januszian 11.03.2008 15:36:05 | |
---|
Mä ostin avokaupalla F-musiikista Presonus FP10:n. Hinta/laatusuhde ja saatavuus olivat ykkösenä mielessä ja jotain oli saatava heti. Asensin rakkineen ja äänenlaatu noin niinku mp3/CD käytössä oli ihan HELVETIN hyvä! Mielestäni parempi kuin M-audio Deltan kanssa. Mutta välillä laite pätkäsi tosi pahasti. Ja muutenkin ku pohdin tota niin mua häiritsi todella paljon se että tossa oli phantom jännite 4 inputtia kerrallaan. Muutenki melko pelkistetty laite ilman mitään mikserisoftaa tai muuta sellasta näperrettävää. Vein sen sitten takasin ja nyt on tulossa Saksasta toi Alesis IO/26. Suomesta tota ei vaan saanut ilman viikkojen toimitusaikaa. Saa nähdä miten käy ton kanssa. Onneks tonne Saksaan on se 14 päivää testiaika ja täyspalautustakuu. SOLNIC LIVENÄ http://www.myspace.com/solnic |
Niq 11.03.2008 15:48:17 (muokattu 11.03.2008 15:49:36) | |
---|
Mitens nuo firewirevermeet on nykyisin herkkiä tuon fw-piirisarjan suhteen? Kaverilla on Alesiksen Multimix-16, joka toimii hänen läppärinsä kanssa hyvin, mikäli käyttää pcmcia-firewire -korttia. Läppärin oman fw-liitännän kanssa ei pelaa eikä jostakin syystä meikäläisen läppärin kanssa edes tuota pcmcia-korttia käytettäessä. Yhteys mikseriin katkeilee eikä nauhoittamisesta tule mitään. Itsekin olen tässä miettinyt firewire-interfacen hommaamista, mutta kyrpii hommata hieno IO-boksi, joka ei sitten jostakin mystisestä syystä pelaakkaan yhteen oman koneen kanssa. Mulla on Multimix 16, ostin pöytäkoneeseen VIAn piirisarjalla olevan kympin halpis-FW-kortin (emossa ois FW-tuki, mut semmosta sopivaa liitospiuhaa en mistään löytänyt), eilen pyörittelin systeemin läpi kivutta 24 raidan proggista plugareineen samalla äänittäen ja suoramonitoroiden lähes nollalatenssilla. Todella pätevä laitos hintaisekseen (itse maksoin 250e käytetystä). "I have a cunning plan" -Baldrick |
Jaava 11.03.2008 17:28:02 | |
---|
Mitens nuo firewirevermeet on nykyisin herkkiä tuon fw-piirisarjan suhteen? Kaverilla on Alesiksen Multimix-16, joka toimii hänen läppärinsä kanssa hyvin, mikäli käyttää pcmcia-firewire -korttia. Läppärin oman fw-liitännän kanssa ei pelaa eikä jostakin syystä meikäläisen läppärin kanssa edes tuota pcmcia-korttia käytettäessä. Yhteys mikseriin katkeilee eikä nauhoittamisesta tule mitään. Itsekin olen tässä miettinyt firewire-interfacen hommaamista, mutta kyrpii hommata hieno IO-boksi, joka ei sitten jostakin mystisestä syystä pelaakkaan yhteen oman koneen kanssa. Kuten jo sanoin aiemmin alesiksella on aika paljon ongelmia läppäreiden kanssa. Muilla valmistajilla ilmeisesti vähemmän. Yleisesti melkein kaikki fw-audiointerfacet tykkää ti:n piirisarjoista ja monilla on ongelmia ricohin kanssa. Muita yleisiä sääntöjä en ole löytänyt piirisarjoista. Periaatteessa fw-piirisarja on todella tärkeä asia. Esimerkiksi todella luotettavan RME:n fw-laitteet eivät toimi ollenkaan joissakin maceissä käytetyn ageren piirisarjan kanssa. Elikkä kannattaa selvittää, onko valmistajalla tiedossa yhteensopivuusongelmia. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
Juntunen 11.03.2008 21:18:00 (muokattu 11.03.2008 21:31:14) | |
---|
Kuten jo sanoin aiemmin alesiksella on aika paljon ongelmia läppäreiden kanssa. Muilla valmistajilla ilmeisesti vähemmän. Yleisesti melkein kaikki fw-audiointerfacet tykkää ti:n piirisarjoista ja monilla on ongelmia ricohin kanssa. Muita yleisiä sääntöjä en ole löytänyt piirisarjoista. Periaatteessa fw-piirisarja on todella tärkeä asia. Esimerkiksi todella luotettavan RME:n fw-laitteet eivät toimi ollenkaan joissakin maceissä käytetyn ageren piirisarjan kanssa. Elikkä kannattaa selvittää, onko valmistajalla tiedossa yhteensopivuusongelmia. Kiitokset infosta. Juuri tätä tarkoitin. Olen miettinyt, että jos laittaisi jonkun halvan käytetyn läppärin pelkästään äänityskäyttöön, esim. jonkun yrityskäytössä palvelleen IBM:n. Niitä näkee ajoittain noilla ATK-kirppareilla. Siihen sitten mahdollisesti korttipaikkaan fw-kortin. Ulkoinen kovo vielä kaveriksi, niin eipä tartteisi itse läppärissä olla kovin kummoisia ominaisuuksia. Reeniksellä kun sattuu lojumaan nyt tuo Alesis, niin voisi varsin kätevästi nauhoitella ja roudata nauhoitteita reeniksen ja kotikoneen välillä. Miksailut teen kuitenkin kotikoneella. EDIT: Jossakin vaiheessa tulee mullekin ajankohtaiseksi hommata joku IO-boksi. Tällä hetkellä pöytäkoneessa käytössä tuo M-Audion Delta 1010-lt, mutta mobiilia pitäs olla ja mikkietusta minimissään 8 kiitos. Behkun ADA8000:sta olen miettiny kans, mutten oikeen hiffaa noita adat-juttuja. Joku FW-palikka tuntuis helpommalta vaihtoehdolta. Siihen vaan nätti räkkicase ja 10 kpl mikkipiuhoja ja ständejä. Ja parit mikit. Jopa nauhottelis kavereitten bändeille demot kätevästi. |
januszian 12.03.2008 01:54:44 (muokattu 12.03.2008 01:56:01) | |
---|
MOTU on kehuttu latenssin vähyydestä ja luotettavuudesta ja tuo RME. Mutta tosiaan ku mä vaadin vähintään sen 8 mikkietusta niin RME ja EMU ei tarjoa järkihinnalla amatöörille oikeen mitään. Eli MOTU 8pre, Alesis IO26 ja Presonukselta useempikin malli on mulla ollut tässä pyöriteltävänä. Presonus FP10 ei toiminut riittävän hyvin. Tiiä sitten miten joku Firestudio project tai se ihan brännäri Firestudio tube. Focusritella on Saffire 26 joka kohtis samoilla ominaisuuksilla ku Presonukset. Specseistä en osaa sanoa mitään kun en oo vertaillut. Mä ton Alesis IO/26:sen siksi että on vielä kohtuu edukas liitäntöihinsä nähden. Jos sekin kusee jostain syystä niin seuraava jonossa on MOTU 8pre... (Niin ja Presonuksen kanssa mulla oli läppärin oma 4 pin firewire liitin. Jos Alesis kusee niin ostan Expresscard firewireen tolla Texas Instrumentsin piirillä. Mutta Presonuksessa oli ominaisuuden puute myös) SOLNIC LIVENÄ http://www.myspace.com/solnic |
Juntunen 26.03.2008 10:34:17 (muokattu 26.03.2008 10:36:21) | |
---|
Nyt alkaa keveesti kutkuttelemaan tuo Tascamin US-1641 -USB2-interface. http://www.tascam.com/details;9,15,1056,14.html T-kaupasta irtoiais hintaan 399e. -8 mikkietusta -2 instrumenttisisääntuloa -4 perus linjasisääntuloa -kuulokelähtö löytyy sekä 2 paria stereo linjaulostuloja monitorointiin USB2-väyläinen läppäri löytyy jo taloudesta, joten sekin olisi sitten valmiina. Tuota bundlattua kevyt-cubasea en välttämättä tarvitsisi, koska SE3 löytyy myös valmiiksi. Firewire-interfaceissa pelottaa tuo yhteensopivuus varsinkin läppärien kanssa, eri fw-korttien piirisarjojen välillä. Vähän on nihkeitä kokemuksia niistä. USB:ssa tuskin lie tätä ongelmaa? Joku sanoi aiemmin, että USB-värkki kuormittaa konetta enemmän kuin FW. Miten tämä käytännössä näkyy/vaikuttaa? Ainoa juttu mitä tällä hetkellä mietin, on laajennettavuus. Noita ei varmaan voi ketjutella useampia, eikä tuossa ole ADAT-väylää tms, jonka kautta saisi lisää matskua sisään. Mutta 14 inputtia demoiluun, mihin ihmeeseen tartten enempää? |
januszian 27.03.2008 14:49:05 | |
---|
Meitsillä on ollut NIIIIIIN paljon sekoilua Firewireen kanssa että muakin kiinnostaa että miten USB 2.0 toimii standardiporteissa ja missä tahansa koneessa? SOLNIC LIVENÄ http://www.myspace.com/solnic |
Juntunen 27.03.2008 14:58:11 | |
---|
Meitsillä on ollut NIIIIIIN paljon sekoilua Firewireen kanssa että muakin kiinnostaa että miten USB 2.0 toimii standardiporteissa ja missä tahansa koneessa? Niin. Mua kans, prkl, miksei kukaan kerro kokemuksia? Pitikö oma threadi tästä avata.. =) |
Viikset 27.03.2008 17:54:16 | |
---|
Firewire-interfaceissa pelottaa tuo yhteensopivuus varsinkin läppärien kanssa, eri fw-korttien piirisarjojen välillä. Vähän on nihkeitä kokemuksia niistä. USB:ssa tuskin lie tätä ongelmaa? Mulla oli juuri päinvastoin. Läppäriin hankin halvimman mahdollisen firewire kortin PCMCIA paikkaan, eikä mitään ongelmia motu travelerin kanssa, mutta pöytäkoneeseen kun hankin halvan pci kortin ongelmia ilmeni heti. Ei löytänyt motua, koneen boottaus ja löysi, kesken äänityksen yhtetys hävis, cubasen joutu käynnistämään 3 kertaa ennen kuin asio ajurit löyty jne jne. Nyt on tilauksessa kallein löytämäni firewire kortti ja TI:n piirisarjalla tottakai! Saapa nähdä miten käy... -janne oo kiitoksia paljon kiitoksia oo |
Viikset 28.03.2008 19:36:54 | |
---|
No nii. Firewire kortti saapui, mutta mutta sepä ei käynytkään yhteen motun kanssa koska se oli firewire 800 kortti ja motussa on firewire 400 liitäntä. Ja nehän ei sovi yhteen vaikka kuinka survois! Aina sitä oppii jotain uutta... Ei muutako hommaamaan adapteria/piuhaa jotta saan vehkeet toimimaan. -janne ps. tämähän ei tietenkään liity mitenkään alkuperäiseen kysymykseen, mutta vastaavasta asiasta samassa keskustelussa on ollu puhetta. Joopa joo oo kiitoksia paljon kiitoksia oo |
Niq 29.03.2008 12:18:19 | |
---|
Mulla oli juuri päinvastoin. Läppäriin hankin halvimman mahdollisen firewire kortin PCMCIA paikkaan, eikä mitään ongelmia motu travelerin kanssa, mutta pöytäkoneeseen kun hankin halvan pci kortin ongelmia ilmeni heti. Minkäs merkkinen kortti on kyseessä, pcmcia-korteista kun ei tohdi lähteä kaupassa kuoria repimään että tietää mikä piiri siellä on. PCI-korteistakaan meinaa ottaa selvää kun valmistajan penteleet laittaa piirin päälle omaa tarraansa. "I have a cunning plan" -Baldrick |
Viikset 29.03.2008 13:22:05 | |
---|
Minkäs merkkinen kortti on kyseessä, pcmcia-korteista kun ei tohdi lähteä kaupassa kuoria repimään että tietää mikä piiri siellä on. PCI-korteistakaan meinaa ottaa selvää kun valmistajan penteleet laittaa piirin päälle omaa tarraansa. pcmcia -kortti on A-link PCU2FW usb2 & firewire adapter ja PCI -kortti (joka siis ei tahdo toimia) saman valmistajan. PCI kortti näytti ainakin olevan VIA:n piirisarjalla. Löysin TI:n piirisarjalla olevan PCI kortin, joka on Belkin F5U623. Joutuu vaan ensin hommaamaan adapterin, joka yhdistää firewire 800 liittimen ja firewire 400 liittimen. Huh huh. Pitäis olla varmaan tän alan insinööri, jotta kaikki menis niin ku elokuvissa :) oo kiitoksia paljon kiitoksia oo |
Niq 29.03.2008 14:27:12 (muokattu 29.03.2008 14:28:34) | |
---|
Pitäis olla varmaan tän alan insinööri, jotta kaikki menis niin ku elokuvissa :) Ei siitä mitään apua ole, päinvastoin jopa joskus. Usko pois. :) EDIT: Niin ja unohtui mainita, että oma VIAllinen korttini alkoi saman temppuilun noin kuuden tunnin toimivuuden jälkeen. Siis laite hukkuu kesken kaiken ja ääni pätkii. "I have a cunning plan" -Baldrick |
Juntunen 29.03.2008 16:21:01 | |
---|
Ei siitä mitään apua ole, päinvastoin jopa joskus. Usko pois. :) EDIT: Niin ja unohtui mainita, että oma VIAllinen korttini alkoi saman temppuilun noin kuuden tunnin toimivuuden jälkeen. Siis laite hukkuu kesken kaiken ja ääni pätkii. Ei jumaliste, kyllä mä taidan tilata ton USB-interfacen ihan suosiolla.. |
Niq 30.03.2008 12:51:45 | |
---|
Ei jumaliste, kyllä mä taidan tilata ton USB-interfacen ihan suosiolla.. Joo, kannattanee. Nythän ei voi edes mäkkeihin luottaa firewiressä kun itsekin käyttävät ko. paskaa piiriä uusissa koneissaan. "I have a cunning plan" -Baldrick |
Juntunen 30.03.2008 12:59:48 | |
---|
Tascamin US-1641 lähti tulemaan. Sai Suomesta halvemmalla kun T-kaupasta. Pistän kokemuksia toimivuudesta jahka saan laitteen käsiini. |
januszian 30.03.2008 23:44:16 | |
---|
Mistä ostit? SOLNIC LIVENÄ http://www.myspace.com/solnic |
Juntunen 31.03.2008 11:55:06 | |
---|
|
"I have a cunning plan" -Baldrick |
Juntunen 06.04.2008 21:41:21 | |
---|
Tascamin US-1641 lähti tulemaan. Sai Suomesta halvemmalla kun T-kaupasta. Pistän kokemuksia toimivuudesta jahka saan laitteen käsiini. Nyt on vehje testattu ja toimivaksi todettu. Mikitin reeneissä pikaseen rummut ja tökkäsin mikit vielä basso- ja kitaravahvareiden eteen. Vedettiin pari biisiä ja nauhoitus läppärille pelasi ongelmitta. Päällekkäisäänitystä en testannut, joten latensseista en osaa vielä sanoa. Jostakin syystä Cubase SE ei suostunut löytämään kortin linjasisäänmenoja ollenkaan, mutta LE löysi kaikki. Todennäköisesti en vaan osannut. 8 mikki-inputtia ja outputit SE kyllä löysi ongelmitta. Noh, onneksi nuo versiot pitäis olla hyvin keskenään yhteensopivia. Hoitaa nauhoitukset LE:llä ja miksailee kotona SE:llä. |