Aihe: hihnatappien ruuvit
1 2
jaripv
25.03.2008 19:55:27
mullon jenkkifenkku(selittänee bodyn rakennusmateriaalin), mihin joskus vaihoin hihnatapit. mutta tuntuu, että ne orkkisruuvit ei pidä tappia paikoillaan vaan löystyy ja löystyy kokoajan. olen kokeillut laittaa tulitikunpalasia sinne ruuvinreikään ja sitten kiristää, mutta ei auta..
Onko neuvvoo ennen ku pyöräytän sinne 10cm pitkän ruuvin?
tä...?
Karlsson
25.03.2008 19:57:12
mullon jenkkifenkku(selittänee bodyn rakennusmateriaalin), mihin joskus vaihoin hihnatapit. mutta tuntuu, että ne orkkisruuvit ei pidä tappia paikoillaan vaan löystyy ja löystyy kokoajan. olen kokeillut laittaa tulitikunpalasia sinne ruuvinreikään ja sitten kiristää, mutta ei auta..
Onko neuvvoo ennen ku pyöräytän sinne 10cm pitkän ruuvin?

Mulla on monesti ollut samaa ongelmaa. Ratkaisuna olen käyttänyt erikeeperiin dipattua tulitikkusuikaletta tai paria ja vielä ruuvannut sen nupin paikalleen liiman ollessa hieman märkää. On pysynyt ja tarvittaessa vielä lähtenyt irtikin.
Tykkään säätää asioita.
jaripv
25.03.2008 20:04:20 (muokattu 25.03.2008 20:05:39)
Mulla on monesti ollut samaa ongelmaa. Ratkaisuna olen käyttänyt erikeeperiin dipattua tulitikkusuikaletta tai paria ja vielä ruuvannut sen nupin paikalleen liiman ollessa hieman märkää. On pysynyt ja tarvittaessa vielä lähtenyt irtikin.

mietin tuota, mutta pitäskö ne orkkisruuvit heittää menemään ja laittaa raakasti pidemmät, kun eihän ne saa yhtä syvältä kiinni, koska kyseessä on ne schallerin lukot. näyttäs että ruuvi ei pääse yhtä syvälle ku orkkis tapeissa
edit. tietenki maalaisjärkee saa käyttää, mutta olkoon ruuvi tai mikki, ni pitäsin bassossa orkkis osat tallella
tä...?
Karlsson
25.03.2008 20:05:52
mietin tuota, mutta pitäskö ne orkkisruuvit heittää menemään ja laittaa raakasti pidemmät, kun eihän ne saa yhtä syvältä kiinni, koska kyseessä on ne schallerin lukot. näyttäs että ruuvi ei pääse yhtä syvälle ku orkkis tapeissa

Riippunee varmaan lukoista, mutta mulla on aina joutunut lukittavissa vaihtamaan ruuvin. Orkkis ei humahda sinne lukkotapin sisään, vaan voi jäädä hassusti tielle.
Tykkään säätää asioita.
Olli.M
25.03.2008 20:16:36
Tuttu ongelma. Mulla on ollut molemmissa jenkkifenkuissa hihnalukkotappien vaihdon jälkeen vastaava juttu. Erikeeperiä ja tulitikkua väliin niinku Sam Other sanoikin tuossa ja hyvin on pitänyt paikallaan.
Niin käy joskus
jaripv
25.03.2008 20:18:59
Tuttu ongelma. Mulla on ollut molemmissa jenkkifenkuissa hihnalukkotappien vaihdon jälkeen vastaava juttu. Erikeeperiä ja tulitikkua väliin niinku Sam Other sanoikin tuossa ja hyvin on pitänyt paikallaan.

kiitos vastanneille, mulla ilmeisesti mulla puuttu se erikeepperi yhtälöstä... :)
tä...?
Pentinpuro
26.03.2008 08:45:03

Schallerin mukana tulevat ruuvit on ainakin minulla olleet aina originaaliruuveja ohuemmat. Eli riskisti on pitänyt puuta liimailla sinne koloon, että löytyy tartuntapintaa.
Niin no, no niin
Keny
26.03.2008 10:51:01
Riippunee varmaan lukoista, mutta mulla on aina joutunut lukittavissa vaihtamaan ruuvin. Orkkis ei humahda sinne lukkotapin sisään, vaan voi jäädä hassusti tielle.

Mä oon käyttäny orkkis ruuveja sillai et oon viilannu sitä kantaa pienemmäks(ei ole paljosta kiinni) niin et ne mahtuu sinne tapin pohjalle.Pikkasen työläämpi tapa mut jos työkalut on hallussa niin pikkujuttu.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
jazz bass
26.03.2008 19:13:04
sori et kirjoitin tähän samaan mutta aihe on sama,ruuvit.ostin uuden jazzarin niin laukussa oli molemmat tuhkikset pakattuna siististi mutta ruuveista ei tietoakaan.saako esim fenderiltä valmiita ruuvi sarjoja. entä missä hinnoissa on jazzarin omat pleksit,tää tuli valkoisella vaikka piti olla musta
poppamies
26.03.2008 23:45:58 (muokattu 26.03.2008 23:47:14)

sori et kirjoitin tähän samaan mutta aihe on sama,ruuvit.ostin uuden jazzarin niin laukussa oli molemmat tuhkikset pakattuna siististi mutta ruuveista ei tietoakaan.saako esim fenderiltä valmiita ruuvi sarjoja. entä missä hinnoissa on jazzarin omat pleksit,tää tuli valkoisella vaikka piti olla musta

Esim. SP Elektroniikka http://www.spelektroniikka.fi/ ja sieltä kitaraosat ja G20. Löytyy vaikka mitä ja vaikka minkävärisinä.

Pleksit kitaraosat GP 12
G strings are for strippers!
jvakeva
27.03.2008 16:24:54

Itellä oli samaa vikaa jatsin orkkis nappien kanssa.

ratkaisin ongelman lorauttamalla reikiin hieman 2k uretaani liimaa ja ruuvi perään.

ja kyllä varmasti pysyy.
Bassoneuvos
L.Ruoska
28.03.2008 11:54:32

Itellä oli samaa vikaa jatsin orkkis nappien kanssa. ratkaisin ongelman lorauttamalla reikiin hieman 2k uretaani liimaa ja ruuvi perään. ja kyllä varmasti pysyy.

Hehheh, veikkailen kanssa etta pysyy =) Kaiketi katkeaakin se ruuvi tyvesta jos lahdet sita porakoneella siita irroittelemaan...
Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!
Aspe
28.03.2008 15:11:07
Itse halusin taannoin FJBMIM:in 3-ply tortoise-pleksin tilalle mustan samanlaisen. Kaisaniemen F-musiikista löytyi ja hinta oli tasan 50e!!!. Pikkusenhan tuo hinta yskitti mutta onpahan aito F:-). T-kaupassa Fenkun musta 3-ply on näköjään melkein samanhintainen: 45e.
poppamies
28.03.2008 15:47:23 (muokattu 28.03.2008 15:48:14)

Itse halusin taannoin FJBMIM:in 3-ply tortoise-pleksin tilalle mustan samanlaisen. Kaisaniemen F-musiikista löytyi ja hinta oli tasan 50e!!!. Pikkusenhan tuo hinta yskitti mutta onpahan aito F:-). T-kaupassa Fenkun musta 3-ply on näköjään melkein samanhintainen: 45e.

SP elektroniikassa 3-ply pearl /white / black = 25,- ja tortoise / white / black = 11,-
Melkoinen säästö kunhan ei muovipussissa tarvitse lukea Fender. Muuten saattaa olla ihan samalta alihankkijalta.
absqua
28.03.2008 15:58:29
SP elektroniikassa 3-ply pearl /white / black = 25,- ja tortoise / white / black = 11,-
Melkoinen säästö kunhan ei muovipussissa tarvitse lukea Fender. Muuten saattaa olla ihan samalta alihankkijalta.

Noi kyllä myös näyttävät paskemmilta ihan samassa suhteessa, esim. juurikin tuo tortoise-white-black, verrattuna alkuperäiseen: tortoise - white - black - white.

Jos tuon tyyppiset detaljit on kunnossa niin silloin on ihan sama lukeeko pussissa fender vaiko ei.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
jazz bass
28.03.2008 20:06:10

ok.täytyy käydä kysyy sieltä
jvakeva
28.03.2008 20:10:35

ihan ot.

miksiköhän yleisin pleksi on valkoinen? mielestäni se on myös kaikista rumin..
Bassoneuvos
poppamies
28.03.2008 20:27:36

ihan ot.

miksiköhän yleisin pleksi on valkoinen? mielestäni se on myös kaikista rumin..

Onko näin?
http://img156.imageshack.us/my.php?image=basso1od4.jpg
jvakeva
28.03.2008 20:29:07

Onko näin?
http://img156.imageshack.us/my.php?image=basso1od4.jpg

mielestäni kyllä. mustaan stratoon se sopii vielä jotenkin, mutta bassoissa aika törkeä.
Bassoneuvos
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)