Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Line6 TonePort UX1/UX2
1 2 3 4 5 6 7
LeperMessiah
27.03.2008 17:16:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko toi hyvä demotukseen? Onko kenelläkään kokemuksia?
 
Boge
27.03.2008 20:27:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan ok pienimuotoiseen demotukseen ja melko helppo vaihtoehto. Itse en ole oikein syttynyt noista Line6:sen mallinnuksista, mutta ux2:n mikkietuasteilla mikittäessä saa ihan ok jälkeä aikaiseksi.
 
Team Shocker!
1976
27.03.2008 21:26:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on ollut UX1 reilut 3kk ja mielestäni se sopii kotidemoihin loistavasti. Hyvät marshall soundit irtoaa ainakin aika vaivattomasti ja bassolla saa myös ihan ok ääntä aikaiseksi. Latenssiongemat on mennyttä aikaa verrattuna vanhaan behringerin v-amp viritykseen :) Itse käytän pääosin guitar rig 3:sta tämän kanssa, mutta gearbox mallinnukset toimivat myös ihan ok. Netistä saa ladattua valmiita soundeja, esim. vaikka ac/dc rythm tms. suoittelen lämpimästi, kuten myös Reaper softaa äänityksiin / miksaukseen.
 
Punisher
27.03.2008 23:04:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä olen tykästynyt tähän UX2:n kovasti, ja vaikka nuo mallinnukset ovat aika kuraisia suurin osa, kyllä niistä ihan hyvää saa kun vaan tarpeeksi jaksaa ruuvailla. Siihen Toneportin mukana tulevaan Gearbox-softaan on myös saatavilla MetalPack, Bass Expansion Pack ja pari muuta vastaavaa läjää, mutta ne maksaa sen 50 USD per laaki. Toistaiseksi itse olen pärjännyt perusversioilla ja Dual Rectifier -patchilla, vaikka mitään tehokasta vanhan liiton nuppi+kaappi -järjestelmää ei kotosalla toistaiseksi olekaan.
 
Latenssin saa ruuvattua oikeasti aivan minimiinsä, ilman phantomvirtaa (UX1 ei ymmärrä sen päälle, mutta UX2 kylläkin) mikistä lähtee lievää viivettä, mutta senkin todennäköisesti saa korjattua. Halpahan tuo on, mutta ensimmäiseksi kotidemotushärpäkkeeksi todellakin hintansa väärti. Toisaalta, noita mallinnuksia leimaa se Line6-soundi, jonka perään en itse niin hanakasti ole, mutta sekin on makuasia.
 
Sanoisin, että osta pois. Suosittelen sitä UX2:sta, koska sen antamalla phantomvirralla saat hönkää siihen konkkamikkikokoelmaankin.
 
"Without music life would be a mistake." - Friedrich Wilhelm Nietzsche
Johann Onn
28.03.2008 01:26:18 (muokattu 28.03.2008 01:26:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sama tossa on kuin monissa muissakkin mallintavissa: Särö soundit ei pärjää oikeille. Mutta: Särkijä eteen ja säröt niistä mallinuksista miniimiin. Eroa ei voi olla huomaamatta. Monet "vahvarit" GearBoxissa on ihan eri maailmasta heti.
 
Y3J
28.03.2008 01:50:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voin suositella täältäkin suunnasta. Toimii myös "äänikorttina" jos tarttee mikittää vahvaria, tai jos koneessa on integroitu äänikortti, niin saa siihen verrattuna parempaa ääntä ulos esimerkiksi musiikkia kuunnellessa. Vahvarisaundeja omaan makuun sopiviksi oon vasta oppinut nyt laittamaan kun olen omistanut vehkeen n. puoli vuotta. Ehkä pitäis vielä ostaa ne lisäpackit joilla saa ilmesesti reilusti lisää vahvarimallinnuksia, efektejä ja muita vermeitä.
 
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of gum!
Boge
28.03.2008 08:31:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä ainakin ongelmana pienissä latensseissa on toiston napsuminen. Jos DAW:issa laitan inserttiraidalle jotkin muut plugarit esim. guitar suiten ja haluaisin prosessoidulla äänellä soittaa sisään, niin ei tunnu onnistuvan ilman häiritsevää napsumista. Sitten kun latenssin nostaa niin korkeaksi, ettei napsumista kuulu, ei pysty enää prosessoituna soittamaan liian suuresta latenssista johtuen vaan pitää ns. "kuivana vetää sisään", eikä tämäkään oikein mieleiseltä tunnu. No onneksi harvemmin tulee noita mallinnuksia käytettyä.
 
Mutta jos jollain löytyisi tähän vinkkiä, ottaisin mieluusti vastaan.
 
Team Shocker!
sigil
28.03.2008 11:31:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullon ollut tuo UX1 jo useita vuosia ja olen todella tyytyväinen tuohon. Latenssien kanssa ei ole ollut ikinä mitään ongelmia, eikä myöskään 'napsumisen' kanssa. Älyttömän hyvä laite.
 
LeperMessiah
28.03.2008 16:39:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kumpi kannattaisi ostaa UX1 vai UX2.
 
Onko teillä jotakin mikseriä tuon kanssa?
 
Boge
28.03.2008 16:45:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kumpi kannattaa ostaa riippunee täysin siitä tarviitko kahta mikkietuastetta ja phantomvirtaa konkkamikeille. Jos tarvinnet niin valinta on helppo UX2:n puoleen. Mikseriä et tuon kanssa tarvitse.
 
Team Shocker!
Johann Onn
28.03.2008 16:45:51 (muokattu 28.03.2008 16:50:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

UX2 - puhtaana sisään - vinkkiä
 
A) Käytä GearBoxin mallinnuksia äänittäessä, mutta ota puhtaana (= send 3/4 kautta) talteen. Sitten laitat siihen GuitarSuitella mallinnukset. Ja kuten jo mainitsin, yleensä nekin toimii paremmin, kun käyttää oikeaa särkijää edessä.
 
Mutta jos täytyy saada soittaa GuitarSuite:lla suoraan, siedettävällä latensilla, tarvitaan joku toinen vehje.
 
Oletkos testannut tätä ?:
 
GearBox -> "Source Select: Inst. & Mic1" = Dual Tone.
 
Sitten tarvitaan esim. DI-boksi, 2 skittapiuhaa ja 1 XLR-piuha. Valitaan kummallekin noista eri mallinukset eli saadaan 2 samaan aikaan. Ei toi "Mic-In" nyt paras vaihtoehto ole, äänenlaadun kannalta, mutta sille ei voi mitään.
 
Myös jonkun esivahvarin kautta, josta tulee 2 kanavaa ulos linjatasoisena, saa saman tehtyä.
Valitsee "Source Select" -> "Line1 & Line2" ja saa 2 eri mallinnusta taas, samaan aikaan.
 
Boge
28.03.2008 16:50:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

A) Käytä GearBoxin mallinnuksia äänittäessä, mutta ota puhtaana (= send 3/4 kautta) talteen. Sitten laitat siihen GuitarSuitella mallinnukset. Ja kuten jo mainitsin, yleensä nekin toimii paremmin, kun käyttää oikeaa särkijää edessä.
 
Mutta jos haluaa soittaa ton GuitarSuiten soundeilla suoraan, siihen tarvitaan joku toinen vehje.
 
Oletkos testannut tätä ?:
 
GearBox -> "Source Select: Inst. & Mic1" = Dual Tone.
 
Sitten tarvitaan esim. DI-boksi, 2 skittapiuhaa ja 1 XLR-piuha. Valitaan kummallekin noista eri mallinukset eli saadaan 2 samaan aikaan. Ei toi mikki-sisääntulo nyt paras vaihtoehto ole, äänenlaadun kannalta, mutta sille ei voi mitään.
 
Myös jonkun esivahvarin kautta, josta tulee 2 kanavaa ulos linjatasoisena, saa saman tehtyä.
Valitsee "Source Select" -> "Line1 & Line2" ja saa 2 eri mallinnusta taas, samaan aikaan.

 
No tuolla ensimmäisellä kikallahan toi varmasti onnistuu riittävän hyvin. DI-boksia mulla ei tässä kämpillä ole niin en tuota jälkimmäistä pääse kokeilemaan. Aika vähän on muutenkin haluja ton kanssa äänitellä, mutta riittänee niihin vähiin mitä akuutisti pitäis narulle saada.
 
Team Shocker!
Sam Hotman
28.03.2008 19:09:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ajattelin tässä parin viikon sisällä tuollaisen UX2:den ostaa. Ihme on kun jotkut sanovat, että saa ihan hyvät soundit ja jotkut taas, että ei saa hyvää. Eikö ne ole kumminkin POD Xt-mallinnokset?
 
"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir
Boge
28.03.2008 19:13:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ajattelin tässä parin viikon sisällä tuollaisen UX2:den ostaa. Ihme on kun jotkut sanovat, että saa ihan hyvät soundit ja jotkut taas, että ei saa hyvää. Eikö ne ole kumminkin POD Xt-mallinnokset?
 
Taitavat olla POD2 mallinnokset
 
Team Shocker!
LeperMessiah
28.03.2008 20:18:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän kahta kitara inputtii tarvitse, koska siihen äänitetään raidat yksikerrallaan. Vai olenko väärässä?
 
LeperMessiah
29.03.2008 12:18:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs vahvari mallinnuksia siinä UX:ssä on??
 
Sam Hotman
29.03.2008 12:25:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs vahvari mallinnuksia siinä UX:ssä on??
 
Katoppas Line 6:sen sivuilta.
 
Mitäs mieltä olisitte, kumpi parempi kotiäänittelyihin, Toneport UX2 vai käytettynä POD XT?
 
"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir
LeperMessiah
29.03.2008 12:41:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katoppas Line 6:sen sivuilta.
 
Mitäs mieltä olisitte, kumpi parempi kotiäänittelyihin, Toneport UX2 vai käytettynä POD XT?

 
Minä meinaan varmaankin ostaa ton UX:sän, koska siihen saa laulunkin äänitettyä...
Mutta kumpi UX1 vai UX2??
 
LeperMessiah
29.03.2008 12:57:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sama tossa on kuin monissa muissakkin mallintavissa: Särö soundit ei pärjää oikeille. Mutta: Särkijä eteen ja säröt niistä mallinuksista miniimiin. Eroa ei voi olla huomaamatta. Monet "vahvarit" GearBoxissa on ihan eri maailmasta heti.
 
Onko se sitten oltava Line6 särkijä? Minulla on Boss-MT2, kävisikö se?
 
Lilli
29.03.2008 13:14:36 (muokattu 30.03.2008 16:37:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä meinaan varmaankin ostaa ton UX:sän, koska siihen saa laulunkin äänitettyä...
Mutta kumpi UX1 vai UX2??

 
Kumpi tahansa, mutta tuossa käväisi mielessä Toneportin hinta: Thompalla UX1 kustantaa 109 ekee, mutta kotimaasta saa jopa kahdeksankympin pintaan. Tiä sitten paljonko UX2 maksaa nääs tua siä.
 
EDIT. Korjaan virheeni: tarjouksessa olikin Toneport GX eikä UX. Mutta kumminkin, lähetyskulut huomioiden hinta tarkalleen sama. Mutta sori !
 
"Saarijärven Paavoa en ole nähnyt mutta aamulla luulen nähneeni vessanpöntössä Jeesuksen!" - vaimo juhannuspäivänä 2000
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «