uk. 14.03.2008 17:19:50 | |
---|
Soundstore mm. tätä settiä myy ja varmasti muutkin, mutta ei ole osunut vielä silmään. Asiaan, millaisesta setistä on kyse: laatu/hinta. Voiko verrata jonkin muun tuotemerkin setteihin. Ihan mielenkiinnolla noita ruvennut havittelemaan, kun uudet rummut olis ostoslistalla tässä hyvinkin pian. Toki saatte ehotella muitakin settejä, uusia - käytettyjä. Hintahaarukka mulla on 700 - 1200€ Että sellaista. Ps. Laitetaan nyt linkki Soundstoren sivuille. http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/40_41/products_id/5155 |
Jeltz 15.03.2008 20:19:02 | |
---|
Jos budjetti on tuo, ja Stage Customit löytyy jo, niin lähtisin itse katselemaan ehdottomasti jotain reilusti paremman luokan settejä käytettyinä. Yamahan Recording Customeita näkyy ajoittain tuohon hintaluokkaan, samoin vanhempia Pearlin laatusettejä, kuin myös Tama Starclassic/Pearl Masters -osastoa. PDP ei koskaan ole oikein onnistunut vakuuttamaan. Kyseisestä setistä ei tosin ole mitään kokemusta. Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. |
moderndrummer88 18.03.2008 16:41:40 (muokattu 18.03.2008 16:42:05) | |
---|
Jos budjetti on tuo, ja Stage Customit löytyy jo, niin lähtisin itse katselemaan ehdottomasti jotain reilusti paremman luokan settejä käytettyinä. Yamahan Recording Customeita näkyy ajoittain tuohon hintaluokkaan, samoin vanhempia Pearlin laatusettejä, kuin myös Tama Starclassic/Pearl Masters -osastoa. PDP ei koskaan ole oikein onnistunut vakuuttamaan. Kyseisestä setistä ei tosin ole mitään kokemusta. Komp komp! Käytettynä saa oikeasti laadukkaita settejä tuolla 1200€:llä, toisin kuin pdp:t jotkaovat semipro-tasoa ja joiden rautaosista sekä työn jäljestä olen lukenut aika lailla negatiivista palautetta. "jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael |
savopie 18.03.2008 20:53:02 | |
---|
Jos budjetti on tuo, ja Stage Customit löytyy jo, niin lähtisin itse katselemaan ehdottomasti jotain reilusti paremman luokan settejä käytettyinä. Yamahan Recording Customeita näkyy ajoittain tuohon hintaluokkaan, samoin vanhempia Pearlin laatusettejä, kuin myös Tama Starclassic/Pearl Masters -osastoa. PDP ei koskaan ole oikein onnistunut vakuuttamaan. Kyseisestä setistä ei tosin ole mitään kokemusta. Kyse onki siitä, että kuka haluaa uusiksi rummuiksi käytetyt rummut? (ei mietitä vitagesettejä nyt) Ilman uudeuden karheutta. Rumilla vanhoilla kromihajlenneillä lugeilla? 805 on todella hieno, ja varmasti oikein hyväsaundinen setti. Tietyssä scenessä on tärkeää olla tietyn näköinen setti ja toi sopii siihen ku nyrkki silimään. Suomessa ei oo hirveesti mahollista saada sceneuskottavampaa rumpusettiä kuin tuo, jos sillä on soittajalle edes väliä. Pietu.
http://www.myspace.com/allfalldead |
Kailis 18.03.2008 21:18:36 (muokattu 18.03.2008 21:19:36) | |
---|
Kyse onki siitä, että kuka haluaa uusiksi rummuiksi käytetyt rummut? (ei mietitä vitagesettejä nyt) Ilman uudeuden karheutta. Rumilla vanhoilla kromihajlenneillä lugeilla? 805 on todella hieno, ja varmasti oikein hyväsaundinen setti. Tietyssä scenessä on tärkeää olla tietyn näköinen setti ja toi sopii siihen ku nyrkki silimään. Suomessa ei oo hirveesti mahollista saada sceneuskottavampaa rumpusettiä kuin tuo, jos sillä on soittajalle edes väliä. Se uutuuden (uudeuden) karheuden puuttuminen voi myös tarkoittaa sitä että rummut on ajettu sisään. Eikä tarvitse olla kromihaljenneilla (kromihajlenneillä) lugeilla. En tiedä skenestä, mutta tuohon voi kyllästyä nopeasti. Skenet vaihtelee niin nopsaan, jos sillä on soittajalle edes väliä. |
kimizu 18.03.2008 22:35:41 (muokattu 18.03.2008 22:36:13) | |
---|
Värillinen (tässä tapauksessa valkoinen) yleensä pulverimalattu hardware näyttää uutena hyvältä, mutta ei oikein kestä käytössä nuhjaantumatta. Paitsi ehkä musta kromi...? Kromatut osat taasen voi kiillottaa uudenveroisiksi vielä vuosienkin käytön jälkeen. Vain pointti jota ehkä kannattaa myös miettiä... |
moderndrummer88 19.03.2008 13:26:34 | |
---|
Eikai tässä nyt oikeasti olla hakemassa settiä ulkonäon perusteella? Huoh... "jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael |
savopie 19.03.2008 16:10:08 (muokattu 19.03.2008 16:12:06) | |
---|
Eikai tässä nyt oikeasti olla hakemassa settiä ulkonäon perusteella? Huoh... Veikkaan, että se on tässä tapauksessa yksi tärkeä kriteeri. Tosin vedän kylläkib vain törkeitä johtopäätöksiä käyttäjä uk.:n ulkonäöstä ja lainasetin basarikalvosta. Yleensäkin setin ulkonäkö on tärkeä settiä ostaessa: Mikä miellyttää silmää, miellyttää helposti myös korvaa. Ruskaa pakkasella. |
Paas 19.03.2008 16:14:41 | |
---|
Kyllä ulkonäöllä on merkitystä, minulle aika paljonkin. Mutta minun mielestäni uutta aloittelija-keskitason settiä on tyhmää ostaa uutena. Samalla rahalla saa käytettynä paljon parempaa laatua jos vähänkään viitsii odotella ja kyttäillä sopivaa. Toki jos uudet tietyn näköiset on pakko saada ja heti niin ei kai siinä sitten muu auta kuin ostaa uudet(ja tehdä huono kauppa). |
Rumpukapulat 19.03.2008 16:21:59 (muokattu 19.03.2008 16:22:25) | |
---|
Eikai tässä nyt oikeasti olla hakemassa settiä ulkonäon perusteella? Huoh... Mie en ainakaan henk kohtaisesti ostaisi settiä ellei se miellytä silmää, vaikka soundi olisin paras ikänä. Olkoonkin sitten pinnallista tai homohtavaa tai mitälie, mutta rummut on sen verran iso instrumentti ja omaan silmään sattuu het jos ei ulkonäkö natsaa. |
markkuliini 19.03.2008 16:25:36 | |
---|
Mie en ainakaan henk kohtaisesti ostaisi settiä ellei se miellytä silmää, vaikka soundi olisin paras ikänä. Olkoonkin sitten pinnallista tai homohtavaa tai mitälie, mutta rummut on sen verran iso instrumentti ja omaan silmään sattuu het jos ei natsaa. Eihän varmaan kukaan ostaisi. Tässähän oli puhe siitä että epäiltiin jonkun ostavan settiä PÄÄASIASSA ulkoisin perustein. ...kuvitellen että jokainen kuutio puuta tarkoitaa kissan päivät vitun pitkäksi ajaksi... |
uk. 20.03.2008 21:24:28 | |
---|
Ohhoh, ompas tullut palautetta. Setin ulkonäöllä on mulle aika paljon merkitystä. Ja en voi väittää, etteikö tuo ks. PDPn setti olisi nätti. Mutta tarkemmin kun aattelen, niin järkevämpää mun on ostaa ihan pro-tason setti pro tason pelleille. Rahani mä turhaan laitan menemään jos hankin tuon setin. Musatyyliin tuo setin ulkonäkö ym. sopisi kuin nenä päähän, kun siitä oli tuolla aikasemmin puhetta. |
Strumbali 20.03.2008 23:49:01 | |
---|
Pro-tason sitä ja tätä tavaraa. Munsta, ei ole olemassa pro-tason tavaraa. On vain kyse käyttötarkoituksesta ja siihen omasta mielestään sopivan välineen löytämisestä. Itse sahasin ja leikkasin yhtä symbaalia joskus, että soundi demoon olisi ok. No hitto, eihän se toiminut alkuunkaan. ;-) Niinkuin ei parin tonnin haitsuparikaan. Siis marka-aikana, youhhuh, remember those times, rolling away double stokes with rollator. Damn, unohdin mihin keskusteluun olin vastaamassa.... pakko vilkaista. |
Kailis 20.03.2008 23:52:14 | |
---|
Pro-tason sitä ja tätä tavaraa. Munsta, ei ole olemassa pro-tason tavaraa. On vain kyse käyttötarkoituksesta ja siihen omasta mielestään sopivan välineen löytämisestä. Itse sahasin ja leikkasin yhtä symbaalia joskus, että soundi demoon olisi ok. No hitto, eihän se toiminut alkuunkaan. ;-) Niinkuin ei parin tonnin haitsuparikaan. Siis marka-aikana, youhhuh, remember those times, rolling away double stokes with rollator. Damn, unohdin mihin keskusteluun olin vastaamassa.... pakko vilkaista. Avaa samalla kymmenes bisse, ei täällä lasketa... |
Strumbali 21.03.2008 00:03:52 | |
---|
Avaa samalla kymmenes bisse, ei täällä lasketa... Edes neljään? Joskus. |
Rumpukapulat 21.03.2008 00:17:25 | |
---|
Edes neljään? Joskus. Haist viddu! Mie kirjottelen baarista... töistä! |
markkuliini 21.03.2008 00:22:37 | |
---|
Edes neljään? Joskus. Kailis puhui itsekseen/itselleen vaan. :) ...kuvitellen että jokainen kuutio puuta tarkoitaa kissan päivät vitun pitkäksi ajaksi... |
Kailis 21.03.2008 00:27:19 | |
---|
Kailis puhui itsekseen/itselleen vaan. :) Eilen olin liikenteessä, tänään ei kehtaa. Kävin muuten Soundstoressa testaamassa Gibraltar Catapult pedaalin. Ei vakuuttanut. On hidas. Ja kun sitä rakennetta tutkii niin ymmärtää miksi. Liikaa kriittistä massaa. Sen sijaan Gibraltarin suoraveto oli helvetin hyvä, hintakin 199 euroa. |
Strumbali 21.03.2008 00:39:35 | |
---|
Eilen olin liikenteessä, tänään ei kehtaa. Kävin muuten Soundstoressa testaamassa Gibraltar Catapult pedaalin. Ei vakuuttanut. On hidas. Ja kun sitä rakennetta tutkii niin ymmärtää miksi. Liikaa kriittistä massaa. Sen sijaan Gibraltarin suoraveto oli helvetin hyvä, hintakin 199 euroa. Vai miten on, aina soittotilanne vaihtaa homman uusiksi. Iskeppä sama pedaali "lainabasariin," jossa on kalvo löysemmällä, mitä itse käytät. Siis niin löysällä, että ei ole reboundia tai muita hienoja ominaisuuksia. |
Vai miten on, aina soittotilanne vaihtaa homman uusiksi. Iskeppä sama pedaali "lainabasariin," jossa on kalvo löysemmällä, mitä itse käytät. Siis niin löysällä, että ei ole reboundia tai muita hienoja ominaisuuksia. Kaikki toimii, ei midn väliä |