Aihe: treble booster
1 2
4-T
27.03.2008 10:37:36
Onkohan noilla treble boostereilla merkittävää hyötyä uudemmilla vahvistimilla.(Engl Blackmore+ strato) Käsittääkseni näitä käytetään vanhojen britti vahvistimien kanssa. Soolon boostaukseen oon tuota miettinyt, tällä hetkellä hommaa hoitaa bossin eq.
Janne19691
27.03.2008 15:09:19

Perinteinen treble booster (esim. Rangemaster ja Hornby-Skewes jotka on itselläni) muuttaa vahvistimen ominaissoundia jonkin verran ja siinä mielessä ovat vähän oma soundinsa (ei ole pelkkä boosti, säröttää myös, tosin vain vähän). Jotkut tykkää, jotkut ei voi ymmärtää. Pitää olla sopiva vahvistin, kaikki ei toimi.

Treble boosteri (edelleen viittaan näihin perinteisiin malleihin jotka itselläni on) on myös vähän semmoine kapine että sitä pidetään päällä koko ajan ja vahvistimen EQ säädetään sen mukaan joten soolo boostina en ehkä suosittelisi mutta itse paremmin tiedät mistä diggaat. Itse käytän treble boosteria parin perinteisemmän vahvistimen kanssa (Vox AC30CC2 ja Marshall Superbass) ja yhden modernimman (Divided by 13 RSA23) ja toimii mielestäni kivasti mutta mä olenkin vintage diggailija.

Kokeilemalla selviää miten tykkäät Blackmoren kanssa, muuten ei voi tietää.
Rule #1: There are no rules.
Iron Horse
27.03.2008 16:54:23
Pitäisihän sen toimia, ja onhan siinä Blackmoressa crunch-kanava perinteisempi, vaikka etuastesäröllä mennäänkin. Oon kuullut kyllä oikein hyviä tuloksia juurikin Blackien kanssa, ja stratolla.
`°ºø.,.øº°`°ºø., ~Iron Horse~ ,.øº°`°ºø.,.øº°
Iron Horse
27.03.2008 16:55:31 (muokattu 27.03.2008 16:56:11)
E: tuplat
Iron Horse
27.03.2008 16:55:43
MI Audion Boost'n'Buff on kätevä buusti, muuttuu normibuusterista treble boosteriksi isommilla asetuksilla portaattomasti.
Janne19691
27.03.2008 17:30:30

Pitäisihän sen toimia, ja onhan siinä Blackmoressa crunch-kanava perinteisempi, vaikka etuastesäröllä mennäänkin. Oon kuullut kyllä oikein hyviä tuloksia juurikin Blackien kanssa, ja stratolla.

Pitäis pitäis ja voi toimiakin, ei siinä mitään ja tarkoitan tässä lähinnä henkilökohtaista mieltymystä. Koskaan ei voi kuitenkaan tietää mitä toinen odottaa, siksi yritän olla kehumatta tai haukkumatta kovin kiihkomielisesti.
opaa
27.03.2008 17:40:13 (muokattu 27.03.2008 17:42:46)
Mulla on ylimääräinen BSM Treble Booster HS-Custom, laita viestiä jos kiinnostaa.
Janne19691
27.03.2008 18:08:07

Vinkki! Semmonen tuli tuossa mieleen että jos ette diggaa treble boosteri soundistanne heti niin kokeilkaapa laittaa joku bufferoitu pedaali siihen eteen (bypassille) niin boosterin soundi muuttuu hieman ja mielestäni parempaan suuntaa.
Tigerstedt
27.03.2008 18:20:32

Vinkki! Semmonen tuli tuossa mieleen että jos ette diggaa treble boosteri soundistanne heti niin kokeilkaapa laittaa joku bufferoitu pedaali siihen eteen (bypassille) niin boosterin soundi muuttuu hieman ja mielestäni parempaan suuntaa.

Aivan totta, itsekin teen juuri noin. Suosittelen lämpimästi myöskin.
Hello Cowgirl In The Sand, is this place at your command?
Freewheeler
27.03.2008 18:27:27
http://kotisivu.dnainternet.net/pkorte/Ranger/

Tällaisen Rangemaster-kopion tilasin vuosia sitten. Aika rouhea peli, kuunnelkaapas ääninäytteet.

Kohiseehan tuo, mutta sillä saa melko autenttisen Brian May -soundin VOXin kanssa!
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
Tigerstedt
27.03.2008 18:34:58

Tällaisen Rangemaster-kopion tilasin vuosia sitten. Aika rouhea peli, kuunnelkaapas ääninäytteet.

Kohiseehan tuo, mutta sillä saa melko autenttisen Brian May -soundin VOXin kanssa!

Mulla on juurikin tuollainen myös, hyvä saundinen vehjes.
Hello Cowgirl In The Sand, is this place at your command?
oiva tumpeloinen
27.03.2008 18:42:43 (muokattu 27.03.2008 18:43:34)
http://www.robertkeeley.com/product.php?id=34

Siitä kohtuullisen väritön clean boost boostaukseen. Toimii.

E: jos kuitenkin sooloon kaipaa vaikkapa lisää keskiääniä, niin EQ on kyllä oikein hyvä boosteri.
4-T
27.03.2008 18:46:48
MI Audion Boost'n'Buff on kätevä buusti, muuttuu normibuusterista treble boosteriksi isommilla asetuksilla portaattomasti.

Jollakin on täällä tuo Blackmoren kaverina mutta en nyt muista nimimerkkiä.
Ajatus lähti lentoon tuosta torin Dive Worksin HS-3:sta. Ilmeisesti siitä saa säädettyä ettei mene liian kirkkaaksi kun nuo vahvarin treblet on muutenkin oltava lähes nollilla.
Janne19691
27.03.2008 19:17:03

http://www.robertkeeley.com/product.php?id=34

Siitä kohtuullisen väritön clean boost boostaukseen. Toimii.

E: jos kuitenkin sooloon kaipaa vaikkapa lisää keskiääniä, niin EQ on kyllä oikein hyvä boosteri.

Treble booster on ihan eri juttu kuin clean boost tai EQ. Siis jos nimenomaan treble boosteria haetaan.
4-T
27.03.2008 19:37:48
Ok. Kiitti neuvoista. Testaamallahan tuo selviäis tai sitten vaan ostaa ja jos ei toimi niin pistää kiertoon.
Detox
27.03.2008 19:38:18

Onkohan noilla treble boostereilla merkittävää hyötyä uudemmilla vahvistimilla.(Engl Blackmore+ strato) Käsittääkseni näitä käytetään vanhojen britti vahvistimien kanssa. Soolon boostaukseen oon tuota miettinyt, tällä hetkellä hommaa hoitaa bossin eq.

Jos kaipalet (laadukasta) boosteria niin mulla olis tällanen ylimääräsenä:

http://www.thomann.de/fi/fulltone_fulldrive_mosfet.htm

Varmasti toimii uudemmankin vahvarin kaverina.
Pistä viestiä jos olet kiinnostunut ;)
Mesa 4 Life!
oiva tumpeloinen
27.03.2008 19:43:14
Treble booster on ihan eri juttu kuin clean boost tai EQ. Siis jos nimenomaan treble boosteria haetaan.

Niin onkin. Mutta tässä haettiin sooloboostia, mihin tuo Katana tai se EQ on oikein passeli vaihtoehto. Emmää muuten.....
Frankster
28.03.2008 08:31:04
Jollakin on täällä tuo Blackmoren kaverina mutta en nyt muista nimimerkkiä.

Mulla ainakin on, tuo nimenomainen yhdistelmä ;)

Ja toimiihan se. MI audion pedaalia voin varauksetta suositella muutenkin, pedaali on hurinoiden osalta erittäin hiljainen. Tokin kun boostaat kitaran signaalia sen 35dB niin vahvistuvat ne hurinat sen saman verran toki. Yleensä tosin käytän pedaalia clean-boostina, missä se toimii myös erittäin hyvin. Ei ole hinnallakaan pilattu :P

Käytän pedaalia ensimmäisenä ketjussa. Kun boosteri ei ole päällä, pedaali toimii erittäin korkeaimpedanssisena bufferina. Eli poistaa sen pedaalin jälkeen tulevan piuhaspagetin signaalihävikin.

-Frankster
SirElwood
28.03.2008 08:43:30

"Texas Ranger on valmistettu point to point menetelmällä (1.6.2003 alkaen). Tällöin johtimien ja piirilevyjen vaikutus lisälaitteen ääneen on mahdollisimman vähäinen."

No ei tässä taas tiedä mitä pitäs sanoa.

Itsehän kääntelin aikoinaan yhdestä boss:n säröstä kaikki vastukset niin, että kaikki tulivat samoin päin. Eli se toleranssi rengas on samaan suuntaan. Soundi parani PALJON, koska tällätavoin signaali menee kaikkien vastusten läpi saman suuntaisesti. Samalla kerralla nostin osan vastuksista ja konkista vähän ylemmäs levyllä, nyt elektronit pääsevät ikäänkuin "hengittämään" vapaammin, kun komponentin ympärillä on enemmän tilaa. Eihän tuo point-to-point:a vastaa, mutta ihan hyvä "ensiapu". Pitää vielä lyhentää kaikki ylimääräinen piuha pois jakeilta ja potikoilta, jotta signaalin reitti pysyisi mahdollimman lyhyenä. Epäilen kuitenkin että tällä on hyvin pieni vaikutus, koska kys. pedaalissa ei juuri ylimääräistä piuhaa ole. Noin 1cm/johdin. Mutta kyllähän tuostakin jo noin 15cm varmaan saa pois.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)