Aihe: Kysymys/vastaus topic part III
1 2 3 4 59 10 11 12 13122 123 124 125 126
Corleone
20.03.2008 07:18:54

Pien kysymys: Miten virpan maton saa sellaseks ettei se resonoi kokoajan ku tulee hiukan bassoa tai lyö tomeja? Tosi kireällä se on tällä hetkellä. Ikää matolla on bout 8 vuotta, ei kertaakaan vaihdettu :D pitäskö ostaa uusi?

Sit vielä sellane kysymys että mitä kalvoja (sekä ylä että ala) suosittelette että virvelistä saa sellasen napakan funkki-soundin? Tällä hetkellä siinä on alakalvona Taman alkuperänen läpikuultava lelu-kalvo ja lyöntikalvona Remo ambassador (valkone)

Kannattaisko pistää Remon Powerstroke 3 virppaan alakalvoks? Miten se käytännös vaikuttaa? Miks mä kyselen täällä tämmöstä asiaa enkä ite ota selvää? :D Vattu.. mut jos tohon resonointikyssäriin ja napakka funkki-soundikyssäriin joku viisas vois vastata ni kiitos :)
Moments of glory and pride. Panzer Deathride.
markkuliini
20.03.2008 17:42:39 (muokattu 20.03.2008 17:46:52)

Tuo yhdistelmäkin toimii. Ehkä CS Remo lyöntikalvoksi ja Ambassador reso olisi minun valintani (taas).
Normipaksuinen kalvo demppirenkaalla ei resonoi. Maton soundi katoaa.

Ja siis selvennykseksi

Ambassador snare side on siis tuo Hollmin tarkoittama resokalvo. Se siis on yli kolme kertaa ohuempi kuin normaali ambassador, ja tarkoitettu nimenomaan virvelin alakalvoksi. Mikäli virvelin alakalvoksi laittaa normaalin lyöntikalvon niin virvelin soundi kuolee täysin.

Ja maton kunto/laatu vaikuttaaa huimasti sen (liikaan) resonointiin. Kahdeksan vuotta vanha huonolaatuinen on luultavasti huono valinta jos haluaa ettei matto pärrää liikaa.

Mun valinat on virveleihin päälle ambassador coated ja alle ambassador snare side, ja sitten virttämällä ja demppaamalla haen musatyyliin sopivan soundin. Ei se musatyyli sieltä kalvovalinnoista mun mielestä niinkään löydy vaan virityksestä ja soittotavasta.
Joskin CS-kalvot on mun makuun usein liian keskiäänivoittoisia joten kyllähän se kalvovalinta tietenkin vaikuttaa. Mutta pointti on, ettei ole olemassa yhtä oikeaa funk-soundia ja klassiset funkkappaleet ovat kyllä soitettu useimmat ihan perusrummuilla ja kalvoilla.
...kuvitellen että jokainen kuutio puuta tarkoitaa kissan päivät vitun pitkäksi ajaksi...
Kailis
20.03.2008 18:37:12

En nyt lähde tässä taas kirjoittamaan noista ala-kalvo kokeiluistani, mm. coated Diplomat ei tapa soundia, ainakaan Bradyn....Oho lipsahti.
markkuliini
20.03.2008 18:47:36 (muokattu 20.03.2008 18:49:27)

En nyt lähde tässä taas kirjoittamaan noista ala-kalvo kokeiluistani, mm. coated Diplomat ei tapa soundia, ainakaan Bradyn....Oho lipsahti.

Diplomathan on 7.5/1000-tuumaa paksu kalvo, eli vain kaksi ja puoli kertaa paksumpi kuin ambassador snare side 3/1000-tuumaa. Paksuimmat virvelin alakalvothan (joita suositellaan raskaskätisille rumpaleille) taitavat olla 5/1000-tuumaa paksuja (emperor snare side.) Eli ei ero mikään valtava ole, mutta todella merkittävä kuitenkin.

Mä muuten tunnen yhden tyypin joka tykkää Zildjian Z power ridestä, eli kai tuokin mahdollista on että tykkää normaalikalvoista virvelin alla... :P
...kuvitellen että jokainen kuutio puuta tarkoitaa kissan päivät vitun pitkäksi ajaksi...
Kailis
20.03.2008 20:06:23 (muokattu 20.03.2008 20:07:45)

Googlettakaa Ross Garfield niin ymmärrätte kuka neuvoo näin;

"Whats the one thing that you find wrong with most drum kits
that you run into?
I think most guys dont know how to tune their drums, to be blunt.
I can usually take even a cheap starter set and get it sounding
good under the microphones if I have the time. Its really a matter
of people getting in there and changing their heads a lot. Not for
the fact of putting fresh heads on as much as the fact that theyre
taking their drums apart and putting them back together and
tuning them each time. The repetition is a big part of it. Most
people are afraid to take the heads off their drums.
When I get called into a session that cant afford to use my
drums and they just want me to tune theirs, the fi rst thing Ill do
is put a fresh set of heads on.
Top and bottom heads?
Yeah, usually top and bottom. Nine times out of 10 Ill put white
Remo Ambassadors on the tops, clear Remo Ambassadors on the
bottoms, and a Remo clear Powerstroke 3 on the kick drum. Ill
use a white Ambassador or a coated black dot Ambassador on the
snare top and either a clear Diplomat or coated Ambassador on
the bottom. A lot of it has to do with how deep the drum is. If its
five inches or less Ill usually go with an Ambassador, and if its
6 1/2 or bigger Ill usually go with a Diplomat. Just this little bit of
information really makes a difference in how the kit sounds.
markkuliini
20.03.2008 20:36:44

Googlettakaa Ross Garfield niin ymmärrätte kuka neuvoo näin;

No oletko laittanut ambassadorin pohjalle, ja kuinka toimii? Laita kanssa ääninäytteitä tänne koska mikäli Garfieldin poikaan on uskominen niin tuo toimii kuin tauti ja sulla on vielä sama yhdistelmä käytössä.
Kailis
20.03.2008 20:38:41

No oletko laittanut ambassadorin pohjalle, ja kuinka toimii? Laita kanssa ääninäytteitä tänne koska mikäli Garfieldin poikaan on uskominen niin tuo toimii kuin tauti ja sulla on vielä sama yhdistelmä käytössä.

Laitetaan Markku Liini, laitetaan...
markkuliini
20.03.2008 20:40:35 (muokattu 20.03.2008 21:09:06)

Laitetaan Markku Liini, laitetaan...

Laita, laita. Kiinnostuneena odotan. Ja soita muutakin kuin lujaa backbeattia. Onko sulla siis amb. vai dibl. kiinni?

Edit: typo-ääliö jälkisiivoaa
Kailis
20.03.2008 20:49:00 (muokattu 20.03.2008 20:50:50)

Laita, laita. kiinostuneena odotan. Ja soita muutakin kuin lujaa backbeattia. Onko sulla siis amb. vai dibl. kiinni?

Nyt on Bradyssä Diplomat coated, mutta kokeilumielessä voisin laittaa johonkin kun saadaan äänityssessiot käyntiin. Onko muitakin olemassa kuin luja backbeat? Aina oppii...

EDIT.

Voisin tietenkin MD:llä äänitellä, mutta menee muroille jos ei vie treenikämpän ulkopuolelle. Tulee runsaahkosti tilaa.
hollmi-5
20.03.2008 23:57:02 (muokattu 21.03.2008 09:16:30)
Mielestäni Ross G kehoittaa laittamaan Ambassador reson 5" virppaan ja syvempiin Diplomat reson.

Kailis on laittanut Diplomat-paksuisen lyontikalvon virveliin resoksi... Laitoin minäkin karvahatun päähäni kesähelteellä. Toimi ihan hiton hyvin sekin... Ei vain soundannut...
Soundit, piuhat ja kajarit.
Shitmanek
21.03.2008 00:15:01
Mielestäni Ross G kehoittaa laittamaan Ambassador reson 5" vrppaan ja syvempiin Diplomat reson.

Kyllähän tuossa Ambassador Coated lukee: either a clear Diplomat or coated Ambassador on the bottom. Ainakin minä ymmärsin että siellä on valkoinen Ambassador.
M.A.C.H.O. # 12 "Oh well, I'm a chartered accountant, and consequently too boring to be of interest" "Come on, Bennett. Let's party."
Kailis
21.03.2008 00:19:38

Mielestäni Ross G kehoittaa laittamaan Ambassador reson 5" vrppaan ja syvempiin Diplomat reson.

Kailis on laittanut Diplomat-paksuisen lyontikalvon virveliin resoksi... Laitoin minäkin karvahatun päähäni kesähelteellä. Toimi ihan hiton hyvin sekin... Ei vain soundannut...

Opettele englantia. Ja sun päätä tuntuu kyllä välillä palelevan niin paljon että pidä se karvahattu saunassakin päässä.
Tindrum
21.03.2008 00:30:42
Ross Garfield???
Kuka vi''u on Ross Garfield?
Mä viritän itse. Just silleen ku huvittaa.

Lepo.

?
m© Öööö, seittemän ja puol neljäsosaa...eiks nii???
Kailis
21.03.2008 00:38:17

Ross Garfield???
Kuka vi''u on Ross Garfield?
Mä viritän itse. Just silleen ku huvittaa.

Lepo.

?

Tällasia nimiä asiakkaina, et varmaan tunne mutta kysy kavereilta.

http://www.drumdoctors.com/coolstuff.htm
hollmi-5
21.03.2008 09:38:02 (muokattu 21.03.2008 09:38:20)
Opettele englantia. Ja sun päätä tuntuu kyllä välillä palelevan niin paljon että pidä se karvahattu saunassakin päässä.

Epäjohdonkukaisuuksia on tuolla linkin sivuilla muutenkin. Sulla Kailis on varmaankin ollut henkilökohtaista kokemusta Rossista ja hänen firman virittämistä rummuista, mutta olisiko oma järjenkäyttö suotavaa ja sallittua nettiä selatessa?

Symptom:
The Snare Drum has too much ring.

Cures:

1. Tune the heads lower.
2. Use a heavier head (i.e. Coated CS with Dot on Bottom or Coated Emperor).
3. Use a full or partial muffling ring.
4. Use an alternate Snare Drum.
5. Have the edges checked and/or recut to a flatter angle.

Tuollahan tuo lukee, että ihan CS alakalvoksi. Taitaa olla vahinko? Tai sitten kaikki muut ohjeet, joita olen lukenut, kaikki rumpuvalmistajat ja tuntemani rumpalit ovat väärässä käyttäessään resokalvoina virvelissä niihin rumpukalvotehtaiden yleisimmin suosittelemia ja valmistamia ohuita resokalvoja.

Ross käskee vaihtamaan alakalvotkin vähintään vuoden välein. Minulla on Hiliteissa (1990) alkuperäiset alakalvot. Kokeilin kerran niin, että laitoin kahteen 12" tomiin lyöntikalvoksi Ambassadorit ja alle toiseen Ambassadorin ja toisessa pidin alkuperäisen kalvon. Soundieroa oli ihan aavistuksen verran alkuperäisen reson hyväksi.

Reunaviisteetkin pitäisi uusia aina, kun jotakin tomia ei saa vireeseen. Taitaa herra tällä myydä omia palveluksiaan ja tehostaa näin myyntiä.
markkuliini
21.03.2008 09:49:19

Tuollahan tuo lukee, että ihan CS alakalvoksi.

Taitaa viitata tuo "on bottom" lätkän sijaintiin kalvon rakenteessa. Eli lätkä on tuossa alapuolella, niinkuin se coated-versiossa on. Clearissahan se on päällä.
Jupi57
21.03.2008 10:17:29
pidä se karvahattu saunassakin päässä.

"Ennen vanhaan ukot pitivät saunassakin (löylyssä) karvareuhkaa päässään."
Muisteli isäukkoni ihmetelleensä poikasena.
Tällä poistettiin saunomisen (löylyttelyn) aiheuttama raukeus ja väsymys.
Maalaisyhteisössä riitti tekemistä 24/7.

Tämä tarina on tosi!

Remo/Emperor virvelin alakalvoa olen kokeillut menestyksellisesti esim. Taman Swingstarin lättyyn.

Omakuvassani on (Slingerlandin setti) symbaali jossa lukee Sultan + kuun sirpin ja tähden kuva. Vanha ja harmaa on, mutta kuinkahan vanha?
Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni-
hollmi-5
21.03.2008 10:30:04
Taitaa viitata tuo "on bottom" lätkän sijaintiin kalvon rakenteessa. Eli lätkä on tuossa alapuolella, niinkuin se coated-versiossa on. Clearissahan se on päällä.

Tämä taitaa olla selitys.
Kailis
21.03.2008 12:54:00

Tunnistusta kaivataan. Olisin saamassa tällaisen setin 265 eurolla (410 $). Aika kaunis mielestäni, kun on valkoiset ja 12" ja 13" ei ole syvät. Mutta mitä sarjaa nämä on? Aika hyvin täällä on aikaisemmin pähkäilty vanhempia Premierejä, joten ajattelin että täällä ratkeaa.

http://cgi.ebay.com/Premier-6-Piece … ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)