Aihe: Iskelmästarojen managereista
1 2 3 4 5 6 7 8
JK
19.03.2008 10:11:03
Älähän jauha poika paskaa.

Veit jalat suusta. + + +
Maalla on mukavaa!
JK
19.03.2008 10:26:42
Tanssimusa-alalla on kanssa sellainenkin paskapuoli että jos turakainen x ei saakaan pesää sinä iltana niin hän hyvin usein käy haukkumassa bändin ravintoloitsijalle jolloin ravintoloitsija saattaakin perua seuraavan sovitun keikan ja maksaakin vain puolet sovitusta sopparista. Siinä taas sitten liiton puhelimet soivat ja liiton juristi liimisten perään.

Pakko vielä kommentoida hiukan...

Se on kumma että joillekin (samoille henkilöille) sattuu aina kohdalle

- Paskimmat/V-mäisimmät pystöt
- Huonoimmat keikkapaikat
- Paskat soittajat
- Välistävetävät ohjelmatoimistot
- Huono sää keikkamatkoille
- Kylmät makkarat Esson baarissa

Oman bändin kohdalla on vissiin käynyt "lottovoitto" (tai sitten porukat on saaneet illan jäkeen hvyin pesää..) kun ei ole ollut ongelmaa ohjelmatoimiston kanssa palkanmaksuissa eikä muissakaan asioissa.

Viime vuoden lopun ja tämän alkuvuoden keikkapaikkoihin on pyydetty uudelleen keikalle heti alkukesästä.

Bändissä on hyvät soittajat ja osaava pystö (joka on satsannut kunnolla Pa-kalustoon ja kuljetuskalustoon)

Kannattaiskohan ottaa siitä lavuaarin reunasta tukeva ote ja kysyä peililtä että "Voisko omassa asenteessa olla jotain parantamisen varaa???"
Maalla on mukavaa!
nopsa
19.03.2008 11:10:02
Onpas jälleen puheenaihe,eikös tämä ole päivänselvä asia(tai sitten ei ole),niitä keikkoja joko on tai sitten ei.Se on turha syytellä ketään liimiksiä jos ei oo keikkaa(tai jos on huonohintaista hommaa),kannattaa viritellä snadia peiliä handuun ja miettiä uudestaan mistä tämä voisi johtua,esim jos joka partio vetää ne iänikuiset suklaasydämmet,jätkänhumpat ym...,ketä kiinnostaa,kuunelkaa tämän päivän iskelmää...ketä kiinnostaa.Jos ei ole sen vertaa tyylitajua/ammattiylpeyttä suotu soittajalle,pysykööt himassa,tehkööt jotain muuta. Mä pahoin pelkään,että jengi näissä hommissa kyykistelee liikaa ja sen takia liksat ovat mitä ovat,ugh.
lotjauuno
19.03.2008 12:16:15 (muokattu 20.03.2008 01:43:42)
Kun postimiehistä ja muista tuntemattomista trukkikuskeista tuotetaan staroja ,jotka olisivat edelleen paikallisten bubien karaoke-kunkkuja,aiheuttaa myös kustannuksia ja useita vuosia kestänyttä tietotaitoa,suhteiden luomista jne,myyntikokemusta.Esim.Voutilaisen tapaus(onnekas laki-tuvassa) oli hyvä esimerkki siitä,kun tuntematon friidu nostetaan tyhjästä kansan tietoisuuteen staraksi asti,johon tytön omat rahkeet ei varmaankaan olisi riittäneet.Kun homma lähteekin rullaamaan,alkaa ahneus ja rutinat.Monet ovat sanoneet suhteensa irti,"riistäjä"managerista ja alkaneet myydä itseään ja homma onkin tyssännyt siihen.Suhteiden haaliminen kaikessa bisneksessä on kaiken AjaO. Useat toimistot ovat käyttäneet vuosia ja tuhansia pelimerkkejä jo pelkkään Pr:ään,ennen kuin firma on alkanut pyöriä.Isoilla lafkoilla on isot kulut,joita paikkaillaan em.artistien tuloista.Eivät nekäät ole mitään hyväntekeväisyys-laitoksia, yrittäjäkin pyrkii miljonääriksi.Kusetuksen tuntu on ollut aina duunareiden takaraivossa(vrt.sanonta repii selkänahasta)ja usein se perustuu myös em.pulliaisten tietämättömyyteen yritys-maailmasta.Härskiä hyväksikäyttöä on kuitenkin helppo harjoittaa sinisilmäisten staroiksi aikovien joukkiossa,kun halu kansan tietoisuuteen on suunnaton.Lue sopimus, hyväksyminen tai hylkääminen(jää valitettavan usein tekemättä) on oma valinta!.....
Anonymous-jazz
19.03.2008 12:17:44

Älähän jauha poika paskaa.

Tosi juttu toi on.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Anonymous-jazz
19.03.2008 12:19:22 (muokattu 19.03.2008 12:19:56)

Kun postimiehistä ja muista tuntemattomista trukkikuskeista tuotetaan staroja ,jotka olisisivat edelleen paikallisten bubien karaoke-kunkkuja,aiheuttaa myös kustannuksia ja useita vuosia kestänyttä tietotaitoa,suhteiden luomista jne,myyntikokemusta.Esim.Voutilaisen tapaus(onnekas laki-tuvassa) oli hyvä esimerkki siitä,kun tuntematon friidu nostetaan tyhjästä kansan tietoisuuteen staraksi asti,johon tytön omat rahkeet ei varmaankaan olisi riittäneet.Kun homma lähteekin rullaamaan,alkaa ahneus ja rutinat.Monet ovat sanoneet suhteensa irti,"riistäjä"managerista ja alkaneet myydä itseään ja homma onkin tyssännyt siihen.Suhteiden haaliminen kaikessa bisneksessä on kaiken AjaO. Useat toimistot ovat käyttäneet vuosia ja tuhansia pelimerkkejä jo pelkkään Pr:ään,ennen kuin firma on alkanut pyöriä.Isoilla lafkoilla on isot kulut,joita paikkaillaan em.artistien tuloista.Eivät nekäät ole mitään hyväntekeväisyys-laitoksia, yrittäjäkin pyrkii miljonääriksi.Kusetuksen tuntu on ollut aina duunareiden takaraivossa(vrt.sanonta repii selkänahasta)ja usein se perustuu myös em.pulliaisten tietämättömyyteen yritys-maailmasta.Härskiä hyväksikäyttöä on kuitenkin helppo harjoittaa sinisilmäisten staroiksi aikovien joukkiossa,kun halu kansan tietoisuuteen on suunnaton.Lue sopimus, hyväksyminen tai hylkääminen(jää valitettavan usein tekemättä) on oma valinta!.....

Se on juurikin näin ja tässä maassa jos joku haluaa menestyväksi pystöksi niin joutuu aina ensin näiden Liimisten kusetettavaksi ja ne haluavat vetää jopa 35 % levy-myynnistäsi jotta voisivat saada pankista kolmanteen kesämökkiinsä pankkilainan läpi.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Anonymous-jazz
19.03.2008 12:22:07 (muokattu 19.03.2008 12:24:16)

Kannattaiskohan ottaa siitä lavuaarin reunasta tukeva ote ja kysyä peililtä että "Voisko omassa asenteessa olla jotain parantamisen varaa???"

Aivan eli minun asenteeni on väärä jos eräälle kolleegalle näin kävi viime-kesänä mitä tuossa ylempänä kerroin. Tossa onkin paljon logiikkaa :D
JK
19.03.2008 12:26:55
Aivan eli minun asenteeni on väärä jos eräälle kolleegalle näin kävi viime-kesänä mitä tuossa ylempänä kerroin. Tossa onkin paljon logiikkaa :D

Logiikkaa ja logiikkaa...

Yleisellä tasolla kommentoin tuota ainaista "jäkätystä" mutta
jos itsesi tunnistit tuosta niin se on ihan oma asiasi.
Maalla on mukavaa!
Anonymous-jazz
19.03.2008 12:34:16 (muokattu 19.03.2008 12:44:55)

Logiikkaa ja logiikkaa...

Yleisellä tasolla kommentoin tuota ainaista "jäkätystä" mutta
jos itsesi tunnistit tuosta niin se on ihan oma asiasi.

Ei siinä mitään jos kirjoitusasu on mielestäsi provosoiva. Toi kateus kuitenkin vie usein ne kaikki kalat vedestä.

Tietenkin tarkoitat sitä että minulla ei olisi oikeutta kertoa siitä mitä mieltä olen asioista. Eihän WW:täkään paljon arvosteta juuri sen takia että sekin uskaltaa kertoa suoraan mitä ajattelee. Hämmästyttävää vaan että sellaisten päälle halutaan aina käydä verbaalistesti varsinkin sellaiselta taholta jossa on sillä hetkellä huono itsetunto niin se on helppo purkaa provosoimalla. Sama metodihan vallitsee sosiaalisestikin ihan oikeassa elämässä päivittäin esim. työpaikoilla joissa vallitsevat samanlaiset näkymättömät viidakon lait jossa aina heikompien jaloille tallataan.
eskoensio
19.03.2008 12:37:10

Asioilla on toinenkin puoli tänään juttelin erään liimiksen kanssa. Tänä aikakautena syntyy myös uusia ravintoloita jotka jättävät tylysti maksamatta laskut silti pitäis bändejä saada.Toimisto saattaa maksaa tietääkseni jätkille palkat etukäteen. On sellaisia tomistoja jotka elävät riskirajoilla hoitaakseen bändien palkat. Täälläkin seudulla on jatkuvasti ravintoloilta jotka yrittää pyörittää tanssibisnestä onnistumatta, se on pahinta että 3-4 toimistoa vetää välistä, sille ei varmaan voi mitään.
JK
19.03.2008 12:49:30
Ei siinä mitään jos kirjoitusasu on mielestäsi provosoiva. Toi kateus kuitenkin vie usein ne kaikki kalat vedestä.

No voi perse sentään!

Mikäs ihmeen ajatustenlukija sinä olet kun "tiedät" mitä ajattelen..

En ole millään muotoa kommentoinut kirjoitusasuasi tai provosoitunut.
Kunhan esitän kyllästymiseni siihen että täällä jaksetaan moittia aina MUITA, vika on aina jossain toisessa, ei koskaan itsessä.

Minä olen hankala ja osaan olla TOSI hankala tarvittaessa, mutta soittohommat hoidan kunnolla ja bändeissä joissa olen ollut mukana ei ole ollut henkilökemioissa ongelmia, kuin asiat sanotaan suoraan eikä takanapäin.

Kalaa on kyllä riittänyt ja näyttää riittävän ihan hyvin, kun vaan hoitaa hommansa asiallisesti ja joustaa joskus edes hiukan.

Tietenkin tarkoitat sitä että minulla ei olisi oikeutta kertoa siitä mitä mieltä olen asioista.

Mistä helkkarista sä näitä ajatuksias temmot???
Taito sekin tietysti lukea rivien välistä ja vääntää toisten kirjoitukset oman mielensä mukaisiksi.

Hämmästyttävää vaan että sellaisten päälle halutaan aina käydä verbaalistesti varsinkin sellaiselta taholta jossa on sillä hetkellä huono itsetunto niin se on helppo purkaa provosoimalla.

Tä???

Mulla on itsetunto kohdillaan. Tiedän mitä osaan ja mitä en enkä yritä olla enempää kuin olen.
Maalla on mukavaa!
lotjauuno
19.03.2008 12:51:38
Idols,talent ja muut tv:n täyttävät skabat on tuotantoyhtiöiden rahasampoja onnistuessaan.Tarkoitus tehdä hyvää hyvyyttään jostain nassikasta tms.super stara on naivi ajatus maailman menosta,mutta em.henkiöä tarvitaan prosessissa.Samalla kun stara syntyy on sopparit tiskissä,eikä puhuta mistään parin euron(_/$)tuotoista.Siihen perustuu bisnes ja kukapa ei multi-miljonääri haluis olla ....
Anonymous-jazz
19.03.2008 12:55:08

No voi perse sentään!

Mikäs ihmeen ajatustenlukija sinä olet kun "tiedät" mitä ajattelen..

En ole millään muotoa kommentoinut kirjoitusasuasi tai provosoitunut.
Kunhan esitän kyllästymiseni siihen että täällä jaksetaan moittia aina MUITA, vika on aina jossain toisessa, ei koskaan itsessä.

Minä olen hankala ja osaan olla TOSI hankala tarvittaessa, mutta soittohommat hoidan kunnolla ja bändeissä joissa olen ollut mukana ei ole ollut henkilökemioissa ongelmia, kuin asiat sanotaan suoraan eikä takanapäin.

Kalaa on kyllä riittänyt ja näyttää riittävän ihan hyvin, kun vaan hoitaa hommansa asiallisesti ja joustaa joskus edes hiukan.

Mistä helkkarista sä näitä ajatuksias temmot???
Taito sekin tietysti lukea rivien välistä ja vääntää toisten kirjoitukset oman mielensä mukaisiksi.

Tä???

Mulla on itsetunto kohdillaan. Tiedän mitä osaan ja mitä en enkä yritä olla enempää kuin olen.

OK mutta jos kerta olet valmis menemään henkilökohtaisuuksiin niin sitä saa mitä tilaa. Niistä vaan usein otetaan sitten itseensä ja threadit pomppivat edes takaisin.

Joku tolkku kuitenkin voisi näihin henk. koht. v*ttuiluviesteihin voisi olla.
lotjauuno
19.03.2008 13:00:46
Asioilla on toinenkin puoli tänään juttelin erään liimiksen kanssa. Tänä aikakautena syntyy myös uusia ravintoloita jotka jättävät tylysti maksamatta laskut silti pitäis bändejä saada.Toimisto saattaa maksaa tietääkseni jätkille palkat etukäteen. On sellaisia tomistoja jotka elävät riskirajoilla hoitaakseen bändien palkat. Täälläkin seudulla on jatkuvasti ravintoloilta jotka yrittää pyörittää tanssibisnestä onnistumatta, se on pahinta että 3-4 toimistoa vetää välistä, sille ei varmaan voi mitään.

Ko.persaukista tai muuten vedättelevää kuppila-yrittäjää on ollut myös muilla aika-kausilla.Siksi joissain paikoissa bändit rahastivat ko.paikan parhaimpaan aikaan,jolloin sali oli täysi.Jos fyffeä ei tullut,bändi keräs vermeet ja häipyi.Jos taas toimisto elää riski-rajoilla,se on yrittäjän murhe.Hyvälle bändille kyllä myyjiä riittää.
lotjauuno
19.03.2008 13:13:21
Se on juurikin näin ja tässä maassa jos joku haluaa menestyväksi pystöksi niin joutuu aina ensin näiden Liimisten kusetettavaksi ja ne haluavat vetää jopa 35 % levy-myynnistäsi jotta voisivat saada pankista kolmanteen kesämökkiinsä pankkilainan läpi.
Tässä maassa sitä on aina ollut (Topi kärki jne..)ja muissa maissa omat Toivonsa....
Kyynisyydestä on apua näillä markkinoilla.Edelleenkin,kilpailu on kovaa yritysmaailmassa, jota myös musabisnes on.Jos menestyt,koko koneisto hyötyy,kuten kuuluukin.Räikkönen tienaa hyvin,mutta tallin omistaja vielä paremmin....jokainen hoitaa duuninsa.

ja vielä tunnetusti paha saa palkkansa,hyvä ei saa mitään....
EP
19.03.2008 13:21:37
Kun postimiehistä ja muista tuntemattomista trukkikuskeista tuotetaan staroja ,jotka olisisivat edelleen paikallisten bubien karaoke-kunkkuja,aiheuttaa myös kustannuksia ja useita vuosia kestänyttä tietotaitoa,suhteiden luomista jne,myyntikokemusta.Esim.Voutilaisen tapaus(onnekas laki-tuvassa) oli hyvä esimerkki siitä,kun tuntematon friidu nostetaan tyhjästä kansan tietoisuuteen staraksi asti,johon tytön omat rahkeet ei varmaankaan olisi riittäneet......

Öh, siis kuka Voutilainen?
Jos tarkoitat mitä luulen, niin on kyllä ihan musiikin ammattilainen eikä mikään idolssi!
..muuhun en ota kantaa!
Anonymous-jazz
19.03.2008 13:23:05

Öh, siis kuka Voutilainen?
Jos tarkoitat mitä luulen, niin on kyllä ihan musiikin ammattilainen eikä mikään idolssi!
..muuhun en ota kantaa!

Eiköhän tuo tarkoita Lauraa.
uruttaja
19.03.2008 13:29:54

Kannattaa siis valita tarkasti yhteistyökumppaninsa. Tuo toimistojen ketjutus on tosi iso ongelma bändien kannalta. Tästä on ollut puhetta aikaisemminkin.

Yrittäjäriskiin kuuluu olellisesti asiakassegmentointi. Ei kaljan tai viinanmyyjätkään myy luotolla uusiin tai epäluotettaviin yrityksiin tuotteitaan, miksi ohjelmatoimistojen pitäisi olla jotenkin erilaisia, käteislaskutus.

Puuta pitää koputtaa, koska ei ole ollut tosi pitkään aikaan mitään ongelmaa maksulikenteen kanssa.
sabian
20.03.2008 20:03:42
Idols,talent ja muut tv:n täyttävät skabat on tuotantoyhtiöiden rahasampoja onnistuessaan.Tarkoitus tehdä hyvää hyvyyttään jostain nassikasta tms.super stara on naivi ajatus maailman menosta,mutta em.henkiöä tarvitaan prosessissa.Samalla kun stara syntyy on sopparit tiskissä,eikä puhuta mistään parin euron(_/$)tuotoista.Siihen perustuu bisnes ja kukapa ei multi-miljonääri haluis olla ....

Samaan kastiin menee kaikki laulukilpailut. Pellemarkkinat etc.
Ei ryyppy miestä kaada jos ei mies ryyppyä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)