Aihe: Tuloeroista
1 2 3
mack the knife
25.03.2008 08:52:14
Mulla on yks tuttavapariskunta. jossa vaimo jäi kotiin lasten kanssa muutamaksi vuodeksi. Kun nämä vanhempainlomakorvaukset (vai mitä ne nyt on nimeltään) eivät riittäneet vaimon osuuteen perheen kuluista, niin mies "lainasi" sille rahaa. Joutuu sitten maksamaan takaisin, kun palaa työelämään.

Joo, voi vittu. Kyllä siinä on järjen kanssa hyvin vähän tekemistä. Kyllä mulle ainakin on akka eri arvoinen kuin joku kaveri, jolle tosissaan lainataan rahaa.
COVS n:o 1. Voihan sen noinkin soitaa.
EP
25.03.2008 09:12:21
..mies "lainasi" sille rahaa. Joutuu sitten maksamaan takaisin, kun palaa työelämään.

Ja millähän korolla? :D
v_m_kangas
25.03.2008 09:23:16 (muokattu 25.03.2008 09:44:59)

Jos lasken siten, että keikkaliksa olisi yhden päivän palkka, keikkaliksa on suurempi tai aikalailla samoissa. Tosin keikalla tulee "työtunteja" päivässä enemmän ja voi olla vaikeaa saada mahtumaan aina kaikki keikat 24:ään tuntiin. Päivähommissa noita keikkaliksoja vaan tulee tasaisesti joka kuukaudelle. No, mulla ei mitenkään erikoinen liksa päivähommista ole.

ps. edellisen keikkapaikan keittiön takahuoneeseen oli jäänyt yhdeltä kvartetilta liimiksen palkkalaskelma. Ei se niin hyvä ollut, että tarkoituksella oisivat jättäneet.
Humppaa tai soita humppaa
vesku.ka
25.03.2008 09:42:04
Meillä on kummallakin eri tili, mutta pankkiohjelmalla voi sitten siirrellä rahnaa, miten tarttee.

Sen tililtä maksellaan laskut, kummalla rahaa sattuu sillon oleen.

Yhteiseen hiileen puhalletaan ja luottamukseenhan nää jutut perustuu...

Samat on järjestelyt täälläkin.
Ei taivaaseen hevillä pääse.
Janus
25.03.2008 13:36:52
Miten tosta voi tehdä ongelman? Me ollaan paremman puoliskon kanssa sovittu, mitkä menot maksetaan yhteisesti, arvioidaan kuukausittainen rahan tarve ja joka kuukausi molemmat laittavat puolet arvioidusta summasta tilille. Kummallakin on samalle tilille viittaavat nettipankkitunnukset ja Visa Electron-kortti. Jos tolle tilille jää jotain ekstraa kuukauden lopussa, tehdään kimpassa jotain kivaa kuten käydään ravintolassa tai sit jätetään säästöön seuraavaa kuukautta varten.
paice60
25.03.2008 14:09:19
Tällä hetkellä minä varmaankin ansaitsen enemmän kuin vaimo, mutta jossain kohtaa oli toisin päin. Mulle on aivan sama vaikka vaimo saisi enemmän liksaa ja saisi kyllä saadakin. Vaikka meillä on omat tilit niin kuitenkin yhteiseen hyvään ne rahat käytetään. Se maksaa jolla on sillä hetkellä rahaa.
Vittu näitä hommia.
vanhami
25.03.2008 20:05:21 (muokattu 25.03.2008 20:10:48)
Samalle tilille menee kaikki mitä tienataan. mitä väliä sillä on.

Ei oikeastaan mitään. Samalle tilille menee ja samalta tililtä lähtee kaikk. Meillä se tili sattuu olemaan vaan meikäläisen tili. Vaimolle, kun ei tule oikeastaan ku lapsilisät ja joku hullu kymppi kotihoidon tukea.

Tyhjästä on paha nyhjästä.

Toisaalta, eipä ole väliä. Perheen hyväksi menee kaikki. Ite olen välillä kitupiikki, mutta eukko on aika-ajoin jopa pahempi. Silloin on helppo, kun tietää, että ei mene ihan haaskioon kaikki.

Lähdin just ostamaan liimapuristimia rautakaupasta, kun halvat kiinalaiset on antautuneet. Vaimo evästi lähtiissään, että älä osta sitte mitään halpaa paskaa vaan merkkivehkeitä, että ne kestää, eikä heti ole paskana.

Muutenkin suosittelen muillekkin samaa metodia. Osta harvoin, mutta osta laadukkaita ja pitkäikäisiä tuotteita. Turha krääsä saa jäädä hyllyyn.

No menee jo offtopiciksi
baron
25.03.2008 20:39:11

No voi helevetin helevetti! Jos luottamus on tuota tasoa ei olisi koskaan pitänytkään mennä naimisiin. Sano niile minun sanoneen että tuo liitto ei kestä kuin vähän aikaa.
Meillä on yli kolmekymmentä vuotta ollut yksi yhteinen tili ja rinnakkaiset Visakortit.

Kukin taaplaa tyylillään. Mä oon aina hoitanut perheen raha-asiat riippumatta siitä kuka tienaa mitä koska mä olen mies.
Toistaiseksi toiminut.
Ei, en ole tanssimuusikko!
EP
25.03.2008 21:00:49
Kukin taaplaa tyylillään. Mä oon aina hoitanut perheen raha-asiat riippumatta siitä kuka tienaa mitä koska mä olen mies.
Toistaiseksi toiminut.

He hehe ..tulihan se sieltä, tuo on miehen puhetta! :D
Fuzzy Boner
26.03.2008 10:15:24
Mun appiukko antoi elämääni parhaan ohjeen, kun tyttärensä nain:

"Muista Fuzzy, tärkein tehtävä miehellä on JAKSAA ja MAKSAA"

Eli joka päivä tuota aforismia käytän. Jaksan ja maksan. Toimii.
EP
26.03.2008 10:58:10

..saattaa vaan tuo "jaksaa" vähäsen muuttaa tarkotuustaan vuosien myötä! ..mut kyll kyll :D
TiVe
26.03.2008 11:12:31

Niinpä...ehkä tuo JAKSAA + MAKSAA = Vakio...eli iän myötä pitää nostaa
maksukykyä.
Ilo ilman viinaa on käyskentelyä selvinpäin.
EP
26.03.2008 11:18:21
Niinpä...ehkä tuo JAKSAA + MAKSAA = Vakio...eli iän myötä pitää nostaa
maksukykyä.

No, justjust! HOHO! :D
KoskPaavo
26.03.2008 17:41:54
Meillä on kummallakin eri tili, mutta pankkiohjelmalla voi sitten siirrellä rahnaa, miten tarttee.

Sen tililtä maksellaan laskut, kummalla raaa sattuu sillon oleen.

Yhteiseen hiileen puhalletaan ja luottamukseenhan nää jutut perustuu...

Samaa hommaa meillä on ollut jo yli 30 vuotta, jonkinlainen kauhun tasapaino
Erikoisohjelmamme on aito saksalaistyyppinen Octoperfest orkesteri (erään suom. orkesterin kotisivulta)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)