Aihe: Rambo
1 2 3 4 513 14 15 16 17
Kapane
14.03.2008 10:47:03

Nytkö sä vasta kävit ton kattomassa?

Mä olin sitä mieltä, että säkin kävit jo myöhään, mutta Heissi tuo on jo julmaa.
Skenehuora jo 6 vuotta.
Heissi
14.03.2008 16:01:25
Mä olin sitä mieltä, että säkin kävit jo myöhään, mutta Heissi tuo on jo julmaa.

Jouduin käyttään väsytystaktiikkaa, jotta sain huijattua naiseni mukaan. Täydessä salissa oli muuten yhteensä 3 naista, haha.
"Esimerkiksi lause 'Saatana on Herra' on varmasti suurimmalle osalle ihmisistä ei-toivottua informaatiota."
E N O K K I O . C O M
Tympee Huttunen
14.03.2008 16:20:55 (muokattu 14.03.2008 16:21:06)
Spoilereita luvassa:

Pakko myöntää, että kävin vasta eilen katsomassa tämän. Aivan käsittämättömän kova leffa! Monta kertaa leffan aikana teki mieli nostaa nyrkkiä ilmaan ja huutaa:) Elokuva on ehdottomasti parasta toimintaviihdettä koskaan. Sota on näytetty todella raa'alla ja julmalla tavalla. Teloitukset yms. olivat todella julmaa katsottavaa. Burmalaiset sotilaat ovat toki elokuvan mukaan kuin eläimiä, mutta annettakoot tuo anteeksi. Rambo oli todellakin elementissään. Tarinaan oli saatu lisää syvyyttä palkkasotureiden myötä. Elokuvan loppupuolella ei näytetty liikaa hempeilyä. Repliikit olivat täyttä rautaa. Mahtava elokuva!

Suosikkikohtauksia on useita. Erinomaisen hyvä kohtaus oli se, jossa saarnamies loppujen lopuksi tarttuu kiveen ja hakkaa sotilaan kuoliaaksi. Menkää katsomaan leffa teatteriin. Ette varmasti pety.

Live for nothing or die for something, your call.

Alttoviulisti
14.03.2008 17:29:43

John Rambo = SIKA HYVÄ!! ei vittu.
Bluesmies
14.03.2008 17:51:34
John Rambo = SIKA HYVÄ!! ei vittu.

Tell me about it.
MV
14.03.2008 18:09:04
Tell me about it.

Huomaa myös, että tuo kommentti tuli tytön suusta.
carnation
14.03.2008 18:13:05
Huomaa myös, että tuo kommentti tuli tytön suusta.

Rambo on tytöille, Commando miehille.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
lapio
14.03.2008 19:11:30 (muokattu 14.03.2008 19:11:52)

Rambo on tytöille, Commando miehille.

Eilen kävin tämän katsomassa... ja vielä naisseurassa, hoh.

Mutta itse asiaan: Väkivalta on nähtävästi tehnyt comebackin leffoihin, ihan uskomattoman julmaa ja sadistista mättöä, mikä siis on tällaisessa leffassa mainiota. Minua onkin pitkään ärsyttänyt se, kuinka elokuvaväkivalta on latistettu ilmeisesti ikärajojen alentamiseksi. Lupaavalta vaikuttanut aliens vs. predatorkin meni ihan nössöilyksi tämän takia. Kovin miehekkyyshetki leffassa oli kyllä se, kun Rambo väsäsi itselleen veitsen, huhhuh.
Nimittäin kotipaikkakunnalla eräälle hepulle meinasi käydä huonosti ukonilmalla kun ei osannut odottaa ukkosta kun näytti että ei ukostakaan. Tai en minä ihan tarkkaan muista miten se meni, kun oli viime kesänä. -aaro
Manuel Pyrhullo
14.03.2008 19:45:32
Rambon metallityöt olivat kieltämättä miehistä katseltavaa. Jotenkin jäin kuitenkin kaipaamaan klassista Rambo-puukkoa...
riimu
14.03.2008 21:07:56
Rambon metallityöt olivat kieltämättä miehistä katseltavaa. Jotenkin jäin kuitenkin kaipaamaan klassista Rambo-puukkoa...

Muistanko väärin, mutta eikös yhellä palkkasotilaalla sellanen vilahtanut? Se joka eliminoi ne vartijat tornissa?
Don't ask me about Grim Fandango.
Hetfield
14.03.2008 22:44:11

Muistanko väärin, mutta eikös yhellä palkkasotilaalla sellanen vilahtanut? Se joka eliminoi ne vartijat tornissa?

Mielestäni kylläpä hyvinkin vilahti.
I quit the band... Now I just play with myself.
Neutriino
17.03.2008 21:15:52
Ihmettelikö kukaan muu minun lisäkseni sitä, että siellä viidakossa oli brittien Tallboy toisen maailmansodan ajalta? Minun tietääkseni Englanti ei sotinut silloin Burmassa/Myanmarissa. Ei se toisaalta mitenkään häiritsevä asia Rambossa ollut, etenkin kun se Tallboy räjähti hienosti.
Gandhi
17.03.2008 21:45:21
Ihmettelikö kukaan muu minun lisäkseni sitä, että siellä viidakossa oli brittien Tallboy toisen maailmansodan ajalta? Minun tietääkseni Englanti ei sotinut silloin Burmassa/Myanmarissa. Ei se toisaalta mitenkään häiritsevä asia Rambossa ollut, etenkin kun se Tallboy räjähti hienosti.

Japanilaisia vastaan sotivat siellä noihin aikoihin. Olihan se brittien vanha siirtomaa.
-Aleksi-
18.03.2008 18:20:31
SIIS MITÄ VITTUA OLI PARAS LEFFA MITÄ IKINÄ OON NÄHNY!! Jumalauta voittaa commandonkin 100-0. Ei riitä mikään arvosteluasteikko tälle leffalle joten en voi arvostella.
saastara
18.03.2008 18:31:23
SIIS MITÄ VITTUA OLI PARAS LEFFA MITÄ IKINÄ OON NÄHNY!! Jumalauta voittaa commandonkin 100-0. Ei riitä mikään arvosteluasteikko tälle leffalle joten en voi arvostella.

Wroooonggg! Varmasti se oli a-luokan mättöä mutta mietis nyt kuitenkin vähän mitä väität.
Ei se koko vaan se tekniikka, ei se tekniikka vaan se voima.
Bluesmies
18.03.2008 18:44:09

Painoin varoitusta. Rambo oli todella kova, mutta hyvä mies, elä realiteeteissa.
-Aleksi-
18.03.2008 18:51:44
No siis, kaikkihan tiedämme että Arska hakkaisi syltyn ja John Matrix hakkaisi john rambon tappelussa, mutta tää leffa oli paras.

Tai no joo, kyllä isäni on turbomies tän voittaa.
Bluesmies
18.03.2008 19:21:02
No siis, kaikkihan tiedämme että Arska hakkaisi syltyn ja John Matrix hakkaisi john rambon tappelussa, mutta tää leffa oli paras.

Niin no, Kaikkivaltiaan teokset ovat dokumentteja, joten siinä mielessä voidaan puhua rambon kohdalla parhaasta elokuvasta.
riimu
22.03.2008 02:51:35 (muokattu 22.03.2008 03:25:16)
Jos haluaa nähdä spedeilyä niin voi kattoa Commandon sata kertaa ja Chuckin leffat. Jos taas haluaa nähdä tylyä actionia niin John Rambo on the leffa. Itse lähdin teatteriin katsomaan tylyä ja vitun kovaa actionia. Sitä sai ja enemmänkin. Jos leffa olisi ollut sitä, että alussa Rambo kantaa 500 metristä halkoa sikari suussa niin olisin voinut ampua itteni samantien.

Täällä Commando on parasta ikinä, jep. Kyllä itsekkin nautin leffasta koska se on niin vitun käsittämätön ja Monkey Island 2 pelin musat soi taustalla. Mutta miksi Commando on niin vitun hyvä? Koska leffa on yksinkertaisesti saatanan spede ja totaalista paskaa. Paskaa dialogia, paska juoni, sitäkin paskempaa ja järjettömämpää kaikki muu. Homma naurattaa absurdilla menollaan.

Jos itse haluan katsoa kunnon actionia niin siinä pitää olla ideaa ja ei naurua. Korkeintaan hilpeyttä, naurua ja kunniaa siinä kun huomaa että elokuvan tekijät ovat sitä samaa ajatelleet nimenomaan tribuuttina yleisölle myös.

Uudessa Rambossa sitä on ja paljon. Nimenomaan ideaa. Kunnianosoitus vanhalle trilogialle ihan onelinereistä lähtien. Hiljainen mies ja kun painostetaan tarpeeksi niin unleash hell. Vaikka vitunmoiseksi hulinaksi leffa menee (kuten pitääkin) niin hommassa on saatanasti sanomaa. Ei voi suoraan pasifistiseksi leffaksi sanoa, mutta pistää melkolailla ajattelemaan. Leffaa ei haluta näyttää joissain maissa ultraväkivaltaisuuden takia. No shit. Se nyt on kas kummaa totta joka päivä eri osia tällä planeetalla.

Terminator 2 on vitun hyvä juonen takia. Hulinaa piisaa myös riittämiin. Mutta omasta mielestä Rambo pieksee sen juuri sen takia, että hahmo ei halua taas päätyä paskasirkuksen keskelle. Mutta pakko on. Hahmon motiivit tulee esille, vaikka simppelisti. Mutta jokainen asian osaava nyt tuntee Rambon.

Ennenkaikkea hahmossa on syvyyttä. Rambo on pienen ihmisen puolella.

Tässä baarista tulin ja olen kåpnish. Ei muuta kun DVD:tä odottelen ja innolla.

Jos Commando ja Rambo "keskustelisi" niin homma on sama kuin SAS miehen vittuilulla ja Rambon genitaalikarvat jäätävällä hiljaisuudella.

War is in your blood, don't fight it.
Don't ask me about Grim Fandango.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)