Aihe: TESLA tuotetestit ja arviot
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Sensonic
28.03.2008 14:22:16
Pointti oli vain se, että vertailu, josta saisi erot kunnolla selville, tulisi tehdä samalla kitaralla ja oikealla vahvistimella, jotta testi olisi luotettava.

Niin, ja Twinklen postauksen jatkoksi: mikä sitten on "oikea" vahvistin? Tästäkin voidaan vääntää vaikka kuinka kauan.

Ja sitten vielä tähän lisäykseksi: AH-1:issä ei ole pikaliittimiä, eikä niiden saundi ole samanlainen kuin EMG-81:llä. Voi olla, että kitaratkin tuovat eroa soundiin, mutta soundi ei ole samanlainen ainakaan noiden kitaroiden välillä, joissa mulla on mikit kiinni. AH-1 on hiljaisempi kuin EMG, mutta mikkien soundista jokainen voi olla omaa mieltään.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Landola F6/Cut
ReBeat
28.03.2008 14:33:18

Kaikki kitaravahvistimet värittävät soundia, oli kyseessä sitten putki-, trankku- tai softapeli. Sen takia testialustaksi ei käy mikään pieni putkikombokaan. Mun mielestä jalostunein vaihtoehto olisi mittailla mikrofonien sähköisiä ominaisuuksia hyvin tarkasti. Jonkun oppilaitoksen pitäisi alkaa kouluttamaan "oikeinkuulijoita", joilla olisi taito löytää ja tunnistaa mitatuista arvoista kaikki mikrofoniin tarkoituksella säädetyt hienot korostukset ja luonteikkuus. Vähän niinkun scifi-leffoissa on näitä kaikenlaisia välkähdystennäkijöitä. Osa näkee tulevaisuuden tapahtumiin. Oikeinkuulijat olisivat tavallaan samanlaisia ja sitten kääntäisivät tuon kerätyn mittausinformaation tavallisten soittajien ymmärrettäväksi. Kirjoittaisivat ehkä sanallisia profilointeja.... oletuspäätöslauselmia, että miltä mikäkin mikrofoni kuulostaisi erilaisissa oletetuissa toimintaympäristöissä. Mutta oleellista olisi kuitenkin että tuo mikkisignaalien tunnistaminen, ymmärtäminen ja analysointi jätettäisiin ainoastaan paperilla tapahtuvaksi työksi. Sitä ei tulisi siirtää enää käytännön ympäristöön (sähkökitaran äänen vahvistamiseen normaaleilla käyttövälineillä) edes testimielessä, koska kitaralaitteissa odottaa aina soundin värittyminen. Mikkivalmistajan jollekin tuotteelleen asettamat tavoitteet saattaisivat minkä tahansa vahvistimen kanssa värittyä väärin ja korostua liikaa tai laimentua häivyksiin.
Sensonic
28.03.2008 14:37:14
Aina niissä (sokko!!!)testeissä on vikaa. 5000e customi + 3000e putkari ei auta. Saundi on vääränlainen. Äänitys on huono. Soittaja on p:stä. Etc.

Se on totta. Aina löytyy joku, joka "löytää" jonkun epäkohdan sokkotestistä. Noiden Teslojen kohdalla omakaan testaus ei ole mikään mahdottomuus, kun mikit maksavat kimppatilattuna noin 20-25 euroa kappale, joten ei siinä hirveää tappiota kärsi. Ja jos tuon mikin myy eteenpäin, niin taloudellisesti siinä häviää vähemmän kuin ostaisi "nimimikin", ei tykkäisi siitä ja myisi eteenpäin.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Landola F6/Cut
J.Hollström
28.03.2008 14:57:35
Mulla on koneella netistä löytämäni PAF testi. Kunnon romppeilla äänitetty. Halpismikkejä ei testattu: osallistujat Duncanista ja DiMarziosta putiikkituotteisiin ja aitoon PAFfiin. Jos kellään on ylimääräistä nettisivutilaa, niin äkkiäkös pistän fileet meiliin. Sitten kuunnellaan ja arvotaan :-)

Täältä löytyy: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=162479&
Point-to-point ripuliranne
Sensonic
28.03.2008 15:03:31
Täältä löytyy: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=162479&

Mielenkiintoista! Täytyypä kuunnella. Kiitos vinkistä!
janis
15.04.2008 11:30:55

täshän voisi olla rinnalla podilla tehty testi samoilla mikeillä!
Ku itte tekee, saa sellasta mitä tulee!
jra
04.06.2008 22:14:09 (muokattu 04.06.2008 22:36:28)
Onkos Tesla mikkejä tilanneilla ja testanneilla mielipidettä siitä mikä näistä kolmesta oli sopivin vaihtoehto tässä tapauksessa? Olisi tarkoitus tilata 6.6. sulkeutuvassa kimpassa yksi metallikuorinen humpparisetti ES-335 -kopioon.

Haussa olisi dynaaminen mikki, josta irtoaa sävykkään puhtaat ja tukevahkot (ei hi-gain) säröt. Sellaista 60-70 -lukuista soundia, säröosastolla ehkä Rolling Stonesin ja Black Crowesin suuntaan. Kitarassa itsessään on sustainia ihan kiitettävästi, mutta nykyiset mikit ovat hieman kärjistettynä mattaiset/pahviset alhaalta ja yläpäästään yksiulotteisen kovat.

Vaihtoehtoina ovat:
VR-2
VR - 60 Classic
Plasma-2

Näytteiden perusteella saattaisi VR-60 Classic olla lähimpänä sitä mitä olen hakemassa? Hieman arveluttaa, että Teslan sivujen klippien perusteella 60 Classicin tallaversion soundi on hieman ohut verrattuna esim. VR-2:n vastaavaan. Kuitenkin Tone Chartin mukaan (jos sitä oikein tulkitset) Classicin pitäisi olla hieman tummempaan painottunut. Vaikuttaisiko tuossa se että settien balanssi on aika erilainen, eli VR-2:n talla-versio on huomattavasti kuumempi, kun taas setin kaulamikki miedompi? Plasma-2 on kuitenkin omaan tarkoitukseen säröklippien perusteella liian tehokas.
Tympee Huttunen
05.06.2008 06:31:17
Onkos Tesla mikkejä tilanneilla ja testanneilla mielipidettä siitä mikä näistä kolmesta oli sopivin vaihtoehto tässä tapauksessa? Olisi tarkoitus tilata 6.6. sulkeutuvassa kimpassa yksi metallikuorinen humpparisetti ES-335 -kopioon.

Haussa olisi dynaaminen mikki, josta irtoaa sävykkään puhtaat ja tukevahkot (ei hi-gain) säröt. Sellaista 60-70 -lukuista soundia, säröosastolla ehkä Rolling Stonesin ja Black Crowesin suuntaan. Kitarassa itsessään on sustainia ihan kiitettävästi, mutta nykyiset mikit ovat hieman kärjistettynä mattaiset/pahviset alhaalta ja yläpäästään yksiulotteisen kovat.

Vaihtoehtoina ovat:
VR-2
VR - 60 Classic
Plasma-2

Näytteiden perusteella saattaisi VR-60 Classic olla lähimpänä sitä mitä olen hakemassa? Hieman arveluttaa, että Teslan sivujen klippien perusteella 60 Classicin tallaversion soundi on hieman ohut verrattuna esim. VR-2:n vastaavaan. Kuitenkin Tone Chartin mukaan (jos sitä oikein tulkitset) Classicin pitäisi olla hieman tummempaan painottunut. Vaikuttaisiko tuossa se että settien balanssi on aika erilainen, eli VR-2:n talla-versio on huomattavasti kuumempi, kun taas setin kaulamikki miedompi? Plasma-2 on kuitenkin omaan tarkoitukseen säröklippien perusteella liian tehokas.

Itse tilasin Washburnin J6 jazzlaatikkoon juuri tuon VR-60 Classicin. VR-2 oli ehkä toinen realistinen vaihtoehto ja sellaisen tilasin jo aiemmin (kenties) kohta saapuvalla Wolfin PRS-semihollow-kopiolle. En välttämättä noihin sivujen klippeihin paljon luottaisi, ennemmin tilaa vaan sokkona:) Itse jättäisin myös nuo plasmat ja muut tehokkaat mikit muille skeboille.
jra
05.06.2008 06:55:13
Itse tilasin Washburnin J6 jazzlaatikkoon juuri tuon VR-60 Classicin. VR-2 oli ehkä toinen realistinen vaihtoehto ja sellaisen tilasin jo aiemmin (kenties) kohta saapuvalla Wolfin PRS-semihollow-kopiolle. En välttämättä noihin sivujen klippeihin paljon luottaisi, ennemmin tilaa vaan sokkona:) Itse jättäisin myös nuo plasmat ja muut tehokkaat mikit muille skeboille.

60 Classincin talla-version klipin ohuus saattaa johtua äänityksestä, tausta suhina on muutaman kuuntelun perusteella kirkkaampi kuin muissa näytteissä, eli vedetty ehkä eri mikillä/säädöillä. Yleensä aika heikkoja tosiaankin useimpien valmistajien näytteet, kun ei edes kitaraa ja äänityskalustoa ole pääpiirteittäin kerrottu.

Iltaan mennessä pitää päättää kumpi setti lähtee tilaukseen, vai lähteekö kumpikaan.
Sensonic
05.06.2008 13:04:11 (muokattu 05.06.2008 13:04:29)
60 Classincin talla-version klipin ohuus saattaa johtua äänityksestä, tausta suhina on muutaman kuuntelun perusteella kirkkaampi kuin muissa näytteissä, eli vedetty ehkä eri mikillä/säädöillä. Yleensä aika heikkoja tosiaankin useimpien valmistajien näytteet, kun ei edes kitaraa ja äänityskalustoa ole pääpiirteittäin kerrottu.

Iltaan mennessä pitää päättää kumpi setti lähtee tilaukseen, vai lähteekö kumpikaan.

Mä tilaisin sinuna tuon VR-60 -setin. Se on tarkoitettu tuollaiseen 60-70 luvun musaan, jossa ei ole kovia heavysäröjä. Plasma 2:sta en laittaisi, koska se on periaatteessa tehty high output -heavymikiksi.

Mulla ei ole kokemusta tuosta VR-60:stä, mutta Plasma 2:sta on, ja ne ovat kyllä hintaisikseen yhdet parhaimmista mikeistä, jotka olen ostanut. Vetävät ihan vertoja näille kuuluisimpien mikkimerkkien tietyille mikeille.
Sandsea
05.06.2008 19:52:09
Kimppatilaushuoneessa on.

Onkohan vika minussa vai tietokoneessa, kun tuosta "lähetä anomus"-napista ei tunnu tapahtuvan mitään? Sillointällöin olen kokeillut, mutta saina sama juddu..

sori offtopic
efunkelist
05.06.2008 19:59:53

Onkohan vika minussa vai tietokoneessa, kun tuosta "lähetä anomus"-napista ei tunnu tapahtuvan mitään? Sillointällöin olen kokeillut, mutta saina sama juddu..

sori offtopic

kaikki hakemukset on suorilta hyväksytty mitä on tullu joten koitas vielä...
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
Sandsea
05.06.2008 20:08:17 (muokattu 05.06.2008 20:08:44)
kaikki hakemukset on suorilta hyväksytty mitä on tullu joten koitas vielä...

Ei lähe..;(
Sensonic
08.06.2008 00:20:37
Ei lähe..;(

No Teslan kimppatilaus II:n speksit lähtivät ainakin äsken firman yhteyshenkilölle. Mikkejä on odotettavissa Suomeen noin 2 viikon päästä siitä kun firma on vastaanottanut maksumme.
Miikathebest
08.06.2008 14:37:36 (muokattu 08.06.2008 14:40:10)

Ei lähe..;(

Eipä lähtenyt mullakaan pari päivää sitten huoneen anomus.

Kokeile tyhjentää välimuisti ja kokeilla uudestaan.

E: Tää nyt tulee vähän myöhässä, mutta kannattaa(olisi kannattanut) huomioida että VR60-mikissä ei ole kuin 2 johdinta.
Liikaa säröä!
sh1nk0
23.01.2009 20:59:44

vielä saa tesloja *LISÄAIKA 24.1. klo 23.59 saakka* Tesla -mikkien kimppatilaus IV
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)