Aihe: Roskiinko XP Media Center?
1
heika
18.03.2008 16:36:57
Onko niin että äänikortti ja ohjelmisto puolella ei XP Media Centeriin juuri ole vaihtoehtoja?
Onko kellään omakohtaisia kokemuksia lähinnä Mbox/ProTools ja Cubase rintamalla?
Pelittääkö vai lähteekö hiukset päästä..
Pitääkö hankkia kallis ja raskas Vista päivitys ja mitäpä ongelmia se sitten tuo mukanaan..
Kaikista perhanan käyttiksistä tietysti pitää olla tuo jota ei tueta.
Ei uskalla ostaa kun ei tiedä..
Ja kyllä, olen lukenut täälläkin palstalla olevan Media Center keskustelun mut siinä ei ollut Cubase/ProToolsista.
Jaava
18.03.2008 19:25:00
Ja kyllä, olen lukenut täälläkin palstalla olevan Media Center keskustelun mut siinä ei ollut Cubase/ProToolsista.

Mitäpä, jos kävisit ihan digidesignin ja steinbergin sivuilla tätä ihmettelemässä? Molemmilla on todella selkeät yhteensopivuusohjeet.

Muistaakseni kumpikaan ei tue XP media centeriä.
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
heika
18.03.2008 20:11:35
olen käynytkin ihmettelemässä...
ja siks kysynkin omakohtaisia kokemuksia onko kellään toiminut, koska E-mu äänikorttikin on yhteensopimattomien listalla mutta se kuitenkin mulla toimii.
kivi
19.03.2008 22:01:05 (muokattu 19.03.2008 22:02:34)
Onko niin että äänikortti ja ohjelmisto puolella ei XP Media Centeriin juuri ole vaihtoehtoja?
Onko kellään omakohtaisia kokemuksia lähinnä Mbox/ProTools ja Cubase rintamalla?
Pelittääkö vai lähteekö hiukset päästä..
Pitääkö hankkia kallis ja raskas Vista päivitys ja mitäpä ongelmia se sitten tuo mukanaan..
Kaikista perhanan käyttiksistä tietysti pitää olla tuo jota ei tueta.
Ei uskalla ostaa kun ei tiedä..

Vista ei toimi vielä, eikä ehkä koskaan tule toimimaan pro-audio -ohjelmien kanssa (ei voi tietää). Media Center ei välttämättä toimi, ja jos ei toimi, ei tulekaan toimimaan.

XP Pro toimii. Mutta siihen ei kannata ainakaan päivittää.

Kannattaa odottaa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Chade Fallstar
20.03.2008 09:41:57
Siis Media Center Edition pohjautuu XP Prohon. Tai on oikeastaan läjä lisätoimintoja jotka on lätkäisty Pron päälle.
XP Pro taas on varmaan varmin PC-alusta Cubaselle.

Jos sulla on jotain ongelmia saada Cubase tai Toollsi pelittämään en usko että kyse on Media Centeristä.
God is one of the leading causes of death
heika
20.03.2008 12:52:28
Tuolla:

http://www.sweetwater.com/sweetcare … l.php?Index=30163&keyword=30163

ainakin sanotaan että ei tueta Steinbergin ja Digidesign ProTooolsin tuotteita.
Eikä myöskään E-mun mut sitten XP Home ja XP Pro ovat tuettuja.
Noh sen verran tiedän että E-mun 0404 toimii koneessani ja Cubase LE.

Jos LE versio toimii niin toimiiko sitten esim. SX ja se dongle palikka?!
ProToolsista puhumattakaan...

Eihän tässä muuta kuin että kalliita kokeiluja jos ei pelitäkkään.
Tuskinpa saisin rahojani takas kun sanosivat vaan että tiesit sen jo ostaessasi.

Tai sitten ostan vaan ja mietin sitten käyttiksen vaihtamista...
paska...
koponen
21.03.2008 00:17:42 (muokattu 21.03.2008 00:18:25)
Siis Media Center Edition pohjautuu XP Prohon. Tai on oikeastaan läjä lisätoimintoja jotka on lätkäisty Pron päälle.
XP Pro taas on varmaan varmin PC-alusta Cubaselle.

Jos sulla on jotain ongelmia saada Cubase tai Toollsi pelittämään en usko että kyse on Media Centeristä.

Kyse on siitä että Media Center edition käyttää tietokoneen äänijuttuja jotenkin eritavalla ja ongelmat tulee ajuritasolle. Esim PreSonus ilmoittaa suoraan ettei sen raudat toimi XP Media Center editionissa kunnolla ja tämän olen itsekin testannut pariin otteeseen. Droppeja ja ritinöitä tulee. XP Pro:ssa samat palikat toimii virheettömästi.
If it says Marshall on the front, you're good to go
heika
21.03.2008 17:53:05
On kai sitten paras ratkaisu laittaa rinnalle XP Pro ja optimoida se musiikki käyttöön.
Taitaa säästyä sitten suurimmilta harmeilta... jos nyt ylipäätään Windowsin yhteydessä noin voi sanoa.
Vista saa varmaan vielä odottaa....
LaXu
21.03.2008 18:06:55
Minusta Vistaa ei kannata pelätä. On vaan tarkistettava, että omalle raudalle löytyy ajurit, varsinkin jos 64-bittistä versiota aikoo käyttää. Ainakaan pari vuotta vanhassa koneessa ei pitäisi tulla ongelmia perusraudan osalta.

Osa audio interfaceista ja äänityssoftista ei vielä toimi Vistassa kunnolla. Cubase ja Sonar ilmeisesti pitäisi toimia, Pro Tools taas ei. Presonuksen laitteilla tuntuu olevan huonosti ajuritukea. Itse hommasin aikoinaan Echo Audion AudioFire4 interfacen Vistaa ajatellen ja sen Vista-ajurit toimivat ongelmitta. Itse äänittelen Reaperissa ja tähän mennessä on kaikki toiminut, myös pluginit (lähinnä AmpegSVX ja Reason4).

Vistasta tuli juuri tuo SP1 versio, joka parantaa nopeutta ym. jonkin verran. Tahtoo siis sanoa, että minulla toimii Vista 64-bit täysin moitteetta ja XP:ta paremmin. Käytän konetta käytännössä kaikkeen peleistä äänitykseen, 3D-mallinnukseen, graafiseen suunnitteluun, koodaamiseen, animaatioon...
heika
21.03.2008 20:36:33
Digidesignin sivuilla kerrotaan että ProToolsin 7.4 versio toimis Vistassa.
Mutta sitten eivät suosittele asentamaan Vistan SP1 päivitystä, ainakaan vielä.
Ei tiedetä vielä mitä siitä seuraa...
No ei kuulosta vielä oikein vakuuttavalta.

Millaisia on sitten Cubase 4 ja Vista toimivuudet keskenään.
Lähinnä Studio tai Essential.
Kokemuksia kellään?
Ihan tulis kotiäänityksiin instrumentti kerrallaan (kitara, basso, rumpukone, midi-koskettimet)

Ajattelin että hommaan tuon Cubase 4 (kai mulle Essential versio riittää) ja kokeilen jos ei toimi Media Centerissä niin sitten jompi kumpi, XP Pro tai Vista.
Jos Vistan ja Cubasen pyörittämiseen sitten riittää seur. kokoonpano:

AMD Athlon 64 x2 5000+
Muisti 4Gt
Kovalevy 160 Gt + USb kovo 500Gt
GeForce 8600 GT 256 Mt näyttis
E-mu 0404
Jaava
21.03.2008 22:53:02 (muokattu 21.03.2008 22:54:38)
Millaisia on sitten Cubase 4 ja Vista toimivuudet keskenään.
Lähinnä Studio tai Essential.
Kokemuksia kellään?
Ihan tulis kotiäänityksiin instrumentti kerrallaan (kitara, basso, rumpukone, midi-koskettimet)

Mulla toimii cubase studio 4 moitteetta vista premium 32-bit käyttiksellä. 64 bittiselle on vasta prewievversio, mutta ennen kesää on tulossa myös valmis versio 64 bittiselle vistalle.

AMD Athlon 64 x2 5000+
Muisti 4Gt
Kovalevy 160 Gt + USb kovo 500Gt
GeForce 8600 GT 256 Mt näyttis
E-mu 0404

Tolla pyörii about mikä vaan. Vista toimii, mikäli kaikille laitteille on toimivat vista-ajurit.
LaXu
22.03.2008 15:41:44
Mulla toimii cubase studio 4 moitteetta vista premium 32-bit käyttiksellä. 64 bittiselle on vasta prewievversio, mutta ennen kesää on tulossa myös valmis versio 64 bittiselle vistalle.

Meinaako tämä, että natiivisti 64-bittinen Cubase on tulossa, vai että 32-bittinen Cubase ei vielä toimi 64-bittisellä Vistalla? Noissa 64-bittisissä versioissa monista softista on vielä se ongelma, että plugineista ei ole 64-bittistä versiota.
koponen
22.03.2008 18:18:20
Kuppasen SX3 toimii myös moitteettomasti 32bit Vistassa
If it says Marshall on the front, you're good to go
Jaava
23.03.2008 01:03:50
Meinaako tämä, että natiivisti 64-bittinen Cubase on tulossa, vai että 32-bittinen Cubase ei vielä toimi 64-bittisellä Vistalla? Noissa 64-bittisissä versioissa monista softista on vielä se ongelma, että plugineista ei ole 64-bittistä versiota.

Kaikki yli 16 bit softat toimii 64 bittisessä vistassa.

puhuin nimenomaan 64 bittisenä toimivasta cubasesta.
heika
23.03.2008 11:36:03
Näköjään E-mu on julkaissut uudet päivitykset jotka pitäs toimia 32- ja 64-bit Vistalla.
Jos nuo ajurit ja Cubase 4 toivisivat niin vois "rohkeesti" kai ajatella sitäkin Vistaan siirtymistä.

Mbox/ProTools ja Vista yhdistelmistä ei taida kokemuksia vielä olla...

Eli taidanpa kuitenkin hommata ensin tuon Cubase 4 (joko Essential tai Studio) ja kattoa miten käy nykyisen kokoonpanon kanssa.
Jos ei pelitä niin sitten kai sitä Vistaa miettimään...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)