Aihe: Putkiradiosta putkivahvistin
1 2 3 4
Tubeman
05.02.2004 08:18:17
Onhan nuo nyt niin komeita radioinakin etten ainakaan minä raaskisi hajoittaa, varsinkin tuon ylemmän lakkaus näyttää tosi siistiltä.Kyllä ennenvanhaan osattiin....

Olen nähnyt sellaisia putkiradioita 30-luvulta ettei paremmasta väliä,yhdessä oli varhainen RDS-systeemi,aseman nimi näkyi mattalasilla (oli ihan mekaaninen viritys..)

Toinen näytti euroopan kartalla lähettimen sijainnin,täytyy
etsiä linkit joissa näiden kuvat ja esittelyt on...
Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa..
KoskPaavo
05.02.2004 08:56:59
Sellaista näköviritysputkea mienasin yhteen AX84:ään laittaa, eikös Selmer-vahvarissa sellainen muinoin vilkkunut. Mistähän tää kytkentä löytyis.Siis se putkihan on kai aina EM84.
Soittaja selviää aina.
Tubeman
05.02.2004 11:44:19
Sellaista näköviritysputkea mienasin yhteen AX84:ään laittaa, eikös Selmer-vahvarissa sellainen muinoin vilkkunut. Mistähän tää kytkentä löytyis.Siis se putkihan on kai aina EM84.

Katsoin datalehdestä olisko siinä mallikytkentää,ei ollut kuin
raja-arvot min ja max. Niillä nyt pääsee jo eteenpäin,ei tuo nyt kummoinenkaan ole toiminnaltaan.
EMM putkia löytyy useita,monillasaiteilla on näytillä
erilaisia malleja oikein toimintaesityksinä.Tuo EMM on tupla
pylväs pilli,liekö palkit vastakkain vai rinnakkain.
Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa..
KoskPaavo
05.02.2004 17:02:03
Jeah, tollanenhan täytyy tehdä, siis jotenkin se ottaa efektin takaisinkytkennästä.
Soittaja selviää aina.
ihis
05.02.2004 19:55:09

Mulla on kans joku ihme vilkkuvalo, mut se on EM80... Siinä on on vihreä kapea viiva, kun asema ei ole kohdallaan ja se viiva levenee, kun asema menee kohdalleen. Eli se on tuo "näköviritysputki"? Kö?
I'll brake every bone in your body!! ..hittin'n spinnin'n kickin'n swinging. Mad Monkey strike is just beginning!
sihvoh
05.02.2004 22:06:12
Mulla on kans joku ihme vilkkuvalo, mut se on EM80... Siinä on on vihreä kapea viiva, kun asema ei ole kohdallaan ja se viiva levenee, kun asema menee kohdalleen. Eli se on tuo "näköviritysputki"? Kö?

Sehän se, netistä löytyy kytkentöjäkin tuolle:

http://koti.mbnet.fi/siliconf/JukkaTolonen/ga/peakmtr/peakmtr.html
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
nicow
14.02.2006 22:29:26
Mistäköhän löytyäsi AGA stereo malli 3291-kytkentäkaavioita. Mulla on tuollainen, muttei pihahakkaan kun kytkee sen valtakunnan verkkoon.
massee
15.02.2006 20:49:30
Pitää nyt itsekin jakaa omat putkiradiokokemukset.

Hankin kirpparilta kolmisen kuukautta sitten Fenno Helmen. Laite oli ulkoisesti surkeassa kunnossa, siinä oli paljon muoviosia etulevyssä jotka olivat lohkeilleet rikki. Radiopuolen mekaniikka oli myös paskana, eikä entisöinti tullut siten kyseeseen. Ryhdyin purkamaan radiota pala kerrallaan. Kaverin kanssa eroteltiin radioputket vahvistinputkista ja purettiin turha elektroniikka niiden ympäriltä pois. Loppuviimein homma oli tosi yksinkertainen ja nykyään härvelissä hehkuu vain alkuperäinen etus-päättäri-yhdistelmäputki. Myös muuntajat, potikat, metallichassis ja puukuori ovat vielä käytössä. Soundit on kohdallaan ja ääntä toistaa itse haskeroitu 2 x 10" kaappi. radio maksoi 15 euroa.

Voisin aiempien kirjoittajien tapaan yhtyä siihen että chassis on usein hyvä ja helppo koekytkentäalusta uusille projekteille, itsellä ainakin meinaa tihkaista metallikoteloiden työstö. Radiochassiksessa on reikiä sen mitä tarvitsee. :)

Toinen ratio löytyi huuto.netistä ja hain sen 40e:llä pois kun sattui olemaan samalla paikkakunnalla. Celeston Aurum 55 toimii vielä täydellisesti, enkä viitsi sitä ryhtyä modaamaan. Kitara on kytketty perään ja helkkarin hyvin se soi siinäkin tarkoituksessa. Päättäri on EL84, sekin vaikutti ostopäätökseen.

Seuraava projekti on kai uraltone jr, madamppi tai Ax84 P1 saa nähärä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)