Aihe: Mahdottomuus?
1 2 3 4
mr.kreivi
19.03.2008 14:41:10

Noniin rummut on kasassa. Kävin ostaan kuulokkeet - antaa sen riihimäen pellen olla ja otetaan tämä vaikeana alkuna eikä jäädä itkemään.- nyt pitäis vaan saada yksikään rytmi aikuiseksi, niin siittä kait se lähtee? - Ei vaan tunnu oikein se rytmi irtoavan, kunhan naputtelee elementtejä että missä kukin sijauitsee...:-)

Alkukomppivinkki?
Hannu http://laplandcenter.com/
poopi
19.03.2008 15:10:40 (muokattu 19.03.2008 15:14:38)
Alkukomppivinkki?

yykaaKOOnee?

Joko mieli paranee? Kusetetuksi ei tietenkään kukaan tahdo tulla mutta ei noi nyt ihan sysipaskat vehkeet kuitenkaan ole.
aleinone
19.03.2008 15:35:20
Alkukomppivinkki?

No haitsuun lyöt yykaakooneeyykaakoonee... Bassorumpua polkaset aina yy:n kohdalla ja virveliä koo:n kohdalla. Siitä se lähtee.

Ja suosittelen, jos vain mahdollisuus on, muutamaa rumputuntia heti alkuun.
DTR
19.03.2008 17:40:21
Alkukomppivinkki?

Jos lontoo sujuu, niin: http://www.freedrumlessons.com/drum-lessons/
Nolte
19.03.2008 18:03:01
Alkukomppivinkki?

Tästä kompin mallia, niin olet perinjuurin oikealla tiellä: http://www.youtube.com/watch?v=mW-O_quy8_g

Eli alkuun vetelet ihan tuota perusbiittiä, mitä esim. AC/DC:n kaikki levyt ovat väärällään. Ja aika moni muukin rock- ja pop-levy. Jos on yhtään musaa eläissään kuunnellut, niin siitä kuuleekin hyvin, milloin alkaa kulkea. Yritä olla soittaessasi mahdollisimman rentona (ei minun bravuureita tämä(kään)), niin se komppikin kuulostaa rennommalta, eli paremmalta.

Rumpujen asettelu, kapulaote ja soittoasento kannattaisi katsoa heti alussa kohilleen jonkun tietäväisemmän opastuksessa. Netistäkin löytää varmaan jotain, jos jaksaa kaivaa. En nyt itse osaa laittaa yhtään aiheeseen sopivaa linkkiä, mutta kyllä sitä tavaraa siellä on.

Rumpujen ja symbaalien jne. asettelussa pääpointti on tietysti se, että kaikkiin yltää helposti kurottelematta.
nxvbvkjhuerghbxn3579328!!!
fifehole
20.03.2008 08:56:55

Samaa mieltä kuin ennen ja kuin Markkuliini.

Kundi luulee nyt selvinneensä ja ryyppäileekin sen takia jo huijaamiaan rahoja.

Ilmoita nyt ihmeessä virkavallalle ja laita tommonen paskiainen vastaamaan teoistaan.
Head for an eye
Vallu-Veke
20.03.2008 09:47:00
Tässä mun pähkäilyä jatkosta, mielipiteenä:

1.
Virkavallalle on turha ilmoitella, jos kyseessä ei ole oikein ankara huijari. Ei niitä kiinnosta pikkunihilistit. Niillä ei ole muka aikaa muuta kuin kirjata juttu ylös.
( Täällä päin poliisit ei ehdi selvittelemään mitään, kun ABC-asemalla on iso tissinen myyjä kauppaamassa munkkeja. Siellä ne päivystää.)
Asia hautautuu sinne missä on kaikki polkupyörävarkaudet, jne.
Omaa aikaa vaan kuluu. Rummuttele mieluummin se aika.

2.
Kuluttajansuojalakia ei sovelleta kuluttajien välisiin kauppoihin. Se on se ikävä asia tässä.

3.
Ns. viralliseksi vaihtoehdoksi jää vain käräjät ja käräjillä on heikoilla, jos ei ole laatinut pätevää kauppakirjaa. Jos on laatinut, niin on aika vahvoilla. Suullinen sopimus on yhtä pätevä, mutta onko puhelut jne. nauhoitettu? Käräjöinti tulee yleensä maksamaan molemmille, jos asia ei ole riittävän selvästi sovittu. Myyjä joutuu melko varmaan antamaan hieman hinnan hyvitystä, mutta itse käräjöintikulujen kanssa asiat ei ole epäselvissä asioissa niin kirkossa kuulutettuja. Sillä käräjöintirahalla saa helposti Rolandin TD-20:et.

4.
Turpaanveto on ainoa toimiva ratkaisu. Perintätoimisto vaan liikkeelle.
No ei ehkä kuitenkaan. On ehkä kuitenkin parasta niellä vaan se asia, jos ei osaa luontevasti kommunikoida nyrkkien kanssa. Sormetkin siinä voi mennä poikki, jos sillä on kova kallo. Muusikon pitää suojella sormia.
Parempi niellä ylpeys.
Minusta noilla rummuilla pääsee hyvin alkuun. Aivot on hyvät ja niitä pädejä voi hieman virittää mm. tämän palstan ohjeilla. Mutta onko alkuun tarvis?
Takkiin tulee minusta vain ehkä 200e, jos se setti on uudehko.
Sitä paitsi, jos se kusettaja onkin ostanut sen eräästä Turkulaisesta liikkeestä, sen hinta on vähän käytettynä juuri tuota luokkaa, kun suhteuttaa sen alkuperäiseen kusetushintaan.
Se on sitä normaalia elämää pikku takaiskuineen. Setti on kuitenkin noin yleisesti halvimmasta päästä, jos mielenkiinto tyssää, mutta kyllä sillä pääsee alkuun.

Sitä vaan, että se virallista tietä valittaminen ei näissä kahden välisissä kaupoissa olekkaan niin helppoa, kuin esim. kaupasta ostetuissa tavaroissa, joissa pätee erillinen kuluttajasuojalaki.

Taas töihin Moro!
markkuliini
20.03.2008 09:57:42

Tässä mun pähkäilyä jatkosta, mielipiteenä:

1.
Virkavallalle on turha ilmoitella, jos kyseessä ei ole oikein ankara huijari. Ei niitä kiinnosta pikkunihilistit. Niillä ei ole muka aikaa muuta kuin kirjata juttu ylös.
( Täällä päin poliisit ei ehdi selvittelemään mitään, kun ABC-asemalla on iso tissinen myyjä kauppaamassa munkkeja. Siellä ne päivystää.)
Asia hautautuu sinne missä on kaikki polkupyörävarkaudet, jne.
Omaa aikaa vaan kuluu. Rummuttele mieluummin se aika.

3.
Ns. viralliseksi vaihtoehdoksi jää vain käräjät ja käräjillä on heikoilla, jos ei ole laatinut pätevää kauppakirjaa. Jos on laatinut, niin on aika vahvoilla. Suullinen sopimus on yhtä pätevä, mutta onko puhelut jne. nauhoitettu? Käräjöinti tulee yleensä maksamaan molemmille, jos asia ei ole riittävän selvästi sovittu. Myyjä joutuu melko varmaan antamaan hieman hinnan hyvitystä, mutta itse käräjöintikulujen kanssa asiat ei ole epäselvissä asioissa niin kirkossa kuulutettuja. Sillä käräjöintirahalla saa helposti Rolandin TD-20:et.

Itse en usko näihin argumentteihin pätkääkään. Itse tekisin rikosilmoituksen, jos en muuten niin periaatteesta.
...kuvitellen että jokainen kuutio puuta tarkoitaa kissan päivät vitun pitkäksi ajaksi...
Vallu-Veke
20.03.2008 13:46:05
Joo nuo on tavallaan juttua omista kokemuksista ja ne ei päde kaikkiin maailman asioihin.

Se käräjäoikeudella pelottelu tuo varmemmin rahat, kuin itse käräjille meno.
Eli jos myyjällä menee tosiaan pupu pöksyyn ennen käräjiä, niin se toimii, sen uskon.

Itse olen ollut käräjillä 3 kertaa. Tavallaan voittajan puolella olen aina ollut.
Mutta aina ei oikeudenkäyntikulut menekkään hävinneelle. Useimmiten molemmat maksaa omat kulut. Se voi olla pieni yllätys jollekkin. Parisataa ei riitä ihan mihinkään sen voin kertoa. Oikeusapuvakuutus tms. on kovasana silloin.
Myyjä saa syytettynä valehdella oikeudessa ihan niin paljon, kun haluaa. Se ei ole edes oikeuden petkuttamista tai halventamista...
En ikinä lähtisi käräjille asti, jos on sana sanaa vastaan ja tällainen juttu.

Entäpä kuulusteluissa polliisiasemalla.

Myyjä:
" Rolandin laitteeksi se halusi sen kirjattavaksi siihen kauppakirjaan, en tiedä miksi. Oudosti käyttäytyi muutenkin. Siinähän on suurin osa muuta. Selitin hänelle kaikki siitä laitteesta. Sillä oli aivan kamala kiire rummuttamaan.
Se ei kait osaa ja on siksi vihainen nyt minulle ja minun perheelle. Nyt se soittelee ja vainoaa meitä.
Hyvä, kun kutsuitte minut tänne, olin itse tulossa, mutten uskaltanut liikkua. Voisinko saada poliisilta suojelua perheelleni. Onko mahdollista samalla kertaa laittaa se lähestymiskielto vireille, kun me pelätään? Lapset itkee. Emme uskalla mennä ulos. Koira pissii nyt olkkariin, kun ei ole ulkoiluttajaa. Palauttaisinhan minä ne rahat, mutta ne lahjoitettiin nälkäpäiväkeräykseen. "

Voihan sen tehdä sen rikosilmoituksen. Periaatteessa kannattaa jotain tehdä se on ihan tosiasia. Muttei kannata odottaa ihmeitä tapahtuvan. Nuo osaa ne jutut aina paremmin, kuin amatööri. Ne on selitelleet syntymästään asti niitä tekosiaan. Lisäksi osa on niin taitavia, että ne saa jutut kääntymään aivan perseelleen. Syytön onkin se syyllinen.

No rikosilmoitus on helppo tehdä vaikkapa netissä. Se ei maksa mitään.

Se on se nyrkki vielä kovasana näissä jutuissa sittenkin.
mie
20.03.2008 17:26:28

En viitsi aloittaa uutta ketjua näin pienen kysymyksen takia joten kysyn täällä.

Ostin itsekin juuri sähkörummut ja haluaisin tietää missä asennossa basarijalkaa kannattaa pitää. Pidänkö kantapään maassa ja teen liikkeen nilkalla vai kantapää ilmassa ja poljen pedaalia päkiällä? Ensin mainittu tapa on helpompi ja iskut sattuvat tarkemmin kohdalleen, mutta nilkka kipeytyy hieman pidemmän päälle, ja muistelen kuulleeni että tämä tyyli saattaa olla haitaksi nilkan terveydelle.
Äla ajattele. Pää hajoaa
mr.kreivi
20.03.2008 17:28:09 (muokattu 20.03.2008 17:28:27)

Turpaanveto on ainoa toimiva ratkaisu.

Joo - väkivalta vähentää ...tuilua.
Ei vaiteskaan, hoidetaan tämä niinkuin aikuiset ihmiset - alkukankeutta, luottotappio. (sanan varsinaisessa merkityksessä "luotto"tappio..:)

Sillä on tosin kovana tuo kuvallinen ilmoitus, jos käräjille mennään - toisaalta sana saanaa vastaan se ei mulle pärjäis soon fakta.
- mutta olokhon - sole poka mikhän..:)
mr.kreivi
20.03.2008 17:31:02

Hei, miten tuossa oikeesti voi olla rentona - tässähän on kohta koko vartalo aivan umpikipiä..
(eikä se tuo kompin yrityskään tykkää siittä jäykistelystä)
-Onko se sitten vaan noiden vehkeiden sijoittelusta kiinni?
poopi
20.03.2008 17:53:07 (muokattu 20.03.2008 17:56:49)
En viitsi aloittaa uutta ketjua näin pienen kysymyksen takia joten kysyn täällä.

Ostin itsekin juuri sähkörummut ja haluaisin tietää missä asennossa basarijalkaa kannattaa pitää. Pidänkö kantapään maassa ja teen liikkeen nilkalla vai kantapää ilmassa ja poljen pedaalia päkiällä? Ensin mainittu tapa on helpompi ja iskut sattuvat tarkemmin kohdalleen, mutta nilkka kipeytyy hieman pidemmän päälle, ja muistelen kuulleeni että tämä tyyli saattaa olla haitaksi nilkan terveydelle.

Molemmille tavoille on käyttönsä. Itse olen lähinnä soittanut päkiällä, saa voimaa potkuihin eikä jalka väsy. Tietenkään tuota voimaa nyt ei ihan hirveesti tarvitse sähkäreillä soittaessa. Päkiällä soittaessa voi kokeilla myös slideä eli polkaiset ensin pedaalin alaosasta ja reboundin nappaat siitä pedaalin keskivaiheelta. Tuolleen saa mukavan napakan tuplaiskun aikaiseksi. Hitaasti soittaessa lasken yleensä kantapään maahan.

Mr.kreiville sen verran että ihan alkuun tulee kipiäksi. Alkuun raajojen hallinta vaan vaatii niin paljon keskittymistä että rentous on hommasta kaukana. Viikon päästä homma on jo ihan eri tasolla ja paikatkin rentoutuu. Muista vaan vetää tarpeeksi hitaasti.
markkuliini
20.03.2008 18:21:15

Se on se nyrkki vielä kovasana näissä jutuissa sittenkin.

Just joo. Väkivallallahan ne ongelmat kannattaa selvittää...

Mun silmissä väkivaltarikolliset ovat kyllä pahempia nilkkejä kuin nettihuijarit.
Anteeksi nyt vaan avautumiseni, mutta kun tätäkin palstaa lukee paljon lapsia ja nuoria, niin en oikein sulata minkäänlaista väkivallan ihannointia.
Oikeuden omiin käsiin ottamisella on monet sodatkin saatu alkamaan....
...kuvitellen että jokainen kuutio puuta tarkoitaa kissan päivät vitun pitkäksi ajaksi...
Vallu-Veke
20.03.2008 18:49:27
Lähteeköhän joku ihan oikeasti Kemistä hakkaamaan jonkun nettikauppiaan Riihimäelle asti, kun on rumpukaupoissa menettänyt 200e?
Se matka tulee jo melkein saman verran maksamaan. Täytyy olla todella katkera ja vihainen.
Kreivi ei varmaan lähde, vaikka joku leikillään täällä hieman yllyttäisikin. Sain sen kuvan, että kaveri on ihan fiksu ja enemmän rauhallisen sorttinen.
Pyydän kuitenkin anteeksi varomatonta kommenttia. En oikeasti ole sitä mieltä. Nyrkki on vaarallinen ase. Tiedän sen. Se ei sovi kuin nyrkkeilykehään ja suojat päällä.
Kaikki ei ole totta, mitä täällä uhotaan joskus ja ei pidä ottaa kirjaimellisesti.
Mutta jos joku otti, niin anteeksi. Ei siinä tietenkään anteeksi pyyntökään auta, jos joku on jo kovaa vauhtia menossa muksimaan. Siinä on kyse rikokseen yllyttämisestä.

Minusta yhtä paljon paskanjauhantaa on kaikki yllytykset käräjille, tms. Se on minusta ihan turhaa uhoa myös. Pitää olla sentään rehellinen. Kyseessä on about 200e hinnan alennus!? Ei ole mitään mahdollisutta päästä rahatilanteessa omilleen. Siinä jää takuulla häviölle rahallisesti. Käräjöinti ei ole ilmaista. Onko siihen prosessiin käytetty aika? Tietysti, jos saa työajalla käräjöidä...

Eli turhaahan se uhoaminen on. Olet ihan oikeassa.
markkuliini
20.03.2008 18:53:26

Lähteeköhän joku ihan oikeasti Kemistä hakkaamaan jonkun nettikauppiaan Riihimäelle asti, kun on rumpukaupoissa menettänyt 200e?

Tuskinpa vaan, ellei satu olemaan muuta asiaa p.k.seudulle. :)

Mutta kysehän olikin esimerkistä lapsille, kun heidän lähdekritiikkinsä ja arvostelukykynsä ei olekaan niin kehittynyt välttämättä vielä. No hyvä kun asia selvitettiin, ettei kenellekään jää väärää kuvaa.
Sori nipottamiseni. :)

Peace, out...
Vallu-Veke
20.03.2008 22:05:36
Tottakai Markkuliini kaikki on ok.
Sanotaanko näin, että olen aika nopea kirjoittamaan ja kaikkea ei tarvitsisi kirjoittaa, mitä lähtee.
Mitä tulee tähän Kreivin ongelmaan, niin toivoisin että hän pääsisi toteuttamaan vaan itseään. Rumpalointi on parhaimmasta päästä harrastus. En usko itse, että ne on niin surkeat setit, kuin on yleisesti annettu kuva.
mr.kreivi
20.03.2008 22:25:31

Tottakai Markkuliini kaikki on ok.
Sanotaanko näin, että olen aika nopea kirjoittamaan ja kaikkea ei tarvitsisi kirjoittaa, mitä lähtee.
Mitä tulee tähän Kreivin ongelmaan, niin toivoisin että hän pääsisi toteuttamaan vaan itseään. Rumpalointi on parhaimmasta päästä harrastus. En usko itse, että ne on niin surkeat setit, kuin on yleisesti annettu kuva.

Juu kaikkea ei pidä ottaa tosissaan, eikä pidä tehdä pienistä asioista ongelmia - mutta sen voin kertoa että toteutettu on...
(Soittivathan nuo jo Metallican keikalle rumpaliksi mutta jouduin kieltäytymään koska rumpuni olivat feikit..;-)

Hyät noon kön löytäis rytmitajun ja vähän renomman otteen jostain..
Vallu-Veke
20.03.2008 22:50:09
Sanoisin, että katsele Kreivi netistä hyviä juttuja
VicVirthin sivuilta vaikkapa perusjuttuja.
Drummerworldista esikuvia..
Nykyään on helppo aloittaa kotona alusta. Malleja löytyy netistä.
Käsiotteet on ehkä tärkeimmät. Ranskalainen, Amerikkalainen ja se siltä väliltä tai miten se meni... , sormiote.. Sitten voi myös möllerit tsekata, niin pääsee kärrylle rentoudesta. Rummut ei ole voimalaji.
Ne tomarit löytää kyllä aikanaan paikkansa ja tulet niitä siirtelemään jatkossa.
Tämä on muuten siinä yksin soittelussa se hauskin vaihe. Kun osaat soittaa hieman on pakko päästä pätemään. Keikalle, video yoytubeen? tms,...?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)