Aihe: Aloittelijalle kapula?
1
whito
17.03.2008 14:06:47
Eli olisin ostamassa sähkökitaraa. Ja olen siis aloittelija ja olen pari kertaa rämpytellyt akustista kitaraa ja nyt olen ostamassa sähkökitaraa. Olen ajatellut tämmöstä: http://www.thomann.de/fi/yamaha_erg121_gp_ii_bl.htm ? Eli onko kokemuksia?

En tiedä onko tämmöistä foorumi muualla (en ainakaan löytänyt) eli kysyn nyt tässä!!
GuitarHeroman
17.03.2008 14:17:01 (muokattu 17.03.2008 14:25:09)
Eli siis, millasta soitat ja minkä ikäinen oot ja heitä vekeen idean tosta paketista.
Paljon olet valmis maksamaan?

E: Olin 2vk sitten samassa jamassa kun sää. Eli ostamassa kitaraa. Jos jonkun kitaran ostaisin ostan Pacifica sarjasta. Ne on luotettavia. Ja myös hyviä. Pakettini tuli maksamaan aika tarkalleen 410 euroa. Sisältyi Yamaha Pacifica 112 BL (Suosittelen) Ja Roland Microcube. Plekuja ja piuhan kielet ja jalka.
E2: Gigpäkki.
E3: Tulee viikossa Thomannilta. Yhteyttä otetaan aina kun jotain tapahtuu. Ensin tulee että maksusi on otettu vastaan jasitten että lähtenyt tulemaan.( Tähänasti sähköpostitse) Sitten otetaan kännykällä yhteyttä. Sitten se tulee. Jos ei ole viritys mittaria niin kysys joltain tutuilta tai sitten jos saat luvan niin osta. HUOM!!! Suomen postimaksu 20e!
E4: APUAA ÄLÄ UNOHDA SELKÄNAUHAA!
GuitarHeroman
17.03.2008 14:32:27
Esim nuunkuin http://www.thomann.de/fi/yamaha_pacifica_112_bl_bundle.htm tämä bundle mutta ei tuota juuri. Lisäät vaannoihin tuotteisiin eli siinä on Yamaha kitara.
Sitten ostat nylon selkänauhan, ei tuota nahkaista. Lisäksi nuo ylläolevat.
exobalt
17.03.2008 19:23:00 (muokattu 17.03.2008 19:25:45)
Sitten ostat nylon selkänauhan, ei tuota nahkaista.

Ihan mielenkiinnosta, mikäs vika nahkahihnassa on verrattuna nyloniin? :)

Ja jotain aiheeseenkin; ketjun aloittajan kannattaa selailla tuota Kitarakamat-aluetta, sieltä löytyy ensimmäisiltäkin sivuilta topicceja liittyen ensimmäisen kitaran hankintaan.

Edit. Olitkin tehnyt jo vastaavan topicin Kitarakamoihinkin.
On se sointuja pidelly...
hullu_ukko
17.03.2008 22:46:47
Esim nuunkuin http://www.thomann.de/fi/yamaha_pacifica_112_bl_bundle.htm tämä bundle mutta ei tuota juuri. Lisäät vaannoihin tuotteisiin eli siinä on Yamaha kitara.
Sitten ostat nylon selkänauhan, ei tuota nahkaista. Lisäksi nuo ylläolevat.

Saako sanoa ulosannista? Ihan rehellisesti? :)

Mä taas kehtaisin muutaman vuoden kokemuksella väittää, että otat sen nahkahihnan, jos ei ole pakko päästä viskelemään kitaraansa ynkkätyyliin.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir
Murgo
18.03.2008 06:40:53 (muokattu 18.03.2008 06:42:08)

Nahka-nylon lienee makuasia, mutta molempia omistaneena ottaisin kyllä sen nahkaisen, pysyy kitara paremmin paikallaan ja tuntuu olkapäähän mukavammalta. Millä perusteella nyloninen on parempi? Olisi mielenkiintoista tietää.

Makuasioitahan nämä tosin, eräällä tuntemallani kovalla kitaristilla on hihnana n. tuuman paksuinen kettinki, painaakin kuin synti, mutta hän on siihen tottunut ja tykkää.

Edit luin ensin otsikon että aloittelijalla krapula.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
discominister
18.03.2008 09:27:48
Eli olisin ostamassa sähkökitaraa. Ja olen siis aloittelija ja olen pari kertaa rämpytellyt akustista kitaraa ja nyt olen ostamassa sähkökitaraa. Olen ajatellut tämmöstä: http://www.thomann.de/fi/yamaha_erg121_gp_ii_bl.htm ? Eli onko kokemuksia?

En tiedä onko tämmöistä foorumi muualla (en ainakaan löytänyt) eli kysyn nyt tässä!!

Itse olen aloittanut soittamaan juuri kyseisellä kitaralla, jonka kaverilta käytettynä ostin. Nyt parin vuoden päästä soitan sillä edelleen.
Sähköjen kanssa on joutunut remppaamaan, kun mikkiswitch meni rikki. Eli pientä säätöä saattaa olla luvassa. Jos niitä ei osaa tehdä, en suosittele.
Mutta sanoisin, että pääasiassa ihan hyvä kitara aloittelijalle. Voisin kuvitella, että samaan hintaan löytyisi parempiakin ja itse en ostaisi missään nimessä tuota valmista pakettia.
Suosittelen sinua ehdottomasti ostamaan ensimmäiseksi kitaravahvistimeksi Roland Microcuben. Todella hyvä hintaansa nähden ja toimii minusta erityisen hyvin vähän halvempien kitaroiden kanssa. Löytyy mallinnosta erilaisille musiikkityyleille ja efektit.
esprit de corps
22.03.2008 20:53:37
Mulla kun on tällänen kaulapainonen SG, ni ainaki munsta tuollainen nailonhihna tuntuu mukavammalta, ku nahkahihnalla tuppaa menemään paita inhottavasti ryppyyn, johtuen tuosta kitaran kaulapainoisuudesta.

E: Ja pyytelen anteeksi mahdollisesti epäselvää kirjoitusasuani. Väsymys...

Häh? Jos nyt halutaan hoitaa sitä kaulapainoisuutta, niin otetaan kunnon leveä nahkahihna. Jos taas pelätään, että se lempipaita menee vähän olkapäästä ryttyyn, niin sille en voi mitään. ; )
Vähän niinku muumi.
--Tomppa--
22.03.2008 20:56:57
Häh? Jos nyt halutaan hoitaa sitä kaulapainoisuutta, niin otetaan kunnon leveä nahkahihna. Jos taas pelätään, että se lempipaita menee vähän olkapäästä ryttyyn, niin sille en voi mitään. ; )

Tuntuu uskomattoman epämukavalle kun T-paita menee hiertävästi ryttyyn paksun ja leveän mattanahkaisen hihnan alla. Ei siis toimi, ainakaan mulle.
Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM
esprit de corps
22.03.2008 20:57:58
Tuntuu uskomattoman epämukavalle kun T-paita menee hiertävästi ryttyyn paksun ja leveän mattanahkaisen hihnan alla. Ei siis toimi, ainakaan mulle.

Niin no joo, käyttäjästä se on kyllä kiinni. Joillekin sopii, joillekin ei.
Vähän niinku muumi.
Coelhinho21
23.03.2008 08:00:01

luin että: "krapula" :-D
ei muuta, poistun..
Parempi pitää suunsa kiinni ja vaikuttaa typerältä kuin avata se ja poistaa kaikki epäilykset :-)
brn2sk8
31.03.2008 16:05:10
Aloittelijalle krapula?

Juo viinaa
Cry Baby and ask me WHY WHY
Seba
03.04.2008 00:21:44

Fakta ainakin on että kun ensin ostaa tarpeeksi paskan kitaran jostain startersetistä, niin jos sillä riittää motivaatio soittaa pidempään, niin kunnon kitaran ostaessa voi vain ihmetellä itsekseen että miten huonolla kitaralla sitä onkaan tullut soiteltua parit vuodet.

Osta mieluummin kerralla parempi vehje niin se soiton treenaminenkaan ei ole niin vaikeaa kun paskalla.

Ja jos se into lopahtaa, pääset oikeasta kitarasta, varsinkin jos sen käytettynä ostaa, eroon suurinpiirtein hankintahinnalla kun tuollaisen halpissetin omistajana pysyt todennäköisesti lopun ikääsi kun se ei varmaan edes pala takassa kovin hyvin.
tcitc
08.04.2008 21:17:50

Soita ilman paitaa. Tsadaa, ongelma ratkaistu!
Amateurs built Titanic, professionals built the ark.
Umas
09.04.2008 13:54:52

Soita ilman paitaa. Tsadaa, ongelma ratkaistu!

Ja se nylonhihna iholla on maailman karmein ratkaisu, lähtee vinnit ja luomet.
"En mä ole sika... olen rakastunut!" -rumpali
--Tomppa--
09.04.2008 18:49:46
Ja se nylonhihna iholla on maailman karmein ratkaisu, lähtee vinnit ja luomet.

Joo mut tulee sellanen muodikas punanen raita siihen hartian tienoille : )
Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM
RekoS
13.04.2008 20:55:42
Kyllä tuo aloituspostissa oleva paketti on hyvä, uskokaa pois. Vahvistin ei ehkä mutta asennehan on tärkein. Kitara hintaisekseen loistava.

Tuolla samaisella paketilla minä aloitin ja nyt olen onnellinen nuppi + kaappi yhdistelmän omistaja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)