Aihe: Rolandin uskottavuus
1 2
JPQ
25.03.2008 16:40:19 (muokattu 25.03.2008 16:41:23)

Kinofilmi ei ole saakutti mitenkään vanhentunut eikä c kasettikaan oikeissa käsissä. pS. ravoistuin että muka kinofilmi vanhentunut sanoisin digipokkarit kuolee oikeat järjestelmät jää oli ne digiä tai kinofilmiä tai keskikokoa tms. ja suomi on todellakin kehitysmaa vieläkin pceitä käytetään paljon vaikka useimmat järki ihmiset tietää että hommat sujuu vaikka mäkillä,sgillä muita nyt mainostamatta paremmin. ja itsellänihän on tulojen takia myös pc muutenhan mäkin olisin ostanutkin.
Murgo
25.03.2008 16:48:44 (muokattu 25.03.2008 16:52:43)

Kirjoitinkin marginaalikamaa. Itsellänikin on digipokkarin lisäksi kinofilmijärkkäri jolla tulee todella hyviä kuvia. Kinofilmin myynti tavarataloissa lienee silti enempi vähäistä nykyään. Mäkin ongelma on softan huonompi saatavuus, windowsin paskaa käytän vain koska siihen saa hyviä ilmaissoftia, nuuka kun olen, muuten siirtyisin varmaan Linuxiin. Mutta kyllähän kinofilmi nykyään on asianharrastajien tavaraa, eihän Gigantissakaan myydä putkivahvareita :)
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Leikari
25.03.2008 18:42:55
Behringer ... jopa suomenkieliset manuskat löytyy netistä!

mitä niihin olen tutustunut niin voiko niitä suomenkielisiksi sanoa

;-)
Leikari
25.03.2008 20:36:36
... pari vuotta sitten hyvä ystäväni tilasi yhden studiohärvelin Thomannilta, ja kun ei tietenkään tullut mukana suomen kielistä käyttöohjetta - kun kaveri oli minulle tilittänyt vaikeuksistaan ymmärtää vieraskielistä manuaalia - sain idean, että jospa minä soittaisin maahantuojalle ja kysyisin suomenkielistä manuaalia, jos vaikka sellaisen voisi tilata pientä korvausta vastaan. Kun esitin asiani, puhelimessa olleen maahantuojaihmisen käytös muuttui heti vähintäänkin ylimieliseksi ja epäkohteliaaksi. Ja muuten, se suomen kielinen manuaali olisi maksanut vain 200€? Eli juuri sen verran kuin Saksasta tilattu laite oli edullisempi mitä Suomessa tarjolla oleva. Heh. Kalliit on manuaalit Rolandilla.

ymmärrän kyllä täysin Rollen maahantuojan politiikan tuossa - kun maahantuoja joutuu itse maksamaan suomenkielisen manualin käännättämisen ja painamisen, niin pitäsihän jostain syntyä myyntiä, minkä katteesta ko. kirjallinen toiminta rahoitetaan. Thomannin on helppo myydä halvalla kun ei tarvi suomenkielisten ohjekirjojen kustannuksista vastata. Muutenkin periaate on - esim. kuluttajansuojalain mukaan - että käyttöohjeet toimitetaan tuotteen mukana.

englanninkieliset manualit nyt löytyy käytännössä merkiltä kuin merkiltä netistä - Rolandin systeemi kyllä on jotenkin turhan vaikea vs. esim. Yamahan manual-libraryyn, joka on hieno palvelu.
EP
26.03.2008 06:50:34
Joo, kyllä siis ihan asiallisia kavereita ovat Rolandilla, mutta toi "manuska" -juttu jäi silloin hieeman kaihertamaan.. :/
kosmonautti5000
27.03.2008 02:08:29
Rolandin uskottavuutta lisää vielä se, kun pari vuotta sitten hyvä ystäväni tilasi yhden studiohärvelin Thomannilta, ja kun ei tietenkään tullut mukana suomen kielistä käyttöohjetta - kun kaveri oli minulle tilittänyt vaikeuksistaan ymmärtää vieraskielistä manuaalia - sain idean, että jospa minä soittaisin maahantuojalle ja kysyisin suomenkielistä manuaalia, jos vaikka sellaisen voisi tilata pientä korvausta vastaan. Kun esitin asiani, puhelimessa olleen maahantuojaihmisen käytös muuttui heti vähintäänkin ylimieliseksi ja epäkohteliaaksi. Ja muuten, se suomen kielinen manuaali olisi maksanut vain 200€? Eli juuri sen verran kuin Saksasta tilattu laite oli edullisempi mitä Suomessa tarjolla oleva. Heh. Kalliit on manuaalit Rolandilla.

jaa-a... itse tilasin oman rolandini saksasta ja yllätysyllätys ei suomenkielistä manuaalia... noh, sähköpostia rolandin maahantuojalle ja opus oli kotona viikossa. tiedä sitten josko kaverilla ollut puhelimen päässä huonopäivä :P
töissä käydään harrastuksena ja harrastukset käy työstä...
Synastikki
29.03.2008 14:37:22

Haloo; floppy disks? Kuka noita on käyttänyt enää kahteenkymmeneen vuoteen?

itse käyttelen vieläkin floppyja kun omistan Korg Triton Classicin ja siinä ei ole SCSI-liitäntää :D
Hevihaarukka! |,,| kalamies #51 >-)))>
Murgo
30.03.2008 08:27:47

itse käyttelen vieläkin floppyja kun omistan Korg Triton Classicin ja siinä ei ole SCSI-liitäntää :D

Joo, myös itse tarvitsen korppuja, vieläpä 2DD-formaatissa, Korg X3 kun syö niitä.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Guild
30.03.2008 15:07:51
Alkuperäseen viestiin voisi sanoa, että miksi et lähettänyt vaikka sähköpostia Rolandin porukalle ja ilmoittanut noista epäkohdista?
Yleensä noihin puutteellisiin asioihin löytyy aika helpolla vastaus, kunhan kysyy..
.:.:.
Leikari
30.03.2008 16:26:52
disks or other media..
Haloo; floppy disks? Kuka noita on käyttänyt enää kahteenkymmeneen vuoteen?

You can connect audio devices to play the sound of the ep 880 through the speakers of your audio system, or to record your performance on a tape recorder or other recording device.
Haloo again; tape recorder? Kuka käyttää enää nauhatallentimia?

noissa kahdessa kohdassa avainsanoina on or other.. so. on lähdetty vääntämään asiaa sieltä vähemmän "ammattilaisten" tasolta - kyllä noita molempia varmasti vielä käytetään (floppyt tässä tapauksessa korppuja eikä lerppuja). Elikä alhaalta ylöspäin sopivia ovat midin ja audion tallennusmedioissa - ei varmaankaan estä ajanmukaisemmilla laitteilla toimivaa ymmärtämästä - toisin päin ongelma varmaan olisi. Eli: mielestäni hyvä logiikka Rolandilta manualiin.

- -

voipihan olla, että Suomen maahantuoja ei aio lainkaan tuoda EP-880:stä maahan - onhan RD-mallisto & varmaan on pohdittu, että mitä Suomen kokoisilla markkinoilla on kilpailutilanne ja mitä kannattaa ottaa myytäväksi.

Paljon muutakin on Thomannilla, mitä Suomesta ei saa - turha sitä on itkeä...
HK
31.03.2008 00:57:17 (muokattu 31.03.2008 01:08:14)
Jännittävää lukea että näin negatiivisiakin kokemuksia löytyy. Itselläni on täysin päinvastaisia kokemuksia Rolandin maahantuojasta.

Tapaukset ovat tottakai yksilöllisiä, mutta henkilökohtaisesti Rolleani tuolla käyttäneenä sanoisin, että asiallista porukkaa kaikin puolin.

Edit: olisi taas pitänyt lukea koko nivaska loppuun.
Peltikorva puupäässä.
JPQ
31.03.2008 01:28:58

Joo, myös itse tarvitsen korppuja, vieläpä 2DD-formaatissa, Korg X3 kun syö niitä.

Ja minun "videotyöasemani" syö korppuja :) ja toisekseen korput halpoja ,ja aika köyhistäkin maistasaanee helpommin noita kuin vaikka secure digital korttia tms.
ile.pop
31.03.2008 10:20:00 (muokattu 31.03.2008 10:20:22)
Aika vähän näyttää olevan asiaa www.yamaha.fi ja www.korg.fi - sivustoilla synista suomeksi.
On guuluu...
Leikari
31.03.2008 15:15:46
Aika vähän näyttää olevan asiaa www.yamaha.fi ja www.korg.fi - sivustoilla synista suomeksi.

jäbä v...li siihen malliin, että painoin varoitusta!!

;-P
JoKo
31.03.2008 18:08:31
Haloo again; tape recorder? Kuka käyttää enää nauhatallentimia?

Kaikki jotka tajuaa hyvän soundin päälle.
JPQ
31.03.2008 22:31:43

Kaikki jotka tajuaa hyvän soundin päälle.

Totta tietyissä oloissa ja hänelle johon yllä oleva komentti on ei pidä arvioida toisten työtapoja...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)