Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki III
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10122 123 124 125 126
PappaSF
18.03.2008 23:33:11
Pitäsköhän vaihteeksi osallistua skabaan jos sitä jaksais. Perhanan flunssat on kiusannu ja vieny voimia.

Vielä on soittovehkeiden hankintakin pahasti hakusessa combon suhteen ym.

No kait se tästä suttaantuu.
Lennu
19.03.2008 00:00:40

huono huumorini on aiheuttanut varsinkin tuolla tanssimusapuolella hyvinkin paljon hämmennystä

Et oo kyllä mua onnistunu vielä koskaan hämäämään. Sambaa kehiin vaan , ja cha cha.
"Paras olla oma juro itsensä, homma toimii jos on toimiakseen. Esimerkkinä käy Lennu, se ei ikinä sano mitään järkevää ja se elää silti vakiintuneessa parisuhteessa!" - Sam Other
MadMatt
19.03.2008 14:18:20

Tuohon uuteen skabaan ei oo laitettu kuinka kauan on osallistumisaikaa. Voisitko WanhaWetäjä lisätä tuohon tuiki tarpeellisen dead-linen.
Nothin' but the blues
WanhaWetäjä
19.03.2008 14:37:35

Tuohon uuteen skabaan ei oo laitettu kuinka kauan on osallistumisaikaa. Voisitko WanhaWetäjä lisätä tuohon tuiki tarpeellisen dead-linen.

Hyvä kun huomasit tuon, korjattu on...jos tuo su 23.3 tuntuu liian pitkältä ajalta niin muutetaan, katotaan...

Tausta on ehkä vähän outo, mutta ainakin mä keksin siihen montakin eri tapaa soittaa...sointukierto on kuitenkin varsin simppeli.
yy kaa...mikä laatikko?
ruusteri
19.03.2008 15:59:49
Entäs jos voittaa skaban, mutta ei osaa, tai keksi hyvää taustaa, niin voiko taustan teon siirtää jollekin toiselle?
PappaSF
19.03.2008 16:10:40
Kyllä yleensä jollain on taustaa laittaa ja/tai sitten käyttää netistä saatavia valmiita taustoja.
willie
19.03.2008 19:09:52
Entäs jos voittaa skaban, mutta ei osaa, tai keksi hyvää taustaa, niin voiko taustan teon siirtää jollekin toiselle?

Tuskin kukaan pahastuu, jos Skaban voittaja siirtää taustan teon vaikkapa toiseksi sijoittuneelle, mikäli itsellä ei ole mahdollisuutta syystä tai toisesta toimia Skaban vetäjänä.

Mukaan vaan Skabaan. Täällähän on ihan rento meno, kuten parin edellisen sivun keskustelusta mukavasti käy ilmi :)
Bassoa vuodesta 1972.
WanhaWetäjä
19.03.2008 23:55:06

Mukaan vaan Skabaan. Täällähän on ihan rento meno, kuten parin edellisen sivun keskustelusta mukavasti käy ilmi :)

Olen pahoillani, katson jälleen peiliin ;-)

Vääntöä on lähinnä taustoista, wanhat urpot, kuten mä, kiukuttelee joskus jos on liian hevia, nuoremmat "tiluesat" taas jos on liian blues...

No, ehkä tää skaboissa selkeesti harvinaisempi lattaritausta tuo myös muita näkökulmia soittoon...kenties jopa uusia skabaajia.

"Sumuhenkilön" linkki sooloon kiukuttelee, välillä toimii, välillä ei, voisko joku tsekata?Mulla on Safari selaimena, se herjaa jotain...
yy kaa...mikä laatikko?
sedative
20.03.2008 00:10:59
Kyä syä! Ehdin kuunnella taustan ennen liikkeelle lähtöö päivällä, innostuin, painuin kotimatkalla kauppaan ja hankin öljyt. Nyt olen kärrännyt koko arsenaalin olohuoneen nurkkaan, laittanut puoliskon unille, korkannut jekkupullon ja kolmannen oluen.... Kaikki on siis varsin mainiosti. Paitsi, että yks saatanan piuha puuttuu!

Hieno tausta, jokatapauksessa..
Always remember to pillage BEFORE you burn.
kimurantti1
20.03.2008 16:49:20 (muokattu 20.03.2008 17:23:43)
Aivan mieletön tausta! Pakko päästä osallistumaan, pitää mennä tutulle äänittämään.

E: Niin ja stratomasterilla aivan mieletön veto. Mazahillakin on hyvä tatsi. Ainoa mitä kaipaisin, olis se, että porukka seuraisi vähän harmoniaa ja vetäisi muutakin kuin C-doorista, kun se noiden sointujen päälle olisi kuitenkin mahdollista.
willie
20.03.2008 18:57:15 (muokattu 20.03.2008 19:20:16)
WW :
Olen pahoillani, katson jälleen peiliin ;-)

Vääntöä on lähinnä taustoista, wanhat urpot, kuten mä, kiukuttelee joskus jos on liian hevia, nuoremmat "tiluesat" taas jos on liian blues...

Ilmottaudun kuuluvani Vanhoihin Urpoihin.. :) Kiivaampikin keskustelu sopii mun mielestä ihan hyvin, kun jotenkuten asiassa pysytään. Itse sorrun turhankin usein diplomatiaan ja pehmoiluun.. :)

--

Skaba vois olla voimassa vaikka su 22.3 klo 21 saakka, kun on noita pyhiä, jos on tarvis niin muutetaan tätä.

22.3. on lauantai.. ei sunnuntai. Siis tänä vuonna 2008.
Bassoa vuodesta 1972.
Krice
20.03.2008 19:20:13

Nyt kun vaihdoin kuvaputkimonitorista litteään näyttöön niin kohinaa ei kuulu juuri lainkaan. Ei tarvitse käyttää noise gatea yhtään ja voi laittaa gainia aika reilusti mallinnuksiin. Kohinan sijasta kuuluu sormien hinkkaus kieliin kun siirtyy toiseen paikkaan otelaudalla. Aiemmin kohina varmaan peitti ne äänet.
SikaSilu
20.03.2008 23:33:24
Aika mukavia ralleja porukka nykässy tuohon silsataustaan :) Tulee olemaan vaikeeta taas valita parhaat joukosta ja kostista.
"Watch my back" sano kyttyräselkä...
Ossi
21.03.2008 00:03:24 (muokattu 21.03.2008 00:45:34)

Aika mukavia ralleja porukka nykässy tuohon silsataustaan :) Tulee olemaan vaikeeta taas valita parhaat joukosta ja kostista.

Ja musahan ei ole loppupeleissä kilpailua vaan monimuotoisuutta :) Veikkaan, että joku noista akustisista rykäisyistä vie voiton. Eikä syyttä!

Ite lähdin imitoimaan Santanaa niin pitkälle kuin siihen kykenee ilman stimulantteja ja samalla tuli tsekattua miltä viimeksi hankittu soittopeli kuulostaa hät'hätää viisseiskalla tallennettuna. Lopputulos on just semmoinen turjakesoundi, mitä hainkin. Seuraavaksi täytynee keskittyä itse soittamiseen :D

P.S. Itse soittelen täysin fiilispohjalta niitä ja näitä, mutta tässä W.W.:n taustajutskassa oli jotain sellaista poikkeuksellista, mikä kosketti meikäläistä aivan täysillä. Kai se on se syke, mikä pistää ihmiset liikkumaan musan tahdissa.
Me like!
Susiääni
21.03.2008 00:31:30
Ainoa mitä kaipaisin, olis se, että porukka seuraisi vähän harmoniaa ja vetäisi muutakin kuin C-doorista, kun se noiden sointujen päälle olisi kuitenkin mahdollista.

Tästä ihan samaa mieltä, mutta toisaalta taas mitä syvemmillä vesillä liikutaan niin sitä enemmän täytyy osata uida. Jos osaa vaan vähän koiraa niikuin esim. mä niin sinne on turha lähteä. Tietty voi yrittää heittää volttia pelkillä kellukkeillakin.
WHAT THE HELL IS SO FUNNY ABOUT MY BANJO? Shouted he, and played some noodlin' around the Yankee Doodle
Ossi
21.03.2008 00:51:59

Ainoa mitä kaipaisin, olis se, että porukka seuraisi vähän harmoniaa ja vetäisi muutakin kuin C-doorista, kun se noiden sointujen päälle olisi kuitenkin mahdollista.

Samaa kaipaan itekin. Mutta kun ei osaa, on pakko mennä niillä mitkä on vähäisesti hanskassa.

*menee opettelemaan*
SikaSilu
21.03.2008 01:44:25 (muokattu 21.03.2008 01:56:45)
Juu se on niin, että minen osaa edes minkään skaalan nimeä, saatikka pätkääkään teoriaa. Heittelen menemään ihan hatusta. Oli heviä, tai humppaa, niin samoista aineksista lähtee soppa kehittymään. Mielelläni soittasin kaikki suohon, mutta kun en osaa. Onkohan mun kitarassa jotain vikaa, kun siitä ei löydy kun "blues" skaala ? :D
"Watch my back" sano kyttyräselkä...
Lennu
21.03.2008 07:46:56

Perkale, tänä iltana vois ehtiä jotain juostenkustua tiluttamaan, mitään taidetta tuskin ehtii tai osaa tehdä. Saatanan työt haittaa harrastuksia ;,(
"Paras olla oma juro itsensä, homma toimii jos on toimiakseen. Esimerkkinä käy Lennu, se ei ikinä sano mitään järkevää ja se elää silti vakiintuneessa parisuhteessa!" - Sam Other
Kitaristit_kunniaan
21.03.2008 11:37:03
Osaako kukaan sanoa missä toi samba/rumba taustanauha sävellaji menee? Ja mitä skaaloja käytitte tuossa kappaleessa?
Kyllä, Ibanez Roadstar II Seriesillä '83 soitan
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)