Aihe: 15w transistori vahvistimen max db
1
jakle-
25.03.2008 20:49:10
el olen tossa haun tuloksia selaillu ja on sellivinny et kun teho kaksinkertaistuu tulee abaut +3 bd taijotainvastaavaa mutta paljonko mahtaa olla sitten max bd esim 10w combossa kysymykselleni tausta on se että äitini valittaa että soitan liiankovaa ja kuulomenee yms ja kun sehän on niin että 85 db on vaarallinen kuulolle kyllähän siitä 15w koneesta lähtee enemmän (luulisin) mutta eihän sitä tule täysiä huudatettua.

Kiitos vastauksista jo näin etukäteen
minähän olen jo kauan sitten luopunut toivosta että ne biisit käsitettäis oikenin-Pantse Syrjä.
hq
25.03.2008 20:56:46
Kaiutinelementistä riippuu aika paljon.
esprit de corps
25.03.2008 21:00:18
Ja siitä, että missä se combo on. Jos se on sun korvan vieressä, niin kyllä se kuulo on kovilla vähemmästäkin. Jos se on jonkin keskikokoisen huoneen nurkassa ja itse olet toisella puolella huonetta, se on ihan eri asia. Vielä kun huoneessa yleensä on jotakin, kuten sohva, sänky, verhot tahi jotain muuta ääntä imevää, niin hiukan vaikea tällaisia on pelkän tehon perusteella pohtia.

Mutta suosituksena sanoisin, että järki käteen. Jos alkaa hiukan tinnittaa tai korviin muuten ottamaan samalla lailla kuin vaikkapa keikan jälkeen niin vahvistinta hiljempaa.
Vähän niinku muumi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)