Aihe: Papu ja pojat
1 2
Sandy
29.03.2008 17:25:11
Kuulukohan tää nyt tanssimusiikkiin..? Ootteko tutustunu kyseisen kokoonpanon tuotantoon (joka ei ole kovin laaja, käsitykseni mukaan vain yksi levy)? Aivan riemastuttavaa musiikkia, helmi biisi on Telttakepit! Tietääkö kukaan, että mistä tällainen Papu on löytynyt? Soittajathan tossa levyllä on kai Mustat lasit -muusikoita. Mutta entäs itse Papu?
Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto)
Mandoman
29.03.2008 17:45:03
Kuulukohan tää nyt tanssimusiikkiin..? Ootteko tutustunu kyseisen kokoonpanon tuotantoon (joka ei ole kovin laaja, käsitykseni mukaan vain yksi levy)? Aivan riemastuttavaa musiikkia, helmi biisi on Telttakepit! Tietääkö kukaan, että mistä tällainen Papu on löytynyt? Soittajathan tossa levyllä on kai Mustat lasit -muusikoita. Mutta entäs itse Papu?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Papu_ja_Pojat

Itselleni on jäänyt mieleen heidän esittämänsä kappale Helle
Ölövinä ollaan silleen kissannäköisenä eikä välitetä mistää turhasta. (Uruttaja, Patela)
Ukko
29.03.2008 17:50:09

Tuon muistan ja jokin toinenkin tuli aikanaan radiosta. Oliko Helle J. Karjalaisen rustaama biisi ?
Sandy
29.03.2008 17:59:33

Joo, kyllä miekii osaan googlea käyttää. Nimi on tiedossa, mutta sehän ei vielä paljoa kerro.. Mua kiinnostaisi lähinnä, että miten tuo Papu on keksitty tuohon laulamaan ja mitä hän muuten elämässään puuhaa, kun epäilen ettei ole ihan täysipäiväinen laulaja..
Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto)
isojussi
29.03.2008 18:02:44
Aivan mainoi bändi - Piano on Westerlund!
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Tankero
29.03.2008 19:47:01
Joo, kyllä miekii osaan googlea käyttää. Nimi on tiedossa, mutta sehän ei vielä paljoa kerro.. Mua kiinnostaisi lähinnä, että miten tuo Papu on keksitty tuohon laulamaan ja mitä hän muuten elämässään puuhaa, kun epäilen ettei ole ihan täysipäiväinen laulaja..

Papu oli J Karjalaisen silloinen hellu.
Varmasti, vissiin.
Sandy
29.03.2008 20:22:18
Papu oli J Karjalaisen silloinen hellu.

Noniin, epäilinkin jotain sellasta! :) Molemmilla on erikoinen ja tunnistettava laulusaundi! ;)
absqua
29.03.2008 22:47:30 (muokattu 29.03.2008 22:48:17)
Noniin, epäilinkin jotain sellasta! :) Molemmilla on erikoinen ja tunnistettava laulusaundi! ;)

Papu kävelee vastaan vähän väliä Helsingin keskustan ja Kallion alueella. Mulla tosin ei ole hajuakaan mitä hän mahtaa nykyisin puuhata.

Kitarapajan 20v-bileissä joskus reilut 5v sitten Papu ja Pojat vetivät muutaman biisin. Se oli mahtavaa.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
uruttaja
30.03.2008 05:23:47
Aivan mainoi bändi - Piano on Westerlund!

Tuo biisi on ihan parasta.
Qsine
30.03.2008 12:38:26

Mitähittoa, eikö se laulaja ollutkaan poikalapsi?

Joskus pk-seutulaisessa koulussa kun sijaistin/opetusharjoittelin, niin pikkuisen kilahdin eräälle lökäpöksyisälle suunsoittajalle ja tulin sanoneeksi, että "palaillaan asialle sitten, kun sun munakarvat on kasvanut, etkä kuulosta enää Papulta".

No ei tietenkään tajunnut. Mutta Skaaks väliä, kun ittellä oli kivaa/terapeuttista.

Olen metsästänyt tuota "Helle":ttä melko kauan... olisiko jollain apuja, vaikkapa mp3-muodossa, privaatisti?
"Aurinkovoide ja kengurupallo eivät sovi yhteen. Jos aiot voidella itsesi, älä tartu kengurupalloon!"
Musiikkia korville
31.03.2008 07:46:37

samoin. Muita en muistakaan, mutta tuo on kyllä loistokamaa.
By: MK
Sertzo S
31.03.2008 08:11:14
samoin. Muita en muistakaan, mutta tuo on kyllä loistokamaa.

Mun mielestä tuo Helle-biisi menee vitsinä, en minä sitä muuten moiti.
Musiikkia korville
31.03.2008 09:01:39

Mun mielestä tuo Helle-biisi menee vitsinä, en minä sitä muuten moiti.

Oot sisäistänyt asian hyvin... :)
By: MK
Qsine
31.03.2008 09:03:14

Tuo Hellehän oli paitsi suomirekeen kärkeä, myös oivaa, jopa punk-vivahteista kritiikkiä sairaalloisesta, työntekoon perustuvasta yhteiskuntajärjestelmästä! Oli sekä lyhyempi että parempi kuin mitä muistin. Kiitos Sandylle avusta näin julkisestikin, tietenkin hankin alkuperäisen äänitteen heti kun käsiini saan.
"Aurinkovoide ja kengurupallo eivät sovi yhteen. Jos aiot voidella itsesi, älä tartu kengurupalloon!"
Prophet
31.03.2008 21:23:02
Helle oli vakiokamaa Radiomafian ohjelmassa Anssin vihatut levyt silloin joskus. Eli tämännäköinen LP on kyseessä:

http://riemun.huuto.net/auctionimag … 479e7879fb7815fb8a8c127853-orig.jpg
Sertzo S
31.03.2008 21:32:38 (muokattu 31.03.2008 21:34:54)
Vihatut levyt voivat ajan myötä tulla jopa rakastetuiksi - toki harvoin kuultuina.
Tuon "vihatut" kuitenkin lainausmerkkeihin. Sitä Anssiakin voisi vihata enemmän, kuin soittamiaan eri äänitteitä, mutta ei niin pidä tehdä tuntematta persoonaa ollenkaan kuin myös äänitteen tekijöitä.
jeppeq
31.03.2008 22:09:44
Onk tää "helle-biisi" se, missä sanat menee jotenkin:

"pakkanen, siitä suomalaiset tykkää.."
jjsound
31.03.2008 22:20:24
Vihatut levyt voivat ajan myötä tulla jopa rakastetuiksi - toki harvoin kuultuina.
Tuon "vihatut" kuitenkin lainausmerkkeihin. Sitä Anssiakin voisi vihata enemmän, kuin soittamiaan eri äänitteitä, mutta ei niin pidä tehdä tuntematta persoonaa ollenkaan kuin myös äänitteen tekijöitä.

Vihatuissa levyissä soi myös taajaan Janos Valmusen ( R.I.P ) Bussipysäkillä, joka on yksi aikansa maamerkki!
"No mitäpä sitä ei basisti rahaa vastaan tekisi..."
Mandoman
31.03.2008 22:21:31
Onk tää "helle-biisi" se, missä sanat menee jotenkin:

"pakkanen, siitä suomalaiset tykkää.."

On se. Sanat löytyvät netistä:

http://lyricwiki.org/Papu_ja_Pojat:Helle
Ölövinä ollaan silleen kissannäköisenä eikä välitetä mistää turhasta. (Uruttaja, Patela)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)