Aihe: Mikä yksikelainen Evolutionien kaveriksi?
1
calf
28.03.2008 22:37:17

Elikkä olen vaihtamas tohon ibanez rg1570-kitaraan Dimarzion Evolutioneita? Pitääkö ottaa se F-malli vai ilman f? Mikä ykskelanen olis hyvä kaveriks Evoille?
There are no wrong notes
Sam Hotman
28.03.2008 22:39:49
Elikkä olen vaihtamas tohon ibanez rg1570-kitaraan Dimarzion Evolutioneita? Pitääkö ottaa se F-malli vai ilman f? Mikä ykskelanen olis hyvä kaveriks Evoille?

Tallaan F-spaced, kaulaan normaali.
"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir
InYourFace90
29.03.2008 02:53:31
Ite laitoin Blue Velveltin. Hyväksi olen todennut, mutta älä minua kuuntele.
Muusikoiden.Net - Haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka.
calf
29.03.2008 18:27:38 (muokattu 29.03.2008 18:27:46)

Kertokaa muutkin! :)
There are no wrong notes
tommiot
29.03.2008 19:27:49 (muokattu 29.03.2008 19:29:15)
Kaulaan tulee F-spaced myös, jos satula on väh. 43mm (eli RG:ssä tulee F-spaced)
ravensoul
29.03.2008 21:02:56 (muokattu 29.03.2008 21:08:41)
Tuon F-spaced -tarpeen saa parhaiten selville mittaamalla itse. Mittaa kielien etäisyyden mikin kohdalta ja päättää sen mukaan. DiMarziolla napapalojen etäisyydet keskeltä-keskelle on normi: 48mm, F-spaced: 51mm. Luultavasti kuitenkin RG:een sopii ku ottaa molemmat F-spacedina, kuten Moridin jo sanoikin.

Evojen kaveriks ottasin itte jonku vähä tulisemman ellei halua isoja eroja outputiin keskiasennoissa, kun aika kuumiahan ovatten. Pro Track tai Chopper ehkä?

E: Ai perse, haettiin tosiaan yksikelaista, no eipä sitten nuo käy..
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
calf
29.03.2008 22:50:05

No tossahan on nyt se Iban ykskelanen s1, mut en sitten tiedä kantsisko evoille ottaa ykskelanen vai humppari kaveriks? Humpparin pitäs olla sit ykskelasen kokoa. Jemeissähän on vissii joku Evolution ykskelanen, mutta myydäänköhän niitä erillisenä?
There are no wrong notes
P-man
30.03.2008 23:02:04
Ei myydä Jemin keskimikkiä missään. Itse en RG:hen vaihtanut keskimikkiä ollenkaan,mut blue velvet vois olla hyvä. Mulla ois muuten vähän käytetyt mustat Evolutionit jos kiinnostaa.
McNulty
31.03.2008 01:20:25
Itselleni keskimikki on maailman turhin keksintö. Se on ainoastaan tiellä ja välillä plektra osuu E-kieltä röytäessä keskimikkiin tai magneetin napaan. Mie kun pikkaan juuri siitä keskimikin kohdalta.

Käyttääkö threadin aloittaja ihan oikeasti keskimikkiä? Kuinka paljon, jos käyttää? Onko se tarpeellista vaihtaa, eli eikö se Ibanezin S-sarjanen riitä?

Ok, no jos se on pakko saada, niin minusta DiMarzion valikoimasta passeli yksikelainen keskimikki onpi: DiMarzio Class Of '55. Harmillisesti kyseisen mikin valmistus lopetettiin tänävuonna, mutta tilalle tuli True Velvet Neck/Middle/Bridge. Näistä True Velvet Middle saattaisi olla passeli Evojen väliin.

PS. Samoin Blue Velvet-mallit lopetettiin tämän vuoden alussa. Joten niitäkään ei enää saa, ellei maahantuojalla/vähittäiskauppiaalla ole vanhaa varastoa hyllyssä.
byt' v kurse volkov
dbv
31.03.2008 17:23:13
Kaulaan tulee F-spaced myös, jos satula on väh. 43mm (eli RG:ssä tulee F-spaced)

Eipä tuo RG:n kaulamikin oikeasti tarvitse olla f-spaced. Makuasioita...
Ana
31.03.2008 17:28:46
Riippuu siitä hakeeko samantyylistä soundia vai täysin erityylistä äänimaisemaa tuolla keskimikillä. Itse laittaisin noille kaveriksi jonkun aika perinnehenkisen mikin, että olisi mahdollisuus saada aikaan heleää komppia.

Vaikka jos Fenderin mikeistä puhutaan niin '57/'62, Custom'69 tai Custom '54. Ongelmana noissa on ehkä vain napapalojen vintagetyylin porrastus. Saattaa olla ongelma isolla radiuksella varustetuissa kitaroissa.
calf
31.03.2008 18:33:07

Mites toi Dimarzion HS2?
There are no wrong notes
Wolfie
31.03.2008 19:44:47
Itselleni keskimikki on maailman turhin keksintö. Se on ainoastaan tiellä ja välillä plektra osuu E-kieltä röytäessä keskimikkiin tai magneetin napaan. Mie kun pikkaan juuri siitä keskimikin kohdalta.

Käyttääkö threadin aloittaja ihan oikeasti keskimikkiä? Kuinka paljon, jos käyttää? Onko se tarpeellista vaihtaa, eli eikö se Ibanezin S-sarjanen riitä?

Näin lievänä sivuhörhöilynä edeten...

Olen itse huomannut käyttäväni stratossa melkein ainoastaan keskimikkiä. Muut mikit ovat jääneet paljon vähemmälle huomiolle. Jos kaipailen talla- tai kaulamikkiröytöä on niitä varten paljon käytännöllisempi Hamer varastossa.

Ei minulla muuten olisi koko stratoa jos en pitäisi juurikin keskimikkisaundista. Ja sen voi laittaa sopivan alas. Kuitenkin niin, ettei saundi häiriinny...
Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)