen kun koko kuoma lepää roudattaessa toisen viisteen päällä, ja toisesta viisteestä ryitään kaappia :)

Kotelo kestää varmasti paremmin kuin kahva...
Seba
30.03.2008 23:54:04 (muokattu 30.03.2008 23:56:28)

Pannaan nyt pari kuvaa jotta saatte haukkua ruuvailut ja näsäviisastella mitä oon tehnyt väärin..

Alkuvaiheen kuvia saa sitten kun joskus löydän kaapelin puhelimen ja tietokoneen välille.. Eli tuskin koskaan :)

Edestä:
http://i2.photobucket.com/albums/y48/Sebarator/Rantis/IMG_0242.jpg

Sivulta:
http://i2.photobucket.com/albums/y48/Sebarator/Rantis/IMG_0243.jpg

Takaa:
http://i2.photobucket.com/albums/y48/Sebarator/Rantis/IMG_0245.jpg

Nyt se alkaa perkeles jo painamaan :)
EBS 410 Classic ei paina enää lähellekkään tota koko pakettina..

Seuraavaksi alkaa hionta ja kittaushommat.
Kumiankka
31.03.2008 07:03:10
Omiin projekteihin en laita lasi- enkä kivivillaa vaan polyesterivanu saa kelvata minulle
Basismi
31.03.2008 11:33:43 (muokattu 31.03.2008 11:35:44)

Lasivillan on väitetty tunkevan itseään puhekelan rakoon rohisemaan. Kivivillasta en tietä. Pistäisin ite vaan ihan vanua.

Mitkäs elementit oot laittamassa, Jensseenit kanssa?
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
poppamies
31.03.2008 12:04:50

Omiin projekteihin en laita lasi- enkä kivivillaa vaan polyesterivanu saa kelvata minulle

Kannatan myös vanua. Ei kun hakemaan säkillinen Eurokankaasta.
G strings are for strippers!
Seba
31.03.2008 16:57:59 (muokattu 31.03.2008 16:59:18)

Lasivillan on väitetty tunkevan itseään puhekelan rakoon rohisemaan. Kivivillasta en tietä. Pistäisin ite vaan ihan vanua.

Mitkäs elementit oot laittamassa, Jensseenit kanssa?

Pitää sitten harkita tarkkaan tuota eristettä.

Elementeiksi tulee Celestionin Trace Elliot Customit

http://www.watfordvalves.com/cgi-bin/documents/c10t-80_32ohm_T4347.pdf

Tiedä sitten millaiset on, mutta tuli pauttiarallaa saman hintaiseksi kuin Jensenit, joita olisi saanut odotella kuukausitolkulla jenkeistä, nuo tuli englannista parissa päivässä.
kondensaattori
31.03.2008 17:07:11
Minulla on ollut puoli vuotta lasivillaa kaapissa eikä ongelmia ole ollut.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)