Aihe: BKP: Warpig vs. Nailbomb | |
---|
|
Onko joku jo ehtinyt tekemään vertailun näiden kahden mikin välillä? Erityisesti kiinnostaisi millainen soundi- ja volume-ero näillä on. Valo sammutettu tunnelin päässä säästösyistä. | |
Valitettavasti minulla ei ole kokemusta Warpigistä, mutta kaksi Nailbombia omistan. Niiden soundista olen tykännyt. Se on samaan aikaan erotteleva, mutta tukeva. Toimii hyvin leppä-, lehmus- ja mahonkirunkoisessa soittimessa. Ei vedä soundia tukkoon vaikka on gainia, keskialue toistuu selkeästi ja yläkerta on sopivasti kirkas, ei kuitenkaan pistävä. Tosin, miulla vahvistin on luonteeltaan hyvin bassovoittoinen. Tuo Trilogy puskee aika paljon alakertaa, samoin yläkerta on selkeä ja "läsnä". Toisin sanoen, Trilogy on aavistuksen "scoopattu" perussoundiltaan. Tässä tuo Nailbomb on mikki paikallaan tuomassa middleä lisää ja säilyttäen alakerran tiukkana ja yläkertaa kevyesti pyöristäen. Todella vaikea kuvailla sanoin ja suorastaan cheesyn kuuloista touhua tuo adjektiivi-verbaaliakrobatia. No, toivottavasti juustoisesta kuvailusta huolimatta itse asia välittyi lukijalle. byt' v kurse volkov | |
Tuo Trilogy puskee aika paljon alakertaa, samoin yläkerta on selkeä ja "läsnä". Toisin sanoen, Trilogy on aavistuksen "scoopattu" perussoundiltaan. Tässä tuo Nailbomb on mikki paikallaan tuomassa middleä lisää ja säilyttäen alakerran tiukkana ja yläkertaa kevyesti pyöristäen. Nonin, kun kerran samalla vahvaimella vedetään, niin kerros vielä kerran Nailbombin ja Painkillerin ero, kun haussa ei ole niinkään metallisoundi, vaan rokimpi. Kitara siis Gibsonin Flygari ja vahvistin on toi riloki. Jos siis pystyt heittämään anal yysia. | |
Itselläni myös menisi ehkä SG Voodoon 500t tallamikki vaihtoon liian kiertoherkkyyden ja vähän huonon erottelukyvyn takia. Joku riittävän kirkas, middlekäs ja erotteleva mikki olisi tarpeen, ja nimenomaan sellainen, jossa on reilusti ulostuloa mutta ei kierrä hallitsemattomasti. Runko siis suosaarnia. Olisikohan Nailbomb tuohon parempi vaihtoehto, kun kitara on omasta takaa jo melkoisen bassovoittoinen soundiltaan? | McNulty 26.03.2008 14:58:16 (muokattu 26.03.2008 15:06:24) | |
|
Nonin, kun kerran samalla vahvaimella vedetään, niin kerros vielä kerran Nailbombin ja Painkillerin ero, kun haussa ei ole niinkään metallisoundi, vaan rokimpi. Kitara siis Gibsonin Flygari ja vahvistin on toi riloki. Jos siis pystyt heittämään anal yysia. Painkiller on mielestäni treblekkäämpi. Itselläni sellainen Kivuntappaja onpi Explorerin (onpi mahonkia hela instrument) tallassa ja korvasi hyvin sen alkup. keraamisen 500T:n. Painkillerin kanssa kohtalaisen tummasointinen Explorer monipuolistui, yläkertaa tuli lisää ja nyt ei tartte olla vaffarista vääntämässä potikoita uuteen asentoon kun vaihtaa esim. Nailbomb-varusteisesta Charvelista Sexploreriin. Miusta tuo Painkiller on rokissa just rokk'n'roll... itsekin soittelen Sexplorerilla Foo Fighters-tyylistä "stadion/mtv rockia". Siinä on juur hyvä se, että Trilogyn crunch-kanavalla soundi pysyy hienosti balanssissa ja säröisemmästäkin sointukimarasta saa ihan oikeasti selvää. Aikani tappelin 500T:n kanssa, mutta ei se vain jaksanut erotella. Itselläni myös menisi ehkä SG Voodoon 500t tallamikki vaihtoon liian kiertoherkkyyden ja vähän huonon erottelukyvyn takia. Joku riittävän kirkas, middlekäs ja erotteleva mikki olisi tarpeen, ja nimenomaan sellainen, jossa on reilusti ulostuloa mutta ei kierrä hallitsemattomasti. Runko siis suosaarnia. Olisikohan Nailbomb tuohon parempi vaihtoehto, kun kitara on omasta takaa jo melkoisen bassovoittoinen soundiltaan? Veikeää. Melkeinpä kaikki saarniset ja suosaarniset luutut mitä olen testaillut, ovat olleet joskeenkin kirkassointisia, tai no... ei kuitenkaan bassovoittoisia. Tosin, ne ovat olleet enempi tuota F-pajan osastoa eli Telestratoja ja Stratotelejä. Näin tietämättä ja "näkemättä" on vaikea sanoa kumpi, Painkiller vaiko Nailbomb... mutta veikkaisin Nailbombin toimivan hyvin suosaarnin kera. Painkiller siinä tapauksessa jos haet kireää ja treblekästä räkärock-soundia. Jos kitara on ihan oikeasti bassovoittoinen, niin Painkiller. Nailbomb on siitä miellyttävä mikki, että olen havainnut sen toimivan hyvin lepän, lehmuksen kuin myös mahongin kanssa. Näin ei ole käynyt kovinkaan monen muun mikin kanssa. byt' v kurse volkov | DZN 26.03.2008 17:36:08 | |
|
Kiitos bonecrusher erinomaisista luonnehdinnosta! + Mulle on tulossa Nailbomb seiska, jota tyypataan 25,5 skaalaisella carpenter seiskalla. Kirjoittelen arviota seiskahuoneeseen, kunhan saan aineiston kasaan. Tästä voisi siis päätellä, että Nailbomb on aikas all around mikki? Voi, kun saisi vielä sen M6:n testiin niin alkaisi olla kattaus valmis. Aka. Dino and 6077dino | |
Veikeää. Melkeinpä kaikki saarniset ja suosaarniset luutut mitä olen testaillut, ovat olleet joskeenkin kirkassointisia, tai no... ei kuitenkaan bassovoittoisia. Tosin, ne ovat olleet enempi tuota F-pajan osastoa eli Telestratoja ja Stratotelejä. Näin tietämättä ja "näkemättä" on vaikea sanoa kumpi, Painkiller vaiko Nailbomb... mutta veikkaisin Nailbombin toimivan hyvin suosaarnin kera. Painkiller siinä tapauksessa jos haet kireää ja treblekästä räkärock-soundia. Jos kitara on ihan oikeasti bassovoittoinen, niin Painkiller. Nailbomb on siitä miellyttävä mikki, että olen havainnut sen toimivan hyvin lepän, lehmuksen kuin myös mahongin kanssa. Näin ei ole käynyt kovinkaan monen muun mikin kanssa. Niinno, Painkilleristä en edes tiedä mitään. Vertailuhan oli tarkoitus olla Nailbomb vs WarPig ;). Mutta joo, kyllähän tuokin kertoo. Painkiller taitaa jäädä pois, koska se kirkas räkärock-soundi ei ole nyt hakusessa, vaan läski, mutta erotteleva crunch. Erikoisesti joo ei tuo suosaarni-SG kuulosta ollenkaan niin kirkkaalta, kuin olisin olettanut. Cleanin kanssa saa aina veivata trebleä ja brightiä vahvarista lisää, kun vaihtaa melkeinpä mistä tahansa muusta kitarasta tuohon. Alavireessä tuo varsinkin möyrii niin, että basisti voipi melkein lähteä kotiin. Näppituntumalta sanoisin, että selvästi bassovoittoisempi ja tummempi, kuin mahonki-SG 490/498 mikkiyhdistelmällä. Erikoista kyllä, mutta näin se vain on. 500T:stä tykkään muuten, mutta jotenkin siinä treble sirittää ärsyttävällä tavalla ja middleä ei ole ihan tarpeeksi. Ja tosiaan, matalimmilla nuoteilla siitä kyllä katoaa erottelukyky. Harmi vain, että ovat nuo BKP:t niin kalliita. Noh.. | |
Sain tänään Nailbomb-settini PRS:ää varten ja pikaisten kotitestien jälkeen täytyy olla tyytyväinen. Kaulamikki on erittäin selkeä, tuntuu että jotkut tallamikitkin ovat tallapaikalla muhjuisempia. Tallamikki taas on todella tuhti ja samalla sekä pehmeä- että kirkassaundinen; sellanen "rullaava". Kaulamikki on alnico 5-versio ja tallamikki keraaminen. Tässä vielä kuva: http://kjukka.1g.fi/kuvat/SC250/IMG_5380.jpg/full | |
I. Joku riittävän kirkas, middlekäs ja erotteleva mikki olisi tarpeen, ja nimenomaan sellainen, jossa on reilusti ulostuloa mutta ei kierrä hallitsemattomasti. Runko siis suosaarnia. Munsta tuo luonnehdinta kuvaa hyvin Warpigia muhkea alarekisteri vielä lisättynä. Tunteella päin vittua. | |
Munsta tuo luonnehdinta kuvaa hyvin Warpigia muhkea alarekisteri vielä lisättynä. Mistä nuita BKP mikkejä kannattaa katella sunsta? Jos jokin asia kuulostaa uskomattomalta, se usein on juuri sitä. | |
PRS:ää varten Tässä vielä kuva: http://kjukka.1g.fi/kuvat/SC250/IMG_5380.jpg/full Hypähti silmä kurkkuun, on niin kaunis kitara. | |
Munsta tuo luonnehdinta kuvaa hyvin Warpigia muhkea alarekisteri vielä lisättynä. Miten mikki voi olla samaan aikaan kirkas, middlekäs ja muhkea alakerraltaan? Sehän kuvaa EQ:ltaan tasaista mikkiä jos jokaisen taajuusalueen väittää korostuneen. Dead men tell no tales. | |
Miten mikki voi olla samaan aikaan kirkas, middlekäs ja muhkea alakerraltaan? Sehän kuvaa EQ:ltaan tasaista mikkiä jos jokaisen taajuusalueen väittää korostuneen. Haha, totta! Nää mikkikeskustelut menee näköjään aina ihan astrologiaksi. | |
Miten mikki voi olla samaan aikaan kirkas, middlekäs ja muhkea alakerraltaan? Sehän kuvaa EQ:ltaan tasaista mikkiä jos jokaisen taajuusalueen väittää korostuneen. Jos se menee yhdelletoista? "I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp | |
Jos se menee yhdelletoista? Mikä on se? Kyllähän se tajuuksien suhde on vakio vaikka ne olis vedetty 666. Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. | |
Mikä on se? Kyllähän se tajuuksien suhde on vakio vaikka ne olis vedetty 666. Joko tämä ei ole vitsi tai sitten se on kaikista ovelin tuplavitsi. | |
Miten mikki voi olla samaan aikaan kirkas, middlekäs ja muhkea alakerraltaan? Sehän kuvaa EQ:ltaan tasaista mikkiä jos jokaisen taajuusalueen väittää korostuneen. Äläpäs nyt... muhkea voi tarkoittaa muutakin kuin "korostettua" alakertaa. Se voi kuvata alakerran luonneta, samoin kuin esim. tiukka, pyöreä, löysä, humiseva... melkeinpä mitä vain. Samoin adjektiivi kirkas voidaan käsittää monella tavalla. Toisille se kirkas tarkoittaa korvia rikkovaa riipivää yläkertaa, minulle taas lähinnä ylä-middlen alueella olevaa korostusta. Kuten jo tuolla threadin alussa postasin, nämä adjektiivikimarat eivät koskaan toimi oikein. Niin tulkinnanvaraisia ja "niin jenkkiä, niin jenkkiä" ympäripyöreetä sananhelinää, ettei siinä auta oikein muu kuin itse kuunnella. Kaikista parhaiten homma tulisi esiin silloin, kun on frendi vieressä jolle kerrot ja samalla soitat. Siinä sen sitten huomaa. Niin ja jos EQ-käyrää mietitään, niin muhkea alakertahan voi tarkoittaa vaikka korostusta 50Hz tai 80Hz kohdalla. Leikkuuta voi kuitenkin tapahtua 100Hz hujakoilla. Sama pätee muihinkin "middleihin" ja "trebleihin". Tämä tulee erittäin hyvin ilmi kaiutinelementtin valintaa tehdessä. Kenties mikeistäkin pitäisi olla kaikkialla EQ-käyrät näkyvissä, eikä mitään "kolmen spotin B/M/T"-arvailuja. Onhan laulumikeistäkin käyrät piirrelty kataloogeihin :) byt' v kurse volkov | |
Miten mikki voi olla samaan aikaan kirkas, middlekäs ja muhkea alakerraltaan? Sehän kuvaa EQ:ltaan tasaista mikkiä jos jokaisen taajuusalueen väittää korostuneen. Kyllä,ja se menee oikeasti yhteentoista:) Mielestäni Warpig on tasapainoinen equltaan ja siinä on vahva keskialue ,väkevä alapää ja terve yläkerta kaikki suht tasapainoisessa suhteessa sekä vielä erotteleva ja tarkka alavireissäkin, mielestäni toimii siellä paremmin kuin normivireessä. ...tai no ehkä sitä alapäätä on jonkun mielestä ihan perkeleenvitustikin, mä oon jo tottunut:) Tunteella päin vittua. | VFK 27.03.2008 23:44:57 (muokattu 27.03.2008 23:46:19) | |
|
Kyllä,ja se menee oikeasti yhteentoista:) Mielestäni Warpig on tasapainoinen equltaan ja siinä on vahva keskialue ,väkevä alapää ja terve yläkerta kaikki suht tasapainoisessa suhteessa sekä vielä erotteleva ja tarkka alavireissäkin, mielestäni toimii siellä paremmin kuin normivireessä. ...tai no ehkä sitä alapäätä on jonkun mielestä ihan perkeleenvitustikin, mä oon jo tottunut:) Aläpäätä on just ton verran ja muutenkin luonnehdinta toimii. Nailbomb on vähän pyöreämpi ja ei niin "metalli"-soundinen ja enemmän jokapaikan höylä. Possun tuuppaisin kitaraan vain, jos tavoitteena on maailman tykein metallisoundi, mutta Nailbomb sopii mun mielestä useampaankin käyttötarkoitukseen. Painkiller on nimensä mukaisesti enemmän Judas Priestiä, korostetusti middleä ja hieman persoonallisemman kuuloinen(joku tykkää, toinen ei) mikki, kuin Nailbomb. Mun mielestä Warpig metalliin, Nailbomb metalli/rock ja Painkiller Rock/metalli kärjistettynä. WP:n ja NB:n taajuuskäyrä kuulostaa melko tasapainoiselta ja mitään taajuuksia ei kovin radikaalisti ole korostettu, WP, keraaminen sellainen, on kestosuosikkini, ja tilasin sellaisen männäviikolla Eclipseeni. Ei oikein malttais odottaa, kun toi vakiomikki, JB, ei vakuuta. Mun vahvistimella se ei aiheuta sitä jääpiikki-ilmiötä, mutta on vaan yleisesti munaton ja liian pyöreän soundin omaava tapaus. Vaihtoon. So many assholes... So few bullets. | |
Kiitos kaikille vastanneille. Taidan pistää tilaukseen sotapossun ja testailla kuinka toimii Flaxwoodissa. Valo sammutettu tunnelin päässä säästösyistä. | « edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|
|
|