Elikkäs, koristepuuseppä olisi vailla harjoitusmateriaalia, tai siis soittimia joihin voisi harjoitella puu-upotuskoristelua. Visioita on päässä ja valmiita töitä tauluina,kelloina ym. mutta ikäni soittimia ihailleena haluaisin kokeilla niillekin antaa uutta ilmettä. En toki toivo että ihmisillä lojuu raatoja nurkissa mutta jos joltain sattuisi jokunen löytymään ja siitä raaskisi luopua niin se saisi uuden elämän seinäkoristeena. Kohtuullisen hinnan olen valmis aihiosta maksamaan mutta ei siis tarvitse olla soittokelpoinen eli ei kannata tarjota kallista. Etsinyt olen materiaalia jo jonkun aikaa mutta arvelin nyt viimeisenä yrittää täältä rakentelijoiden joukosta, markkinoilla tätä ilmoitusta tuskin huomattaisiin. Saa antaa myös vihjeitä mistä moisia raatoja kannattaisi kysellä. |
Krice 29.03.2008 16:54:59 (muokattu 29.03.2008 17:20:43) | |
---|
Minulla olisi ikivanha musta Epiphone Explorer, mutta ikävä kyllä se on tehty vanerista! Siis se lankku on ihan selvää vaneria, kerroksittain puuta. Nauhat on melko lopussa ja yksi viritintappi on vähän vinossa (toimii vielä). Eli melkoisen haastava projekti olisi edessä jos tuon haluaisi korjata. Tallakin on nähnyt parempia aikoja (vintage/floyd-tyyppinen). Jopa plugireiän pahvinen(?) laatta on jotenkin maagisesti kutistunut ettei sovi ruuvinpaikat kohdalleen kun yritin laittaa sitä takaisin. Kitaralla on tosin aika paljon tunnearvoa, mutta jos vaikea korjausprojekti kiinnostaa niin mikä ettei.. e: Lisäsin omakuviin. |
Seba 29.03.2008 17:43:07 | |
---|
Eihän tässä korjaukseen kitaroita etsittykään, vaan koristelua varten. |
Flamed 29.03.2008 18:37:07 | |
---|
itseäni kiinnostaisi juuri kyseisen mallisen kitaran kunnostaminen. Paljonko pyytäisit kitarasta, ja missäpäin kitara sijaitsee? |
nonplayer 30.03.2008 09:03:11 | |
---|
Minulla olisi ikivanha musta Epiphone Explorer, mutta ikävä kyllä se on tehty vanerista! Siis se lankku on ihan selvää vaneria, kerroksittain puuta. Nauhat on melko lopussa ja yksi viritintappi on vähän vinossa (toimii vielä). Eli melkoisen haastava projekti olisi edessä jos tuon haluaisi korjata. Tallakin on nähnyt parempia aikoja (vintage/floyd-tyyppinen). Jopa plugireiän pahvinen(?) laatta on jotenkin maagisesti kutistunut ettei sovi ruuvinpaikat kohdalleen kun yritin laittaa sitä takaisin. Kitaralla on tosin aika paljon tunnearvoa, mutta jos vaikea korjausprojekti kiinnostaa niin mikä ettei.. e: Lisäsin omakuviin. Ei ollenkaan mahdoton ajatus että tekisin tuohon uuden kannen, umpipuusta tai vanerista, viilukoristeluhan siihen päälimmäiseksi tulee kuitenkin. Soittopuoli ei tosiaan ole tärkeä koska mulla ei oo hallussa enää alkeellisimmatkaan oteharjotukset=) Ajatus oli kyllä saada käsiin ihan umpipuinen soitin mutta jalopuuta sen ei tarviis olla kun menee peittoon kuitenkin. Maalipinta ei haittaa, sen saan kyllä pois täysin ja saa tarjota ihan rikkinäistäkin eli jos on esim. kansi halki tmv. |
Krice 30.03.2008 10:38:00 | |
---|
Taidan sittenkin pitää kepin itselläni, kyllähän tuota voisi alkaa nikkaroimaan kuntoon itsekin. Tunnearvo taitaa vaan olla liian suuri, etten haluakaan luopua siitä:) |
nonplayer 02.04.2008 17:06:52 | |
---|
Taidan sittenkin pitää kepin itselläni, kyllähän tuota voisi alkaa nikkaroimaan kuntoon itsekin. Tunnearvo taitaa vaan olla liian suuri, etten haluakaan luopua siitä:) Ok, ymmärrän. Voisiko joku ystävällisesti sitten vihjata mistä kannattaisi kysellä halpoja soittimia? Tiedän että uusia saa suht edullisesti mutta haluaisin että soittimessa näkyisi käyttö, toki puusta saa vanhan käsittelemällä mutta ei se ihan sama ole... |
Hannu A 03.04.2008 00:25:29 | |
---|
Voisiko joku ystävällisesti sitten vihjata mistä kannattaisi kysellä halpoja soittimia Huuto.netissä pyörii ainakin bodyja vähän väliä, ja muitakin kitaran osia... Basisti Jumalan armosta |
nonplayer 06.04.2008 09:33:09 | |
---|
Huuto.netissä pyörii ainakin bodyja vähän väliä, ja muitakin kitaran osia... Kiitän vihjeestä, täytyypä selailla... Edelleen tarjoukset tervetulleita=) |
nonplayer 21.04.2008 20:50:51 | |
---|
Edelleenkin olen vailla materiaalia eli etsinyt olen mm. Huuto.netistä mutta ei ole tärpännyt koska en ole valmis satasta aihiosta maksamaan... Alkuun pääsisin pelkällä bodyllakin eli josko jollain kuitenkin olis joku vanha raato jossain nurkassa niin olisin kiitollinen=) |
black-dog 23.04.2008 10:08:06 | |
---|
eikö torillaki pyöri näitä raatoja sillontällön? Watch my back sano kyttyräselkä |