JuSu 30.03.2008 16:50:37 | |
---|
Moro! Eli vanha ALTin 2x12 runko saa uutta pintaa ja uudet elementit. Elementit on kiinnitetty etulevyyn etupuolelta. Eminencen elementeissä näyttäisi olevan tiivistysnauha elementin rungon kehällä molemmissa pinnoissa, mutta Celestionilla vain etupuolella, eli kun kaiutin kiinnitetään etulevyn takapuolelta. Mitä laittaisin tiivisteeksi, jos ja kun kiinnitän Celestionit etupuolelta? Ihan normi ikkunatiivistenauha tuli ekaksi mieleen, mutta mahtaako olla sopivaa? Kiitos ja kumarrus, JuSu "Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits."
-noir- |
Antti1 30.03.2008 16:52:23 | |
---|
Kyllä mä oon aina tehnyt tommosella ikkunatiivisteellä tuon homman. Miksipä ei sopisi? "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
JuSu 30.03.2008 16:59:32 | |
---|
Kyllä mä oon aina tehnyt tommosella ikkunatiivisteellä tuon homman. Miksipä ei sopisi? Sitäpä tässä itsekin ihmettelin, mutta ilmeisesti siis on ihan passelia kamaa tuohon tehtävään. Case closed. =) Tackar och pockar, JuSu "Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits."
-noir- |
kulmahiomakone 30.03.2008 18:07:58 | |
---|
->Ikkunatiiviste o käypää, mutta Celestioneissa pitäis tulla mukana tiivistenauhaa etupuolelta kiinnitystä varten - jos uutena siis ostaa... Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam. |
Mulla tuli sellaista todella surkean oloista ohutta lätyskää, jonka kanssa sitä ei olisi saanut koko matkalta tiiviiksi. Oli neljässä osassa sellaista 2mm solumuovin tapaista... Jätin käyttämättä. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
Seba 31.03.2008 00:01:34 (muokattu 31.03.2008 00:01:54) | |
---|
Mulle tuli just 8 kipaletta Celestioneita, ja mukana ei tullut kyllä minkään valtakunnan tiivistettä. Tuli kauppareissu. |
Kumiankka 31.03.2008 06:56:33 (muokattu 31.03.2008 07:01:23) | |
---|
Teollisuuskäyttöön tehtiin töissä tiivisteitä omatekemän työkalun kanssa, joka ei ole rakettitiedettä. Sopivaan riman pätkään laitettiin terävä naula tai ruuvi tai vastaava harpin kärjeksi toiseen päähän, ja sopivalle etäisyydelle siitä mattoveitsen terä poikittaissuuntaan. Vanerilevyn päällä oli hyvä leikata täydellisen kaarevaa muotoa. Terän paikka taisi olla säädettävä, itselle kun tein tiivisteitä niin laitoin harpin kärjelle sopivasti reikiä eri etäisyyksille. Etolasta saa kaikenlaista tiivistemateriaalia, jostain tuli myös sosisalisoitua "peffletti" tuotteita arvokkaampaan tarkoitukseen. Mitään vastuuta en ota työkalun aiheuttamista vammautumista. Ilmeisesti kaiutin valmistaja ei laita kovin paksua tiivistettä asennustarvikkeeksi, luulen että kaiuttimen rungon saa mutkalle kun vetää pultit epätasaiseen "kahden käden kääntämätön voima tai neljänneskierros takaisin kun naksahtaa" momenttiin. Pultin reikiä kun poraa niin on helpompi käyttää hyvälaatuista terävää terää ja laittaa puristimella kunnon vastakappale niin reiän reunat ei sälöydy kuin jälkeenpäin pakkeloida koloja täyteen nimimerkillä kokemusta on |