Pylkkänen 22.01.2008 13:48:55 | |
---|
koska täällä ollaan vasta harkitsemassa (vahvasti) macciin sirtymistä, niin kertokaa te gurut, että onkos se macci oikeesti todellakin niin virusvapaa kuin useat lähteet kertovat, vai käytättekö mitään turvaohjelmia tai onko sellaisia edes... tai onko niihin tarvetta edes pienessä määrin... En ole mitään 3rd party ohjelmia käyttänyt. Ainoastaan OSX:n palomuuri päällä, sekä Applen omat trvallisuuspäivitykset. Yhtään virusta ei ole näkynyt, enkä usko että ihan heti on tulossakaan. Viikset miehen tekee! |
shovi 22.01.2008 14:36:50 | |
---|
koska täällä ollaan vasta harkitsemassa (vahvasti) macciin sirtymistä, niin kertokaa te gurut, että onkos se macci oikeesti todellakin niin virusvapaa kuin useat lähteet kertovat, vai käytättekö mitään turvaohjelmia tai onko sellaisia edes... tai onko niihin tarvetta edes pienessä määrin... Yksinkertaisesti ilmaistuna: ei. Tietysti palomuuria pitää pitää päällä, mutta sellainen on luonnollisesti sisäänrakennettu, joten et joudu asiaa miettimään yhtään. |
G-mies 22.01.2008 15:04:08 (muokattu 22.01.2008 15:08:33) | |
---|
For great justice. |
Värinä 22.01.2008 17:34:04 | |
---|
Someone once said that life's like a cow, but I don't know how... |
Woodoo 23.01.2008 19:39:34 | |
---|
Kohtapiakkoin itsekkin sinne kauppaan marssin ja ostan MacBoockin 2,2Ghz version. Porukka nähtävästi on itse vaihdellut muisteja, joten mikä muisti siihen käy. Mieluiten linkki juuri siihen palikkaan jonka olet itse sinne koneeseesi tunkenut. Näkee hiukan hintaa että kannattaako itse vaihtaa. Gigasta kahteen vaihto kun maksaa 140e, eikä edellisiä muisteja saa edes itselle. On suolanen hinta.. Ja jos paljon halpenee voisi ehkä suorilta laittaa 4gt :) |
Janie Jones 23.01.2008 20:33:39 | |
---|
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths) |
Woodoo 24.01.2008 02:00:33 (muokattu 24.01.2008 02:01:21) | |
---|
Niinpä onkin suur kiitos :) ja heti selvisi että yhteensä 4GB muistit tulevat maksamaan 80 yhteensä, jonka jälkeen voin vaikka myydä nuo edeliset kammat.. :D huippua, applen sivuilla kun oli joku ihan älytön 800e summa.. |
temex878 03.02.2008 17:11:42 | |
---|
Minun kokemuksieni mukaan nämä macit syövät muistia kuin muistia kunhan ovat oikeaa tyyppiä. Muistaakseni ainoat ehdot on ettei muisti ole puskuroituja tai rekisteröityjä.. - BUFFALO 1GB DDRII667 SO-DIMM PC5300 20-30€ saa monesta paikasta.. http://ntietopalvelu.shop.wosbee.com/PublishedService Tuolla taitaa olla kuitenkin olla halvinta. Mulla on itsellä käytössä iMacissä 2gb juuri tuota muistia eikä ole ongelmaa.. Muistin vaihtokin on iMacissä yksinkertaista ja mac minissä vähän konstikkaampi mutta onnistuu. Macbookin muistin vaihtamisesta en muuta tiedä kun pitäisi olla helppoa. =D Myös Corsairilta löytyy sopivaa muistia. Eikä aina välttämättä kannatta ostaa sitä halvinta muistia jos ei satu olemaan laatu merkkiä. Yksi asia on mitä minä vaihtaisin ensimmäisenä tuosta macbookista on tuo kovalevy. Minusta nuo 5200rpm pyörivät levyt on ihan hirveitä.. Minä laittaisin tuon vakio levyn tilalle Hitachi TravelStar 7K200 160Gb, 7200rpm, 16mb levyn. Vaikka koneessa käytettäisiin nopeaa ulkoista niin on se silti hyvä, että järjestelmäkin toimii |
temex878 03.02.2008 17:11:42 (muokattu 03.02.2008 17:12:16) | |
---|
Tulipa tuplat.. |
markkuliini 17.02.2008 18:10:46 | |
---|
Kohtapiakkoin itsekkin sinne kauppaan marssin ja ostan MacBoockin 2,2Ghz version. Porukka nähtävästi on itse vaihdellut muisteja, joten mikä muisti siihen käy. Mieluiten linkki juuri siihen palikkaan jonka olet itse sinne koneeseesi tunkenut. Näkee hiukan hintaa että kannattaako itse vaihtaa. Gigasta kahteen vaihto kun maksaa 140e, eikä edellisiä muisteja saa edes itselle. On suolanen hinta.. Ja jos paljon halpenee voisi ehkä suorilta laittaa 4gt :) Humac:issa vaihtoivat Macbookiin 1 gigan tilalle 4 gigaa muistia 120 Eurolla. Uuteen koneseen kylläkin, en tiedä onko sama hinta käytetyn koneen kanssa. "Vanhat" kammat sai mukaan myös, joskin niiden arvo ei lienee huima. Offtopic: Vaikuttaa erittäin hyvältä systeemiltä tämä uusi Macbook + Logic studio. Meitsi on ihan liekeissä! ) ...kuvitellen että jokainen kuutio puuta tarkoitaa kissan päivät vitun pitkäksi ajaksi... |
migreeni 18.02.2008 04:56:33 | |
---|
Mites kuinka hyvin tuo iMac toimii studioduunissa? Yleisesti ottaen ei siihen tarkoitukseen läppärit kiinnosta. |
Bee-äf 18.02.2008 11:24:52 | |
---|
Mites kuinka hyvin tuo iMac toimii studioduunissa? Yleisesti ottaen ei siihen tarkoitukseen läppärit kiinnosta. Luulisi että yhtä hyvin kuin Applen läppärit. iMacissa kai on läppäri-CPU:t, jotka yleensä ovat askeleen jäljessä vauhdissa nopeimpien pöytäkoneprossujen kanssa. With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. |
Titares 16.03.2008 09:01:12 (muokattu 16.03.2008 09:01:51) | |
---|
Moi! Kiinnostaisi tietää, että toimiiko iChat Suomesta ulkomaille ihan kelvollisesti? Eli, voiko sitä käyttää "ilmaisena" näköpuhelimena kahden iMac'n välillä? t. T. |
Joonas 16.03.2008 11:26:49 | |
---|
Yksi asia on mitä minä vaihtaisin ensimmäisenä tuosta macbookista on tuo kovalevy. Minusta nuo 5200rpm pyörivät levyt on ihan hirveitä.. Minä laittaisin tuon vakio levyn tilalle Hitachi TravelStar 7K200 160Gb, 7200rpm, 16mb levyn. Vaikka koneessa käytettäisiin nopeaa ulkoista niin on se silti hyvä, että järjestelmäkin toimii Jepulis, itelläkin toi 60GB kovo alkaa olla täynnä ja tota ulkosta kovalevyä kun ei jaksa mukanaan aina kantaa oon miettinyt levyn vaihtoa. Muistit vaihdoin jo vuosi sitten. Jostain syystä kone on kuitenkin alkanut viimeaikoina jumittaa (esim. OS:n käynnistyminen vie pidemmän aikaa kuin aiemmin). Saattaa toki johtua siitä, että kovolla vapaata tilaa jatkuvasti vain n.1GB... en tiedä. Mites tollanen kovon vaihto tapahtuu? Onko vaikeeta? Kannatasko antaa ammattilaisten hoitaa? Maksaako miljardin? Joonas. Sataa sataa ropisee, pili pili pom! |
M.i.k.key 16.03.2008 14:36:21 | |
---|
Jepulis, itelläkin toi 60GB kovo alkaa olla täynnä ja tota ulkosta kovalevyä kun ei jaksa mukanaan aina kantaa oon miettinyt levyn vaihtoa. Muistit vaihdoin jo vuosi sitten. Jostain syystä kone on kuitenkin alkanut viimeaikoina jumittaa (esim. OS:n käynnistyminen vie pidemmän aikaa kuin aiemmin). Saattaa toki johtua siitä, että kovolla vapaata tilaa jatkuvasti vain n.1GB... en tiedä. Mites tollanen kovon vaihto tapahtuu? Onko vaikeeta? Kannatasko antaa ammattilaisten hoitaa? Maksaako miljardin? Joonas. Humacissa on semmoinen tarjous että vaihtavat kovalevyn ja tekevät datasiirrot. Hinta oli noin 250e ja saa valita joko 250GB 5200rpm tai 200GB 7200rpm levyn. Vanhan kovalevyn saa vielä usb-kotelossa mukaan. möllisty |
Joonas 16.03.2008 16:16:22 | |
---|
Humacissa on semmoinen tarjous että vaihtavat kovalevyn ja tekevät datasiirrot. Hinta oli noin 250e ja saa valita joko 250GB 5200rpm tai 200GB 7200rpm levyn. Vanhan kovalevyn saa vielä usb-kotelossa mukaan. No eipä toi hinta mikiään ihan kauheen suolanen oo, mut ehkä just ei kuitenkaan oo varaa tohon... Ois voinu kyl jättää ton ulkosen kovon ostamatta puol vuotta sitten ja käyttää nekin rahat viisaammin... Ehkäpä mä teen siihen jokun backup systeemin, niin siitäkin on sitten hyötyä... J. Sataa sataa ropisee, pili pili pom! |
moscowian 16.03.2008 20:33:06 | |
---|
Mua kiinnostaisi kanssa vaihtaa nykyinen iMacci (2,4 GHz C2D, 4Gt RAM, 320Gt jne) mustaan MacBookiin tuoreimmilla specseillään, eli 4Gt maksimi keskusmuistit ja tämä uudempi emo. Lisäksi tuohon pitäisi varmaan laittaa nopeampi (7200RPM/16Mt) kovo. Liekö moisilla koneilla enää muuta eroa kuin MacBookin heikompi näytönohjain, joka syö myös keskusmuistia? Eli voisiko kannettava periaatteessa korvata tämän nykyisen iMacin, kun komponentit tässä nykyisessäkin on kuitenkin enimmäkseen kannettavista? Aluksi Jumala loi Maan ja lepäsi, seuraavaksi Jumala loi Miehen ja lepäsi, sitten hän loi Naisen... Ja tämän jälkeen ei ole levännyt Jumala, eikä Mies.
Sekalaista sähellystä: http://www.mikseri.net/artists/deadmanshand.49299.php |
Mites muuten toi Macbookki, pärjääkö sillä pitkälle vai pitääkö suosiolla sijoittaa Macbook Pro:n. Jompi kumpi voisi kiinnostaa paljonkin. |
Titares 21.03.2008 12:03:06 (muokattu 21.03.2008 12:03:24) | |
---|
Eikös pöytä- tai lattiamalli ole paljonkin halvempi? Tietysti liikuteltavuudesta voi jotain maksaakin - jos sitä tarvitsee, muttei muuten! |
Värinä 21.03.2008 16:14:20 | |
---|
Mites muuten toi Macbookki, pärjääkö sillä pitkälle vai pitääkö suosiolla sijoittaa Macbook Pro:n. Jompi kumpi voisi kiinnostaa paljonkin. Itseltä ei ole vielä koskaan tehot loppunut MacBookista kesken. Käytössä Logic 8. Tosin projektit aika kevyitä. Audioraitoja alle kymmenen ja pari kolme softaa siihen päälle plus insertit. Mut siis tällaseen kotidemoiluun MacBookki riittää ihan hyvin. Someone once said that life's like a cow, but I don't know how... |