jussilan 20.03.2008 10:51:35 | |
---|
Hei Tästä aiheesta löytyy varmasti kirjoituksia foorumilta, mutta ensimmäisen vahvistimen ostajana kumpaa suosittelisitte kotikäyttöön.. Fender blues junior vai Vox ac-15? Jotenkin on pakkomielle nyt saada tuollainen putkicombo.. Kokeilin 40W Fender hot rodia ja siinä oli kyllä sellaista potkua että ei tarvi kotona yrittää edes soittaa.. =) Thanks in advance!! |
Pasi 95 20.03.2008 11:18:25 | |
---|
"Roots" |
Ziggy Bubba 20.03.2008 11:33:23 (muokattu 20.03.2008 11:39:02) | |
---|
En tiedä onko noissa Fenkun putkimyllyissä yleisesti pahasti heittoa luotettavuuden kanssa, mutta kaverilla oli noiden kanssa todella huonoa tuuria. Ensin kaveri tilasi Saksasta Pro Juniorin, joka oli jo tullessaan tohjona, vaihtoi Blues Junioriin - sen kanssa kesti viikon ennenkuin se levisi. Toisella kerralla EQ:t tahi kaiku eivät pelittäneet, toisella kerralla masiina piti jotain aivan kummaa meteliä (ehkä putkien vaihto olisi jeesannut). Aika outoja ilmiöitä uudessa vehkeessä, anyhoo. Oma luottamukseni noihin hiukan karisi ainakin kaverin tarinoita kuunnellessa... E: Minäkin valitsisin noista Voxin, tuommosta pikaisesti testattuani yllätti meikän positiivisesti. "It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious."
-Bill Hicks |
M Hossa 20.03.2008 11:35:46 (muokattu 26.03.2008 23:08:45) | |
---|
Muusikoiden.net |
rainmaker 20.03.2008 11:57:51 | |
---|
Molemmista lähtee kyllä aika ensiluokkaiset cleanit pieneksi putkikomboksi. Ota se kumman soundista ja mojosta enemmän tykkäät ;) "Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz |
Sukkis 20.03.2008 12:10:41 | |
---|
Mitä ite oon tota AC-15 testaillu musaliikkees, nii oli kyl todella hyvät ja rikkaan kuuloset klinit. Jonkin verran kirkkaamman soundinen verrattuna esim. omaa peaveyn classic 50: seen. Tota Fenderii en oo testailul nii en pysty siihen kyllä vertailee. |
superfly 20.03.2008 12:39:51 | |
---|
Mulla on tuo Blues Junior ollut joskus ja kaupassa AC-15:sta testaillessani totesin että kyllä tuo Voxi kuulostaa todella paljon paremmalta. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
duc 20.03.2008 13:14:39 | |
---|
Blues Junior on ihan mainio vahvistin, mutta vaatii vähän modailua ja mahdollisesti kajarin vaihtoa että siitä saa kaikki irti. Voxin pitäisi olla pakasta vedettynä toimiva peli... mutta kannattaa tietenkin vertailla itse vahvistimia jos suinkin mahdollisuutta on. |
jussilan 20.03.2008 13:44:12 | |
---|
Ok... kiitti vastauksista, ihan mielenkiintoista faktaa! |
pulliha 20.03.2008 16:34:38 | |
---|
Mää ottaisin Voxin. On mun korvalle pehmeempi ja "monipuolisempi" kuin fenkku. Käy silti testaamassa ! fak me |
PappaSF 20.03.2008 19:09:38 (muokattu 20.03.2008 19:16:12) | |
---|
Kävin tänään hakemaan just VOX AD50VT ja hyvin soundasi ja voi soitella todella alhasillakin volyymeillä niin ettei soundi kärsi, on tarpeeksi säätöjä, saa kirkasta saa rososta jne. soundia. Ja riittäähän tuossa puhtia isompaakin soittoon vaikka bändin kera. Yllättävän kivan oloisia ovat nuo VOXit. Nyt on sitten kaks comboa (vajaa 2 kuukautta uutena ostettu Roland Cube 30X, joka toimii GT-8:n kanssa vallan mainiosta mutta yksinään ei oikein tyydytä ja siksi hankin tuon VOXin) |
Valdemart 20.03.2008 19:16:11 | |
---|
Kävin tänään hakemaan just VOX AD50VT ja hyvin soundasi ja voi soitella todella alhasillakin volyymeillä niin ettei soundi kärsi, on tarpeeksi säätöjä, saa kirkasta saa rososta jne. soundia. Tuo onkin pääasiassa trankku. Päätteessä yksi putki. Itse mieluummin soittelen Fender 600 Championillani. Ad50 on vain bändin kanssa. Kesällä aattelin hankkia tilalle Ac-15. Saa mukavasti ruvellekin, ja hei sehä on putkipeli. ;) You Can't Put Your Arms Around a Memory |
PappaSF 20.03.2008 19:19:18 | |
---|
Tuo onkin pääasiassa trankku. Päätteessä yksi putki. Itse mieluummin soittelen Fender 600 Championillani. Ad50 on vain bändin kanssa. Kesällä aattelin hankkia tilalle Ac-15. Saa mukavasti ruvellekin, ja hei sehä on putkipeli. ;) Ei se haittaa vaikka onkin pääasiassa trankku, yllättävän hyvät soundit siitä lähtee ja oli kyll positiivinen yllätys tuo ja jättää taakseen Rolandin Cube 30X kirkkaasti jos en käytä soitossa GT-8 efektihärpäkettä. Testasin myös Switchbladea jossa soundi on kyllä hieno mutta sitä pitää soittaa kovemmalla jos haluaa soundia ulos ja kotona menis naapureilta hermot ;-) |
opaa 20.03.2008 19:20:03 | |
---|
Tuo onkin pääasiassa trankku. Päätteessä yksi putki. Eikös se ole etusessa? |
Numb 20.03.2008 19:20:51 | |
---|
Ei se haittaa vaikka onkin pääasiassa trankku. Oikein. Yksi lysti millä tekniikalla vahvistin on toteutettu. Jos soundi on sitä mitä on haettu, niin toteutustapa on merkityksetön. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
Eikös se ole etusessa? Pääteasteessa tuossa Voxissa. Marsuis yms. on usein etusastees. Ja meinasin vain trankulla sitä, että ne volajutut toimivat siksi noin hyvin. Ja hei mulla on itellä just toi sama peli, kyllä se hyvä on, mutta ei Fender Champion 600:sen voittanutta. You Can't Put Your Arms Around a Memory |
PappaSF 21.03.2008 00:13:49 | |
---|
Just soittelin tuota zydeemia Sähkis -> VOX AD50VT -> Fostex MR-8HD Digital Multirecorder. Voxista säädin manuaalisesti Tweed 4x12, Dealy efectillä ja Fostexissa on Hall reverbi ja kyll on ihan hemmetin nätit soundit Gainit ym. on noin keskivaiheilla säädettynä.(Hyvin tukee tuo VOX ja Fostex toisiaan soundillisesti. |
Läpistö 21.03.2008 00:34:52 | |
---|
Laney VC30! Siitä saa monenlaista soundia irti :) Musiikki on välineurheilua. |
M Hossa 21.03.2008 00:44:14 (muokattu 26.03.2008 23:09:05) | |
---|
Muusikoiden.net |
Lilli 21.03.2008 05:38:22 | |
---|
Noi Laneyn VC-sarjalaiset ei muuten ihan hulluja hintaisekseen ole, just ilman lupaa kämpillä jonkun VC:tä testailtiin. Söpön pieni se oli ainakin. No ei ne ihan mielenterveysongelmaisia ole nuo VC:t mutta karvaita kokeneena suosittelen vaihtamaan ainakin katkaisijat laadukkaampiin. Ja kombon kaiuittimien vaihtoa kannattaa myös harkita. "Saarijärven Paavoa en ole nähnyt mutta aamulla luulen nähneeni vessanpöntössä Jeesuksen!" - vaimo juhannuspäivänä 2000 |