Aihe: Laney GH50L
1
Tinmo
02.02.2004 21:59:02
Kuuntelin liikaa Sabbathia ja aloin selailla Laneyn sivuja. Slmiini osui kumma teksti tämä kyseisen nupin kohdalla:

"..master volume style heads with footswitchable gain."

Mitä tarkoittaa footswitchtable gain? Siis sen saa polkasemalla puhtaalle? Onko tämä nuppi jollain? Olen kokeillut tätä nuppia, enkä muistaakseni saanut siitä rokkigrunchia kuten Laney.co.uk:ssa luvataan, tosin minä en mikään vahvistin-expertti olekaan.

http://www.laney.co.uk
Miten raamattu alkaa? No näin: "In the beginning Back in nineteen fifty five. Man didn't know 'bout a rock 'n' roll show 'N all that jive..."
Tinmo
03.02.2004 11:23:02
nostin ylös.
Miten raamattu alkaa? No näin: "In the beginning Back in nineteen fifty five. Man didn't know 'bout a rock 'n' roll show 'N all that jive..."
JLM
03.02.2004 14:45:03

Muistaakseni polkusimella saa jonkun gain boostin päälle. Joku muu kertokoon tarkemmin(?)
Dr. Love
03.02.2004 15:23:51 (muokattu 03.02.2004 15:37:20)
Muistaakseni polkusimella saa jonkun gain boostin päälle. Joku muu kertokoon tarkemmin(?)

jaa noh, siinä on kaks gainia ja toisen gainin saa päälle/pois polkimella. ihan näppärää, varsinkin jos tarvii puhtaita tai kevyempää rosoa siinä mättösärön ohella.
Jack Daniel's, it's what's for dinner.
Dr. Love
03.02.2004 15:31:29
rokkigrunch

kyllä saa. avaa vaan volymea tarpeeksi ja säätelee. löytyy Heavysta aina kevyeeseen rockiräminään. hyvä puhdas soundikin löytyy.
Jack Daniel's, it's what's for dinner.
Tinmo
03.02.2004 18:01:04
Jeh, gainjuttu selvisikin jo aiemmin tänään, mutta kiitos kuitenkin!
Tinmo
05.02.2004 18:22:19
Löyty ton 100W version ääninäytteitä:

puhdas:
http://perso.wanadoo.fr/stockagetom/sonclair.MPG

särö:
http://perso.wanadoo.fr/stockagetom/sonsature.MPG

Aika hiton hyvä Hard Rock särö! Puhtaatkin kuulosti kivalta...
Lord of the strings
05.02.2004 19:14:39
Ei vallan pahan kuuloista.
Mitä söpömpi eläin, sitä lujempaa se puree.
treble
27.03.2005 23:14:29

Saako siitä samoilla säädöillä kunnon puhtaan ja heviväännön, niin että polkaisee vaan sen gainswitchin päälle. Siis ettei tartte ruveta siinä aina niitä nappuloita kääntelemään.

Niin siis saako?

Sori, että nostelin.
Ze Kink
27.03.2005 23:36:08
Niin siis saako?

Sori, että nostelin.

No ei oikeestaan, mutta kun jonkun tubescreamerin laitat eteen, säädät niin että gainboost pois on melko puhdas tai puhdas (sitä saa kitaran volalla kuitenkin kontrolloitua) ja sitten säröllä semmone roso, ja kun vielä tubescreamerin päälle polkaset, niin kyllä lähtee hevitkin. Ja kyllä pitäs kuulostaa hyvältä myös!
treble
27.03.2005 23:55:57
No ei oikeestaan, mutta kun jonkun tubescreamerin laitat eteen, säädät niin että gainboost pois on melko puhdas tai puhdas (sitä saa kitaran volalla kuitenkin kontrolloitua) ja sitten säröllä semmone roso, ja kun vielä tubescreamerin päälle polkaset, niin kyllä lähtee hevitkin. Ja kyllä pitäs kuulostaa hyvältä myös!

Tossahan tarvii. jo steppikengät : =).

Miten muuten tuo säröltä cleanille vaihtaminen onnistuisi volume pedaalin avulla? Eli siis oletetaan, että minulla on vahvistimessa säädettynä hirveät mättösäröt, ja sitten hivutan volapedaalilla alaspäin, niin pääseekö tuolla käsiksi täysin puhtaisiin soundeihin tai edes lähelle.
Ze Kink
27.03.2005 23:59:19
Tossahan tarvii. jo steppikengät : =).

Miten muuten tuo säröltä cleanille vaihtaminen onnistuisi volume pedaalin avulla? Eli siis oletetaan, että minulla on vahvistimessa säädettynä hirveät mättösäröt, ja sitten hivutan volapedaalilla alaspäin, niin pääseekö tuolla käsiksi täysin puhtaisiin soundeihin tai edes lähelle.

Ei täysin puhtaisiin, mutta jokseenkin vähemmän säröisiin kyllä.
treble
28.03.2005 00:02:26
Ei täysin puhtaisiin, mutta jokseenkin vähemmän säröisiin kyllä.

Tarkoitatko jotain AC/DC säröä vai, että ihan kunnolla pystyy soittamaan kokonaisia sointuja ja mukana on sellaista pientä rosoa?
Ze Kink
28.03.2005 00:23:18
Tarkoitatko jotain AC/DC säröä vai, että ihan kunnolla pystyy soittamaan kokonaisia sointuja ja mukana on sellaista pientä rosoa?

No en minä tiedä tarkalleen sillä en ole testannut volapedaalin kanssa. Käypä testaamassa jos kiinnostaa ja testaaminen on mahdollista.
Swan
16.05.2005 17:04:39
Nostan ylös, sillä tiedustelisin vähän ääninäytteitä ko. vahvistimesta. Nuo kaksi videolinkkiä ylempänä sisälsivät varmasti loistavat esimerkit vahvarin kyvyistä, mutta minä torvelo en tajunnut katsoa ajoissa. Jos jollakin on nuo videot tai muita clippejä saatavilla, olisin niiden julkistamisesta syvästi kiitollinen. :)
kalamies#26 >-)))>
tommi_899
16.05.2005 17:25:02

Nostan ylös, sillä tiedustelisin vähän ääninäytteitä ko. vahvistimesta. Nuo kaksi videolinkkiä ylempänä sisälsivät varmasti loistavat esimerkit vahvarin kyvyistä, mutta minä torvelo en tajunnut katsoa ajoissa. Jos jollakin on nuo videot tai muita clippejä saatavilla, olisin niiden julkistamisesta syvästi kiitollinen. :)

samaa kyselisin minä. jos jollakulla laitteen omistavalla olisi äänitys mahdollisuus? voisi äänitellä jotain näytteitä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)