Aihe: TESLA tuotetestit ja arviot
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Spiral
20.03.2008 15:12:40

Pistetään tänne noiden Tesla mikkien arvioita ja testejä.

Minulla on vasta Vibration Damperit olleet testissä:
http://www.youtube.com/watch?v=c_amreZIB_M
Sensonic
21.03.2008 18:50:49 (muokattu 21.03.2008 18:52:11)
Jaahas, tännehän kertyy näitä hirvittävää vauhtia.

Tänään sain mikit kiinni kitaraan, ja pikaiset testit tuli tehtyä.
Hyvältä nuo minun korvaani kuulosti.
http://www.youtube.com/watch?v=0R-cYSKZjaw

Mikit:
talla : Plasma II
kaula: VR 60 Classic

Joo, niin kuulostaa munkin korvaan. Sain just äsken AH-1:t kiinni Wolf-SS:ään ja aiemmin laitoin Plasma II:t PRS:ään. Nyt sitten vain kokeilemaan. Samalla voi tehdä EMG81 vs. AH-1 -vertailua "härvelini" ja tuon Wolf-SS:n välillä.

Edit: saiskohan tuota otsikkoa muutettua "Tesla -kitaramikkien testausta" tai jotain, sillä pelkkä "Tesla tuotetestit" ei välttämättä kerro ei-kimppatilaajille mitään?
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Landola F6/Cut
McNulty
21.03.2008 19:19:33
Jaahas, tännehän kertyy näitä hirvittävää vauhtia.

Tänään sain mikit kiinni kitaraan, ja pikaiset testit tuli tehtyä.
Hyvältä nuo minun korvaani kuulosti.
http://www.youtube.com/watch?v=0R-cYSKZjaw

Mikit:
talla : Plasma II
kaula: VR 60 Classic

Jotain hyvää, jotain huonoa. Varmasti kokeiltavan arvoisia mikkejä hintansa puolesta.

Ensiksi ruusut:
- Ei kuulostanut huonolta
- Ilmeisesti hinta kohdallaan, verrattuna esim. Japsi Toksuissa käytettäviin Gotoh MK2-3 hummereihin verrattuna

Sitten risut:
- Ei mitään omaa, särmä ja "muna" puuttui. Saattaa toki olla nauhoitusvälineistöstä tahi soittajastakin johtuva. Siispä Kent Armstrong tarjoaa samaa, samaan hintaan. Yksi merkki lisää siihen tasaiseen massaan.
- Videoista ei selviä mikin todellinen luonne esim. reenisvolumeilla. Mm. kiertoherkkyys? häiriöttömyys? jne.
byt' v kurse volkov
Sensonic
21.03.2008 20:33:06
Siispä Kent Armstrong tarjoaa samaa, samaan hintaan.

Ai jaa, saako niitä 20-25 euron kappalehintaan?

- Videoista ei selviä mikin todellinen luonne esim. reenisvolumeilla. Mm. kiertoherkkyys? häiriöttömyys? jne.

No ei kai, koska video on tod.näk. nauhoitettu kotioloissa, missä volumetaso ei tietenkään ole treeniskämppätasoa. Veikkaan, että nämä "paremmatkin" mikit heräävät vasta sitten, kun volyymitasoa ja / tai säröä on enemmän.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Landola F6/Cut
Spiral
21.03.2008 20:47:44

Jotain hyvää, jotain huonoa. Varmasti kokeiltavan arvoisia mikkejä hintansa puolesta.

Jep.

- Ei mitään omaa

Totta.

särmä

Voipi olla.

ja "muna" puuttui.

Tästä oon pikkusen eri mieltä. Aika mukavan kuuloiiset ovat semmoisella miedolla high gainilla. :D
Siis ihan selkeällä särösoundilla, muttei liikaa.

Saattaa toki olla nauhoitusvälineistöstä tahi soittajastakin johtuva.

Niin, surkea soittaja V-ampin läpi.
Ei vaan ihan totta, paöjon mieluummin sanoisin, että soitto kuulostaa paskalta, koska mikit ovat paskat. Totuus on kuitenkin se, etten ole kovin hyvä kepittäjä.

Enpä ole ennakkokeskusteluihin osallistunut, kun on mennyt turhan "ideologiseksi" välillä.
Eikä minulla ole mitään intoa näitä mikkejä nyt puolustella vaan sen takia, että tuli ostettua. Prkl, kuitenkin vaan 80 euroa (2Xhumbucker + aktiivihumpparisetti), eli vaikka olisivat paskaa, olen tehnyt huonompiakin kauppoja.

Ja se täytyy vielä sanoa, että kalliimmista mikeistä minulla EI ole kokemuksia.
SD:n JB/Jazz -setti on parissa kitarassa, ja yhdessä SD:n aktiivi-Blackoutsit.
Noiden rinnalla nämä TESLAT ei jää varjoon.

Vielä pari videoa lisää huonoa soittoa noilla mikeillä! :)
http://www.youtube.com/watch?v=VT2PEgoVH78
http://www.youtube.com/watch?v=3DrVeIxkUm0
Spiral
21.03.2008 20:48:54

Edit: saiskohan tuota otsikkoa muutettua "Tesla -kitaramikkien testausta" tai jotain, sillä pelkkä "Tesla tuotetestit" ei välttämättä kerro ei-kimppatilaajille mitään?

Perhana, ei tuota otsikkoa saa enää editoitua. Harmi.
McNulty
21.03.2008 22:17:32

Saa. Esim. singlecoileja 24e/kpl ovh. Siitä vielä pari euroa tinkaa pois. Samoin humbuckereita saa 29e hintaan ja tingittynä 25e/kpl.

Economy PAF, Ceramic Magnet _
8.7k.Ohm. M213
29,-

Hot Singlecoil, Ceramic Magnet _
5.7k.Ohm. MP112
24,-

Ja varmasti jos tilaat esim. 50kpl niitä 30-40e mikkejä, saat ne edullisempaan kappalehintaan. Ihan kotimaan Millbrookista. Tutkitaan ennenkö hutkitaan, eiksje?
byt' v kurse volkov
Twinkle
22.03.2008 00:20:49

Passiivipalikathan ei ollut läheskään noin kalliita, singlecoilit maksoi jonkun 10 euroa kappale ja humpparit 15. Aktiivit oli taas sen 20 euroa pala tarvittavien potikoiden ja hardwaren kanssa.

Ja varmasti jos tilaat esim. 50kpl niitä 30-40e mikkejä, saat ne edullisempaan kappalehintaan. Ihan kotimaan Millbrookista. Tutkitaan ennenkö hutkitaan, eiksje?

Milbrookista tai mistään ei saa KA:n aktiiveja koska semmoisia ei ole edes tehty. Singlecoilien hinnat jäi kimppatilauksessa noin kolmannekseen siitä mitä Kent Armstrongin vastaavat yksittäiset osat maksaa.

Tutkintaosasto kuittaa, siirrämme takaisin hutkintaan.
McNulty
22.03.2008 00:40:01 (muokattu 22.03.2008 00:40:46)
Milbrookista tai mistään ei saa KA:n aktiiveja koska semmoisia ei ole edes tehty.

Kuka on aktiivimikeistä mitään puhunut? Ylipäätänsä "tavanomaisilta kuulostavista" mikeistä höpistiin ja jos minulle annetaan referenssiksi 20-25e niin Kent Armstrong osuu siihen hintahaarukkaan. Turhaan sie siellä lässytät ja yrität kesken pelin muuttaa sääntöjä.

Singlecoilien hinnat jäi kimppatilauksessa noin kolmannekseen siitä mitä Kent Armstrongin vastaavat yksittäiset osat maksaa.

Siekös sen tilauksen hoiditkin? Eli mitä tuli singlecoilit maksamaan? 6-7e? Postikuluineen ja tulleineen myös?

Tutkintaosasto kuittaa, siirrämme takaisin hutkintaan.

Jospa tutkintaosastonne opettelisi ensin sisälukutaidon ja lukisi sitten mistä oikein keskusteltiin ja postaisi vasta sen jälkeen näitä viiltäviä vastineita.
byt' v kurse volkov
Twinkle
22.03.2008 01:20:01 (muokattu 22.03.2008 01:28:15)
Kuka on aktiivimikeistä mitään puhunut? Ylipäätänsä "tavanomaisilta kuulostavista" mikeistä höpistiin ja jos minulle annetaan referenssiksi 20-25e niin Kent Armstrong osuu siihen hintahaarukkaan. Turhaan sie siellä lässytät ja yrität kesken pelin muuttaa sääntöjä.

En muuta tässä mitään vaan luen koko keskustelun ja otan jälleen asioista selvää. Joten selitän:

Siekös sen tilauksen hoiditkin? Eli mitä tuli singlecoilit maksamaan? 6-7e? Postikuluineen ja tulleineen myös?

En, mutta ne hinnat on kaikkineen tuolla esillä ja niitä pääsee kattelemaan jos haluaa. Mutta joo, yksittäinen singlecoil maksaa semmotteen 9 dollaria tuolla, minkä se sit tekee vajaan 6 euroa ilman tulleja ja veroja ja sen sellaista.

Ja tiedän myös mitä maksoin, tiedän myös mitä tilasin. kuusi passiivista mikkiä, 4 sinkkua ja 2 humpparia, yhteensä noin 70 euroa. 70 euroa / 6 kappaletta = 11.6 euroa per kappale tulleineen, veroineen ja posteineen. Tuo on keskimääräinen hinta siis, hajontaa tulee tietty hieman siitä että sinkut maksaa vähemmän ja humpparit hitusen enemmän ja toinen malli maksoi enemmän kuin toinen. Keskihinta tässä tapauksessa jäi siis tuohon 11.6 euroon, sinkun todellinen hinta riippuen mallista oli 6-12 euroa.

Jospa tutkintaosastonne opettelisi ensin sisälukutaidon ja lukisi sitten mistä oikein keskusteltiin ja postaisi vasta sen jälkeen näitä viiltäviä vastineita.

Tutkintaosasto tarkasteli koko keskustelun ja viitteet ensin. Ensijaisesti kun tiedän, ettei yksikään passiivi tuolla maksanut tuommoista summaa, niin katsoin mistä mikistä luultavasti puhutaan vertaamalla hinnastoon. Aktiivit maksaa vain 12 euroa kappale, mutta aktiivisetti on lähimpänä edellä esitettyä hintaa. Siitä aattelin tämmöisen pienen kummajaisen tähän tuoda koska esim. minä en maksanut lähellekään 20 - 25 euroa yksittäisestä mikistä tuolta hankkiessa.

Että tämmöistä, ymmärtänet vissiin mistä on kyse. Ei ole minun vikani jos jotkut yksityiskohdat kuten hinnat ei muilla pysy kasassa etenkään kun tuotteiden nimiä ei mainita.
Spiral
22.03.2008 07:14:30

Jaahas, täällähän on taas hyväntuulista keskustelua.
Tympee Huttunen
22.03.2008 09:03:43
Jaahas, täällähän on taas hyväntuulista keskustelua.

Katsoin samaa:) Itse heitän luultavasti tänään Teslan Plasma-setin kiinni. Kirjoitin tuonne kimppatilaus-huoneeseen aiemmin, että mikkien arvostelu voi olla välillä aika vaikeaa. Ensinnäkin itse vaihdan kielet usein samalla, enkä enää voi olla varma miten paljon soundi muuttuu mikkien, ja miten paljon uusien kielien, myötä. Muutenkin samat kamat kuulostaa välillä paskalta - välillä aivan mielettömän hyvältä.

Ainoa tapa mikkien soundivertailuun olisi joku ennen ja jälkeen nauhoitus ja eri mikkimerkkien vertailu samassa kitarassa ja samoilla kielillä. Silloin voisi hieman päästä jyvälle mikkien ominaissoundista. Jos äänittää vain pelkästään uutta mikkiä, on hieman vaikea päätellä (niin hölmöltä kuin se kuulostaakin) mihin suuntaan uusi mikki soundia vie ja miten iso osa soundista on mikkien antamaa. Signaalitiessä voi olla monta seikkaa, jotka vievät särmän, munan yms.
Sensonic
22.03.2008 09:29:35
Signaalitiessä voi olla monta seikkaa, jotka vievät särmän, munan yms.

Toi on totta. Jopa p*sk* piuha voi viedä potkun soundista. Mulla on yksi tällainen piuha, joka lisää diskanttia soundiin ja vie bottomia pois. Eipä sitä ole tullut käytettyäkään, vaan se lojuu kaapin pohjalla. Piti muka olla vielä suhtkoht hyvälaatuinen piuha :-(

Itse soittelin eilen illalla Plasma II:lla varustetulla Wolfin PRS -kopiolla ja vertailin Plasma II:ia DiMarzion ToneZoneen ja Gibsonin '57:aan. Kitara oli yhdistetty Pocket PODiin ja soittelin kuulokkeilla, kaikissa kitaroissa ehdat Optimat (vaikka olenkin yleensä pihi musakamojen ostossa, niin Optimoista en tingi).

Eipä tuossa paljoa huomannut eroa ainakaan noilla kamoilla. ToneZonen ja Plasma II:n output oli suurin piirtein sama, Plasma vähän kirkkaampi kuin ToneZone. Gainia löytyi kummastakin suurin piirtein saman verran, artificial harmonicseja oli helppo saada aikaiseksi.

Soundin omaperäisyyteen en ota kantaa, koska mun mielestä suurin osa "omaperäisestä soundista" tulee omista sormista. Mulle on tärkeintä, että mikistä löytyy tarpeeksi gainia ja että se ei kuulosta tunkkaiselta. Loppu tulee sitten omista sormista.
Miikathebest
22.03.2008 19:19:19

Nyt on VR Nitrot kiinni Wolfissa ja dokumentit tehty.
Soundi on huono. Soittaja on huono. Kaikki on huonoa. Juotin sitten epähuomiossa mikkikytkimen toimimaan väärin päin... mukavaa vaihtelua.

Kuvat löytyy täältä: http://picasaweb.google.fi/miikavenalainen/WolfSSTeslaVRNitroMikit
Äänet täältä: http://www.mikseri.net/artists/miikantestit.106718.php
Liikaa säröä!
L.H
22.03.2008 22:29:35
Onko näistä mikeistä/hinnoista/tilauksesta jossain muualla juttua, kun haku ei ainakaan löydä edes tätä keskustelua?
...and the road becomes my bride
Miikathebest
22.03.2008 22:34:15

Onko näistä mikeistä/hinnoista/tilauksesta jossain muualla juttua, kun haku ei ainakaan löydä edes tätä keskustelua?

Kimppatilaushuoneessa on.
Liikaa säröä!
Tympee Huttunen
23.03.2008 13:32:34 (muokattu 23.03.2008 13:34:53)
Noniin, nyt on mikit kitarassa ja pienet vertailut tehty. Tulokset ovat, no mielenkiintoisia tietenkin ja soitot menee ihan päin mäntyä, mutta eipä sillä väliä:D

Huoneen puolella siitä juttelinkin, että nyt alkaa arvausleikki mikeistä. Vertailussa on Etumikki A, Etumikki B, Takamikki X ja Takamikki Y.

Mikit ovat siis Teslan Plasma II ja Gibson Les Paul Studion orkkikset.

Äänityslaitteen PodXT ja Exhaustedin 5150-mallinnus (muistaakseni vähän muokattuna) ja cleanina joku jazz clean, jonka otin suorana vahvistinmallinnuksena. Tuosta syystä soundi ei ole kovin läski.

Clean-näyte. Noin minuutin jälkeen vaihtuu "Etumikki A" "Etumikki B":n.

http://koti.mbnet.fi/plommi/teslagibson/mikkivertailuclean.mp3

Särönäyte:

Takamikki X:
0-16s 28-37s 55-1.04m

Takamikki Y:

16-28s 37-55s 1.04m-Loppu

http://koti.mbnet.fi/plommi/teslagibson/mikkivertailusarolla.mp3
TOM Floydrose
23.03.2008 14:17:17
Mäkrön testistä...

Cleanit skippaan

säröpätkät:
Stereoiden kautta (Dalin 606 kajarit+12subbari helevetin isolla) lämpenin enemmän X-mikkiin. Kuulokkeiden kautta (Sennheiser 555) lämmitti taas Y-mikki

:( tiiä sitte

veikkaus (sisältää huumoria): itelle ottasin Y-mikin, koska se on Gibsonin.
papitsu
23.03.2008 14:24:38 (muokattu 23.03.2008 14:26:02)
Cleaneista A kuulosti paremmalta - jotenkin lämpimämmältä ja sillain. Enemmän alapäätä, kenties. B oli liian muovinen ja terävä, en tykännyt niin kauhiasti.

Säröistäkin ensimmäinen (X) oli vähän parempi, mutta ei tuossa eroa juurikaan kyllä ollut. Y kuulosti ehkä jotenkin "likaiselta" ja demppauksissa ohuemmalta ko X. Ehkä huonompaa soittamista kuin X:ssä, ehkä ihan mikistä johtuvaa.

Nojoo, eipä noissa kummassakaan eroa ollut juuri yhtään, ja huonojen tietokonekaijuttimien kautta kuunneltuna ne pienetkin erot varmasti suodattui pois. Mutta veikataanpa notta A ja X ovat Tesloja. :)
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)