northern 25.03.2008 20:25:37 | |
---|
Olen jonkun verran tehnyt äänityksiä koneellani ja minulla on ongelmia taustakohinan kanssa. Mikrofonilla nauhoitettaessa kohina on jotain -20 ja -40 väliltä ja linjatasoista signaalia nauhoitettaessa -60 ja -70 väliltä. Kohinan voimakkuus muuttuu sen mukaan mitä enemään laitan nauhoitustasoa, eli samaan lopputulokseen pääsee jos nostaa voimakkuutta jälkikäteen. Kohinan taso pysyy samana vaikka mikrofonin piuhan vetäisi irti, eli mistään ulkoisista laitteista tuo kohina ei johdu. Ainakin lauluja ja akustista kitaraa nauhoitettaessa toi kohina on kyllä todella häiritsevää. Itse aattelin että vika voisi johtua jostain sähköjutuista tai sitten äänikortista, mutta neuvokaa te minua viisaammat. Äänikorttini on SoundMax DigitalAudio. Etsiikö bändisi hyvää studiota jossa työskennellä halvalla? Ota siinä tapauksessa minuun yhteyttä. |
Niq 25.03.2008 23:53:57 | |
---|
Äänikorttini on SoundMax DigitalAudio. Siinähän se sun ongelmas on. Hommaa joku oikea äänirauta koneeseesi niin ei tarvitse kohinoita harmitella. Mua häiritsee kohina jo pelkästään musaa soitettaessa koneelta jos käytän integroitua äänikorttia, sitä kun on tottunut RME:n hiljaisuuteen tuossa mielessä. "I have a cunning plan" -Baldrick |
Siinähän se sun ongelmas on. Hommaa joku oikea äänirauta koneeseesi niin ei tarvitse kohinoita harmitella. Mua häiritsee kohina jo pelkästään musaa soitettaessa koneelta jos käytän integroitua äänikorttia, sitä kun on tottunut RME:n hiljaisuuteen tuossa mielessä. mua enempi (realtekin yksi piirisarja) kun emu 0404 pcillä soitan diskanttien puute tuossa piirisarjassa. ja suosittelen emun kortteja. |
HanskiS 26.03.2008 14:09:54 (muokattu 26.03.2008 14:11:11) | |
---|
Siirtelin aikanaan vanhoja vinyyli äänilevyjä tietokoneelle -line in- sisääntulon kautta. Levysoittimen ja tietokoneen välissä oli tarvittava esivahvistin. Jotkut siirrot kohisivat kovasti. Toiset olivat hiljaisempia. Syyksi paljatui se, että mikrofonisisääntulo oli jäänyt joskus auki. Eli kaikki Windowsin Master Volume paneelin sisääntulot joiden kautta ääni ei tule koneelle kannattaa sulkea, siis väkänen Mute kohtaan. |
JPQ 26.03.2008 18:31:22 | |
---|
Siirtelin aikanaan vanhoja vinyyli äänilevyjä tietokoneelle -line in- sisääntulon kautta. Levysoittimen ja tietokoneen välissä oli tarvittava esivahvistin. Jotkut siirrot kohisivat kovasti. Toiset olivat hiljaisempia. Syyksi paljatui se, että mikrofonisisääntulo oli jäänyt joskus auki. Eli kaikki Windowsin Master Volume paneelin sisääntulot joiden kautta ääni ei tule koneelle kannattaa sulkea, siis väkänen Mute kohtaan. Kyllä mulla esim. muistelen just tuolla piirisarjalla jos on cd soittimen tulo käytössä muistelen niin pohjakohinan balance heittää ei se mitään muuten mutta jotenkin vaikka kohinaa onkin aina tykkään että sekin edes noin tasan. Pitäkää höhlänä mutta näin vain on. |
Timo JM 26.03.2008 21:46:30 | |
---|
Päästäänkö tässä taas asiaan? ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
Johann Onn 27.03.2008 01:42:04 (muokattu 27.03.2008 01:42:23) | |
---|
SoundMax DigitalAudio. - Siinähän se sun ongelmas on. Luultavammin. Ajuritkin voi vaikuttaa, ainakin SBLiveissä niillä oli toisinaan, suurikin vaikutus. Mutta silti: Parempaa korttia vaan tilalle. Pääsee helpommalla ja lopputuloskin on parempi. |