Aihe: ERSE! Tune-o-maticin maadoitus
1
Spiral
20.03.2008 11:19:41

Huomasin juuri, että unohdin pistää maajohdon ennen tune-o-maticin vastakappaleiden paikoilleen nuijimista! Taas! Tämä tapahtu jo aikaisemmalla rakennussetillä.

Voi Erse!

Mikäs tässä olisi järkevin ratkaisu? Edellisen tein "ruuvi puun läpi tallaan saakka" -patentilla, mutta olisiko jotain elegantimpaa vaihtoehtoa?
Onko maadoitus pakko tehdä tallaan, vai onko se nimenomaan niin, että talla pitää maadoittaa kans? Luulisin jälkimmäistä.

Kyseessä siis beatmanin lp-rakennussetti:
http://picasaweb.google.com/laripsspiral/Kitara
HanskiS
20.03.2008 11:59:46
Moi

Mistäs kautta se maadoitusjohto lp mallisissa kitaroissa kulkee sinne "konehuoneen puolelle " ? Onko sille porattu joku reikä ?
Juniper
20.03.2008 12:20:57
Moi

Mistäs kautta se maadoitusjohto lp mallisissa kitaroissa kulkee sinne "konehuoneen puolelle " ? Onko sille porattu joku reikä ?

Konehuoneessa löytyy pieni reikä maajohdolle, joka menee tallalle tai stop barille.
HanskiS
20.03.2008 12:36:43 (muokattu 20.03.2008 12:37:33)
Konehuoneessa löytyy pieni reikä maajohdolle, joka menee tallalle tai stop barille.

Ei löydy vielä, mutta täytyy muistaa porata se reikä kunhan ensin poraan kolot tallalle.

Kiitokset jutun aloittajalle kun muistutti minua tästä asiasta.
Edelliseen, sg malliseen, jouduin kikkailemaan maadoituksen jälkikäteen muuten jo valmiiseen kitataraan.
mhelin
20.03.2008 12:42:31
Ei kaikkia Gibson LP:itä ole maadoitettu kieliin ollenkaan, humppareiden kanssa se ei ehkä ole välttämättömyys jos häiriönsuojaus on muuten hyvin tehty. Itse kyllä laittaisin paitsi jos tarvitsisin kitaran keikalle vetisiin olosuhteisiin. Ground lift kytkimellä tietysti selviäisi yhdelläkin kitaralla.
TOM Floydrose
20.03.2008 12:49:29
Ite unohdin myös sen TOMin maadotuksen. Mulla toimi, kun valuttelin johtavaa maalia siitä reijästä. Maali otti kiinni sinne bridgen vastakappaleeseen ja homma ok. Toiminu jo 5-vuotta :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)