isojussi 21.03.2008 11:15:58 | |
---|
Olen jotenkin ymmärtänyt, ettei hän tanssimusiikkia tahkoa, joten ehkä palkkaus keikkarikkaina kuukausina mahdollistaa myös laakereilla lepäilyn huonompina aikoina.... Mitä sillä on väliä - ei yhtään mitään. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
isojussi 21.03.2008 11:19:09 | |
---|
Mitä muusikko tienaa vuodessa, 30-35 tonnia? Ei sillä kyllä mitään sadantonnin asuntolainaa lyhennellä. Ainakaan elinaikanaan. Siis ihan mielenkiinnosta kyselen. Höpö höpö. Toihan on ihan normi teollisuustoimihenkilön vuosipalkka. Minkälaisia asuntolainoja luulet niillä olevan? Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
isojussi 21.03.2008 11:35:22 | |
---|
Tuli tässä mieleen näitä märinöitä lukiessa eräästä idolistani, Jaakko Teposta hiljan tullut dokumentti. Jaska siinä kertoili, että kuumimpana aikana ei paljon kotiin kerinnyt, vaan tieto seuraavista keikoista ja keikkapaikoista tuli tien päälle ja matka jatkui... Tässä valossahan voisitte "oikeat tassimuusikot" mennä Jaakolle selittämään, kuinka ei millään voi jaksaa vetää keikasta toiseen kybällä, - tai edes ystävällinen ilme naamalla - kun se työ on sitä samaa päivästä toiseen..... Tällä palstalla ei taida mun lisäkseni kun Jon Lord ja Tankoprinssi tietää oikeesti mistä mä puhun. Mutta mepä onkin tehty "oikeitakin" tanssikeikkoja. Loorti vallankin ja minä vähitenkin, mutta kumminkin. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
irmeli 21.03.2008 11:39:01 | |
---|
30 tonnin vuosituloilla lyhennellään kevyesti 100 tonnin asuntolainaa. Nimim. kokemusta on. Eipä tosin ole itsensä lisäks muita suita ruokittavana. Ja jos aloittaa lainan lyhentämisen viiskymppisenä, niin se onkin jo toinen juttu. Eiks suomalaisen keskiansio ole n. 2200e/kk? Sehän jää alle 30 tonnin. |
Lennu 21.03.2008 11:43:50 | |
---|
30 tonnin vuosituloilla lyhennellään kevyesti 100 tonnin asuntolainaa. Nimim. kokemusta on. Eipä tosin ole itsensä lisäks muita suita ruokittavana. Ja jos aloittaa lainan lyhentämisen viiskymppisenä, niin se onkin jo toinen juttu. Eiks suomalaisen keskiansio ole n. 2200e/kk? Sehän jää alle 30 tonnin. No aika synkkää; eihän tommosilla liksoilla kannata käydä missään töissä 8( En mee. "Paras olla oma juro itsensä, homma toimii jos on toimiakseen. Esimerkkinä käy Lennu, se ei ikinä sano mitään järkevää ja se elää silti vakiintuneessa parisuhteessa!"
- Sam Other |
EP 21.03.2008 11:45:49 | |
---|
.. jos aloittaa lainan lyhentämisen viiskymppisenä, niin se onkin jo toinen juttu.. Ihan sama, et sä saa sitä maksettua kämppääkään täältä mukaasi ja laskujahan aina riittää ..osaan pystyy itsekin vaikuttamaan, osaan ei juurikaan! |
EP 21.03.2008 11:48:33 | |
---|
No aika synkkää; eihän tommosilla liksoilla kannata käydä missään töissä 8( En mee. Tähän vois kysyä, että kannattaako yleensäkään tehdä työtä? ..kyllä mulle toi raha riittää, mutta sitten se työ ei saa paljua rasittaakaan! :D |
eskoensio 21.03.2008 12:18:59 | |
---|
Kyllä se on niin että muusikolla täytyy olla hyvin ansaiseva vaimo. Tilatkaa eläkelaitoselta ote eläkekertymästä niin onko tulevaisuus taattu, kun eläke aika koittaa.Teet vaikka 150 keikkaa vuodessa niin 20 tonaa on tiukassa, harva täällä tekee niinkään monta. Minä kyllä käsitän muusikkoksi sellasen joka elää muusikon palkalla. |
uruttaja 21.03.2008 12:51:30 (muokattu 21.03.2008 12:57:08) | |
---|
Kyllä se on niin että muusikolla täytyy olla hyvin ansaiseva vaimo. Tilatkaa eläkelaitoselta ote eläkekertymästä niin onko tulevaisuus taattu, kun eläke aika koittaa.Teet vaikka 150 keikkaa vuodessa niin 20 tonaa on tiukassa, harva täällä tekee niinkään monta. Minä kyllä käsitän muusikkoksi sellasen joka elää muusikon palkalla. Sulla se ei tuo lääkitys ole koskaan optimisissa. Puhut taas niin umpipaskaa ku olla ja pystyy. Vain täydellisen tietämätön tommosia kirjoittelee. |
eskoensio 21.03.2008 13:37:07 | |
---|
Oot kuule väärä henkilö minun lääkitystä arvostelemaan. Sulla oli ainakin eilen lääkitys kohilaan. |
uruttaja 21.03.2008 15:10:03 (muokattu 21.03.2008 15:12:29) | |
---|
Oot kuule väärä henkilö minun lääkitystä arvostelemaan. Sulla oli ainakin eilen lääkitys kohilaan. Ahaa. Ei sytytä yhtään kynttilää, ei edes kipinää. Tuo sun kirjoitus oli umpipaskaa. Palkkauksen jne, suhteen. Tietämättömyys alalta paistaa läpi. Mun lääkitys on aina piirun verran pielessä. |
uruttaja 21.03.2008 15:11:42 (muokattu 21.03.2008 15:22:40) | |
---|
Puhunko mielestäsi paskaa? Miks on kituutettava, jos on kurjaa? Tää elämä on mun mielestä sen verran ainutkertaista, ettei tätä niin idioottimaisen asian, kuin rahan takia kannata pilata. En mä edelleenkään väitä, ettei Jon Lordin kuvaama keikkaelämä, olis täyttä totta, enkä millään muotoa vähättele sitä. Sen verran kovia soittajia siellä resuaa, että jos vaan tahtoa ja uskallusta löytyy, niin vaihtoehtoja varmasti löytyy. Moni taitaa vaan tykätä tyytyä osaansa? Kuka on joskus kysynyt metsän havaitsemisesta puilta, vai oliko se päinvastoin. Tässä säikeessä meni yllättävän kauan ennenkuin toit tuon aspektisi esille. En ole väittänyt että paskaa olis ollu. Sitten asiaan: Aika tasaisesti on 1o keikkaa kuukaudessa koko tämän vuoden. Keikkakalenteri hyvin tiedossa jo viime vuoden puolela. Monissa pätkätöissä ei tiedä kovin montaa viikkoa eteenpäin. Mun kohdalla asiat on keikkarintamalla paremmin tänä vuonna ku viime vuonna, tai sitä edellisenä. Ei tule edes ehdotuksia niistä viime hetken paikkauksista. Työhygienia parantunut muutenkin aika oleellisesti. Puhun nyt juuri siitä minkä minä tiedän parhaiten, eli oman työn osalta. |
Anonymous-jazz 21.03.2008 15:24:29 (muokattu 21.03.2008 15:27:09) | |
---|
Kyllä se on niin että muusikolla täytyy olla hyvin ansaiseva vaimo. Tilatkaa eläkelaitoselta ote eläkekertymästä niin onko tulevaisuus taattu, kun eläke aika koittaa.Teet vaikka 150 keikkaa vuodessa niin 20 tonaa on tiukassa, harva täällä tekee niinkään monta. Mutta jos rupeat vaikka menestyväksi Liimikseksi niin tulee vaikka 150 donaa vuodessa. Minä kyllä käsitän muusikkoksi sellasen joka elää muusikon palkalla. Nykypäivänä vaikka kaivinkoneen kuljettaja voi nimittää itseään sillä nimikkeellä (muusikko) vaikka saakin liksansa kaupungilta. Usein vielä se lavavietti suuristuu mitä huonompia harrastaja soittajia. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
uruttaja 21.03.2008 15:30:19 (muokattu 21.03.2008 15:30:37) | |
---|
Mutta jos rupeat vaikka menestyväksi Liimikseksi niin tulee vaikka 150 donaa vuodessa. Nykypäivänä vaikka kaivinkoneen kuljettaja voi nimittää itseään sillä nimikkeellä (muusikko) vaikka saakin liksansa kaupungilta. Usein vielä se lavavietti suuristuu mitä huonompia harrastaja soittajia. Tuolla on huoneen puolella aiheeseen avattu säie. Menkää sinne vääntämään, kuka on muusikko kuka ei. Tuo AJ:n loppukaneetti on suorastaan mestarillinen. |
Lennu 21.03.2008 15:34:49 | |
---|
Mä erosin siitä huoneesta jo aikaa sitten, mä jatkeskelen sitten täällä. Ai mistä aiheesta? Ehämmä voikaan. Hyvää päivää :) "Paras olla oma juro itsensä, homma toimii jos on toimiakseen. Esimerkkinä käy Lennu, se ei ikinä sano mitään järkevää ja se elää silti vakiintuneessa parisuhteessa!"
- Sam Other |
baron 21.03.2008 15:55:13 | |
---|
Tuolla on huoneen puolella aiheeseen avattu säie. Menkää sinne vääntämään, kuka on muusikko kuka ei. Mä olin keikkailevien muusikoiden ammattiyhdistyksen Freelance-muusikot ry:n vuosikokouksessa. Ilmeisesti meitä ei montaa ole, meitä oli 6 rivijäsentä johtokunnan lisäksi. Ei, en ole tanssimuusikko! |
uruttaja 21.03.2008 16:00:03 | |
---|
Mä olin keikkailevien muusikoiden ammattiyhdistyksen Freelance-muusikot ry:n vuosikokouksessa. Ilmeisesti meitä ei montaa ole, meitä oli 6 rivijäsentä johtokunnan lisäksi. 928 jäsentä siinä puljussa on. Ne on niin kovia paavoja, ettei niiden tarvitse käydä ay-kokouksissa. Hyvä että sinä olit siellä. |
Anonymous-jazz 21.03.2008 16:00:35 | |
---|
Mä olin keikkailevien muusikoiden ammattiyhdistyksen Freelance-muusikot ry:n vuosikokouksessa. Ilmeisesti meitä ei montaa ole, meitä oli 6 rivijäsentä johtokunnan lisäksi. Onkohan sellaista yhdistystä vielä perustettu kuin kotitarvekiipparistien ammattiyhdistys. Sellainen on jäänyt vielä perustamatta olisin messissä heti. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
Mä olin keikkailevien muusikoiden ammattiyhdistyksen Freelance-muusikot ry:n vuosikokouksessa. Ilmeisesti meitä ei montaa ole, meitä oli 6 rivijäsentä johtokunnan lisäksi. Ne kaikki muut oli keikalla! Koskettelen soittimia... |
uruttaja 21.03.2008 16:08:49 | |
---|
Mä olin keikkailevien muusikoiden ammattiyhdistyksen Freelance-muusikot ry:n vuosikokouksessa. Ilmeisesti meitä ei montaa ole, meitä oli 6 rivijäsentä johtokunnan lisäksi. Sen verran korjausta tuohon sun kirjoitukseen. että Freelancemuusikot ry on Suomen Muusikkojen Liitto ry:n paikallisosasto, ei suinkaan ammattiyhdistys nimeltään Freelance-muusikot ry. |