Aihe: Guitar proon kaa soittelu
1
jackdaniels
29.03.2008 14:33:19
Onko huono juttu jos soittelee koko ajan vaan guitar proon kanssa?Korva ei kehity kun näkee koko ajan missä mennään?Vai toimiiko toisaalta vähän kuin metronomina ja taimi kehittyy? Mielipiteitä kiitos
fuzz
29.03.2008 14:53:20
Itse en kauheasti proota käytä, mutta se auttaa paljon vaikeampien kappaleiden opettelussa.
Ei varmasti tee hyvää jos pelkästään sen avulla soittelee. Monipuolisuus on soittamisessa tärkeää.
elämän tarkoitus on 42
Louhimo
29.03.2008 15:12:54

Mä käytän jonkin verran GP:tä, lähinnä uusien kappaleiden opetteluun: katselen muutaman kerran miten tietyt kohdat menevät ja soitan sitten alkuperäisen kappaleen mukana. Toisaalta joskus taas suljen kitararaidat GP:stä ja pistän biisin pyörimään ja soitan itse kitarat siihen mukaan katsellen välillä tabeja. Vaikea tosin vielä näin vuoden soittokokemuksella sanoa onko siitä ollut pelkkää haittaa vaikö hyötyä, mutta itse olen ainakin tykännyt ja mielestäni kehittynyt sen avulla paljon!
Vauhti korjaa virheet!
IJarro
29.03.2008 16:34:49
Reenihommissa menee, ku pystt taustojen kanssa soittamaan esim puoleen tempoon.

Oikeen bändin kanssa soittaminen on kuitenkin se, mitä tehään keikalla, joten sitä pitää sit oikeesti reenata.
Let's do some living after we die...
jackdaniels
30.03.2008 10:09:58
Kukaan ei oo ottanu tuohon taimiin vielä kantaa.....
Waiting
discominister
30.03.2008 10:44:51
Itse soitan lähes aina Guitar Pron kanssa.. Jotenkin tuntuu, että olen niin puurkorva, ettei vähänkään vaikeammat kappaleet mene tabeista. Epäilen ettei se ole ihan paras tapa soittaa..
Sam Hotman
30.03.2008 12:21:41
Tosiaan hyvä tapa harjoitella uusia biisejä. Itsekkin niin aina teen, kun saa hidastettua tempoa yms.
"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir
Hannu H.
30.03.2008 12:49:22

Paljon on avuksi, mutta mun mielestä voi tehdä myös hallaa soittotekniikalle jos pelkän guitar pron perässä imitoi. Siinä kun monet jutut on melko kökön kuulosia kitaralla. Esim. dempattu komppi on aika tökkivää jne.
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Aina tapahtuu Backstagella
calf
30.03.2008 13:22:04

Winamp + loopmaster + pacemaker-plugarit -> GP:n käyttötarveen vähentyminen.
There are no wrong notes
Miikathebest
30.03.2008 14:39:08

Lähes kaikki kuulemani biisit guitar prolla ovat olleen "taimiltaan" täysin vituillaan.

Kuvittele tilanne jossa joku janppa ei ole kuunnellut alkuperäistä biisiä ollenkaan, ja opettelee sen guitar proooolla ja sitten uhoaa kaikille osaavansa sen ja sen biisin kirka hammetin sooloja myöten.
Liikaa säröä!
Snapo
30.03.2008 16:10:34
käytän gp:tä mutta kyllä nyt aina huonot tabsit tunnistaa.
viddunääs
Oksakohta
31.03.2008 17:58:21
Kyllähän sitä hyvästi oppii kappaleen rytmissä pysymään, mikäli tabulatuuri nyt on oikein tehty.

Itse tykkään tehdä myös niin, että jättää vain rummut ja vaikkapa basson soimaan, soittaa itse kitaran.
Pääasia, että pyssyy rytmisä.
pipo
31.03.2008 18:13:39
Itse yleensä pistän sen siihen näytölle pyörimään, winampista biisin soimaan ja soitan biisin mukana ja katselen guitar proosta silloin jos joku kohta on unohtunut tms
Aquanox
31.03.2008 19:58:33
Winamp + loopmaster + pacemaker-plugarit

Toi loopmaster vaikuttaa kivalta. Kiitokset tästä. Pacemaker olikin jo tuttu.
Vicious
01.04.2008 00:25:33

jos pitää bändin kanssa opetella jotaki biisiä nii meikästä tuo Gp on oiva apuväline.
SUPPORT METAL
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)