Aihe: Konservatorion pääsykoe biisi.
1 2 3
KurtCobain
20.03.2008 20:33:41
Onko siellä joku raja?

ainakin tuolla sivuilla luki et siinä omavalintaisessa biisissä pitäis 3min ajan parasta osaamista näyttää tuomareille.
Kasperi Tervonen
20.03.2008 23:23:20
Ite ajattelin, että voisin ihan kokeilumielessä hakea tuonne helsingin pop/jazz konservatorion muusikon koulutusohjelmaan, vaikka epäilenkin vahvasti ettei ne mua sinne (ainakaan vielä) huoli. Tuonnehan pitäisi siis tämän kuun loppuun mennessä lähettää lomakkeiden lisäksi myös soittonäyte, niin meinaako tuo "päällekkäisäänityksiä tai editointeja ei saa käyttää" -kohta säännöissä siis sitä, että näyte saa sisältää vain yhden koskemattoman kitararaidan? Vai saako niin tehdä, että vetää esim. yhden editoimattoman komppiraidan ja yhden editoimattoman lead-raidan ja ne sitten pistää yhteen? Tuo kun on mulle pikkasen epäselvää...
"the MG sounds totally SLAMMING-the overdrive is CRUSHING" -Zakk Wylde
Diego
22.03.2008 19:15:05
Ite ajattelin, että voisin ihan kokeilumielessä hakea tuonne helsingin pop/jazz konservatorion muusikon koulutusohjelmaan, vaikka epäilenkin vahvasti ettei ne mua sinne (ainakaan vielä) huoli. Tuonnehan pitäisi siis tämän kuun loppuun mennessä lähettää lomakkeiden lisäksi myös soittonäyte, niin meinaako tuo "päällekkäisäänityksiä tai editointeja ei saa käyttää" -kohta säännöissä siis sitä, että näyte saa sisältää vain yhden koskemattoman kitararaidan? Vai saako niin tehdä, että vetää esim. yhden editoimattoman komppiraidan ja yhden editoimattoman lead-raidan ja ne sitten pistää yhteen? Tuo kun on mulle pikkasen epäselvää...

Näin minä tein sinne hakiessani, ja ottivat kuitenkin sinne pääsykokeisiin. :)
"Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir @ Suomi24.fi
sepisti
25.03.2008 00:12:50
Helppo sanoa, mutta sitä se loppuelämäkin on. Ihmiset, jotka hermoilee jossain pääsykokeessa, ei tuu koskaan soittaan kunnolla.

Helppo sanoa, mutta kuullostaa juuri sen luokan kommentilta, että en yhtään ihmettele miksi olet niitä pääsykokeita ollut arvioimassa. Eikös sitä sanota, että jos ei jotain asiaa osaa kunnolla tehdä, niin aina voi ryhtyä opettajaksi... Edellinen kaveri perusteli asian juurikin niin kuin itse olisin perustellut.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
cuckoo
27.03.2008 15:07:19
Samoilla linjoilla kuin kaksi edellistä kirjoittajaa. Aika kumma kaveri pitää olla jos ei pääsykoesoitossa tippaakaan jännitä. En tiedä mistä psykopaattien musa-opistosta oikein on kyse :)

Tähän varsinaiseen keskusteluun liittyen suosittelisin valitsemaan jonkun yksinkertaisen biisin johon osaa IMPROVISOIDA hieman soolon tynkää. Tämä kyllä tekee vaikutuksen.

Ja kyllä ne pakolliset biisit kannattaa olla hallussa vaikka jazz ei VIELÄ kiinnostakaan ;)
calf
27.03.2008 15:41:46

Onko kellään tietoa pääsyprosenteista? Kuinka moni pääsee sisään?
There are no wrong notes
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)