enary 30.03.2008 15:06:38 | |
---|
Rautakaupasta löytää tuota putkimiehen teippiä. Se on sellaista tosi ohutta mitä laitetaan vesiputkien kierteisiin. Ja siinä ei siis ole liimaa, eli sen saa pois tuhoamatta korkkia lopullisesti. Ohutta ''teippiä'' joka liimaantuu itseensä kun pari kertaa ympäri pyöräyttää. ''missä täällä on sitä ilmasta viinaa muuten tää on pelkkää piinaa'' |
Mitäs teippiä tuo on? Mulla on turkkilainen klarinetti jossa korkki vuotaa ja siinä voisi teippi myös auttaa. Tuollaista halpaa peltiklarinettia ei edes oikein viitsi viedä korjaajalle. Korkin vaihtaminen itse ei ole kauhean hankala projekti ja varsinkin halvemmilla soittimilla ihan täysin tehtävissä. Itse olen omiin soittimiini vaihtanut ja hyvin ovat toimineet. Onnistui ihan ilman ohjeita, kun oli hieman pakkorako uudelle korkille, mutta jälkikäteen löytyi netistä englanninkieliset ohjeetkin: http://www.shwoodwind.co.uk/HandyHints/Recorking_crooks.htm Ceci n'est pas une signature |
Klezberg 30.03.2008 17:31:42 (muokattu 30.03.2008 17:35:30) | |
---|
Korkin vaihtaminen itse ei ole kauhean hankala projekti ja varsinkin halvemmilla soittimilla ihan täysin tehtävissä. Itse olen omiin soittimiini vaihtanut ja hyvin ovat toimineet. Onnistui ihan ilman ohjeita, kun oli hieman pakkorako uudelle korkille, mutta jälkikäteen löytyi netistä englanninkieliset ohjeetkin: http://www.shwoodwind.co.uk/HandyHints/Recorking_crooks.htm Joo, harkitsin tuotakin vaihtoehtoa, mutta en ollut oikein varma taidoistani. Lähinnä ihmettelen miten sen saa sauman kohdalta tiiviiksi; tiedän periaatteessa miten se menee mutta en oikein usko onnistuvani siinä käytännössä. Mutta ehkä tuotakin pitää vielä harkita. EDIT: Tuo ohje olikin tosi hyvä. Eipä siinä ollutkaan sellaista saumahommaa kuin pelkäsin, vaan kerrokset menevät päällekkäin ja sitten hiotaan jos oikein ymmärsin. kai tää on joku nettiriippuvuus, kun on tää internetti ja sitten toi klarinetti |
Julppis 31.03.2008 08:36:49 | |
---|
Onko kukaan löytänyt tai olisiko hallussa opasta tyynyjen vaihtoon? Ja mistä parhaiten saa korkkia ym. osia? |
Julppis 31.03.2008 08:40:24 | |
---|
|
Soulman63 31.03.2008 09:03:50 | |
---|
Lähinnä ihmettelen miten sen saa sauman kohdalta tiiviiksi; tiedän periaatteessa miten se menee mutta en oikein usko onnistuvani siinä käytännössä. Leikkaa korkista viisto neliö. Siitä tulee paikalleen kierrettynä sellainen systeemi, missä se sauma kiertää kaulaa ympäri. Siis sen kohtisuoran sijasta. Tosin ei se ihan helpolla vuoda vaikka tekisi miten. Täysillä sisään ja paareilla ulos. |