Aihe: Pidätkö blackmetallista?
1 2 3 4 511 12 13 14 15122 123 124 125 126
Emplate
25.03.2008 23:19:41

Kun sanon bläkkis, meinaan käytännössä sitä että kaikki post -97 tai noilla main on menettänyt teränsä tai on suoraa paskaa, kuten emperorin kaksi vikaa levyä.

1349: tämä. MITÄ VITTUA. Aivan saatanan kova bändi, etenkin hellfire ja liberation soineet. Minä tykkään siitä kun mennään nopeasti eikä jarrutella.

Molemmat kiekot muuten 2000-luvulla tulleet, eli vissiin vähän kuitenkin uppoaa uudempikin kama? :)
rock-kukko
26.03.2008 08:42:41
On muuten kaameinta skeidaa toi bläckmetalli mitä mun korviin on ikinä tullut. :D
McNulty
26.03.2008 11:04:01
On muuten kaameinta skeidaa toi bläckmetalli mitä mun korviin on ikinä tullut. :D

Onneksi voit kuunnella Britney Spearsia ja jättää mustan metallin heille jotka siitä diggailevat.
byt' v kurse volkov
Carvel
26.03.2008 11:26:21
Onneksi voit kuunnella Britney Spearsia ja jättää mustan metallin heille jotka siitä diggailevat.

Huulihan lentää kuin spitaalisten bileissä..

Oon kyllä yrittäny kuunnella kaiken maailman blackmetal bändejä joita kaverit on suositellut. Ei oo vaan sitä särmää, ei iske, ei oo mun laji, happopitoisuus yllätti..
"You Think I Ain't Worth a Dollar, But I Feel Like a Millionaire"
sub zero
26.03.2008 11:54:18 (muokattu 26.03.2008 11:58:44)
en kuuntele metallia juuri ollenkaan mut toi nightside eclipse on silti mieleenpainuvimpia levyjä, mitä tiedän. biisit on aikamoisen maagisia sävellyksinä ja äänimaailma kuulostaa rikkaalta vaikka levy edustaakin tuota tahallisen tunkkaista linjaa. tunnelma esim majesty of the nightsky biisissä on parhaimpia mitä on missään biisissä ollu. burzumilla on kans ajoittain hyvä tunnelma, mut mun makuun turhan minimalistista.

dimmulta olen kuullut enthrone darkness triumphantin. se on mun mielestä ihan erilaista musiikkia kun sitä edeltävä bläkkis. niinko klassisen metallin ja bm:n yhdistämistä. ymmärrän, miks monet pitää siitä, mut siinä on poissa se vanhan bm:n tunnelma ja vanhalle bm:lle tyypilliset sävellykset.

immortalin vikat levyt on kans irtiottoa vanhasta bm:stä, mut niiden menininki toimii kuitenkin mulle. vanhoissa levyissä soundi ja meininki on hyvä mut hyviä biisejä niissä vois olla enemmänkin. darkthronen "transilvanian hunger" on yllättävän toimivaa minimalismia sillon kun riffit on hyviä, mut levyn biiseistä vain puolet havaitsin hyviksi. "blaze in the northern skylla" meininki on hyvä, mut biiseissä vois olla enemmänkin yritystä mun makuun. satyricon ja dissection on periaatteessa ihan ok:ta, muttei sävähdyttäny mua kummemmin
huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale
marke-
26.03.2008 13:48:38
Ja aivan samalla tavalla, Darkthrone näyttää nykyään karvaista persettä kaikille muovisille "vitun tr00-kvlt-ollaan metsässä pimeässä"-bändeille kulkemalla ylpeästi tasan tarkkaan omaa tietään välittämättä blackmetallin näennäisistä "säännöistä". Joten vaikka Darkthronen musiikki voi vaikuttaa jopa humoristiselta, se on silti kaikista eniten "true".

Seuraava ei ole henkilökohtaisesti Tohtori Tonukselle, vaan yleisesti;

Minua hieman hiertää edelleen muusikoiden.netin Black Metal keskusteluissa, kun joidenkin ihmisten täytyy aina muistuttaa omasta ali-ihmisyydestään kommenteillaan kuten "Pidän kyllä Emperorista mutta nuo kaikki kvlt pelleilyt on sitä ja tätä..".

Eikö tästä nyt voitaisi jo päästä yli ja vaan keskustella siitä Black Metallista? Mitä helvetin tarkoitusta ja omakuvan loihtimista palvelee maininnat "kuuntelen muutakin musaa" tai "nää pelleilyt ei iske, mutta Emperor lässynlää ja Ihsahn on sitäpaitsi fiksu jätkä"?

Nuo kommentit kertoo kaikille muille vain ja ainoastaan sen, että ei ymmärrä Black Metalista yhtään mitään. Luulee ymmärtävänsä muutaman pienen tiedonmurusen ja klassikolevyn perusteella koko asian ytimen, mutta totuus on se, että ei ole edes vaivauduttu ottamaan asioista selvää. Kyllä syyttelemässä ollaan milloin mistäkin, mutta terve nöyryys ja tiedonjano puuttuu täysin. Toisaalta pidän ajatuksesta, että Black Metalin ydin pysyy lampaiden tiedostamattomuudessa, mutta toisaalta toivoisin väliin asiallistakin keskustelua.. ja nykyään sitä asiallista keskustelua näyttää olevankin onneksi enemmän.

Olen itsekin sortunut aiheesta aiemmin lapsellisuuksiin, ja tämän "bläkkis" naureskelu vaiheen läpikäyneenä JA SIITÄ YLI PÄÄSSEENÄ onkin helppo ymmärtää mistä moiset kommentit aikoinaan kumpusivat; tietämättömyydestä, leimautumisen pelosta, ymmärtämättömyydestä, ylimielisyydestä ja silkasta pätemisen tarpeesta. Jossain vaiheessa kuitenkin pari levyä alkoi kuullostaa niin vietävän hyviltä, että päätin ottaa asioista nöyrästi selvää ja katsoa mitä tämän median ja suomijunttien mustamaalaaman taiteen takana oikeasti on; siellä on kuoliaaksi poltettu sielu ja sen löytäminen on aivan äärettömän vaikuttava kokemus.

Black Metalia saa kuunnella minusta omistautumatta ja analyyttisesti, sekä vain musiikillisessa mielessä, mutta eikö tällöin asenteen tulisi olla ennenstäänkin jo nöyrempi? Haluaisin kuulla näitä OIKEITA esimerkkibändejä joiden "kvlt pelleilyt" on niitä, mistä ilmaisu saa alkunsa. Siis ihan oikeita bändejä ja henkilöitä. Ketä ne on jotka harjoittaa näitä rituaaleja ja PELLEILEE? Minä tiedän pari tapausta, mutta veikkaan, että perus Teppo Tavis mnettiläinen ei tasan tiedä yhtään niistä, mitä niiden takana on ja uskoo mitä bändikaverit kertoo. Sitten soitellaan vähän älykkäitä Tool kovereita ja ollaan filosofisia. Onko kellään tullut mieleen mahdollisuus, että Black Metal on siksi juuri niin äärimmäistä ja ulospäin vastenmielistä, että se roskasakki pysyisi aiheesta kaukana?

Varg Vikernes on toki aiheuttanut omistautumisellaan paljonkin keskustelua ja naureskelua, mutta harvalla naureskelijalla on mitään omaa mielipidettä mihinkään. Miehen teot on helppo kuittailla sekopäisyyksinä, mutta kuinka monta Rap artistia istuu telkien takana paljon silmittömemmistä teoista ja heidän tekonsa kuitataan yleensä vain kulttuuriseikkoina? Toki konservatiivisessä ympäristössä (Norja) toisinajattelijat on helppo median leimata hulluiksi, varsinkin kun tapaukseen liittyy henkirikos.

Joka tapauksessa; en näe kovin paljon mieltä osallistua enää näihin keskusteluihin, kun tämä on taso. Voin jutella Black Metalista paljonkin asioita myös tyyppien kanssa, joita asia ei palvomiseen asti kiinnosta, jos se asenne vaan on edes jollain tapaa nöyrä. Kun se nyt vaan on yksi säälittävimmistä asioista maailmassa mennä ostamaan se vitun iänikuinen Anthems ja tulla mnettiin avautumaan kuinka kaikki muu on kvlt pelleillyä.

Tuli tässä paatoksen ja angstin lopussa mieleen, että taitaa olla Immortal ja Abbath kaikkine ilmaisuineen pääosallinen siinä, miksi Black Metalille naureskellaan. Taas toisaalta mitään muuta bändiä (mistä suurimalla osalla lautalaisista olisi mitään tietoa) ei tule mieleen, jolla yhtä näennäisen koominen ulosanti joillekkin saattaa olla.
Rakkaus
Tohtori Tonus
26.03.2008 14:58:44 (muokattu 26.03.2008 15:32:14)
Mikäs siinä, jos blackmetal on pyhää ja kaiken arvostelun yläpuolella, mutta itselleni se on vain genre muiden joukossa, josta löytyy paljon hyvää musiikkia, mutta myös paljon huonoa musiikkia. Nöyryyttä ja tiedonjanoa löytyy jossain määrin, mutta myös omaa ajattelu- ja arviointikykyä sekä selkärankaa sanoa suoraan, jos joku on naurettavaa paskaa. Niillä muovibändeillä viittasin lähinnä tämäntapaisiin: http://www.youtube.com/watch?v=fkAzj-ECRQw Ja minusta tuota on aika vaikea ottaa tosissaan - millään tasolla.

Kuuntelen musiikkia lähinnä musiikkina, mutta blackmetallin ajatusmaailmoistakin olen imenyt itseeni jotain. Lähinnä sen, että kaikki lähtee ihmisestä itsestään: päätökset ja asiat on tehtävä itse, sillä mikään henki jossain ei niitä määrittele. Ja mikä tärkeintä, ajateltava itse! Ja jotain muutakin, mutta ei niistä sen enempää, sillä ne ovat omia ali-ihmisen ajatuksiani, eivätkä välttämättä sovi siihen oikeaan blackmetal-uskontoon.

Oli pakko avautua ja suoltaa vähän tajunnanvirtaa, vaikka Heroinin teksti ei ollutkaan ainakaan virallisesti suoraan minulle tarkoitettu. Ei mikään fiksu teko, ja jäänkin odottamaan totaalista filosofista jyräystä Hong Kongista, jos siitä vaikka oppisi (taas) jotain.

E: Kakkoskappaleen jatkoksi meinasin kirjoittaa enemmänkin ajatuksiani ja maailmankatsomustani, mutta poistin sen koska en nähnyt sitä tarpeellisena.

Sanottakoon kuitenkin, että olen oppinut arvostamaan elämää enemmän, sillä se on elettävä nyt (ja mieluiten saatava jotain aikaiseksikin), eikä vain haaveilla jostain kuolemanjälkeisestä taivaspaikasta. Toteuttakaa itseänne, panostakaa tavoitteisiinne ja pitäkää hauskaa! Tehkää sitä mitä nyt ylipäätään koettekin elämässä tärkeänä.

Mutta toisaalta minusta on tullut kylmempi ja misantrooppisempi, sillä liian monet ihmiset hukkaavat elämänsä. Käyvät jotain vastenmielisiä kouluja "koska on pakko", menevät johonkin paskaduuniin "koska on pakko", hankkivat vaimon, lapsia ja kaksi autoa "koska on pakko" ja kuolevat elämättä elämäänsä.

Nergal on tämän ajatuksen tiivistanyt ja sanonut paremmin kuin itse olisin osannut: "We would like to see most of the human race killed off, because it is unworthy - it is unworthy of the gift of life."
sub zero
26.03.2008 15:13:57
Eikö tästä nyt voitaisi jo päästä yli ja vaan keskustella siitä Black Metallista? Mitä helvetin tarkoitusta ja omakuvan loihtimista palvelee maininnat "kuuntelen muutakin musaa" tai "nää pelleilyt ei iske, mutta Emperor lässynlää ja Ihsahn on sitäpaitsi fiksu jätkä"?

tää ketju on "pidätkö blackmetallista" eikä "syvällistä keskustelua black metallista", mikä tietysti vaikuttaa asiaan
huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale
Manuel Pyrhullo
26.03.2008 16:44:41 (muokattu 26.03.2008 16:44:53)
Dimmu ja Emperor toimii vaikka en pidäkkään heidän ajatusmaailmasta.
marke-
26.03.2008 17:23:55 (muokattu 26.03.2008 17:24:55)
Mikäs siinä, jos blackmetal on pyhää ja kaiken arvostelun yläpuolella

Ei ole ollenkaan kaiken arvostelun yläpuolella. Päinvastoin. Koen vain, että "kvlt pelleily" tyyliset kommentit on nähty jo vuosia sitten useasti samojen käyttäjien toimesta, eivätkä ne ole arvostelua, vaan lapsellista nillitystä.

mutta myös paljon huonoa musiikkia.

Ihan totta kyllä, ei voi kieltää, mutta eikö tämäkin ole itsestäänselvä asia?

Niillä muovibändeillä viittasin lähinnä tämäntapaisiin: http://www.youtube.com/watch?v=fkAzj-ECRQw Ja minusta tuota on aika vaikea ottaa tosissaan - millään tasolla.

Tälläiset bändit harvemmin tulevat näissä keskusteluissa vastaan, ja toki täytyy myöntää, että ko. orkesterin presentaatio on kohtuu köyhää ja ei todellakaan rohkaise tutustumaan paremmin. Kuitenkin, kaikenlaista pyrkyriä ja säheltäjää mahtuu mm. Death ja Thrash metalliin, mutta niissä topikeissa keskustelu liikkuu monesti ihan eri tasolla. (taino.. en tiedä thrashistä, hah)

Ja jotain muutakin, mutta ei niistä sen enempää, sillä ne ovat omia ali-ihmisen ajatuksiani, eivätkä välttämättä sovi siihen oikeaan blackmetal-uskontoon.

Heh, ei nyt ihan näin vakavasti/henk.kohtaisesti tarvitse ottaa. Ali-ihmisyys on vain päästä kiinni ja myönnän itsekin sellaisiin kommentteihin ainakin täällä netissä alentuvani tuon tuostakin.. jos koittaisin ryhdistäytyä

jäänkin odottamaan totaalista filosofista jyräystä Hong Kongista, jos siitä vaikka oppisi (taas) jotain.

Haha :D en mä tälläinen mulkku ole tosielämässä. Netti vääristää monta juttua, kun pitää jutella kärjistellysti ja helposti, että saa pointit edes jotenkin perille.

Mutta toisaalta minusta on tullut kylmempi ja misantrooppisempi, sillä liian monet ihmiset hukkaavat elämänsä. Käyvät jotain vastenmielisiä kouluja "koska on pakko", menevät johonkin paskaduuniin "koska on pakko", hankkivat vaimon, lapsia ja kaksi autoa "koska on pakko" ja kuolevat elämättä elämäänsä.

Niin, ihan hyvin todettu tuo "Ihmiset kuolevat elämättä elämäänsä", ei voi kuin nyökytellä myöntyvästi.

Dimmu ja Emperor toimii vaikka en pidäkkään heidän ajatusmaailmasta.

+
Rakkaus
Super-Jari
26.03.2008 17:56:03
Heroin, mitä luulet, naureskellaanko black metallille Immortalin ja Abbathin vuoksi vai tuon sinun pitkän viestin tyylisen kirjoittelun vuoksi?
"Kun näkee maailman monesta kulmasta niin löytyy jokaiselle paikka"
marke-
26.03.2008 18:08:02
Heroin, mitä luulet, naureskellaanko black metallille Immortalin ja Abbathin vuoksi vai tuon sinun pitkän viestin tyylisen kirjoittelun vuoksi?

Haha, "ouch" :D hiljaseks vetää. Jätkä on one-linereiden mestari.
Rakkaus
ANtTIKRISTUS
26.03.2008 18:14:55
Bläkkis on ihan mukavaa, meikä saa siitä sellaiset fiilikset, mitä ei muista lajeista lähde. Siis pelkästään musasta. En tosin ottas elämäntavaksi, sillä näitä keskusteluja lukiessa se vaikuttaa liian vaivalloiselta puuhalta...
Kärsin mielenterveysongelmista.
Aegis
26.03.2008 21:06:32
Haha, "ouch" :D hiljaseks vetää. Jätkä on one-linereiden mestari.

Miksi vetäytyä hiljaiseksi tuollaisen nollannen tason kommentin takia, kun oma viestisi oli kuitenkin hyvin asiallinen?

Minulle on aivan sama oppiiko maailma ymmärtämään black metallia. Mitä sillä hyväksynnällä tekee? Rahaa?
Tame wolves are nothing but dogs.
Deino
26.03.2008 21:18:31

Bläkkis on ihan mukavaa, meikä saa siitä sellaiset fiilikset, mitä ei muista lajeista lähde. Siis pelkästään musasta.

Ditto.

Virhe jne.
PoeR
26.03.2008 21:40:48 (muokattu 26.03.2008 21:51:03)

Pidän :)

suosikkeja : Emperor , Dissection , Dimmu Borgir , Darkthrone , Windir ja äskettäin tykäistyin bändiin nimeltä The Legion :o

jokseenkin immortalit ja burzumit ei uppoa

E:lisäsin muutaman bändin
tsöötswall
lxi
26.03.2008 21:40:56
Bläkkis on ihan mukavaa, meikä saa siitä sellaiset fiilikset, mitä ei muista lajeista lähde. Siis pelkästään musasta. En tosin ottas elämäntavaksi, sillä näitä keskusteluja lukiessa se vaikuttaa liian vaivalloiselta puuhalta...

Vähän sama juttu. Silmiä joutuu ajoittain pyörittelemään, tällainen lammas kun olen.

BM-kuuntelu menee aika vahvasti kausittain, joskus ei sahaus ja suhina kiinnosta yhtään ja toisinana ei mitään muuta haluakaan kuunnella. Jos nyt bändejä mainitaan niin ainakin Emperor, Ulver, Drudkh, Deathspell Omega, Kvist, Burzum, Keep of Kalessin ja Satyricon ovat miellyttäneet enemmän kuin hieman. Lisäksi on ihan tolkuttomasti merkittäviäkin bändejä vielä lähes täysin tutustumatta. Ehkä joskus.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua | Projekti: Levyhyllyn järjestelmällinen läpikäynti
mskazer
26.03.2008 23:29:05
Tuli tossa ostettua Darkthronelta muutama lätty ja on kyllä kovinta black metallia mitä korvaan on sattunut. A Blaze in the Northern Skyssa on vielä vähän death metallia, niinkun paikoin jossain muussakin Darkthronessa, 2 ensimmäistä levyä on kyllä mielettömiä. The Cult is Alive toi vähän vaihtelua Darkthroneen, punkmaiset kompit ja riffit. sairaan kovaa kaikki DT mitä vastaan on tullut.
Anri8000
27.03.2008 00:13:28

En, se on niin mustaa.

Mutta mediaplayer tais joskus ilmoittaa soilworkin olevan death metalia, niin death metalista siis pidän.
Heart is heaven, mind is hell.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)