Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Se oikea rock- komppi
1 2
Lazy Jay
31.03.2008 18:31:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten menee oikea rokki komppi bassolla??
 
absqua
31.03.2008 18:34:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten menee oikea rokki komppi bassolla??
 
Mitähän komppia sä tarkoitat? Laita joku levytetty esimerkki jos keksit.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Samu S.
31.03.2008 18:35:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haara-asennosta.
 
ganes-rocker
31.03.2008 18:51:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten menee oikea rokki komppi bassolla??
 
kuuntele vaikka hurriganesin get on, siinä o hyvän kuulonen yksinkertanen komppi...
 
"Rock-hulluna on hyvä olla!" - Cisse Häkkinen
Karlsson
31.03.2008 18:51:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lantiolta.
 
..but somehow, someway, I keep on coming with funky ass shit. Like every single day.
Lazy Jay
31.03.2008 20:28:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juurikin tarkoitin get on- biisin tapaista komppii, mut kuin se soitetaan, onks jollain jotain tabeja :D
 
leksi-B
31.03.2008 20:30:22 (muokattu 31.03.2008 20:30:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juurikin tarkoitin get on- biisin tapaista komppii, mut kuin se soitetaan, onks jollain jotain tabeja :D
 
google on hyvä hakukone.
 
"antaa ymmärtää, mutta ei ymmärrä antaa"
Lyijypää
31.03.2008 20:30:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Duurista 1,3,5,3
 
spade
31.03.2008 20:34:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

walking bass... 3-sointua... 12-tahtia... 'nuff said
 
"Scream for me Helsinki", Bruce Dickinson
kondensaattori
31.03.2008 20:37:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei mitään tabeja. Se ei ole rok.
 
Seba
31.03.2008 21:32:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No jos ei tuon vertaa viitsi korvalla hakea ja kokeilemalla, niin ennustan tuskaista tulevaisuutta basistina, ja uusien biisien harjoittelussa itket haastavammissa tapauksissa verta.
 
blessed
31.03.2008 21:48:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No tuo guitar pro on yksi tabi vaihtoehto, tosin siinäkin kannattaa hieman kuunnella meneekö ne tabit nyt oikein, mutta kyllä sen kanssa alkuun pääsee. Tietenkin jos soittohommia haluaa joskus tosissaan tehdä, niin ei se nuotinluku ja teoriatieto sekä korvan kehittäminen pahitteeksi olis.
 
Antti Takalo
31.03.2008 22:37:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No jos ei tuon vertaa viitsi korvalla hakea ja kokeilemalla, niin ennustan tuskaista tulevaisuutta basistina, ja uusien biisien harjoittelussa itket haastavammissa tapauksissa verta.
 
Itse en ole koskaan opetellut yhtään biisiä korvakuulolta ja vain muutamia joskus alussa tabeista. En ole kokenut basistin uraani erityisen tuskaiseksi.
 
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #2; Kadonneen Pröötin metsästäjä. Riutta
Seba
01.04.2008 00:06:49 (muokattu 01.04.2008 00:12:36)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en ole koskaan opetellut yhtään biisiä korvakuulolta ja vain muutamia joskus alussa tabeista. En ole kokenut basistin uraani erityisen tuskaiseksi.
 
Nuoteistako olet sitten kaiken lukenut?
 
Mä ainakin olisin lopettanut soittamisen alkuunsa jos kaikki pitäisi lukea jostain, eikä kuuntelemalla ja kokeilemalla pystyisi opettelemaan mitään.
En jaksanut koulussakaan lukea, enkä ole ajatellut harrastuksenkaan takia aloittamaan "opiskelua".
 
Nuotteja en ole koskaan jaksanut edes vilkaista, mitä nyt on pakko vähän perusjuttuja katsoa kun tytön viululäksyjä käydään läpi, tabeista ymmärrän ihan yhtä paljon kun en koskaan ole niistä mitään yhtä kokeilua lukunottamatta treenannut.
 
Aivan älytöntä, ja älyttömän hidasta touhua.
 
Mielestäni jos ei 3 eri ääntä löydä kokeilemalla, saa olla joko vielä laiskempi treenaaja kun minä, tai aika paha puukorva.
 
Ja lähes poikkeuksetta jos treenataan jotain biisejä mitkä jotkut on kattonut tabeista, niin niissä on päin persettä vedettyjä kohtia.
 
Suurimmassa osassa niistä on vitusti virheitä, ja yhtälailla ne voi sitten soittaa väärin pelkästä kuulomuistista jos ei oo niin justiinsa :)
 
Teijo K.
01.04.2008 10:16:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuoteistako olet sitten kaiken lukenut?
 
Eiköhän se pointti ole että on soittanut lähes pelkästään omaa musaa.
pekezu
01.04.2008 14:08:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei mitään tabeja. Se ei ole rok.
 
Ei kun se onkin BArokKI ;)
 
Johan ne luutulla vetäjät pyyhki tabeista meneen. Tosin niiden soitosta aika vähän oli kirjoitettu.
 
No ainaskin joku rokkikuvio menee tälviissiin:
------------------------
------------------------
------2--4--5--4--2---
0--4------------------4
 
...Tai sit olen pihalla. Tolla mä olen jotain vetänytkin.
 
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
kondensaattori
01.04.2008 16:11:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kun se onkin BArokKI ;)
 
Johan ne luutulla vetäjät pyyhki tabeista meneen. Tosin niiden soitosta aika vähän oli kirjoitettu.
 
No ainaskin joku rokkikuvio menee tälviissiin:
------------------------
------------------------
------2--4--5--4--2---
0--4------------------4
 
...Tai sit olen pihalla. Tolla mä olen jotain vetänytkin.

 
Toiha on puukivuukia.
 
No mun mielestä se on ihan sama miten vetää, vedätkö tapeista. Ajankanssa alat joko tajuta asiaoita tai sitten et eikä siihen voi paljon vaikuttaa. Aikaisemmin stressasin siitä kun en kehittynyt musiikillisesti ollenkaan mutta olen nyt huomannut että varsinainen kehitys tulee spontaanisti eikä sitä voi varsinaisesti mitenkään avustaa. Joskus osaat soittaa puukia svengaavasti tai et, eikä tähan voi vaikuttaa. Allah päättää.
 
Antti Takalo
01.04.2008 16:25:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuoteistako olet sitten kaiken lukenut?
 
Mielestäni jos ei 3 eri ääntä löydä kokeilemalla, saa olla joko vielä laiskempi treenaaja kun minä, tai aika paha puukorva.

 
Omaa tai siis muiden kanssa tehtyä musiikkia on tullut soitettua oikeastaan siitä asti kun ääniä on jotenkin osannut muodostaa. Nuoteista en tajua mitään ja se pitäisikin joskus korjata. Täytyy vielä sanoa, että lähtötilannetta voisi kuvata nuottikuuroudeksi. Siitä on tultu eteenpäin, mutta en minä kuulollani pääse retostelemaan koskaan. Kuitenkin taidot ja/tai niiden puute on yleensä riittänyt siihen mitä ollaan oltu tekemässä.
 
Pointtina oli lähinnä se että musiikkia voi tehdä todella monesta lähtökohdasta ja eri tavoitteet mielessä, ja se joskus tuppaa täällä muusikoiden palstoilla unohtumaan.
 
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #2; Kadonneen Pröötin metsästäjä. Riutta
jvakeva
01.04.2008 16:35:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite en ole soittannu, kun korvakuulolta pitkään aikaan.. mitä nyt muutaman häävalssi-humppa biisin joskus joutunnu lunttaamaan, mutta ei se enää kovin hyvin luonnistukkaan. tabulat on mulle aikapitkälti hepreaa.
 
korvasta sormiin, siis.
 
Bassoneuvos
J.Hollström
01.04.2008 18:32:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juurikin tarkoitin get on- biisin tapaista komppii, mut kuin se soitetaan, onks jollain jotain tabeja :D
 
Jäsen poppamies on kova tekemään näitä bassonuotteja / tabeja. Aika monta niitä tuolla hänen sivuillaan onkin, mutta Get Onia en löytänyt. Varmaan syntyisi sellainenkin...
 
http://www.geocities.com/jani_bjorklund/janis.html?1058405404377
 
Point-to-point ripuliranne
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «