Fyygie 28.03.2008 23:25:11 | |
---|
Itelläni toistaiseksi paras bassosoundi on syntynyt Sansamp Bassdriver / ryssä Big Muff -kombinaatiosta. Pörinä muffista ja sansamppi tuomaan dynamiikkaa alapäähän ja jonkinlaista erottelevuutta muutenkin. Sustainit pidin itsekin muffista minimissään. Tämä toimi halvalla Cortilla, mutta Fenkun ameriikan jassolla ei enää sitten siltä oikealta kuulostanutkaan. |
Leeni 29.03.2008 00:13:57 (muokattu 29.03.2008 00:15:36) | |
---|
Rottakakkonen toimi todella hyvin kun sen splittaa omalle kanavalleen ja blendaa soundiin, mutta yksinaan siita en saanu mitaan jarkevaa bassosoundia. ... En oo bandivolumeilla testannu, mutta Digitechin Bad Monkey toimii aika hienosti sellasenaan sellasilla reiluilla kotivolumeilla bassosarona.... Tota RatII:ta saa modattua aika helposti niin, et se päästää enemmän alapiätä mukaan. En nyt millään muista sitä nettiosotetta mistä se ohje löytyy, mutta joku täältä varmaan tietää sen. Muistaakseni siihen linkkiin olen täälläkin törmännyt. Olen myös tuota badmonkeyta testannut, tosin en omien kamojen kanssa vaan Soitin Laineella, enkä kauheasti siitä välittänyt silloin. Jotenkin haistan jo että ei toimi mulla, mutta en tuomitse ennen kun olen koittanut omilla tilpehööreillä. Kuulin jonkun kehuvan sitä Bossin kitara - blues overdrivea bassokäytössä. Semmonen sininen läpyskä. Ois mielenkiintosta kans testiä sitäkin. Bossin bassosärö ja SansAmppi molemmat kuulostivat ankeilta omien kamojeni läpi. Samoin se Bossin musta kitara hevisärö, en muista mallia. "one day when someone comes up to you asking for advice you realize that it's never been the equipment at all." - Ken Rockwell |
nro5 29.03.2008 10:10:41 | |
---|
Mulla on hieman ristiriitainen suhde big muffiin. Jyhkeyttä on kyllä soundissa, mutta middle scoop vie selkeyttä soundista. Omistan sekä vihreän että mustan venäjämuffin, mutta lähinnä ne ovat äänityksiä varten varastossa. Carl martinin The Fuzz on toiminut minulle ainakin paremmin livenä, enemmän leikkaavuutta ja monipuolisten säätöjen ansiosta siitä saa tarvittaessa myös sitä tolkutonta alakertaa middle scoopilla. http://www.carlmartin.com/product_the_fuzz.htm |
Yooo... Käytän itte Muffia treeneissä, mut en oo vielä keikoille viittiny ottaa. Se on parhaimmillaan kohdissa joissa jää yks nuotti soimaan pitemmäksi aikaa, tuo siihen munaa ja raskautta. Mutta vaikka oon fani, niin eipä oikein mitään fuzzia voi kuvioissa käyttää ilman että homma puuroutuu metallibändissä. |
hemmo 31.03.2008 16:34:21 | |
---|
On yleinen harhaluulo, että Pig Muffinssi sopisi bassolle. Ei, se ei sovi, sillä bassosaundin kannalta optimaalisin säätö on tone-potikka melko tummalla, jolloin se ei kuulu pändikontekstissa yhtään mihinkään. Ja jos tonea rukkaa kirkkaammalle, niin kuuluu kyllä paremmin, mutta botne elikkästen alapää katoaa tyystin. Ei hyvä. Boss Hyper Fuzz FZ-2 on helvetin paljon parempi, rankempi ja botnekkaampi. Monia muitakin on. Ugh! |
Finite Fear 31.03.2008 21:01:11 | |
---|
Cheri basic |
kojones 31.03.2008 21:05:05 | |
---|
|
Finite Fear 31.03.2008 21:07:41 | |
---|
voi v*ttusaatan* Cheri basic |
balzary 31.03.2008 21:08:59 | |
---|
|