hollmi-5 16.03.2008 23:08:19 | |
---|
Tässä on muuten nyt vielä sitten liveversio tosta piisitä Usherin kanssa, ilman sellasta "nyt soitetaan rumpaleille paljon ihmeteltävää" -ajatusta. Lopussa vähän Sex Machinea Brownin kanssa. http://www.youtube.com/watch?v=Actdg2of4Bs Ja tässä toinen piisi myös melko maukkaalla soitannalla. Tyyliinsopivaa, mielestäin. http://www.youtube.com/watch?v=69CqaNLTiCg Huikean ripeä ja tekninen tämä Aaron on. Hatua nostan sille. Itse pidän paljon karsitummasta menosta. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Jaska 16.03.2008 23:12:32 (muokattu 16.03.2008 23:12:57) | |
---|
Eikä nyt sillä että haluaisin kauheesti puolustella tätä kaveria. Ite tykkään sen soitosta ja joku muu saa olla tykkäämättä, ei se ole mun asia. Joskus vaan tulee sellanen olo että suomalaiseen tapaan ei tykätä paljosta soitosta vaan siks että se on paljoa soittoa, ja "pitäisi" soittaa vaan perussoirokomppia tai suorakomppijazzia. |
markkuliini 16.03.2008 23:14:14 (muokattu 16.03.2008 23:16:06) | |
---|
Tämä sama keskustelu on käyty tällä palstalla aika monta kertaa ennemminkin. Samoilla jätkillä ihan samat roolit, argumentit ja asenteet. Jos joku on ennalta arvattavaa, niin se tämän topicin eteneminen. Musa on musaa ja mitä sitten? Pitääkö sitä aina niin tosissaan ottaa? Koetetaan mielummin tulla toimeen. ...kuvitellen että jokainen kuutio puuta tarkoitaa kissan päivät vitun pitkäksi ajaksi... |
Aleksi Gaiss 16.03.2008 23:16:18 | |
---|
Viihde viihteenä, taide taiteena. Äänitys- ja miksauspalveluja tarjolla! |
jyrildo 17.03.2008 01:10:29 | |
---|
Kyllähän kaveri osaa soittaa, mutta olisikohan pikkaisen ylisoiton makua? Soittaa kyllä niin lujaa, että saundi on ihan tukossa sekä kannuissa että pelleissä. Myöskään fraseerauksesta ei kannate puhua, koska tulee pikkaisen hengästynyt olo, "ehdimpäs vielä kolauttaa tuotakin pannua!" Tulee Famudu Konatéa ikävä. Tottahan se on, että nuo fillit olivat kuin pastellin sävyihin pukeutunut suomenruotsalainen pari rotten soundin keikalla. Mutta kyseisessä videossa oltiin festivaaleilla, joissa on tarkotus pamautella rumpua sen minkä kerkiää. En ehkä itse tuomitsisi kyseisen herran makua tuon videon perusteella, ties vaikka levyllä tai keikalla vetäisi todella hyvää ja hillittyä soittoa. Vähän sama kuin tuomita joku jääkiekkoilija all-star pelin perusteella. Rumpujen soittoon on tässä viime vuosien aikana tullut tuo atleettisuus muotiin. Eli juurikin tuo "ehdinpä vielä kolauttaa tuotakin pannua". Julkisesti paheksun ylisoittoa, sillä perusteella, että sitä jaksaa kuunnella vähemmän aikaa, kuin hyvää simppeliä groovea. Mutta toisaalta on siinäkin hohtonsa. Jos pystyy tuota vauhtia soittamaan, niin soittakoon. Ja mikäs sen parempi paikka siihen kun rumpufestarit. Music can be so much more than a cool drumbeat and someone "talking" over it, or a "fashion & dance show" on MTV. -Roine Stolt |
vitikka 17.03.2008 07:00:56 | |
---|
Anteeks nyt jos kyselen henkilökohtaisia. Kerro ihmeessä jos menee liian henkilökohtaiseksi ni lopetan. Mutta kirjotuksistas tulee sellanen fiilis ettet pysty kuuntelemaan musiikkia anlysoimatta. Että kuuntelis vaan ja antais mennä mietittättä sen enempää niitä yksityiskohtia, tai sitä että onko se musagenre nyt sitä mitä ainoastaan voin kuunnella. Ja mitä siihen ironiaan tulee niin en nyt ymmärtänyt sun pointtia. Myönnän että oli myös vähän tarkotus provosoida, mutta oon aika varma että Markkuliini tuntee jazzia, ja myös itse oon sitä kuunnellu riittävästi tietääkseni ettei se ole pelkästään pullsitonta ja temmotonta. Eikös se ole vähän ku ironian idea, että sanotaan jotain muuta mitä tarkotetaan? Ongelma on se, että sulla on Pearlit, joten et voi olla uskottava jaskaaja. (hymiö) |
jazzmies 17.03.2008 11:10:48 | |
---|
Jos joku on ennalta arvattavaa, niin se tämän topicin eteneminen. Yllättävänkin monipuolista keskustelua mielestäni tässä aiheessa. Useita näkökulmia ja perusteltujakin väittämiä, kuten myös "nettikeskustelua". Hyvä me! Maukasta makkaraa - Raikasta vettä - Kirkasta kalakeittoa |
passe 17.03.2008 15:25:50 (muokattu 17.03.2008 15:30:04) | |
---|
Luulenpa että ne sinun mainitsemat muniinpuhaltelut on sulle saavutamattomia juttuja. Sitä ne ovat, mitä suurimmissa määrin. En silti lähde oppimaan aakkosia kirjallisuuden harrastuspiireistä, niitä päntätään koulussa. Siinä vaiheessa kun rumpushow:sta tulee back to basics kurssi, niin minun puolestani sitä saisi silloin myös kutsua em. nimellä. Kansalle leipää ja sirkushuveja! Puritaanileikit säästän nuorisomusiikin paheksuntaan ja saunailta-huudatuksiin. Sometimes more is more |
Jaska 17.03.2008 16:28:48 | |
---|
Ongelma on se, että sulla on Pearlit, joten et voi olla uskottava jaskaaja. (hymiö) Jos itse olisin ostanut noin muodottomaan kuntoon piestyn pronssivirvelin niin olisin aivan hissuksiin. hymilö |
Olli 17.03.2008 16:41:44 | |
---|
Jos itse olisin ostanut noin muodottomaan kuntoon piestyn pronssivirvelin niin olisin aivan hissuksiin. Menen nurkkaan häpeämään... (piesty pronssivirveli ja pearlit löytyy) Hienosti Aaron vetelee. Toivottavasti löytyy sponsorisoppari. Menee varmaankin muutama pelti vuodessa. |
Aleksi Gaiss 17.03.2008 16:57:38 (muokattu 17.03.2008 16:57:54) | |
---|
Toivottavasti löytyy sponsorisoppari. Menee varmaankin muutama pelti vuodessa. Joo, ei oo vielä natsannu ku joutuu halpissarjalaisiakin (ZHT) käyttämään... ;) Äänitys- ja miksauspalveluja tarjolla! |
Sa(n)kari 18.03.2008 17:10:58 | |
---|
Hö, en tykännyt kun puuttui dynamiikka, ainakin filleistä. Komppi toimi ihan kivasti, tai tuollaista rumpukonematskuahan tuo on. Aika samanlaisia monet noista jenkki-gospelhemmoista. Simpson, eh?
http://www.last.fm/user/SickNature/ |
ostany 18.03.2008 19:07:07 (muokattu 18.03.2008 19:14:27) | |
---|
Olispa tuossakin Usherin biisissä ollut rumpalina vaikka Elvin Jones vainaa, tai vaikkapa Buddy Rich, niin olisi sekin R&B-biisi soitettu oikein... Ja mitäs vielä, ettäkö kuulostaa rumpukoneelta... Kas kummaa, kun Usherin levyillähän ne vanhan liiton nyanssirikkaat jazzmuusikot soittaakin kaiken. Pieni perehtyminen kulloinkin arvosteltavan musiikkityylin (ja soittajien) perinteisiin ei ole pahitteeksi. Ps. Itse tykkään Aaronin soitosta ja hän oli minusta parasta tuossa MD:n Gospel-Summitissa. Munsta. |
arse 19.03.2008 11:37:37 | |
---|
Así no. |
Sa(n)kari 19.03.2008 16:04:14 | |
---|
Pieni perehtyminen kulloinkin arvosteltavan musiikkityylin (ja soittajien) perinteisiin ei ole pahitteeksi. Jaa. En minä arvostellut musiikkityyliä, vaan soittajaa. Saan kai minä olla tykkäämättä :) Simpson, eh?
http://www.last.fm/user/SickNature/ |
Aleksi Gaiss 19.03.2008 16:24:48 (muokattu 19.03.2008 16:30:20) | |
---|
Jaa. En minä arvostellut musiikkityyliä, vaan soittajaa. Saan kai minä olla tykkäämättä :) ...eli siis esim. Nykäsen Anssikin on ihan paska rumpali kun se vetää humppaa yhtä kovaa ku heviä...?! Mut siis toihan on just sellasta musaa että haitsunkin pitää tuntua munissa. Äänitys- ja miksauspalveluja tarjolla! |
t.heiska 19.03.2008 18:11:34 | |
---|
Eihän dynamiikan puute ja kovaa soittaminen ole mitenkään sama asia. Mageen kuuloinen filli tossa reilun minuutin jälkeen. |
Kailis 19.03.2008 18:20:05 | |
---|
Ei tää jätkä siitä parane tai huonone sanotaan täällä mitä vaan. Tykkään kaverin perustimestä ja groovekäsitteestä. Eikä se sitä ainakaan huononna että on tekninen ja nopea. Fillit ovat persoonallisia ja kummallisia. Magee soittaja. |
Ei tää jätkä siitä parane tai huonone sanotaan täällä mitä vaan. Tykkään kaverin perustimestä ja groovekäsitteestä. Eikä se sitä ainakaan huononna että on musta ja lihava. Fillit ovat persoonallisia ja kummallisia. Magee soittaja. We will always be so much more human than we wish to be... |
markkuliini 19.03.2008 19:39:35 (muokattu 19.03.2008 19:39:50) | |
---|
musta ja lihava. Porista kajahtaa. :( ...kuvitellen että jokainen kuutio puuta tarkoitaa kissan päivät vitun pitkäksi ajaksi... |