Finite Fear 27.03.2008 21:30:38 | |
---|
Cheri basic |
pekezu 27.03.2008 21:32:13 | |
---|
Turski, paksu, möreä, sekava, armoton. Säädöistä riippuen, mutta mä en ensimmäisenä muffia ostaisi. Taino aikanaan kyl ostin, mutta sanotaanko näin, ettei siitä saundista mikä sillä basson kanssa irtoaa tule kuin sanomista. PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa |
kojones 27.03.2008 21:32:45 (muokattu 27.03.2008 21:32:52) | |
---|
Little Big Muffiin luotan itse, toimii mainiosti. Pörisee. |
Pirkka 27.03.2008 21:47:09 (muokattu 27.03.2008 21:57:26) | |
---|
Mun mielestä Big Muff on harvinaisen huonon kuuloinen bassosärö ollakseen niin suosittu. Ei kuulosta hyvältä oikeastaan missään olosuhteissa. Ainoastaan silloin jos ääni pitää saada ihan paskaksi voi Muffi toimia. Nykyään löytyy paljon monipuolisempia ja parempisoundisiakin säröjä. HBE:n Hematoma, Ezekiel, T-Rex noin yhtäkkiä tulee mieleen. |
beissi man 27.03.2008 22:05:48 | |
---|
Yllämainittuihin en ota kantaa koska niillä en ole soittanut. Muff täyttää ainakin omat pöristelyntarpeet paremmin kuin hyvin alapäätä saisi kenties olla enemmän. Hyvät miedommatkin pörinät ovat lähteneet ihan kiitettävästi enkä oikeastaan näe mitään syytä siirtyä kalliimpaan. Mutta makuja on monia jokainen tekee ne omat ratkaisut. "Pie basisti turpas kii jos ei oo asiaan mitenkää liittyvää sanottavaa...
mee vaikka sinne basistien puolelle selittää tosta Richard Ashcroftin uudesta levystä tai vaikka sinne amiskaas veistaa niitä bassoja jostain vanerin palast jos et muuta keksi." |
Leeni 28.03.2008 01:00:57 | |
---|
http://www.thomann.de/fi/electro_harmonix_bigmuff_pi.htm Miltä tämä kyseinen särö kuulostaa bassolla? Sanokaa mielipiteenne.. Omilla kamoilla testasin tota ryssäversiota. Paskaltahan se kuulosti. Mun makuun siis. Tähän mennessä ainoa särö mikä on miellyttäny korvaa omien kamojen kanssa on Procon Rat II. "one day when someone comes up to you asking for advice you realize that it's never been the equipment at all." - Ken Rockwell |
Dropped C 28.03.2008 01:11:15 | |
---|
Epäselvä muhjuttajahan se on... Niin bassolla kuin kitaralla. Nyt tietysti tekisi mieli kokeilla taas uudelleen, kun on putkistyrkkari ja Ampegin mööpeli.... Kun en usko. Vihreä ryssän muffi on ison maailman foorumeiden mukaan kuulemma paras. |
Pirkka 28.03.2008 09:04:01 | |
---|
Epäselvä muhjuttajahan se on... Niin bassolla kuin kitaralla. Nyt tietysti tekisi mieli kokeilla taas uudelleen, kun on putkistyrkkari ja Ampegin mööpeli.... Kun en usko. Vihreä ryssän muffi on ison maailman foorumeiden mukaan kuulemma paras. Siellä ison maailman foorumeilla ei välttämättä kirjoittele pelkkiä Pino Palladinoja, saattaa olla pelkkiä teinejä sielläkin. Kannattaa mun mielestä tässäkin asiassa luottaa omiin korviinsa ja omaan makuunsa enemmän kuin foorumeihin. |
WbassmanW 28.03.2008 11:25:42 | |
---|
Mulla on big muff ja HUGHES&KETTNER TUBE FACTOR ja toi kettnerin särö on PALJON parempi.Tosin on aika kalliskin mutta aivan loistava peli |
L.Ruoska 28.03.2008 11:40:36 | |
---|
Tähän mennessä ainoa särö mikä on miellyttäny korvaa omien kamojen kanssa on Procon Rat II.Rottakakkonen toimi todella hyvin kun sen splittaa omalle kanavalleen ja blendaa soundiin, mutta yksinaan siita en saanu mitaan jarkevaa bassosoundia. Mulla oli joku oma saropedaali messissa studiolla mutta nauhottaja ehdotti Rattia (joku vanha kasarispedu se sen oma) ja tykkasin soundista hirveasti. Tulosta voi kuunnella mun bandin saitilla www.kemosabe.fi, esim. biisit Runtu ja Marssi alkaa molemmat rummut+basso joten kuulee hyvin sen soundin. Ostin sit studiomiehen soundien innoittamana Ratin omaan lautaan ja en kylla koskaan saanu siita mitaan erityisia soundeja. Alapaat katoaa ja gainia voi avata jonkun millimetrin murto-osan ennenkuin soundi menee korvia vihlovaksi ujellukseksi. Joka kerta kun silla treeneissa kikkailin niin tuli aika ikavia katseita muilta orkesterin osallisilta. En oo bandivolumeilla testannu, mutta Digitechin Bad Monkey toimii aika hienosti sellasenaan sellasilla reiluilla kotivolumeilla bassosarona. Kolme oikeanpuolimmaista numiskaa aivan taysille ja sita ekaa numiskaa (en muista, level varmaan?) ihan pikkiriikkisesti auki niin tulee aika pitkalti basson oma soundi + saroileva ylapaa. Kivakiva. Kun palailen Suomeen niin tarraan Bad Monkeyn mukaan etta paasee testaamaan "taysilla". Iä! Iä! Cthulhu fhtagn! |
rijopu 28.03.2008 11:57:51 | |
---|
Big Muffista saa mulle kivat röpötykset laittamalla sustain-potikan kokonaan kiinni ja säätelemällä maltillisesti tonea. Sustain-potikkaa avaamalla tulee mulle liian leveetä surinaa. Yksi kaikkien puolesta! Ja se riittää...
kalamies#14 >-)))>
Haista basso!:
Antitrendi Cityman |
beissi man 28.03.2008 14:20:39 | |
---|
Big Muffista saa mulle kivat röpötykset laittamalla sustain-potikan kokonaan kiinni ja säätelemällä maltillisesti tonea. Sustain-potikkaa avaamalla tulee mulle liian leveetä surinaa. Sama Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! "Pie basisti turpas kii jos ei oo asiaan mitenkää liittyvää sanottavaa...
mee vaikka sinne basistien puolelle selittää tosta Richard Ashcroftin uudesta levystä tai vaikka sinne amiskaas veistaa niitä bassoja jostain vanerin palast jos et muuta keksi." |
Jooba 28.03.2008 14:23:27 | |
---|
Mokoman basisti Santtu Hämäläinen kuvastaa muffin soundia Mokoma -dvd:llä seuraavasti: "Tuosta ku polkasee niin soundi on sanoinkuvaamattoman epäselvä." Ja itsekkin olen sen todennut. Tietysti jos tykkäät leikkiä Cliff Burtonia niin osta pois, se on se ainut mihin sitä voi käytellä in my opinion. |
beissi man 28.03.2008 14:26:36 | |
---|
Mokoman basisti Santtu Hämäläinen kuvastaa muffin soundia Mokoma -dvd:llä seuraavasti: "Tuosta ku polkasee niin soundi on sanoinkuvaamattoman epäselvä." Ja itsekkin olen sen todennut. Tietysti jos tykkäät leikkiä Cliff Burtonia niin osta pois, se on se ainut mihin sitä voi käytellä in my opinion. En menisi allekirjoittamaan. Omasta muffista on vaikka mihin menoon kannattaa aina muistaa se että niitä vahvistimen/basson nupikoitakin voi ja pitääkin säädellä ei kannata tyytyä pelkästään säätämään sitä tonea ja sustainia muffista ja ihmetellä kuinka ei mieleistä saundia löydy "Pie basisti turpas kii jos ei oo asiaan mitenkää liittyvää sanottavaa...
Jooba 28.03.2008 14:34:32 | |
---|
En menisi allekirjoittamaan. Omasta muffista on vaikka mihin menoon kannattaa aina muistaa se että niitä vahvistimen/basson nupikoitakin voi ja pitääkin säädellä ei kannata tyytyä pelkästään säätämään sitä tonea ja sustainia muffista ja ihmetellä kuinka ei mieleistä saundia löydy Voipi olla näinkin, en kiellä. Nämä on vaan niin pahasti mielipide juttuja niin paha väitellä =) |
beissi man 28.03.2008 14:46:53 | |
---|
Voipi olla näinkin, en kiellä. Nämä on vaan niin pahasti mielipide juttuja niin paha väitellä =) Totta turiset :) "Pie basisti turpas kii jos ei oo asiaan mitenkää liittyvää sanottavaa...
Anarkiapurilainen 28.03.2008 17:21:17 (muokattu 28.03.2008 17:21:34) | |
---|
Beastie Boysin Gratitudea coveroidessa on Little Big Muffia tullut käytettyä. Ihan ok siihen, mutta kaikkia säveliä on hankala saada soimaan tasaisesti (G E-kieleltä soitettuna ei meinaa soida, vaikka E soi ja ylemmät sävelet myös). Toiminta riippuu aika paljon minkä vahvistimen kautta soittelee, omien kamojen kanssa ei oikein pelitä yhteen. Oiskohan jollain tietoa millä toi alkuperäinen on vedetty? |
Cornflake 28.03.2008 21:16:58 | |
---|
rijopu: Big Muffista saa mulle kivat röpötykset laittamalla sustain-potikan kokonaan kiinni ja säätelemällä maltillisesti tonea. Sustain-potikkaa avaamalla tulee mulle liian leveetä surinaa. Totta. Toi on ollut mullakin paras setuppi. Tosin en ole varmaan pariin vuoteen koskenut koko laatikkoon. Muffi kuulostaa muffilta kaikilla säädöillä. Ei mikään jokapaikan höylä. Ellei halua muffia jokapuolelle:-) I ain't gonna work on Maggie's farm no more |
beissi man: Omasta muffista on vaikka mihin menoon Sulla on persoonallinen muffi. Minusta muffi kuulostaa muffilta, oli kamat ja nupit missä asennossa vaan. I ain't gonna work on Maggie's farm no more |
beissi man 28.03.2008 21:23:07 | |
---|
beissi man: Sulla on persoonallinen muffi. Minusta muffi kuulostaa muffilta, oli kamat ja nupit missä asennossa vaan. Onhan muffissa se ihan oma saundinsa ite oon jotenkin saanut hyvällä menestyksellä työnnettyä sitä vähän joka reikään :) "Pie basisti turpas kii jos ei oo asiaan mitenkää liittyvää sanottavaa...