Aihe: VOX da5, kokemuksia ?
1 2 3
ZZ-Solo
28.03.2008 11:49:21
Eli olen ostamassa vahvistinta ja puntaroin Micro Cuben ja Voxin da5 http://www.thomann.de/fi/vox_da5.htm mallien välillä. Micro Cubesta olen saanut valtavasti mielipiteitä, mutta tuosta Voxin da5:sta en vielä mitään. Olisiko siis tietoa/kokemuksia kyseisestä laitteesta ?
Onko hyvä äänen laatu jne. ?
hapan
28.03.2008 12:44:43
Kaiken kaikkiaan parempi, kuin Mirco cube. Tätä ei vaan moni näytä tajuavan.
Dirty Hero
28.03.2008 13:15:41
Samaa mieltä. Vox on paljon parempi kuin microcube.
Shakata
28.03.2008 13:17:38
Komppaan. Cube hyvä, Vox parempi.
Kalamies #?
msormune
28.03.2008 14:53:54
Komppaan. Cube hyvä, Vox parempi.

Mielipide hyvä, perusteltu mielipide parempi.
Shakata
28.03.2008 15:06:35
Mielipide hyvä, perusteltu mielipide parempi.

Näistähän nyt on jauhettu =)
Kalamies #?
heville
28.03.2008 15:47:08
Jos tässä omiin kokemuksiini perustuen heittelisin viininmaistelutermejä:

Microcube:

Puhtaat: Ok, hieman steriilin kuuloisia tosin.
Pikkurosot: Aika kireää ja sielutonta digiä.
Rokki/metallipuoli: Marsumallinnus tunkkaista puhinaa, Recto sirkkeliä.

Ja se akustismallinnus on aika turhan kuuloinen.

Efektit: Muuten olisivat ihan jees, mutta säädettävyyden puute pilaa homman.

Vox:

Puhtaat: Oikein heleät ja mukavat. varsinkin se "Voximpi" on tosi hyvä, sellainen "hyvällä tavalla vittumainen". Nämäkin säröytyvät kuitenkin aika helposti humppareilla, joten ihan rautalankapuhtaisiin saattaa tarvita yksikelaiset.

Pikkusäröt: Yllättävän hyvät. Eivät kuulosta omaan korvaan yhtään häiritsevän digitaalisilta, dynamiikkaakin löytyy jonkin verran.

Crunchit ja Higainit: Näitä en omiin juttuihini ihan hirveästi tarvitse, mutta yleisesti ottaen kuulostavat sopivan tanakoilta olematta kuitenkaan liian kireitä. "Drive" -niminen mallinnus tosin on aika turha, vähän kuin huono fuzz.

Efektit ovat ihan peruskivoja, mutta Microcubesta erottaa valovuosia monipuolisempi säädettävyys, erityisesti delay tai tremolo + taptempo = kiva juttu.

---

Yhteenvetona voisi todeta, että Voxin mallinnukset kuulostavat paljon Microcubea orgaanisemmilta ja luonnollisemmilta. Ja erityisesti isompi kaiutin joka ei piere säröillä on oikein hyvä juttu.

Tarkemmin en oikein osaa kuvailla, mutta oma korva tosiaan pitää Voxia oikein pätevänä ja hyväsaundisena pelinä. Kokemusta eri laitteista ei tosin hirveästi ole, mutta olen minä joskus putkivahvistimeenkin piuhani pistänyt.
Aktiivimomentti on yleensä paras laskea siten, että lasketaan ensin erillisten ulkoisten kuormien momentti keskipisteen suhteen ja lisätään siihen koko liukupinnan päällä olevan maan painon momentti keskipisteen suhteen.
ZZ-Solo
28.03.2008 17:59:30 (muokattu 28.03.2008 18:00:30)
Tämä ei varsinaisesti liity aiheeseen, mutta en halunnut aloittaa uutta keskustelua, joten laitoin kysymyksen tänne. Eli onko näissä http://www.musik-produktiv.com/shop … 0032444/sid/!x32fific/quelle/listen
ja http://www.thomann.de/fi/yamaha_pacifica_112_om.htm ? Ainakin väri näyttää toisessa tummemmalta..
duc
28.03.2008 18:04:29
Tämä ei varsinaisesti liity aiheeseen, mutta en halunnut aloittaa uutta keskustelua, joten laitoin kysymyksen tänne. Eli onko näissä http://www.musik-produktiv.com/shop … 0032444/sid/!x32fific/quelle/listen
ja http://www.thomann.de/fi/yamaha_pacifica_112_om.htm ? Ainakin väri näyttää toisessa tummemmalta..

Valaistus lienee ainoa ero.
atimoc
28.03.2008 21:08:50

Molemmilla on tullut soitettua paljon, tällä hetkellä kotoa löytyy DA5. Se on ainakin mun korvaan joka osa-alueella parempi kuin Microcube, oikestaan heville summasi tossa pari viestiä ylempänä syyt varsin kattavasti. Lisäksi Voxin tone-säädin on paljon käyttökelpoisempi, mikä laajentaa soundipalettia Cubeen nähden. Kuutio ei ole huono, mutta ei kyllä myöskään mikään uusi messias, vaikka sitä hehkutetaankin paljon.
"I think that technique is the tool to express what you have to say, just like vocabulary and grammar. If all you have to say is 'fuck you, blah blah', well, you don't need a lot of words." -Stéphan Forté
alatama
23.07.2008 08:51:15
Tässä mallissahan on takana valintakytkin takana 5, 1,5 ja 0,5 w tehoille. Sain pari päivää takaperin tällaisen ja ihmettelen kovasti tuota tehojuttua. Kyllä sen selvästi huomaa, kun muuttaa tehoja, että jotain tapahtuu, mutta onko 0,5 wattia todella noin hillitön meteli ? Kun pistää valinnan 0,5 w :lle ja hanat kaakkoon, valkkaa jonkin särön, meteli on sitä luokkaa, ettei sitä ainakaan kerros/rivareissa voi täysillä huudattaa. Vai onkohan mun pelissä jotain pielessä. No saahan tämän laulamaan hiljaakin, kun potikoita kääntelee.

Tietääkö kukaan muuten jotain sivuja, jossa olisi käyttäjien esimerkkejä potikoiden asennoista esim srv ym ym saundelle.
Ivan ja pilkan siedän, mutta en suoranaista vittuilua.
duc
23.07.2008 08:53:35
Tässä mallissahan on takana valintakytkin takana 5, 1,5 ja 0,5 w tehoille. Sain pari päivää takaperin tällaisen ja ihmettelen kovasti tuota tehojuttua. Kyllä sen selvästi huomaa, kun muuttaa tehoja, että jotain tapahtuu, mutta onko 0,5 wattia todella noin hillitön meteli ? Kun pistää valinnan 0,5 w :lle ja hanat kaakkoon, valkkaa jonkin särön, meteli on sitä luokkaa, ettei sitä ainakaan kerros/rivareissa voi täysillä huudattaa. Vai onkohan mun pelissä jotain pielessä. No saahan tämän laulamaan hiljaakin, kun potikoita kääntelee.

Tietääkö kukaan muuten jotain sivuja, jossa olisi käyttäjien esimerkkejä potikoiden asennoista esim srv ym ym saundelle.

No voihan tuo 0,5 wattia tuutata ulos vaikka 90 desibeliä (kaiuttimesta riippuen), joten aika kova ääni siitäkin lähtee.
töissätäällävaan
23.07.2008 09:49:04
Kyllä siinä lastulevypurkissa on iso ääni !. Soittelen sitä lomalla siirtolapuutarhamökin yläkerrassa 0.5 watin teholla ja hyvin toimii.Ja Tokain Ate-55 twängää kivasti tremolo-kaiku yhdistelmän kanssa. Vahvistinmallinnuksena taidan käyttää sitä blues kakkosta. Ulkonäöllisesti ajateltuna,jos tekisi kauniimmat kuoret,ehkä jotain vanhojen putkiradioiden tai kitaravahvistimien tyyliin,niin se olisi taydellinen.
tommium
23.07.2008 11:04:47
Itse hommasin DA5:sen kuukausi takaperin ja on kyllä todella loistava vekotin kotisoitteluun. Monipuolinen soundivalikoima, hyvät efektit ja tuo tehonsäätö on hyvä keksintö. Itsekin soittelen 0,5 W tehoilla kotona ja aivan riittävästi lähtee mökää. Viime viikonloppuna otin kitaran ja DA5:sen mökille mukaan ja hienosti toimii pattereilla, 0,5 W tehoilla soittelee 40 tuntia. Itsellä on ollut myös Microcube ja tuo DA5 on kyllä paljon parempi, suosittelen lämpimästi.
weelie
23.07.2008 11:13:32 (muokattu 23.07.2008 11:19:32)
Mun mielestäni VOX DA5:ssa on paljon enemmän kohinaa kuin Cubessa, mitä nyt liikkeessä kokeillut (Cubea soitellut muutenkin). Cube on pienempi ja pienemmät paristot. Cubessa on hyvä se jazzikliini (mikä sen nimi nyt onkaan), muita en ole käyttänyt, kun en ole niistä pitänyt (erityisesti Blackface pettymys kun ei kestä soittaa kitaran bassokieliä). Jotenkin sellainen fiilis jäänyt, että jos akustista vahvistaisin, niin tuo Cube olisi passelimpi. Yksi pointti tietysti on että Cubea on Suomessa ollut uutena myynnissä 80€:lla. MicroCubesta on kai nyttemmin kaksi ja nelikajarinen versiokin... varmaan tosin liian kallis tai iso.
http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8
kloppis
23.07.2008 14:18:42
Mun mielestäni VOX DA5:ssa on paljon enemmän kohinaa kuin Cubessa, mitä nyt liikkeessä kokeillut (Cubea soitellut muutenkin). Cube on pienempi ja pienemmät paristot. Cubessa on hyvä se jazzikliini (mikä sen nimi nyt onkaan), muita en ole käyttänyt, kun en ole niistä pitänyt (erityisesti Blackface pettymys kun ei kestä soittaa kitaran bassokieliä). Jotenkin sellainen fiilis jäänyt, että jos akustista vahvistaisin, niin tuo Cube olisi passelimpi. Yksi pointti tietysti on että Cubea on Suomessa ollut uutena myynnissä 80€:lla. MicroCubesta on kai nyttemmin kaksi ja nelikajarinen versiokin... varmaan tosin liian kallis tai iso.

Mulla on vähän aikaa ollut lainassa elektroaksustinen ja oon kokeillut sitä tuon Pikku Cuben läpi. Laittaa vaan akustisen mallinnuksen päälle niin hyvin soi.
TTV
23.11.2008 15:08:29
Mitenkäs tuon DA5:n High-Gain osasto suhtautuu Microcubeen? Olen katsastamassa "pikkujoululahjaa" itselleni ja tuon Microcuben kaveriksi olisin jotain pikkumallintavaa vailla. Cubessa moodi on aina Rect ja vastaavaa särötasoa tai enemmänkin olisin vailla uudesta pukista. Eli, voisikos joku ystävällisesti kuvailla noita DA5:n numeroituja High-Gain mallinnoksia, mitä niissä on käytetty esikuvana, ... Ja mielellään verrattuna juurikin tuohon Microcuben Rectifier-mallinnukseen ja sen säröihin. Itselläni "lempparisaundi" tulee cubella, kun tone ja gain ovat kello kolmessa, eli vaakasuuntaan oikealle.

Testasin aikoinaan myös XL-sarjan 30W Valvetronixin ja sen säröistä en pitänyt lainkaan, eli jos tuo DA5 on samankaltainen, niin ostamatta jää. Yks varteenotettava vaihtoehto on Peaveyn Vypyr 15W, mutta saatavuus on vielä hivenen huono :-(
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
Spike
23.11.2008 15:23:31
Jep DA5 on samanlainen, samat mallinnukset. Ne puhtaat menee selkeästi cuben ohi, säröt ei kauheasti säväyttäneet. Tuollaisen uuden microcuben kaappasin mukaan, sopii hyvin treenikäyttöön. Tuhdimpi saundi kuin siinä perusmallissa.
Look! I can play E5! I must be a fucking Mozart!
Jukki
23.11.2008 15:40:11
Itte omistin tollasen noin vuoden ajan, ja myin sen tässä ihan jokin aika sitten. En itte diggaillu tuosta vahvistimesta juuri yhtään paitsi cleanien ja niitten mietojen säröjen osalta. Higainit tuossa on kyllä omasta mielestäni aika surkeat, mutta se voi kyllä johtua omasta kyvyttömyydestä ruuvailemaan soundeja niin yksinkertaisesta vahvistimesta. Efektit oli kyllä aika jees, varsinkin kun ne on melko laajalti muokkailtavissa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)