Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tech Trademark 10
1 2 3 4
Master of reality
05.02.2004 15:59:18 (muokattu 05.02.2004 16:00:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin testaamassa tuota musiikkikaupassa ja oli tosi hyvän kuuloinen! Yksi asia laittoi vähän ihmettelmään eli hinta. 400 euroa! MIten 10 wattinen trankkupeli voi maksaa ton verran!? Sillä hinnalla saa jo putkivahvistimen tai Peavey Banditin jossa on vielä enemmän tehoa ja on yhtä hyvän soundinen!
 
Rock´n´Roll ain't noise pollution!
Fortune
05.02.2004 16:01:19 (muokattu 05.02.2004 16:02:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on vain niin pirun hyvä sellaiseksi trankkupeliksi.
 
Vallan hienosti tuntui toimivan mikitettynä bänditreeneissäkin, todellinen ihmelaite ja jokaisen siihen sijoitetun pennin väärti, varmasti.
 
Onhan tuo toki hinnaltaan vertailukelpoinen pieniin putkivahvistimiin, mutta onhan käyttötarkoitus ja monikäyttöisyysaste hieman toista luokkaa.
 
Tuo on kotitreeniin vaativallekin soittajalle todella pätevä peli ja hätätilassa bändinkin kanssa voi vetää, putkivehkeen kanssa tuo mielekäs ja monipuolinen kotitreeni ei aina onnistu.
 
Ja Bandit on IMHO ihan toiselta planeetalta, en sitä kyllä vertaisi edes vitsinä Trademarkiin.
 
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Master of reality
05.02.2004 16:11:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten tommosella pikkupurkilla voi soittaa treeneissä? Sitä paitsi se transtube bandit on tosi hyvänsoundinen
 
Rock´n´Roll ain't noise pollution!
Fortune
05.02.2004 16:22:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten tommosella pikkupurkilla voi soittaa treeneissä?
 
Mikittämällä sen ja työntämällä PA:n läpi.
 
Sitä paitsi se transtube bandit on tosi hyvänsoundinen
 
Makunsa kullakin.
 
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Master of reality
06.02.2004 10:49:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossa ei sitä paitsi ole edes footswitchia. Ja se särkee puhtaallakin. Mun mielestä tossa on liian vähän tehoa maksaakseen 400 euroa.
 
Rock´n´Roll ain't noise pollution!
Volle
06.02.2004 10:57:51 (muokattu 06.02.2004 10:59:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossa ei sitä paitsi ole edes footswitchia. Ja se särkee puhtaallakin. Mun mielestä tossa on liian vähän tehoa maksaakseen 400 euroa.
 
Jaa, Zvex nano, jonka teho puhtaana on 0,1 w ja täydellä murinalla 0,5 maksaa kaiketi saman verran ja se on pelkkä nuppi. Jos tarvitset pelkkää tehoa, osta joku toomannin t-amp-pääte, esim. 2*525w maksaa 266 e.
 
Ehkä tarkoitit, että se maksaa trankuksi liikaa. Harva muu trankkupeli on kuitenkaan yhtä hyvän kuuloinen, monipuolinen, monilla liitännöillä varustettu ja näppärän kokoinen, ainakaan yhdessä samassa paketissa.
 
Ja jos transtube sytyttää, mutta tech 21 ei, sun kannattaa ilman muuta hommata transtube.
 
Näyttää taas silt, ettei hyvält totanoi näytä. Ja nii om mone muukki sanonu.
Niskamies
06.02.2004 11:49:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja jos transtube sytyttää, mutta tech 21 ei, sun kannattaa ilman muuta hommata transtube.
 
Tossa on kaikki kiteytettynä yhteen lauseeseen. Hommaa sen josta itse tykkää eikä sitä josta muut tykkää. +
 
Hanki Presari ja ole tosimies!
Man1ac
06.02.2004 14:39:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossa ei sitä paitsi ole edes footswitchia. Ja se särkee puhtaallakin. Mun mielestä tossa on liian vähän tehoa maksaakseen 400 euroa.
 
Särkee puhtaallakin, tuskinpa. Olet ilmeisesti pistänyt liikaa gainia clean mallinnuksen aikana?
 
Kohti tulevalla tulella on läpikulkuoikeus.
kalkkuna
06.02.2004 15:59:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossa ei sitä paitsi ole edes footswitchia. Ja se särkee puhtaallakin. Mun mielestä tossa on liian vähän tehoa maksaakseen 400 euroa.
 
"bandit on parempi"
No osta sitten se!
Onko tuossa techissä lisäkaapille mahdollisuutta?
 
Man1ac
06.02.2004 16:46:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tuossa techissä lisäkaapille mahdollisuutta?
 
Manuskan mukaan siihen pitäisi ainakin mennä 2*12 kaappi.
 
Kohti tulevalla tulella on läpikulkuoikeus.
Volle
06.02.2004 17:08:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Manuskan mukaan siihen pitäisi ainakin mennä 2*12 kaappi.
 
Siinähän hauska kaiutinulostulo on, jos pelkän 2*12"-kaapin kelpuuttaa. :)
 
Jos impedanssit on yhtään kohdallaan siinä toimii kyllä mikä tahansa kaappi elementtien koosta ja määrästä riippumatta. Toi 2*12" tarkoittanee saman valmistajan tohon tarkoitettua kaappia.
 
Näyttää taas silt, ettei hyvält totanoi näytä. Ja nii om mone muukki sanonu.
Man1ac
06.02.2004 18:05:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siinähän hauska kaiutinulostulo on, jos pelkän 2*12"-kaapin kelpuuttaa. :)
 
Jos impedanssit on yhtään kohdallaan siinä toimii kyllä mikä tahansa kaappi elementtien koosta ja määrästä riippumatta. Toi 2*12" tarkoittanee saman valmistajan tohon tarkoitettua kaappia.

 
Juu meneehän siihen kunhan ovat kahdeksanohmisia, olisi pitänyt katsoa tarkemmin.
 
Kohti tulevalla tulella on läpikulkuoikeus.
booster
06.02.2004 19:15:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tech21 tuotteet ovat myös hyvin tehtyjä. Mulla on yli kymmenen vuotta vanha Sansamp-pedaali, ja toimii kuin unelma. Se on käsin kasattu, en tiedä miten nuo uudemmat on tehty.
Myös asiakaspalvelu firmalla on todella hyvä. Kun ostin pedaalin, en saanut manuaalia mukaan, mutta Tech21:llä skannasivat ja lähettivät PDF-tiedostona.
Keke Urlaub
30.04.2004 11:28:16 (muokattu 30.04.2004 11:29:37)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin testaamassa tuota musiikkikaupassa ja oli tosi hyvän kuuloinen! Yksi asia laittoi vähän ihmettelmään eli hinta. 400 euroa! MIten 10 wattinen trankkupeli voi maksaa ton verran!? Sillä hinnalla saa jo putkivahvistimen tai Peavey Banditin jossa on vielä enemmän tehoa ja on yhtä hyvän soundinen!
 
Olen ko. laitteen omistanut jo reilun vuoden, maksoin siitä käytettynä pari sataa, ostohetkellä laite oli ollut ehkä puoli vuotta käytössä ja ulkoisesti uutta vastaava.
En ole hetkeäkään katunut tipan vertaa. Kieltämättä joskus kaipailisi kanavanvaihtajaa, mutta toisakseen sen homman voi hoitaa hyvällä distortion-purkilla tai sitten ostamalla vielä erikseen sansamp-pedaalin :).
Itse olen testaillut tsiljoona muuta trankkupeliä, mukaanlukien Banditin, ja en ikimaailmassa menisi vertaamaan soundin suhteen näitä kahta.
Omistajana sitä on tietenkin helppo kehua, mutta ikinä en aio tuosta luopua. Ongelmana onkin etsiä sellainen putkikampe keikkailuun, johon voisi olla yhtä tyytyväinen (huolettomuus, luotettavuus, monipuolisuus, soundit, tehot...).
 
Entäs se behringerin versio? Eikö se ole lähes identtinen kopio tuosta trademark 10:stä?
 
Monet sanovat, että on. En tiedä, ei hirveästi kiinnosta. Olen kuullut ja lukenut, että se tahtoo olla kovin epäluotettava/särkymäaltis, mitä tm10 puolestaan ei ole.
 
Made in Bed.
PekkaRii
03.05.2004 11:23:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, noi GM110:t on niitä TM10 kopioita, ihan potikoiden järjestystä mukaanlukien,
 
Nyt siitä on tullut uusi malli jossa on paranneltu ties mitä, jotta se kestäisi . GMX110 on sitten uudempi ja hienompi malli jossa on kaksi kanavaa, efektejä ja pedaali. 180 euroa Thomannilla. Semmoiseen vaihdan GM110:ni, kunhan noita GMX:iä tulee maahan. Mulla siis hajos kaksi GM110:aa.
 
"Now that Poison's out of the way, we can go right to the top." - James Hetfield, Metallica, Rip Magazine, November 1991
Jucciz
03.05.2004 11:27:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla siis hajos kaksi GM110:aa.
 
Kuulostaa aivan Behringeriltä.
 
Nimim. "Ei niiden mikseritkään oikein tahdo kestää"
 
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Kossu
03.05.2004 12:02:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaako noita kopioromuja ostaa nurkiin hajoamaan - mitään jälleenmyyntiarvoa niillä ei ainakaan ole.
 
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
2N3904
03.05.2004 13:41:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GMX110 on sitten uudempi ja hienompi malli jossa on kaksi kanavaa, efektejä ja pedaali. 180 euroa Thomannilla. Semmoiseen vaihdan GM110:ni, kunhan noita GMX:iä tulee maahan. Mulla siis hajos kaksi GM110:aa.
 
Kyllä noita GMXiä ainakin Jyväskylässä on jo näkynyt. Itse hain vapun aatonaattona itselleni yhden, ja täytyy sanoa, että ensivaikutelma on todella positiivinen. Olen aiemmin soittanut itse tehdyllä Sansamp GT-2:lla Marshallin 50W trankkuvahvistimen kanssa (MS 5210). Siihen verrattuna GMXn soundit ovat kohdallaan. Digitaaliefekteistä osa on ihan käyttökelpoisia ja liitännät ovat monipuoliset (tape in, tape out, efektilooppi, ext speaker, midi in, phones). Huonoa tuossa on se, että tone-säätimet ovat yhteiset molemmille kanaville. Lisäksi puhtaan kanavan volumea ei saa mielestäni tarpeeksi kovalle, vaan se on täysilläkin jonkin verran hiljaisempi kuin särökanava.
 
JartZA
03.05.2004 15:46:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, noi GM110:t on niitä TM10 kopioita, ihan potikoiden järjestystä mukaanlukien,
 
Nyt siitä on tullut uusi malli jossa on paranneltu ties mitä, jotta se kestäisi . GMX110 on sitten uudempi ja hienompi malli jossa on kaksi kanavaa, efektejä ja pedaali. 180 euroa Thomannilla. Semmoiseen vaihdan GM110:ni, kunhan noita GMX:iä tulee maahan. Mulla siis hajos kaksi GM110:aa.

 
Etkös sä ole sillä GM110:llä soitellut lisäkaapin läpi? Meinaan kun tuossa GMX110:ssä on 4 ohminen lisäkaappiliitäntä, että onkos noi 4 ohmiset lisäkaapit kovin yleisiä? GM110:ssä on 8 ohminen liitäntä, ainakin peerinkerin sivujen mukaan.
 
SG: "nicht only forthe guys that like Angus Young or Pete Townsend." -Thomann
PekkaRii
03.05.2004 16:12:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etkös sä ole sillä GM110:llä soitellut lisäkaapin läpi? Meinaan kun tuossa GMX110:ssä on 4 ohminen lisäkaappiliitäntä, että onkos noi 4 ohmiset lisäkaapit kovin yleisiä? GM110:ssä on 8 ohminen liitäntä, ainakin peerinkerin sivujen mukaan.
 
Mä kokeilin kerran sitä mun ensimmäistä GM110:aa Marshallin kaappiin (1x12), mutta eipä se paljoa melunnut. Eikös nuo tuppaa olemaan 8 ohmisia? En tarkistanut:)
 
Sitä toista kappaletta en kytkenyt muuta kuin fx sendistä tai line outista eteenpäin.
Yleensä soittelin siten, että kytkin Behringerin fx sendistä kitarakombon (HH L100) efekti returniin, eli sen päätteeseen.
 
Miksiköhän tuo on pudotettu GMX:ssä....ehkäpä varman päälle, jotta ei ainakaan käryä kevyessä kuormassa (?)
 
"Now that Poison's out of the way, we can go right to the top." - James Hetfield, Metallica, Rip Magazine, November 1991
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «