Aihe: Warwick-klubi
1 2 3 4 557 58 59 60 6190 91 92 93 94
Siderocks
27.03.2008 20:29:53

Itselläni on passiivi corvette, bubingainen, enkä ole hetkeäkään kaivannut etuastetta tai aktiivimikkejä. Mutta oma valintahan se on, passiivi saundaa ehkä enemmän "puiselta" kuin aktiivi. Mielipidekysymys aika pitkälti, passiivissa ei tarvi huolelhtia pattereista mutta aktiivi kestää pitkiä piuhoja paremmin.

Jep jep, tommosta bubinga-peliä tässä oon miettinykki. Aktiivi-saarnea ja -bubingaa testannu mutten oo päässy passiivia vielä. Ja mullon aika huonot kokemukset aktiivivermeistä muutenki, tuntuu ettei alle 900 € saa semmosia fiksuja. Kyllä välillä tietty se hifistelyki on kivaa mut marginaalitarve semmoselle. Tuolla oli paikallisessa musiikkiliikkeessä "uus" aktiivi-corvette std hintaa 750 €. Hiplasin sitä aikani ja mietin että mikä mättää nii siinä oli jonku verran kolhuja ja kaula näytti olevan aivan rupelilla. Pitäs päästä jossai 5-kielistä testailee, notta sopiiko kaula käteen. Yllätyin hieman miten hyvin tossa nelosessa istu. Vois pistää ton Yammun ainaki huollon kautta myyntiin ja alkaa gäässittelee vielä vähä enemmän.
http://www.mikseri.net/wintery
M.Hanski
18.04.2008 15:59:17
olhawa
20.04.2008 10:12:53
Std Corvette 5- vaijerisena ilman patterikoteloa muutti talouteen juuri. Just-A-Nutin revin helvettiin, oli halki ja olis saanu lähteä muutenki. Käsittämättömän paska idea, sakemannien hifistelyä. No joo siihen siis pala ammuvainaan koipirankaa tilalle. Toistosta löytyy kyllä tarkkuutta, suositelkaas kokemusta omaavat kaulamikiksi jotain millä saundiin sais lisää murinata
Mannunvartija
28.04.2008 20:15:49
Liityn mukaan Corvette Stantard 4 String NB:llä ja Blue Cab 30:llä.

Ja heti alkuun kysymys. Haulla koitin itsiä tuosta vahauksesta tarkempaa tietoa. Elieli, manuaalin ja myyjän mukaan suurinpiirtein viikon vähein tuo olisi hyvä vahata ainakin aluksi. Ilmeisesti paikkansa pitävää tietoa?Warwickin omaa vahaa on purnukallinen. Ohjeessa neuvotaan käyttämään pehmää kangasta. Käykö ihan vanha lakana vai olisiko hyvä olla mikrokuituliina? Ja läpi siis käydään runko ja kaulan takaosa?

Toivottavasti en kuulosta ihan avuttomalta, mutta mielummin teen hommat hyvin, kuin lähden söheltämään.

Kiitos jo etukäteen.
pekezu
28.04.2008 20:22:23

Ja heti alkuun kysymys. Haulla koitin itsiä tuosta vahauksesta tarkempaa tietoa. Elieli, manuaalin ja myyjän mukaan suurinpiirtein viikon vähein tuo olisi hyvä vahata ainakin aluksi. Ilmeisesti paikkansa pitävää tietoa?Warwickin omaa vahaa on purnukallinen. Ohjeessa neuvotaan käyttämään pehmää kangasta. Käykö ihan vanha lakana vai olisiko hyvä olla mikrokuituliina? Ja läpi siis käydään runko ja kaulan takaosa?

Toivottavasti en kuulosta ihan avuttomalta, mutta mielummin teen hommat hyvin, kuin lähden söheltämään.

NB = Nirvana Black? Jos näin niin silloin manuaali muistaakseni kehoittaa olemaan vahaamatta. Mutta tieto voi olla vanhentunutta tai väärää. Kannattaa tarkistaa jostain varmasta tiedonlähteestä

No, jos kuitenkin tarvitsee vahata, kannattaa tosiaan käsitellä runko ja kaulan takaosa. Itse olen myös otelaudan käsitellyt joskus vahalla, eikä se ainakaan räjähtänyt ole. Mutta sen käsittely tarvitsee tehdä harvemmin, kerran pari vuodessa riittänee.

Itse olen levittänyt vahaa vanhalla paidanriekaleella, joka on toiminut ihan hyvin. Kunhan on puuvillaa. Ja sitä vahaa ei tarvitse hirveitä kerroksia hieroa. Ennemmin vähän ja sitten vaikka useammin. Kerran viikossa riittää aluksi hyvin. Sitten kuukauden kahden päästä vahaamista voi vähentää. Kaulasta huomaa nopeasti, kun alkaa olla vahaamiselle tarvetta. Tuntuma alkaa hieman tahmoa.
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
pardy
28.04.2008 20:30:40

Liityn mukaan Corvette Stantard 4 String NB:llä ja Blue Cab 30:llä.

Kiitos jo etukäteen.

Jos et ole kauheasti käsistäs hikoavaa sorttia etkä soita paljon kosteissa ulkoilmaolosuhteissa ni vahata ei tarvi lainkaan. Alkuun voit sen kerran käydä läpi sillä vahalla ja sen jälkeen tarpeen mukaan. Mulla ei ole ainakaan reiluun vuoteen ollut tarvetta.

Ja jos tuossa on tosiaan musta väri pinnassa niin silloin ei varsinkaan pidä vahata.
pekezu
28.04.2008 20:37:15

Jos et ole kauheasti käsistäs hikoavaa sorttia etkä soita paljon kosteissa ulkoilmaolosuhteissa ni vahata ei tarvi lainkaan. Alkuun voit sen kerran käydä läpi sillä vahalla ja sen jälkeen tarpeen mukaan. Mulla ei ole ainakaan reiluun vuoteen ollut tarvetta.

Sanotaanko näin, että ton mun basson kaula oli suhteellisen vinkurassa ilmeisesti juuri sen takia, ettei soitinta ollut vahattu juuri ollenkaan. Tokihan se voi vinkuroitua muutenkin, mutta jos kysessä on natural oil viimeistely, suosittelen vahvasti vahailemaan sitä bassoa, etenkin Suomen luonnonolosuhteissa. Tietenkin voin olla täysin väärässä yms., mutta en usko, että sitä vahaamista ihan turhan takia suositellaan.

Ja siis, mun mielipide, mulle on ihan sama miten soittimiaan kukin kohtelee, kuhan rokki soi! :)
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
pardy
28.04.2008 20:51:45

Sanotaanko näin, että ton mun basson kaula oli suhteellisen vinkurassa ilmeisesti juuri sen takia, ettei soitinta ollut vahattu juuri ollenkaan. Tokihan se voi vinkuroitua muutenkin, mutta jos kysessä on natural oil viimeistely, suosittelen vahvasti vahailemaan sitä bassoa, etenkin Suomen luonnonolosuhteissa. Tietenkin voin olla täysin väärässä yms., mutta en usko, että sitä vahaamista ihan turhan takia suositellaan.

Ja siis, mun mielipide, mulle on ihan sama miten soittimiaan kukin kohtelee, kuhan rokki soi! :)

Mielipiteitähän toki saa olla mutta turha niitä on faktoina laukoa. Ne kyllä ovat siellä tehtaalla jo hölvänny vitullisen vahakerroksen niihin soittimiin ja mä en ainakaan katso aiheelliseks tukkia sitä sillä kokonaan itse jälkeenpäin. Varsinkaan kun siihen ei _oikeasti_ ole tarvetta.

Mutta kukin tyylillään tjsp.
pekezu
28.04.2008 21:13:03

Mielipiteitähän toki saa olla mutta turha niitä on faktoina laukoa. Ne kyllä ovat siellä tehtaalla jo hölvänny vitullisen vahakerroksen niihin soittimiin ja mä en ainakaan katso aiheelliseks tukkia sitä sillä kokonaan itse jälkeenpäin. Varsinkaan kun siihen ei _oikeasti_ ole tarvetta.

Mutta kukin tyylillään tjsp.

Pahoittelen jos tyyli meni överiksi. En siis tosiaan tiedä tuosta vahaamisesta ja sen tarpeellisuudesta hirveästi. Mutta sanotaanko nyt näin, että diggaan myös siitä, miltä basso näyttää vahattuna :)

En itse henk. koht. usko että vahaus sen basson tukkii, jos ei joka päivä ole jynkkäämässä. Olen itse kuullut yhdestä tukkeutuneesta warresta, ja sitä ilmeisesti jynkättiin ihan oikeasti joka päivä, tai ainakin useita kertoja viikossa. Jos basson vahaa esim. kerran kuussa, en usko, että ongelmaa on.

Sanottakoon vielä, että vahauksessakin on koulukuntaeroja. Jotkut väittää, ettei sitä voi tehdä liian usein ja joidenkin mielestä kerran vuodessakin on jo liioittelua. Ehkä kannattaa kulkea jossain siellä välimaastossa. Mene ja tiedä.
Mannunvartija
28.04.2008 21:55:00
Jees, nyt kun tarkemmin luin, niin eihän tuota pidäkään vahailla, musta kun on. Mutta saahan sitä pikkuisen puunailla tuolla mukana tulleella liinalla. Mutta tosiaan, kiitos avusta, vaikka omaan piikkin tääkin meni. :P

Täytyneepä viedä tuo purnukka takaisin, mitäpä minä sillä teen.
Jona
28.04.2008 23:15:25 (muokattu 29.04.2008 00:34:34)
Kuinkahan usein tuo oma Warwick tulee vahattua... kerran vuoteen ehkä? Voi olla harvemminkin. Edellisestä kerrasta on ainakin puolitoista vuotta. Kohtahan se on 10 vuoden ikäinenkin, pitäisiköhän vahata ihan sen kunniaksi. Alkuperäisellä vahapurkilla, varmaan 90% jäljellä ;)

Niin se aika kuluu.

Ei mitään ongelmia ole ollut tuon kanssa... mitä niitä jatkuvasti hinkkaamaan.
pekezu
29.04.2008 09:22:03

Ei mitään ongelmia ole ollut tuon kanssa... mitä niitä jatkuvasti hinkkaamaan.

Jep, voi olla näinkin. Mitä mä olen lähinnä kuullut on ollut että kun basso on vielä tuore, kannattaisi vahailla vähän tiuhempaan. Ja sitten harventaa. Tai sitten niinkuin tuossa mun tilanteessa osittain, että kun kaulaa hiottiin myös takapuolelta(ihan muista kuin elämissyistä), kannattaa jynssätä vähän useammin että siihen jää suojaava kerros sitä vahaa.
Meegs86
29.04.2008 15:58:39

Liityn klubiin kahdella Warwick WCA-411-kaapilla.
"One step forward, two steps back..."
pardy
29.04.2008 20:38:21

Liityn klubiin kahdella Warwick WCA-411-kaapilla.

Neodyymimallit vai perus?
Meegs86
30.04.2008 08:43:07

Neodyymimallit vai perus?

Perus. Neodyymien hinnalla olisin ostanut jotain muuta :)
"One step forward, two steps back..."
ChiliTikka
02.05.2008 21:14:58
Liityn klubiin Warwickin Sweet 25.1 vahvarilla : D
Oon jotenki vaa tosi ilonen : D
bmm
06.05.2008 22:04:03
Warwick Fortress One tuli hankittua, joten ängetäänpä sillä tähän klubiin. Johan tuli soittoon potkua.
Sinne menen minne pää kantaa.
seppo i
08.05.2008 22:40:40
Minäkin liityn Warwick -klubiin, vaikka basistina olen vielä huonompi kuin rumpalina. Ibanezin akustiseen on kytketty pirun hyvä-ääninen Warwick cl 4 neo.
Pekken
09.05.2008 20:16:04
Corvette Standard 4 ja Sweet 15 löytyy. Miltäs noi WCA-411:set muuten kuulostaa verrattuina Tech 21:siin tai EBS:iin? (anteeksi vakoilu, Meegs86...)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)