Jani The Rock 04.02.2004 20:49:19 | |
---|
On myöskin hieman erilainen kuin odotin, kun myyjällä ei ollut kuvaa. Taitaa olla vanhempi malli, jonka body on muodoltaan reverse/peilikuva tuosta Gibsonin alkuperäismallista. Eli aikalailla samantyyppistä muotoa kuin Fenkun jag-stang kitaroissa. Mikitkin ovat hieman erilaiset, tallassa j-mallin humppari, kaulalla p-mallinen. Justiin näin ja kuulin tommosen livenä viikonloppuna. Näytti helvetin hyvältä ja kuulosti vielä paremmalta. Rough and tough and plenty mean. |
Ei tuolla mikityksellä samanlaista saundia saa, mutta sehän ei tietenkään tarkoita, että se kuulostaisi huonolta. Niin, no saako näillä pulttikaulaisilla Epi-replikoilla millään sitä aitoa saundia? Tuskinpa. Mutta näin alustavasti peli kuulostaa mainiolta. Akustinen sointi on mainio, sustainia löytyy paljon. Kotivahvistin-/kuuloketestejen perusteellakaan ei valittamisia. On muuten melkoinen halkokaula tuossa. Paksumpi jopa ku stingray-musarissa. Paksuuteen nähden kuitenkin yllättävän helpposoittoinen. Viikonloppusäätöjen jälkeen lisää... Pitää myös tehdä se edellä esitelty neckdivekiller-patentti siihen, kun tuppaa hitusen kallistumaan. |
2541 05.02.2004 13:39:28 | |
---|
On muuten melkoinen halkokaula tuossa. Paksumpi jopa ku stingray-musarissa. Paksuuteen nähden kuitenkin yllättävän helpposoittoinen.
Gibsonissa kaula on melkein turhankin ohut. Tuossa ei varmaan ole sitten se lapakaan niin herkkä murtumaan? Joskus kun pääsis sitä alkuperäistä non-reverseä vielä kokeilemaan, onkohan niitä edes Suomessa?
|
Incarnation 05.02.2004 15:35:34 | |
---|
Kotivahvistin-/kuuloketestejen perusteellakaan ei valittamisia. No jos kerran olet jo testaillutkin, niin kerros vähän minkälainen ominaissoundi siitä lähtee? Muriseeko vai kehrääkö? ;) "Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla."
-Jaristoteles |
Lord of the strings 05.02.2004 16:57:25 | |
---|
Mitä söpömpi eläin, sitä lujempaa se puree. |
Maisteri 10.02.2004 17:23:10 (muokattu 10.02.2004 17:24:36) | |
---|
No jos kerran olet jo testaillutkin, niin kerros vähän minkälainen ominaissoundi siitä lähtee? Muriseeko vai kehrääkö? ;) Tulipas testailtua Marsun kanssa. Tosin en päässytkään koko bändin kaa testailemaan, vaan yksikseni. Kyllähän se murisee todella mukavasti ja raskaasti. Tuntui sopivan todella mainiosti yhteen Marsuni kanssa, toisin kuin esim. Stingray-musari. Tatsin kanssa on toki totuttelemista, kun tuo on niin eri maailmasta kuin Ibanezini. Neckdivea en ihan kokonaan saanut pois hihnalukkojen asemoinnilla. Hitusen jäi kaulapainoisuutta, mutta varmasti korjaantuu nahkahihnalla. Vaatihan tuo passiivin sointimaailmakin ehkä hieman eri meininkiä soittotatsiin. On se sikapaksu kaulakin ehkä hieman hakusessa aluksi, mutta sepä on tottumuskysymys. Gibsonin ja Epiphonen Elite TB:ssä kaulan paksuus (nut width) on vain 1,5", kun tässä paksuus on 1,73". Jollain kai sitä aidon sointia on korvattava, kun ei ole neck-thru vaan pulttikaula. Enivei, nytpä mulla on 2 hyvinkin erilaista, mainiota bassoa. |
Bilharzia 10.02.2004 18:19:04 | |
---|
www.LifeofDebauchery.Com |
basistinalku 24.02.2004 17:28:05 | |
---|
nätii toi kyseinen soittopeli kyllä on ja varmaan hyvä soitinkin... Syö suklaata..! |
balzary 25.02.2004 10:15:51 | |
---|
keltasessa pörssissä epikan thunderbird tullu äskettäin myyntiin, jos joku sellaisen halajaa. sijainti tosin on pohojoseessa. Str prd skrz prdel! |
Typhus 26.02.2004 18:00:14 | |
---|
onhan se .... |
PolkaTulk 26.02.2004 18:16:08 | |
---|
Now baby taste some King´s Row... |
Jani The Rock 26.02.2004 19:45:49 | |
---|
Niin,hei,juu,kuka noita tuo?kiinnostais flying-v kiinnostas! Into-Luthmanhan se. Rough and tough and plenty mean. |
Maisteri 27.02.2004 18:15:42 | |
---|
http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=209&CollectionID=12 mahtaakohan kukaan tietää saako tätä suomeen? perkleen komea ja body on mahonkia eikä alderia kuten tossa "perus" TB:ssä ... ja kaula hardmaplea :) Kieltämäti ois kiva testata tuota. Vaikka mulla onkin jo epiphonen TB, joka saundaa loistavalle ja näyttää komealta, niin silti kaulan paksuus tuottaa onkelmia joissain jutuissa. Jonkinasteisesta nakkisormisuudesta kun kärsin. Normaalimalleissa kaulan paksuus on 1,73", mutta tässä goth-versiossa vain 1,5" eli sama kuin gibson-esikuvassaan. Noita ei taida vielä kauheasti suomesta löytyä. Onhan se "oikea" TB toki hienompi kuin tämä, muttei pahalta näytä tämäkään. |
Satis 06.03.2004 22:52:04 | |
---|
Oon kerran tuota TB:iä kokeillu ja hieman raskaalta tuntu (se tosin voi johtua siitä, että oon niin heiveröistä tekoa..), mutta muuten oikein miellyttävä kapistus. Ehkä itekin sellasen ottasin ellen olis niin kiintyny Fenderiin. Omenan kohtalo on kara |
Quu 08.03.2004 09:51:24 | |
---|
Mä tykkään kyllä tosta noista epin bassojen muodoista. Mun mielestä se on mukavaa, että ne tekee LP:tä, V:tä ja exploreria myös bassona. Hehe... Olisi aika tykkiä jos bändissä olisi sekä kitara, että basso vaikka lento-V:tä molemmat :) Mitään en oo koskaan ottanu! Koskaan en oo mitään ottanu! |
Leper 09.03.2004 20:58:57 | |
---|
Tuossa Epissä on vain se Thunderbirdien vika,että se meinaa keikahtaa koko ajan |
Superbeast89 19.04.2004 16:18:35 | |
---|
Ei ole aitoa rakkautta...
On vain itserakkautta ja rakkautta bassonsoittoon. |
Johnny Buzz 19.04.2004 21:46:11 (muokattu 25.04.2004 10:49:00) | |
---|
tässä jonkun mietteet miten korjata neck dive: http://www.lysator.liu.se/~wizkid/music/thunderbird_mod/ Mitäs luulette mahtaisko vastaava siirto toimia Gibsonin G-3 Grabberin kanssa? Se on kans aika kaulapainonen. Omassani on tuota kiinnitysnuppia hieman jo siirretty, mutta vielä on pikkasen kaulapainoinen. Kunnon nahkahihna auttaa myös huomattavasti. Ei oikein viittis lähtee porailemaan turhan päiten reikiä basson runkoon. Aika helposti siihen G-3:een ois kuitenkin toi homma tehtävissä. |
juici 22.04.2004 15:27:31 | |
---|
Seikkoihin ulkonäöksellisiin sanottakoon vielä, että munkin mielestä Explorer ja Les paul-bassot ovat aika rumia. EB-3 ja TB taas ovat todella komeita otuksia. Komppaan. "Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla. |
Naama-amis 12.03.2005 12:37:31 (muokattu 12.03.2005 12:47:18) | |
---|
Kaivan vanhan threadin esille ihan piruuttani. Kahlasin nuo muutkin aihetta sivuavat ketjut läpi. Onko tästä thunderbird -bassosta jotain uusia kokemuksia, näkemyksiä, sanottavaakerrottavaa? Käytettynä noita näyttäisi liikkuvan minullekin sopivaan hintaan, ja myönnettäköön, että turhamainen kun olen, T-bird mallin bassoon huomio kiinnittyi ensimmäisenä ihan puhtaasti esteettisten ominaisuuksien ansiosta. Näin on varmaan käynyt joskus jonkulle muullekin, olettaisin. Olen tosiaan ihan ensmäistä bassoa hankkimassa tässä, rokkia ja metalliakin olisi tarkoitus muristella menemään. Ja oikeastaan kaikkea muutakin satunnaisesti. Koska kitaristi olen, niin eipä sen basson niin kovin kummoinen tarvitse olla, kun kitara säilynee edelleen ykkösinstrumenttina. Koreografia tekee bändin. |