Aihe: Slap FAQ
1 2 3 4 58 9 10 11 12 13
-Cale
16.09.2007 16:56:11 (muokattu 20.09.2007 23:12:06)
Edit: Jaa ei kukaan tiedäkkään.
Jeiska
21.12.2007 15:27:13
Anssi Kelan peukkulyseo:

http://www.youtube.com/watch?v=dPR3p0xmZgM

Mite mulle tulee tosta alun släpistä niin louis johnson mielee soundeiltaa ja muutenkin?

esim. http://www.youtube.com/watch?v=DBFKkiju5N0
"Kuulut puron kohinaan, etkä betoni maailmaan..."
MaD PiAnIsT
26.12.2007 02:22:58

Nyt ois hakusessa sellasta musaa missä juuri tuo släppäys on esillä ja sitä on paljon:) Sanokaas te arvon basistit mikä olisi tällaista. Bändejä mieluiten, koska funkissahan näitä käytetään mutta en tiedä mitään nimiä:) Kiitos jo etukätee. Kuulostaa niin makeelta kun on släppiä musassa. Tekee melkoisen tiukan kuuloiseksi meiningin:P
Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio. (Charles Bukowski)
kondensaattori
26.12.2007 02:35:19
Nyt ois hakusessa sellasta musaa missä juuri tuo släppäys on esillä ja sitä on paljon:) Sanokaas te arvon basistit mikä olisi tällaista. Bändejä mieluiten, koska funkissahan näitä käytetään mutta en tiedä mitään nimiä:) Kiitos jo etukätee. Kuulostaa niin makeelta kun on släppiä musassa. Tekee melkoisen tiukan kuuloiseksi meiningin:P

Marcus Miller

http://www.youtube.com/watch?v=NqA5j9fHzAs

ja Larry Graham

http://www.youtube.com/watch?v=Z1IuD6F3R5I
kassper
09.01.2008 20:14:11

Tuo yllä mainittu Johnson on ihan hyvä kans.
http://www.youtube.com/watch?v=6lj9_zBobJs&feature=related

Ja eiköhän Bootsykin homman osaa kiitettävästi. Eli Parliament/Funkadelicin ja Rubber Bandin pariin, vaikkapa. Videoo kattoessa on hyvä laittaa superhöystösuodatus päälle ja kuunnella vaan soittoa :D

http://www.youtube.com/watch?v=ntyOO9Z-p4Y
Basson soittaminen kuin kitaraa on helppoa. Basson soittaminen bassona onkin sitten ihan eri juttu. -KaamOs Times change and theres no point being so dogmatic that youre just pissing into the wind
Wadler
15.02.2008 14:54:03 (muokattu 15.02.2008 14:56:05)
Olen sitä mieltä slap tekniikasta, että se on kanssa yksi vaikeimmista tekniikoista.
Koska moni basisti käyttää peukaloa erinlailla ja jokainen slap basson soittaja
soittaa paljon erinlailla kuin muut.
Kukaan ei pysty soittamaan slappia ihan täydellisesti, koska jokaisella
slapin soittajilla on oma tyyli. Voi olla että jollakin on sama slap tekniikka
mutta se vaatii paljon harjoittelua. Esim. Larry Graham kehitti sen tekniikan ja
muut basistit ovat kehittäneet siitä oman version kuten Flea, Les Claypool, Marcus Miller ja monet monet muut basistit maailmassa.
jvakeva
28.02.2008 00:19:06

mitä mieltä yleensä ollaan kielien paksuudesta?

ite ainakin suosin släpissä ennemmin ohuempaa..
www.theyoungers.net
Keny
04.03.2008 09:24:56
Mulla normi paksuus mutta meinaan kokeilla ohkasempia pitkästä aikaa.Joskus 2000 luvun alussa oli viimeks.Se on ainakin havaittu että peukuttelu kaikkine tekniikoineen syö kieliä rajusti ja nauhoja jos paljon käyttää.Meillä noin puolet biiseistä missä osassa viellä basso-sooloja.

Tekniikoita/käden asentoja tosiaan on niin monta kun ukkojakin.Se on havaittu varsinkin oikeen käden asennoissa/sormien käytössä.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Peijooni-
15.03.2008 16:23:47
Onkohan mun slap-tekniikassa jotain vikaa, kun mun peukaloon tuli tollanen vesirakkula, jossa on verta? Vai onkohan tää vain ohimenevä alkuvaihe?
-||-
alatalo
15.03.2008 16:30:44
Onkohan mun slap-tekniikassa jotain vikaa, kun mun peukaloon tuli tollanen vesirakkula, jossa on verta? Vai onkohan tää vain ohimenevä alkuvaihe?

Rakkoja tulee helposti alussa, mutta se menee ohi kun sormenpäät kovenee. En suosittele rakkojen puhkomista.
Peijooni-
15.03.2008 18:15:00 (muokattu 15.03.2008 18:20:21)
Rakkoja tulee helposti alussa, mutta se menee ohi kun sormenpäät kovenee. En suosittele rakkojen puhkomista.

Kerkesin jo puhkaista perhana, kun joku suositteli tuohon perus bassotteluun niiden puhkomista, niin oletin, että se kannattaa släpyttelyssäkin. Jostakin luin, että pitäisi yrittää slapata silleen jollain luulla, joka on siinä peukussa, mutta itse käytän tuota ikäänkuin plektrana.
-||-
pekezu
15.03.2008 21:28:20

Kerkesin jo puhkaista perhana

Jos puhkoo, kannattaa puhkaista sieltä ihan sivusta. Ei lähde repeämään se nahkasuikale siitä niin herkästi. Tai jos on hardcore- sälli niin terveen nahan kautta ujuttaa neula sinne rakon sisään. Muttä tämä toimenpide kannattaa suorittaa hyvin autuaassa tilassa. En ota vastuuta sormien tökkimisestä neulalla, nämä ovat kuulotietoa.
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
Peijooni-
16.03.2008 23:25:20 (muokattu 17.03.2008 00:01:01)
Tai jos on hardcore- sälli niin...

Tuntuu kusetukselta ja muutenkin ihmetyttää, kun ne riffit on niin helppoja, että masokismilla muka saisi arvostusta. Täytyis oppia erottamaan, että keneen voi luottaa. Hienoa, jos ton basson edellisellä omistajalla on ollut vaik HIV tai joku muu veriteitse tarttuva tauti. Ei pysy meikän pakka oikein kasassa. Paniikkihäiriö omassa huoneessa ja yksin. Tähänkö tämä tekniikka johtaa?

Tässä käy kuitenkin niin, että kun hankin sen rakon peukalooni, niin ihmiset ilmoittavatkin yllättäen, että huijasivat ja sitten nauravat. Todistakaa minulle, että olen väärässä ilman, että minun täytyy kokeilla?
-||-
kondensaattori
17.03.2008 09:15:34
Tuntuu kusetukselta ja muutenkin ihmetyttää, kun ne riffit on niin helppoja, että masokismilla muka saisi arvostusta. Täytyis oppia erottamaan, että keneen voi luottaa. Hienoa, jos ton basson edellisellä omistajalla on ollut vaik HIV tai joku muu veriteitse tarttuva tauti. Ei pysy meikän pakka oikein kasassa. Paniikkihäiriö omassa huoneessa ja yksin. Tähänkö tämä tekniikka johtaa?

Tässä käy kuitenkin niin, että kun hankin sen rakon peukalooni, niin ihmiset ilmoittavatkin yllättäen, että huijasivat ja sitten nauravat. Todistakaa minulle, että olen väärässä ilman, että minun täytyy kokeilla?

Mä en tajunnu tästä mitään.
Peijooni-
18.03.2008 16:15:52
Mä en tajunnu tästä mitään.

Pohdiskelin vaan konemusan ja sit tollasen vähän akustisemman musan eroja...
-||-
Wadler
21.03.2008 21:44:13
Rakkuloita ei kannata pelätä koskaan, koska kun ne kovettuu, niin sormet
tulee vahvemmiksi ja saat nopeutta ja kestävyyttä sormille.
Itse olen huomannut että sormetkin kuluttaa kanssa energiaa myös ja
sen jälkeen kädet.
kassper
03.04.2008 19:05:12

Pojjaat, kipu on vaan heikkoutta, joka on juuri poistumassa. Eli anna mennä vaan. Ruimi sitä keppiä kuin mielipuoli, eläkä rakoista välitä.

Sitäpaitsi olisin huolestuneempi herpeksestä kuin HIVistä. Herbiiksestä tulis paljon enemmän rakkuloita ja HIVistä ei niin huolta, kun se ei tartu muuten ku vaatteetpäällä...

Niin, se rakko kannattaa siksi puhkaista (jos se nyt sitten on pakko puhkaista) sieltä terveen ihon kautta, ettei se sitten repeä taikka tulehdu. Vaikka tekiskin siihen rakon reunaan sen holen, niin se tulehtuu helpommin, koska silloin kaikki basaga pääsee suoraan sinne rakkoon. Terveen ihon kautta tehty pidempi penetraatio taasen tuo sen edun, että lika ei niin helposti kulkeudu rakkoon, koska se reikä on pidempi... Silleen. Toivottavasti tajusitte.
Basson soittaminen kuin kitaraa on helppoa. Basson soittaminen bassona onkin sitten ihan eri juttu. -KaamOs
Wadler
09.04.2008 23:37:18
Soitetaan slappiä kuolemaan asti
Mysli
13.04.2008 19:51:22
Mää sain ihan vitun hyvät naurut ku luin tätä ketjuu, mitään uutta slääppäämiseen en kylläkään saanut. Siis kiitos.
Think twice before you speak and you`ll find everyone talking about something else.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)