Vallu-Veke 20.03.2008 22:24:34 | |
---|
Osaako joku perustella, miksi Eliminatorit on parempia kuin vaikkapa erittäin halpa P120P? Eliminatoreja jumaloidaan yleisesti? Eikö vaan? Mikä tekee sen hintaeron ja mikä niissä on loppujen lopuksi eroa halpoihin Pearleihin? Axixeja vedin täs yks päivä ja huomasin päivän selvän eron halpiksiin ja ne sopi ainakin mulle, mutta ne on sika kalliit ( se näkyi tekniikassa kylläkin.) Mutta mikä tekee eron noissa Pearlin vehkeissä, muu kuin hinta? Voisiko eron kuitata jollain Metaplanin jousivalikoimalla a' 2 eur? tms. Mitä niissä säädoissä jne. on eroa, mikä maksaa? Osaako joku selittää? Please ei tunteita, vaan perusteluja. Eikä mielipiteitä, mitä se kaveri on kertonut. Kertokaa siitä tekniikasta, missä mättää halpojen osalta ja miten se tuntuu mm. soittaessa. Erityisesti kiinnostaa ero kallis Eliminator vs. halpa P120P. |
Nolte 20.03.2008 22:36:20 | |
---|
nxvbvkjhuerghbxn3579328!!! |
Olli 20.03.2008 22:46:12 | |
---|
|
Eliminatorit jämäkämmät... Kyllä, mutta miten se tuplaketjun lisääminen voi lisätä hintaa niin paljon? Kokemukseni ja käsitykseni mukaan juuri se tuo sen sivuttaissuuntaisen jämäkkyyden pedaaliin. Toki, suoraveto asia erikseen. Jumalkokemuksia ei pedaalien kanssa ole tullut tehtyä. Ehkä en ole vielä matkustanut riittävän pitkälle, pedaalien kanssa. |
Vallu-Veke 21.03.2008 00:04:35 (muokattu 25.03.2008 09:22:30) | |
---|
Poistin tämän paskan |
Shitmanek 21.03.2008 00:18:20 | |
---|
Siis mitä niissä on muka eroa? Suurin ero on varmaan Eliminatorista löytyvät vaihdettavat camit. Toinen kysymys: Mitä iloa on mainostaa jotain tuotetta aivan simona, jos ei saa sponsoriapua? Tyytyväisyys tuotteeseen? Ei täällä monella luultavasti Sonorin diiliä ole, mutta silti merkkiä "mainostetaan". M.A.C.H.O. # 12 "Oh well, I'm a chartered accountant, and consequently too boring to be of interest"
"Come on, Bennett. Let's party." |
markkuliini 21.03.2008 00:18:59 (muokattu 21.03.2008 00:19:07) | |
---|
Siis eikö tosiaan löydy mitään muuta perustetta, kuin Pearlin omat mainokset? Tyhmiäkö te olette? "Kuinka saada rahaa, ystäviä ja vaikutusvaltaa." Toinen kysymys: Mitä iloa on mainostaa jotain tuotetta aivan simona, jos ei saa sponsoriapua? Kuka täällä mainostaa? Itse kysyit, sait ehkä mielestäsi huonoja vastauksia, mutta ei tässä topicissa kukaan kai "simona mainostanut"...? Musta täällä on vain yksi joka simoilee tällä hetkellä. ...kuvitellen että jokainen kuutio puuta tarkoitaa kissan päivät vitun pitkäksi ajaksi... |
Kailis 21.03.2008 00:22:47 | |
---|
Mitä iloa on mainostaa jotain tuotetta aivan simona, jos ei saa sponsoriapua? Osta Bradyt Simo. |
Sonormies 21.03.2008 01:01:30 | |
---|
Hyvä otsikko. Mulla on DW:n poljin ja käytän Taman ohjaustankoja. "Sonor macht frei." Nimim. Linnunlaulupuu |
Rumpukapulat 21.03.2008 01:04:24 | |
---|
Mulla on Sonorin halpa pedali ja se on hywä. |
Kailis 21.03.2008 01:11:24 | |
---|
Mulla on Premieriä kaikki. Vanha edp 300 suoraveto ja 6000 sarjan haikka. Haikka on kyllä niin hyvä ettei paremmasta väliä. Nyt kun ei keikkailekaan niin painokaan ei häiritse, päinvastoin. Pedaaliin ois tarkoitus päivittää teräsjouset, nuo elastomeerijouset ei kestä. Muuten pirun hyvä , paljon säätöjä. |
south_of_heaven 21.03.2008 01:14:45 | |
---|
mun jammut tublapetalin molemmat petalit on iha yhtä hyvii. Guitars are like assholes; Everybody has one. |
Olli 21.03.2008 02:06:13 | |
---|
Siis eikö tosiaan löydy mitään muuta perustetta, kuin Pearlin omat mainokset? Tyhmiäkö te olette? "Jämämäkämmät..." Ihan tosi. Minusta se on ihan sama tavara ja yhtä jämäkkä. Nehän on samasta puusta veistetyt. Toinen maksaa hieman vaan enemmän! Siis hieman vaan?! Niinkö? Siis mitä niissä on muka eroa? Toinen kysymys: Mitä iloa on mainostaa jotain tuotetta aivan simona, jos ei saa sponsoriapua? Miksi kysyt, jos vastaus ei kiinnosta? |
Perro Stupido 21.03.2008 08:27:56 | |
---|
Miksi kysyt, jos vastaus ei kiinnosta? Aivan. Mulla itellä on kotona sähkösetissä tuo P120, whatever, ja reeniksellä sit oikeissa rummuissa tupla-Ellut. Ja on vähän vitusti eroa niillä, anteeksi. Olisin ostanut sinkku-Ellun sähköihin mutta ku oon peeaa. 010011000100111101001100 |
Duro 21.03.2008 10:08:51 (muokattu 21.03.2008 10:22:29) | |
---|
En oikeen ymmärrä, että miks tähän on pitäny ottaa ainoastaan nää Pearlin pedaalit verrokeiks. Kaikilla valmistajillahan tuo tilanne on sama. Joillain löytyy vielä hurjempia hintaeroja. Verrataas vaik DW7000- ja DW9000-sarjalaiset. Alotuspostauksen perusteella kirjoittaja luultavasti pitäis 7000-sarjalaisia ihan yhtä hyvinä ja jämäköinä kuin 9000-sarjalaisia. Näillä sitä hintaeroa on vaan se 400€. Siinä sitä pitäs valittaa jos jossain, jos perusteet on näin fiksut :D Enivei, onhan P-120P:ssä ja Eliminatorissa ihan älyttömästi eroa. Eliminatoreissa on säätöjä enemmän kuin laki sallii kun taas halvemmassa pedaalissa niitä on ihan muutamat perussäädöt. Tuntuma on myös jämäkämpi rakenteen ja mm. tuplaketjun takia. Vaihtocamit tekevät myös paljon. Oon kyllä testannu kumpaakin pedaalia, eikä P-120P:kään mikään kehno ole. Hyvä peruspedaali peruspedaalia tarvitsevalle. Tuossa aikasemmin Pearlin sivuille vievät linkit ne erot kertoo aika hyvin. Ainahan siitä voi marista että "tuollaset erotko tekee 150€ lisähintaa lol", mut näin se menee kaikilla valmistajilla. Eliminator on Pearlin lippulaivapedaali, kun taas P-120P on perusmalli. Ohan Pearlilla sitten myös tuo (kai käytöstä poistuva?) ProStock-sarjan pedaali, jonka tarpeellisuutta en oikeen itekään jaksa ymmärtää, mut kuitenkin. Samasta puusta ovat veistetyt joo, mutta erinäkönen kaarnalaiva on tullu kummastakii :/ Jos sun omalle jalalles se P-120P tuntuu hyvin samanlaiselta kuin Eliminator, ni pitäydy ihmeessä siinä halvemmassa pedaalissa. Itellä se tuntumaero oli reilusti isompi, joten ostin ennemmin Eliminatorit. Kyse on siitä mikä kunkin jalalle paraiten toimii. Ei se kallis hinta siitä automaattisesti parempaa tee. Itse taas lähinnä nauroin Axiseille kun niitä testasin. Ennemmin polkisin P-120P:llä :) Muistaahan ihmiset kuitenkin Gene Hoglanin, joka studioidessa ja muuallakin on käyttänyt wanhoja Camcon pedaaleja, vaikka on Pearlin kanssa sopimukset ja Eliminatoritkin käyttöönsä saisi? ;) http://www.rumpalit.net/ |
Nolte 21.03.2008 11:19:44 | |
---|
Tuossa aikasemmin Pearlin sivuille vievät linkit ne erot kertoo aika hyvin. Niin minustakin. ;) Ketjun aloittaja ei ilmeisesti osaa englantia, kun ei niitä osannut arvostaa. Postaukseen vastanneiden haukkuminen/epäileminen tyhmiksi oli myös melko "älykäs" siirto jatkon kannalta. nxvbvkjhuerghbxn3579328!!! |
Dj.Dumbass 21.03.2008 17:26:27 | |
---|
Nii, ja jos kuvien perusteella yrittää itselleen hahmotella pedaalien eroja ni ei varmaan saa hirveesti irti... Vai oisko tässä nyt taas se "perinteinen" että keskustelun avaaja hakee m.net -hyväksynnän thomannilta tilaamiseen ja sitten kun ei olekaan tyytyväinen ostamaansa p-120 -pedaaliin, se tulee haukkumaan tänne kaikkia jotka kehottivat ostamaan sen jos ei erota sitä siitä kalliimasta... But what would Musamies do? |
Vallu-Veke 21.03.2008 17:27:53 (muokattu 25.03.2008 09:24:07) | |
---|
Poistin itse sensuurina tämän. |
Dj.Dumbass 21.03.2008 17:34:26 | |
---|
Ja eliminaattoreihin sisältyy myös se näppärä kuljetuslaukku. P-122tw -malliinkin sen toki saa, mutta se nostaa hintaa useita kymppejä... sinkku p-120:iin sitä laukkua ei ole saatavana. But what would Musamies do? |
Duro 21.03.2008 17:54:43 (muokattu 21.03.2008 18:00:27) | |
---|
Kuten tossa jo edellä sanoin, se pedaalin jalkaan sopivuus on aina soittajasta kiinni. Jos sun mielestäs se p-120p on yhtä hyvä tai parempi tuntumaltaan kun Eliminator, niin pidä se halvempi pedaali ja ole onnellinen. Omasta mielestä noissa oli tuntumallisesti vaikka mitä eroa ja päädyin siksi ostamaan kalliimmat pedaalit. Kaikilla valmistajilla on se halvempi ja kalliimpi malli että ei Pearl ole ainoa joka tätä "rip-offia" harrastaa. Sitä hintaeroa ei varmaan kukaan muu pystyis sulle lopullisesti selittämään kuin joku Pearlin tehtaan iso pamppu, eikä hänkään takuulla tälläsiä liikesalaisuuksia sulle tule kertomaan. Joten oma näkökanta on se, että aika turhaa hiuksien halkomista. Ehkä se "Elämä on!"-lausahdus sopis tähän suht oivallisesti? Kun ethän säkään pysty varmasti sitä sanomaan, että onko ne valmistuskustannukset samaa luokkaa vai ei. Oma mielipide on, että jos hommaa kalliit pedaalit vaan sen kalleuden ja uskotun paremmuuden takia, ni se ei ole mitään muuta kuin sen ostajan henkilökohtainen helvetti. Tokihan firmat luo sellaisen mielikuvan noista tuotteistaan, että jokin malli on se kallein ja paras jne. Tekevät vaan bisnestä. Joka tapauksessa, jos et itse nää niissä niin suurta eroa, että kannattaisi Eliminatoriin vaihtaa, niin jätä sitten vaihtamatta. Omasta mielestä hintaero on loppupeleissä aika pieni ja Eliminator on selkeästi erilainen ja parempi tuntumaltaan kuin halvempi pikkuveljensä. http://www.rumpalit.net/ |