Aihe: taman uusi hyper-drive sarja
1
Despabilado
22.03.2008 15:02:59
eli siis keskustelua tuumailua suunnittelua ja mietiskelyä yms. aiheeseesta:
http://www.tamadrum.co.jp/product/d … m_series.php?year=2008&cat_id=1

Superstar Custom Hyper-Drive
Superstar EFX Hyper-Drive
Superstar Hyper-Drive
Despabilado
22.03.2008 15:09:10
http://www.tamadrum.co.jp/product/images/drum_kit/SL-HD-SET08-DDB.jpg
itselle tulee tuommoinen setti kesällä.

itselle ensimmäisenä pisti silmään nuo todella litteät ylätomit minkä soundeihin heti rakastuin, tomien litteys ja teline kiinnitys myös mahdollistavat valtavan monipuolisen asettelun tomeille.

http://www.tamadrum.co.jp/product/drum_data.php?year=2008&id=6
suurituumainen bassari ja tomien kelluvat kiinnikkeet parantavat soundia vielä ennestään.

että kaikenkaikkiaan ihailtavan kaunis setti tosi hyvällä laadulla ja tuntumalla, että aika innokasta odotusta seuraavat pari-kolme kuukautta! :):):)
värinä tietenkin ddb! (dark desert burst)
Kailis
22.03.2008 15:41:29

Ei mikään ihan uusi keksintö. Näyttäisi tulevan uusi trendi, ja mulle sopii koska itse pidän matalien tomien soundista. Mutta ei sovellu pahimpaan jytinämusaan. Tää on nyt vähän kaksipiippuinen miekka, luodaan "uusi" innovaatio että saataisiin kamoja kaupaksi. Itse metsästäisin vanhoja kannuja matalilla tomeilla, mutta makunsa kullakin.
Despabilado
22.03.2008 19:27:37
joo, eihän tämä mikään uusi keksintö olekkaan, mutta olin vaan niin onnellinen kun vihdoin löysin että semmosia jossain tuotetaan! ja mielummin ostan aina uutena kaiken enkä koskaan käytettynä, näin ihan käytännön syistä vain.
Mikael
22.03.2008 19:46:41 (muokattu 22.03.2008 19:47:09)

mielummin ostan aina uutena kaiken enkä koskaan käytettynä, näin ihan käytännön syistä vain.

"Hyvä" käytäntö. Maailma hukkuu muutenkin kaikenlaiseen paskaan...
Inhimillisyys on hyve.
Jaska
22.03.2008 21:52:14
"Hyvä" käytäntö. Maailma hukkuu muutenkin kaikenlaiseen paskaan...

Niinno, välttämättä tämän suuruisissa asioissa se kierrätys ja maailman pelastaminen ei ole tärkein juttu.
Itse ainakin haluaisin ihan uuden setin, nimittäin sillon voisi olla varma (tai käytännössä ainakin monta kertaa varmempi) siitä että kaikki on kunnossa, kuten reunaviisteet tmv. Ja takuu olisi myös. Samaten se tuntuu sillon ehkä jotenkin enemmän omalta.
Ei tietenkään käytettyjen ostaminenkaan mikään poissuljettu vaihtoehto ole, varsinkin jos etsii jotain mennyttä saundia, tai ulkonäköä.
Ehkä melko tunneperäisiä asioita loppujenlopuksi, mutta turha uuden ostamista on ainakaan alkaa moralisoimaan maailman hukkumisella..
Bacchus
22.03.2008 21:55:33
joo, eihän tämä mikään uusi keksintö olekkaan, mutta olin vaan niin onnellinen kun vihdoin löysin että semmosia jossain tuotetaan! ja mielummin ostan aina uutena kaiken enkä koskaan käytettynä, näin ihan käytännön syistä vain.

Mikä käytäntö se on?

Itse olen ostanut miltei kaiken käytettynä. Etsivä löytää, joissakin tuotteissa maksanut setistä 500 €, jäänyt 1000 € voitolle myydessä.
Kailis
22.03.2008 23:29:27

Mikä käytäntö se on?

Itse olen ostanut miltei kaiken käytettynä. Etsivä löytää, joissakin tuotteissa maksanut setistä 500 €, jäänyt 1000 € voitolle myydessä.

Mikä setti maksoi 500 josta sait 1500? Donald Trump vois olla kiinnostunut susta poika.
Rumpukapulat
22.03.2008 23:39:18 (muokattu 22.03.2008 23:40:32)

Mikä setti maksoi 500 josta sait 1500? Donald Trump vois olla kiinnostunut susta poika.

Kaikki ei ymmärrä arvokaman päälle. Olen nähnyt tapauksen, jossa jollain oli "Joku metallivirveli", joka olikin sitten kuuskytluvun 6,5" Suprafonic alkuperäisellä koneella ja hyvässä kunnossa. Tais lähtiä jollain satasella.

Täällä rovaniemellä on myös basisti, jolla on supra. Vei sen huoltoon paikalliseen musaliikkeeseen eikä tiennyt ejes mikä vehje se oli tai sen arvoa ennen kuin menivät kaupassa paljastamaan... perhana.
Kailis
22.03.2008 23:41:36 (muokattu 22.03.2008 23:43:26)

Kaikki ei ymmärrä arvokaman päälle. Olen nähnyt tapauksen, jossa jollain oli "Joku metallivirveli", joka olikin sitten kuuskytluvun 6,5" Suprafonic alkuperäisellä koneella ja hyvässä kunnossa. Tais lähtiä jollain satasella.

Täällä rovaniemellä on myös basisti, jolla on supra. Vei sen huoltoon paikalliseen musaliikkeeseen eikä tiennyt ejes mikä vehje se oli tai sen arvoa ennen kuin menivät kaupassa paljastamaan... perhana.

Ne suprathan lähtee muutamalla satasella. Basisti viemässä snarea huoltoon kuulostaa legendalta, mutta tuossa on ehkä sitä melkein lapinlisää.
Kailis
23.03.2008 00:15:55 (muokattu 23.03.2008 00:16:53)

Elä ny, se oli makuuhuonerumpali. En ole ejes alkuperäinen lappilainen(pohojammaalta kotoosin), ni ei voi pistää sen piikkiin. En osaa vielä.

Mut saahan siinäkin 200-400e voittoa jos ostat Supran satasella ja myyt sitten etiäpäin.

Ai pohjalainen, no sitten ei ole lupa liioitella mutta oikeassa täytyy olla aina.
Kyllä, jos hyväkuntoisen satasella saa niin voittoahan sillä tekee. Itte en raatsisi luopua. Mulle tulee 1960 Supersensitive COB josta maksan rapiat 400, eikä tulisi mieleenkään myydä. Premier -69 setistäni maksoin 200 markkaa -93. Ja paras ehkä turkkilainen 16" K-Zildjian, jonka pelastin Kansallisteatterista Tuntemattoman Sotilaan esityksistä. Tilalle annoin kiinalaisen Butterfly pellin, jonka ostin tarjouksesta Woodwindsistä 50 eurolla.
Niq
24.03.2008 08:48:45

Palauttaakseni threadin taas uomilleen, voinen muutaman sanan sanoa noista Superstareista ja matalista tomeista:

Superstarit on hyviä rumpuja, joku sanoo että ovat samaa kamaa kuin entiset rockstarit, itse sellaiset omistaneena voin sanoa että nuo ovat kyllä parempaa laatua kaikin puolin. Eniten eroa tekee ohuemmat rungot, jotka mitä ilmeisimmin ovat suurimmalta osiltaan ehkä koivua. ;)

Basari on pirunmoinen jyristin, mutta syvyys (22"x18") tekee siitä hieman hankalan virittää settiin sopivaksi. Puskee siis yli ja soittaminenkin on vähän kömpelömpää verrattaen vähän lyhempirunkoiseen Rockstariin (22"x16") vaikka soundi onkin helvetin paljon parempi. Voi olla että ongelma korjautuu kunhan tarpeeksi jaksaa virittää.

Lattiatomi on aivan liian matala lattiatomiksi. 14"x11" ei vaan jytise lattiatomin lailla oikein mitenkään. Sepä onkin tämän setin suurin miinus, olen tässä mietiskellyt jotta pitäisikö se tilata paukauttaa 16" kunnon syvyinen lattiatomi settiin vielä kun näitä uutena saa.

Etutomit taas toimii matalana tosi hyvin, itsellä siis 10"x08" ja 12"x09". Helppo virittää "etutomimaiset" soundit, siis semmonen lyhyt "bum" ja tietenkin asettelu tosi helppoa.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Rockster
24.03.2008 10:31:22
Lattiatomi on aivan liian matala lattiatomiksi. 14"x11" ei vaan jytise lattiatomin lailla oikein mitenkään. Sepä onkin tämän setin suurin miinus, olen tässä mietiskellyt jotta pitäisikö se tilata paukauttaa 16" kunnon syvyinen lattiatomi settiin vielä kun näitä uutena saa.

Etutomit taas toimii matalana tosi hyvin, itsellä siis 10"x08" ja 12"x09". Helppo virittää "etutomimaiset" soundit, siis semmonen lyhyt "bum" ja tietenkin asettelu tosi helppoa.

Eivätkös nuo 10x8 ja 12x9 ole nykyään aika normisyvyydet etutomeissa? Itsellä on Yamahan Oakeissa samat koot, enkä pidä niitä matalina. Hyper Drivessa tomisyvyydet ovat kuitenkin paljon vähemmän. Itse olen katsellut näitä Tamoja siinä mielessä, että asettelu olisi varmasti vieläkin mukavampaa kahdella etutomilla ja 22" basarilla. Olen salaa tehnyt valmiit speksit Kumu-setille, jos sellaisen joskus ostaisi. 22x18, 10x6,5, 12x6,5, 14x13, 16,x15. Siinä olisi matalat etutomit ja syvemmät lattiatomit ja basari.

Omat Oak tomit soivat piiiiiitkäääään noilla syvyyksillä ja vieläpä kaksikerroskalvoilla. 10x8 on soinniltaan hivenen lyhyempi ja ohuempi, mutta tuo 12x9 on jo melkoisen voimakkaasti ja pitkään soiva kanuuna. Kuulostaa enemmän lattiatomilta kuin pikkutomilta. 14x11" kuulostaa siltä, että syvyyttä saisi olla enemmän. Toisaalta Oderyn 14x13" jytisi aivan uskomattoman massiivisesti. Onhan näissä eroja puulajien ja laadun välillä.

Itselläni ei ole uusista Tamoista positiivisia kokemuksia. Vanhat Granstarit olivat loistavat kannut, mutta esim. Starclassic Performerit eivät juuri mieltä lämmittäneet.
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä."
BanZai88
25.03.2008 23:45:44
Kannattaa huomioida settiä ostaessa, että hieman erikoisesti menee perussettien koot tuossa Superstar hyper-drive sarjassa. Ettei sitten tarvitse vasta kotona huomata, että setissä onkin 13" virveli. Basaria ei saa 20" kokoisena ja "tavallista" 10", 12", 14" tomikokoonpanoa ei löydy valmiista paketeista. Lisäksi virvelin koko vaihtelee setin tomien lukumäärän mukaan. Tokihan sitten noita voi tilata myös erillisrumpuina. Kalliimmaksi vain tulee. Laitampa vielä nuo valmiit kokoonpanot tähän, vaikka tokihan ne tuolta nettisivulta löytyy myös.

Setti 1:
20"x22" Bass drum
6.5"x10" Tom tom
7"x12" Tom tom
14"x16" Floor tom
6"x13" Snare Drum

Setti 2:
18"x22" Bass drum
6.5"x10" Tom tom
7"x12" Tom tom
12"x14" Floor Tom
14"x16" Floor Tom
5.5"x14" Snare drum

Setti 3:
18"x24" Bass drum
7"x12" Tom tom
14"x16" Tom tom
6.5"x14" Snare drum

Itse olen päässyt nuita kahta ensimmäistä settivaihtoehtoa hiplailemaan ja ihan mukaville kyllä vaikuttivat. Ainakin tuo Brushed Metallic Black viimeistely on hyvännäköinen livenä ja Black Nickel Shell Hardware toimii myös. Ja tuskin on soundissakaan mitään valittamista. Itse tutkailin & hiplailin vain rumpuja, en testannut saundia. Vinkiksi että, jos liikut kuopion suunnalla, niin nuita löytyypi tuolta musiikkiliike Flangerista ja tommonen 4 tomin setti siellä vielä viikko sitten oli esillä.

En nyt tässä noita yritä mitenkään erityisemmin mainostaa, ei ainakaan ollut tarkoitus :) Nuo on nyt itselläkin ollut mielessä yhtenä vaihtoehtona, kun pitäisi pikkuhiljaa parempaa settiä hommata. Toisaalta samalla hinnalla saisi käytetyn pro-setin... Uusihan se aina kiinnostaa, mutta viisaampaa (myös jälleenmyyntiarvon kannalta) olisi hommata käytetty setti ja pikkuhiljaa sinne suuntaan ollaan tässä jo kallellaan. Mutta ei varmasti huonot nuokaan olisi.
Jaska
26.03.2008 00:05:35
Eikös ainakin noisssa hyperdrive custom seteissä ollut samat viimeistelyt jotka löytyy myös superstar custom seteistä. Eli siis jos on valmis odottamaan ja maksamaan vähän enemmän ja haluaa esim. erikokoisen basarin niin sen saa saman värisenä superstarina.
BanZai88
26.03.2008 00:53:59
Eikös ainakin noisssa hyperdrive custom seteissä ollut samat viimeistelyt jotka löytyy myös superstar custom seteistä. Eli siis jos on valmis odottamaan ja maksamaan vähän enemmän ja haluaa esim. erikokoisen basarin niin sen saa saman värisenä superstarina.

Superstar Custom Hyper-drive viimeistelyt on
DDB_Dark Desert Burst
CTF_Custom Titanium Fade
GP_Gray Pewter

Ja normi Supestar Custom viimeistelyt on
DDB_Dark Desert Burst
CTF_Custom Titanium Fade
BMF_Blue Metallic Fade
CSF_Custom Scarlet Fade
CAF_Custom Amber Fade
CCC_Custom Charcoal

Eli onnistuu siis basarin (20x18) hommaaminen normaalina Superstar Customina tuolla DDB ja CTF värillä. Ne löytyy molemmista sarjoista ainakin näin alkuun. Tosin hardwarehan siinä on normaalia kromia, kun taas noissa hyper-driveissä on se black nickel hardware.
fifehole
26.03.2008 09:44:14

Kaikki ei ymmärrä arvokaman päälle. Olen nähnyt tapauksen, jossa jollain oli "Joku metallivirveli", joka olikin sitten kuuskytluvun 6,5" Suprafonic alkuperäisellä koneella ja hyvässä kunnossa. Tais lähtiä jollain satasella..

Totta! Muutama viikko sitten oli Taman Artstar setti myynnissä nettikirpputorilla hintaan 250€. Setissä bassari, virveli, 5 tomia, Sabian 14, 18" crashit, Paisteen 602 haitsut ja kaikki ständit. Hieman harmittti olla myöhässä. ;) No kohta joku kehasee ostaneensa ne ja myyneensä jo pelkät haitsut 250:aan.
Head for an eye
Jaska
26.03.2008 11:34:49
Tosin hardwarehan siinä on normaalia kromia, kun taas noissa hyper-driveissä on se black nickel hardware.

Nii joo, tämän unohdin. Vähän huonolta se näyttäis.
hollmi-5
26.03.2008 11:47:44
joo, eihän tämä mikään uusi keksintö olekkaan, mutta olin vaan niin onnellinen kun vihdoin löysin että semmosia jossain tuotetaan! ja mielummin ostan aina laadukkaita käytettyjä kuin uutta keskinkertaista, näin ihan käytännön syistä vain.
Soundit, piuhat ja kajarit.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)