Sertzo S 29.03.2008 13:13:07 | |
---|
Asiaan: Muutama haitarikeikka vuodessa pari kolme korkeintaan. Valtaosista, jos tarjotaan, niin kieltäydyn. Synttärikeikkoja ovat nuo tosi harvat. Viime vuonna peräti 1 kpl. |
isojussi 29.03.2008 13:18:03 (muokattu 29.03.2008 13:22:08) | |
---|
Joo, aika surullista tää luettava nykyään täällä on 8( Kysymys oli mielenkiintoa herättävä, kivaa olisi jos jengi vastailisi, eikä halkois hiuksia.. No onhan noi Ukon perustelut aika mielenkiintoiset. Eihän kysymykseen voi vastata, jos ei ymmärä, mitä kysytään. Miten esimerkiksi Ukko erottelisi ja mihin laittaisi vaikka Avantouimaseuran pikkujoulut ja kuuluuko ne samaan kategoriaan metallifirman asiakasillan kanssa? Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
isojussi 29.03.2008 13:30:41 | |
---|
Veikkaan, että nyt avautui privakeikan peruste. Sanon vaan, että...... Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Bronks 29.03.2008 13:38:16 (muokattu 29.03.2008 13:41:39) | |
---|
Tanssibändin kanssa tehdään pääasiassa privaa. Heitetään arviot: Häät, synttärit ja muut yksityisen tahon kemut 50 % Yrityskekkerit, joissa pikkujoulut mukana 40 % Kuppilakeikkaa 10 % Edit: Joo, tällä kertaa vähän muakin nyppii jo, vaikka itsekin auon toisinaan turhaan päätäni. Tästäkin threadista on helppo poimia kirjoitus, jonka jälkeen menee vääntämiseksi. Kun vaan malttais olla paiskaamatta sitä ensmäistä kiveä, niin ei ne muutkaan lähe liikkeelle. Ottaa pannuun joo, mutta ehkä se johtuu tästä lentsusta. Don't take me serious, I'm just playing. |
baron 29.03.2008 13:41:06 (muokattu 29.03.2008 13:41:25) | |
---|
Oho, näyttää siltä, että toistaiseksi oon "kovin" lavasoittaja ja Manjis epäili, tiedänkö miten lavalla soitetaan:-) Ei, en ole tanssimuusikko! |
uruttaja 29.03.2008 13:41:38 (muokattu 29.03.2008 13:46:51) | |
---|
Laskin oman mielenkiinnonkin takia tämän vuoden tekemättömät keikat. Aika selkeä kapakkapainotus. 68% ravintolat. 13% laivat. 11% yritystilaisuudet, 5% tanssilavat, 2% festarit tms. ei tansseiksi luettavat keikat. + yhdet häät Helsingissä. Noihin ravintolakeikkoihin varmasti sisältyy pikkujouluja ja muita kinkereitä yritysten ja yksityishenkilöiden järkkääminä, mutta palkan maksaa kuitenkin ravintola. |
uruttaja 29.03.2008 13:44:50 | |
---|
Veikkaan, että nyt avautui privakeikan peruste. Sanon vaan, että...... Minä sanon kans. Minusta tämä on erinomaisen mielenkiintoista. Aika laaja työnkuvan hajonta näinkin homogenisessa porukassa. Olis kiva kun tuolta Supesta tulis kans näkemys tähän. |
Ukko 29.03.2008 14:22:17 | |
---|
Jonkinmoinen otos (about 200 keikkaa) 75% yksityis- ja 25% yleisötilaisuuksia. No tää lienee ihan hyvä jaotelma eli priva ja yleisötilaisuus. |
WanhaWetäjä 29.03.2008 14:56:33 (muokattu 29.03.2008 14:59:27) | |
---|
Joo, ihan asiallinen aihe, olen ymmärtänyt että puhtaasti harrastuksekseen keikkailevat(0-4 keikkaa/kk) tekevät juurikin ja lähes pelkästään privoja, ammatikseen/sivutyönä(4-20 keikkaa/kk) vetävät tekevät pääosin kapakkaa, laivoja ja lavaa, joukossa voi olla jokunen privaattikin, poikkeusena IsoJ ja Jon Lord, eli keikat on pääosin privaa, johtuen työnkuvan erilaisuudesta normi vetoihin verraten. Joidenkin kohdalla toivoisin hitusen realismia noihin keikkajuttuihin, tässä ois nyt oiva ketju siihen ;-) En mä mitään prosentteja jaksa laskee, kalenterini mukaan viime vuonna oli jotain 160 keikkaa, n 110 laivoja, 11 selkeetä kesälava -tai talvitanssipaikkakeikkaa, näihin lasken 2 Ruotsinkeikkaa, 1 hääveto, 1 selkeä privaatti, 2 "festarivetoa", eli Tapsan tahdeilla kahtena päivänä, loput kapakkaa, joista yks aivan oikea PIZZERIAVETO!Kattauskin oli just sitä itteään, eli pohjat tuli ikiwanhan"Tekniksin" automaattiosastolta, huh! Paicen kaa vedettiin 1 keikka duona Korpilammella, ja ilman koneita!Yks topi tuli oikeen kehuun, HOHO! Äkkiä laskien tuossa oli 8 eri bändiä/kokoonpanoa, joista 3:n kaa tein suurimman osan keikoista.Yhtään varsinaista tuurausta ei ollut, jokunen keikka oli noita ns "kootut teokset"-osastoa. Tänä vuonna mennää aika samalla konseptilla, tosin eilen tein viimesen keikan toisen vakkaribändini kaa, eli kesä on aika lailla auki, laivavetoja on joitain. yy kaa...mikä laatikko? |
isojussi 29.03.2008 15:12:49 (muokattu 29.03.2008 15:29:42) | |
---|
No tää lienee ihan hyvä jaotelma eli priva ja yleisötilaisuus. No hei hyvä *tarjoaa kättä* tätä juuri ajoin takaa. Sitten kun vielä saadaan tää jatkossa johtamaan keskusteluihin jakaumien syistä - ettei mode sulje tätä galluppina. WW:llä erinomainen postaus - plussaa. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
baron 29.03.2008 15:17:43 | |
---|
Joo, ihan asiallinen aihe, olen ymmärtänyt että puhtaasti harrastuksekseen keikkailevat(0-4 keikkaa/kk) tekevät juurikin ja lähes pelkästään privoja, Vaikka mä kuulun tohon kategoriaan niin oli mulla puolet ja puolet. Ei, en ole tanssimuusikko! |
rintapek 29.03.2008 15:21:06 | |
---|
Kaikki keikat privaa. Keikkamäärätkin niin pienet, ettei näissä laskuissa tunnu. Keikka kuussa, kaksi parhaassa ja max kymmenen vuodessa. One kind of music only - the good kind |
isojussi 29.03.2008 15:29:14 | |
---|
...Joidenkin kohdalla toivoisin hitusen realismia noihin keikkajuttuihin, tässä ois nyt oiva ketju siihen ;-)... Erittäin hienosti sanottu. Jos tällä ei tarvii elättää itteensä, niin näistä asioista ei tarvii välittääkään. Mun oli toki helppo vetää rosentit suoraan valmiiksi taulukkolaskennalla olevista keikoista. Mä ajattelen niin, että ensittäin mä myyntihinnoittelun kannalta jakaisin keikat kahteen ryhmään esiintyjän ensisijaisen tehtävän mukaan: - Esiintyjää tarvitaan tuottamaan tilaajalle rahaa. - Esiintyjää tarvitaan viihdyttämään tilaajaa ja hänen vieraitaan. Näitä sitten palastelisin pienempiin osiin taas ostotarpeiden mukaan. Motiivit ne murhastakin on ensin selvitettävä. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
uruttaja 29.03.2008 15:34:19 | |
---|
En tiedä olenko ainut, mutta mua kiinnostais jaotella vielä nuo kapakkakeikat tarkemmin. Tanssiravintolat, kylpylät, tunturihotellit,yökerhot, mitä näitä nyt sitten onkaan. Voitaisiin vertailla vaikkapa vuoden parin päästä, mikä noista työllistää enemmän ja mikä vastaavasti vähemmän. Omassa laskelmassani tämän vuoden tulevista keikoista mut yllätti normiravintolakeikkojen ylivoimainen osuus, omasta mielestä normikapakkakeikkaa ei olis noin paljon. Ehkä kiinnitysten pirstaloituminen vaikuttaa aatteeseen, viikkopaikoissa ei tarvitse (pääse) tänä vuonna paljon makaamaan, laivoja lukuunottamatta. |
Erittäin hienosti sanottu. Mä ajattelen niin, että ensittäin mä myyntihinnoittelun kannalta jakaisin keikat kahteen ryhmään esiintyjän ensisijaisen tehtävän mukaan: - Esiintyjää tarvitaan tuottamaan tilaajalle rahaa. - Esiintyjää tarvitaan viihdyttämään tilaajaa ja hänen vieraitaan. Näitä sitten palastelisin pienempiin osiin taas ostotarpeiden mukaan.
Jos tuo olis jako, niin pelkästään tilaajan ja/tai hänen asiakkaidensa viihdyttämiseen tulossa tänä vuonna 1 keikka. |
rintapek 29.03.2008 15:43:20 | |
---|
Mulla tuo jakauman syy on ihan selkeä. Tämä on harrastus ja sellaisena pysyy. Enempi keikkailu alkaisi aiheuttaa ongelmia. Bändi lähtee niille keikoille, mihin suusta-suuhun menetelmällä mainostamatta löytyy kysyntää, jos pääsee. IsoJ on ihan oikeassa siinä, että eipä tuo jakaumaprosentti meikäläistä kiinnosta. Sitä en tiedä, minkätyyppistä realismia keikkajuttuihin kaivataan? Se, että en soittamalla leipääni tienaa, tai se, että keikkaa on satunnaisesti ja harvakseltaan... niin siellä kumminkin saattaa olla lähemmäs kolmesataa päätä paikalla. Eivät he tiedä mistä bändi on kotoisin tai mitä päivätyöksemme teemme. Ne on ihan oikeita realistisia keikkoja, jonne mennään soittamaan, eikä sähläämään. One kind of music only - the good kind |
uruttaja 29.03.2008 15:47:22 | |
---|
Monet tekee tätä ihan ammatikseen. Itse olen erittäin kiinnostunut muusikon työstä, tutkinutkin sitä. Muutokset, muutoksen laatu ja suunta kiinnostaa. Siksi odottaisin tähän enemmän selkeitä lukuja keikkojen jakautumisesta. |
Tankoprinssi 29.03.2008 15:49:08 (muokattu 29.03.2008 15:55:31) | |
---|
Häät 50% Synttärit 40% Muut yksítyistilaisuudet 8% Yleiset lavakeikat 1% Yleiset ravintolakeikat 1% (siinäkin on toi 1% liikaa) Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras |
isojussi 29.03.2008 15:49:51 | |
---|
Totta mooses, urkueemeli. Tilasto ilman analyysiä on yhtämtyhjän kanssa. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Ukko 29.03.2008 16:48:34 | |
---|
Joo, ihan asiallinen aihe, olen ymmärtänyt että puhtaasti harrastuksekseen keikkailevat(0-4 keikkaa/kk) tekevät juurikin ja lähes pelkästään privoja, ammatikseen/sivutyönä(4-20 keikkaa/kk) vetävät tekevät pääosin kapakkaa, laivoja ja lavaa. Tätä juuri ajoin tiedonhaluisena takaa. |